Sivu: 31 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031323341 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 901:stä 930:een 2013:sta
    Lainaa (Ronttu @ Heinä. 09 2011,23:30) kirjoitti
    Mulla on CBR 600f -92 ja pyörä toiminut hienosti mitä mulla ollut, ajanut siis vain alle 200 km ja ymmärtääkseni ollut aika vähällä ajolla viime vuosina.

Tänään sattui seuraavaa: Laitoin ekaa kertaa ryypyn päälle kun aamulla käynnistin --> ryyppy pois ja annoin vielä hetken lämmetä tyhjäkäynnillä --> lähdin ajamaan --> ei mitään erikoista maantie nopeuksissa --> siirryin hiekkapäällysteiselle ns. mökkitielle ja vauhti oli todella hiljainen, huomasin että nyt on jotain ihmeellistä oikein hiljaa ajettaessa --> pysähdyin ja sammutin koneen --> uudelleen käynnistys ei sitten enään ollutkaan helppo homma, vaan älyttömällä sahaamisella ja kaasun antamisella vasta sain vihdoin ja viimein käyntiin --> ajoin kotiin --> käynnistys vaikeudet jatkuivat ja ns. booaus alakierroksilla, muutenkin kun annoin kaasua vain vähän niin tuntui että vastaa todella huonosti pieneen kaasuun ja havaittavissa oli booausta, oikein kunnolla kun nosti kierroksia niin silloin tuntui toimivan normaalisti --> jos sammutti ja useiden käynnistys yritysten jälkeen sai pyörän käyntiin, niin tyhjäkäynnillä saattoi nostaa itse kierroksia ja muutenkin kävi epätasaisesti.

Tämän jälkeen "jumppasin" manuaalista ryyppyvipua ja kävin kaasuttelemassa pienen lenkin. Tämän jälkeen pyörä toimi taas kuin aijemmin ja lähtee todella hienosti myös lämpimänä käyntiin.

Onko muilla vastaavaa ollut ja voiko johtua että manuaaliryyppy jää jumiin osittain?
    Pidä se ryyppy pidempään päällä, pysyy kaasareissa bensa. Lämpimänähän ryyppyä ei tarvitse. Kestää hieman lämmetä tuo vanha luotettava laite.
    Lainaa (jri66 @ Heinä. 12 2011,20:16) kirjoitti
    Mulla on CBR 600f -92 ja pyörä toiminut hienosti mitä mulla ollut, ajanut siis vain alle 200 km ja ymmärtääkseni ollut aika vähällä ajolla viime vuosina.

Tänään sattui seuraavaa: Laitoin ekaa kertaa ryypyn päälle kun aamulla käynnistin --> ryyppy pois ja annoin vielä hetken lämmetä tyhjäkäynnillä --> lähdin ajamaan --> ei mitään erikoista maantie nopeuksissa --> siirryin hiekkapäällysteiselle ns. mökkitielle ja vauhti oli todella hiljainen, huomasin että nyt on jotain ihmeellistä oikein hiljaa ajettaessa --> pysähdyin ja sammutin koneen --> uudelleen käynnistys ei sitten enään ollutkaan helppo homma, vaan älyttömällä sahaamisella ja kaasun antamisella vasta sain vihdoin ja viimein käyntiin --> ajoin kotiin --> käynnistys vaikeudet jatkuivat ja ns. booaus alakierroksilla, muutenkin kun annoin kaasua vain vähän niin tuntui että vastaa todella huonosti pieneen kaasuun ja havaittavissa oli booausta, oikein kunnolla kun nosti kierroksia niin silloin tuntui toimivan normaalisti --> jos sammutti ja useiden käynnistys yritysten jälkeen sai pyörän käyntiin, niin tyhjäkäynnillä saattoi nostaa itse kierroksia ja muutenkin kävi epätasaisesti.

Tämän jälkeen "jumppasin" manuaalista ryyppyvipua ja kävin kaasuttelemassa pienen lenkin. Tämän jälkeen pyörä toimi taas kuin aijemmin ja lähtee todella hienosti myös lämpimänä käyntiin.

Onko muilla vastaavaa ollut ja voiko johtua että manuaaliryyppy jää jumiin osittain?
    Pidä se ryyppy pidempään päällä, pysyy kaasareissa bensa.
    ??
    Lainaa (jri66 @ Heinä. 12 2011,20:16) kirjoitti

Pidä se ryyppy pidempään päällä, pysyy kaasareissa bensa. Lämpimänähän ryyppyä ei tarvitse. Kestää hieman lämmetä tuo vanha luotettava laite. *
    Kyllä tässä nyt jotain muuta on, eihän 30 kilometrin ajon jälkeen enää ryyppyä tarvii. Tuskin se ryyppykään on jumissa, koska tuossa välissä kun tein yhden lenkin, niin toimi mielestäni hienosti ja tyhjäkäynti oli hyvää myös lämpimänä, matkalla pysähdyin ja kuulostelin tyhjäkäyntiä. Tuon onnistuneen lenkin jälkeen en ole ryyppyyn koskenut. Käynnistelin tuon lenkin jälkee pyörän useasti pihalla lämpimänä ja hienosti hurahti käyntiin ja tyhjäkäynti oli tasaista myös lämpimänä.

Tänään lämpimänä tyhjäkäynti oli taas ihan epätasainen ja vain kaasulla pysyi käynnissä, tuntui että bensakin haisee. En käyttänyt tänään ryyppyä lainkaan ja hienosti starttasi kylmänä.

Voisiko olla että käy vain kolmella pytyllä, tulppa pätkii tai johdot? Tuntuu että vähän "täristää" kun antaa kierroksia paikallaan ja ääni muutenkin outo. Voisiko olla venttiilien säätö ja kaasareiden synkkaus tarpeen, harmittaa viedä heti ostettu pyörä huoltoon jolla ajanut +200km ja tuohon kahteensataan kilometriin mahtunut myös onnistuneita lyhyitä ajoja, niin tuntuu oudolta että yht äkkiä pitäis säätää. Edellisen omistajan mukaan venttiilit on tsekattu 2000 km sitten. Kaasareita ei ole synkattu vaikka putki ja vapaavirtaussuodatin on vaihdettu, mutta kun se vielä tuntui toimivan hetki sitten.

Mulla on väliaikasesti flekti napin takana, niin ois kiva tietää että missä asennossa on lämpömittari kun automaattinen flekti alkaa pyöriä? Tietäisin edes vähän milloin sen napsautan päälle .
    Lainaa (Ronttu @ Heinä. 13 2011,22:25) kirjoitti
    Mulla on väliaikasesti flekti napin takana, niin ois kiva tietää että missä asennossa on lämpömittari kun automaattinen flekti alkaa pyöriä? Tietäisin edes vähän milloin sen napsautan päälle *.
    Mulla F4i mallisessa taitaa alkaa 104asteessa pyörimään.
    Oli pakko viedä pyörä huoltoon tsekattavaks, ei oma aika riitä purkamaan pyörää kun ei niin ammattimies noiden kanssa ole, voi kestää vian selvittäminen liian kauan, jos edes vikaa selville saisin. Tänään ajoin kurvailujen jälkeen suoraan huoltoon. Kone kun lämpiää niin ainakin alakierroksilla huomaa että muuttuu täysin, mm. liikkeelle lähtö on vaikeampaa, tuntuu että kone sammuu jos ei anna normaalia enempää kaasua tai luistata kytkintä. Oli todella lähellä että oisin jääny tien päälle. Ei meinaa millään lämpimänä lähteä käyntiin. Juuri ja juuri sain käyntiin kun kaasu on pohjassa ja sahaa starttia piiiiiitkääääään.

Toivottavasti vika saadaan selville ja ettei ihan maltaita maksa. Kyllä ottaa päähän.
    Onko kellään käsitystä sopiikohan 2004 mallin etuputket 2005 malliin suoraan? Niissä 2004 mallisissa kun olisi vielä säädettävyys.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
    Lainaa (Ronttu @ Heinä. 13 2011,22:25) kirjoitti
    Mulla on väliaikasesti flekti napin takana, niin ois kiva tietää että missä asennossa on lämpömittari kun automaattinen flekti alkaa pyöriä? Tietäisin edes vähän milloin sen napsautan päälle *.
    Puolivälissä tai karvan yli, tämä siis perint. analogimittarissa.
    Lainaa (Nasu @ Heinä. 14 2011,22:56) kirjoitti
    Onko kellään käsitystä sopiikohan 2004 mallin etuputket 2005 malliin suoraan? Niissä 2004 mallisissa kun olisi vielä säädettävyys.
    Käsitys joo varmuutta ei. Olisi todella kummallista, jos eivät kävisi päikseen. Siis koko putki ylä- ja alapäineen.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa (Nasu @ Heinä. 14 2011,22:56) kirjoitti
    Kyllähän noi ulkosilta mitoiltaan samanlaiset on. Eri asia saako rahalle vastinetta. Halvin putki minkä aikanaan löysin oli melkeen 300€.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
    Lainaa (Ronttu @ Heinä. 14 2011,22:06) kirjoitti
    Oli pakko viedä pyörä huoltoon tsekattavaks, ei oma aika riitä purkamaan pyörää kun ei niin ammattimies noiden kanssa ole, voi kestää vian selvittäminen liian kauan, jos edes vikaa selville saisin. Tänään ajoin kurvailujen jälkeen suoraan huoltoon. Kone kun lämpiää niin ainakin alakierroksilla huomaa että muuttuu täysin, mm. liikkeelle lähtö on vaikeampaa, tuntuu että kone sammuu jos ei anna normaalia enempää kaasua tai luistata kytkintä. Oli todella lähellä että oisin jääny tien päälle. Ei meinaa millään lämpimänä lähteä käyntiin. Juuri ja juuri sain käyntiin kun kaasu on pohjassa ja sahaa starttia piiiiiitkääääään.

Toivottavasti vika saadaan selville ja ettei ihan maltaita maksa. Kyllä ottaa päähän.
    minkälainen oli diagnoosi?

Edit: sinuna pistäisin hetimiten tuon flektin kuntoon

"My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Sellaista aloittelevan CBR kuski kyselee että millä vaihteella ja kierrosalueella kruisailette kaupunkinopeuksia (50-70 km/h) ? Itse huomasin että tulee käytettyä aika isoja vaihteita kierrosalueen ollessa siinä 3000-4000 välillä, onko mopolle terveellistä vai pitäisikö ajella kovemmilla kierroksilla ?
    ZZR 1400 2008
    Lainaa (fiuri @ Heinä. 20 2011,00:58) kirjoitti
    Lainaa (Ronttu @ Heinä. 14 2011,22:06) kirjoitti

minkälainen oli diagnoosi?

Edit: sinuna pistäisin hetimiten tuon flektin kuntoon
    Pyörä vielä huollossa. Kaasarit on kuulemma putsattu ja synkattu, vakio ilmanputsari vaihdettu, tuoreet bensat tankissa, pyysin venttiilit myös tsekkaamaan. kuulemma vieläkään ei käy lämpimänä niin kuin kuuluu. Kylmänä käy hienosti. soitin kun oli ollu 5 päivää huollossa ja kyselin. Pyysin et tsekkaa puolat, kun täällä ollu puhetta siitäkin.
    Lainaa (djoh @ Heinä. 23 2011,21:38) kirjoitti
    Sellaista aloittelevan CBR kuski kyselee että millä vaihteella ja kierrosalueella kruisailette kaupunkinopeuksia (50-70 km/h) ? Itse huomasin että tulee käytettyä aika isoja vaihteita kierrosalueen ollessa siinä 3000-4000 välillä, onko mopolle terveellistä vai pitäisikö ajella kovemmilla kierroksilla ?
    Ei tarvi kovempia kierroksia, tosin liikkuu herkemmin korkeammilla kierroksilla ja isompaan ylämäkeen vaihdetta pykälä alaspäin.
    Minkälaisia kaatumarautoja olette asentaneet F4-malliin? Itse löysin Suomesta ainoastaan LSL:n sarjan. Kuvissa tuo näyttää jäävänä melko matalaksi, onko se kuitenkin riittävä?

Tässä vielä linkki kiinnikesarjaan: http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....f-99-06

Vaihtoehtoiset tavat kiinnostaisivat, erityisesti Tampereella noudettavissa olevat sarjat. Tuolle LSL:n sarjalle tulee tappien kanssa hintaa 100 euroa, joten edullisempi hintakaan haittaisi.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
    Lainaa (hlin @ Heinä. 26 2011,21:57) kirjoitti
    Minkälaisia kaatumarautoja olette asentaneet F4-malliin? Itse löysin Suomesta ainoastaan LSL:n sarjan. Kuvissa tuo näyttää jäävänä melko matalaksi, onko se kuitenkin riittävä?

Tässä vielä linkki kiinnikesarjaan: http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....f-99-06

Vaihtoehtoiset tavat kiinnostaisivat, erityisesti Tampereella noudettavissa olevat sarjat. Tuolle LSL:n sarjalle tulee tappien kanssa hintaa 100 euroa, joten edullisempi hintakaan haittaisi.
    En viitsinyt alkaa porailemaan omaani reikiä, vaan laitoin R&G Racing -firman tuotteet, menevät siis takimmaisen kateruuvin paikalle. Täältä löytää ne ja paljon muutakin "tarpeellista". Hintaa ei ole paljoa vähempää, mutta tosiaan jos ei aiokaan kaataa pyörää, niin saa pois ilman jälkiä.
    Honda CBR 600 F -05
    En avannut vielä katetta, että olisin itse voinut tilannetta arvioida, mutta luin jostakin noiden kateruuvien paikkoihin asennettavien kaatumarautojen olevan hiukan heikompia, kuin omaan telineeseen asennettavat. Erikseen asennettavat kaatumaraudat olisivat siis etusijalla, vaikka reijän katteeseen joutuukin tekemään. Olen tätä itsekin hiukan miettinyt, tehokkaampi suojaus vei lopulta omissa ajatuksissa voiton. Ovatko nuo kaatumaraudat joidenkin mielestä niin rumia, että ne pitää ehdottomasti saada pois? Tuolta RG-racingista löytyi kyllä muutakin tilaamisen arvoista.

Tavoitteena olisi itselläkin pitää pyörä riittävän pystyssä, että vaurioita ei pääse tapahtumaan, mutta jos alle omavastuun saisi tehokkaasti estettyä pienet vahingot, niin on se houkuttelisi.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (k23811 @ Heinä. 26 2011,23:47) kirjoitti

En viitsinyt alkaa porailemaan omaani reikiä, vaan laitoin R&G Racing -firman tuotteet, menevät siis takimmaisen kateruuvin paikalle. Täältä löytää ne ja paljon muutakin "tarpeellista". Hintaa ei ole paljoa vähempää, mutta tosiaan jos ei aiokaan kaataa pyörää, niin saa pois ilman jälkiä.
    Suosittelen katsastamaan ebayn tarjonnan. Sieltä löytyy parempi valikoima ja ennen kaikkea edullisesti. Sieltä pitäisi löytyä ihan katteen kiinnityspultin korvaavia kaatumatappeja, joiden asentamiseen ei tarvitse katteenmuokkausta. Näin ainakin tuotekuvauksessa kerrotaan. Hintaa noin 30 dollaria. En ole itse vielä saanut aikaiseksi tilata, mutta tarkoitus olisi.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Tervehdys,
    Tuli tuossa 1 1/2 kk sitten ostettua tuommonen -97 cbr.
    Pyörällä on tullut jo 2500 km ajettua, ja nyt sitten ilmeni ihme vika.
    Kesälomareissulla pyörä alkoi pätkimään, ei vastannut enää kaasuun ja sammui, tien laitaan, ja ajattelin että menee varatankille.

No, käyntiin laittaessa kaasarit alkoivat tulvimaan, pitkällisen taistelun jälkeen sain pyörän käyntiin että pääsin pari kilometriä nilkuttamaan huoltoasemalle --> pyörä parkkiin ja illalla peräkärryn kyydillä mp-huoltoon.

Siellä kaasarit auki, putsaus ja säätö, uusi PA-suodatin, ilmansuodatin. Mekaanikko sanoi että pari neulaventtiiliä on aika huonoja että ne pitäs vaihtaa jos vielä tulvii, ja ettätästä pyörästä on poistettu joskus polttoainepumppu, mutta pyörän pitäs toimia ilmankin.

No, pyörä ajoon, muutama kilometri ja taas pätkiminen alkoi. Takas huoltoon.
    Huoltomies siisti polttoainelinjoja (oli jatkettu polttoainepumpun poiston yhteydessä), ja kävi koeajolla, pyörä toimi moitteettomasti.

Ja taas pyörä liikkeelle, toimii hyvin, mutta 60-70 kilometrin jälkeen taas alkaa sama rumba, pätkii, sammuu, sahauksen jälkeen taas käyntiin. 60 kilometrin matkalla teki tämän 5-6 kertaa. pyörä talliin aamuun asti.

Seuraavana päivänä ajoin loput 140 kilometriä, ja pyörä toimi täysin moitteetta.

Mistäköhän vikaa alkaisi etsimään, meni kyllä luotto täysin tuohon värkkiin. Pidempää matkaa ei uskalla enää lähteä ajamaan ennen kuin vika varmasti löytyy.
    Kaasarien tulviminen ilmeisesti huollossa loppui? Onko akun kunto ja latausjännite tarkastettu? Jännitteen säädin näistä yleensä menee ja kun virta loppuu menokin loppuu.
    Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge

Puigin kaatumatapit. Louisilta Saksasta tilasin, mutta kait Puigia nyt suomessakin joku myy.'
    Eikä tarvinnut katteita modailla / porailla.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
    Lainaa (Kaks-Seiska @ Heinä. 27 2011,17:08) kirjoitti
    Kaasarien tulviminen ilmeisesti huollossa loppui? Onko akun kunto ja latausjännite tarkastettu? Jännitteen säädin näistä yleensä menee ja kun virta loppuu menokin loppuu.
    Kaasarin tulviminen loppui kyllä.
    Näitäpä ei ole tarkistettu, mutta kyllä tuossa akussa potkua riittää sahata käyntiin?
    Morjensta,

Mites näillä helteillä nuo pyöränlämmöt?

Itsellä kun Helsingissä neljänruuhkassa seisoskelee niin lämmöt parhaillaan käyneet 124 'C... Noviisina kun en pyörää tajunnut sammuttaa..

Tuosta retkestä viisastuneena, olen pyörää alkanut sammuttelemaan ruuhkassa, mutta silti ne lämmöt kiirivät sinne 120 'C

Flekti alkaa pyörimään vasta siinä 116 'C ... onko tämä normaalia?

Pyörä on tosiaan Honda CBR600F -04
    Honda CBR600F4i -04
    Mun käsittääkseni flektin pitäisi hypätä kehiin tuossa 106 °C:n kohdalla, ainakin vanhemmissa malleissa näin on.
    EX: Cbr600f -95
    Nyk: FZ6N -06
    Lainaa (Punda @ Heinä. 28 2011,12:39) kirjoitti
    Mun käsittääkseni flektin pitäisi hypätä kehiin tuossa 106 °C:n kohdalla, ainakin vanhemmissa malleissa näin on.
    Okei.

Joo vähän ihmetyttää, että niin myöhään omassa tuo heräilee..

,MUTTA mikäli pyöränlämmöt ovat +110 ja sammutan pyörän ja laitan virrat päälle, niin tuolloin se flekti lähtee sitten heti pyörimään. että ota nyt selvää tuosta ceebrasta.
    Honda CBR600F4i -04
    Lainaa (Mkou90000 @ Heinä. 28 2011,12:36) kirjoitti
    Morjensta,

Itsellä kun Helsingissä neljänruuhkassa seisoskelee niin lämmöt parhaillaan käyneet 124 'C... Noviisina kun en pyörää tajunnut sammuttaa..

Tuosta retkestä viisastuneena, olen pyörää alkanut sammuttelemaan ruuhkassa, mutta silti ne lämmöt kiirivät sinne 120 'C

Omassa 06 Ceebrassa pärähtää siinä 104-106 kieppeillä flekti päälle. Onhan toi kaupunkipyöritys aika tuskaa näillä keleillä varsinkin kun sitä kuumaa puskee myös vehkeille sieltä rungon välistä
    ZZR 1400 2008
    Lainaa (djoh @ Heinä. 28 2011,13:53) kirjoitti
    Lainaa (Mkou90000 @ Heinä. 28 2011,12:36) kirjoitti
    Morjensta,

Omassa 06 Ceebrassa pärähtää siinä 104-106 kieppeillä flekti päälle. Onhan toi kaupunkipyöritys aika tuskaa näillä keleillä varsinkin kun sitä kuumaa puskee myös vehkeille sieltä rungon välistä *
    Kyllä, ja tottakai kun sitä on vielä ajokamat päällä, niin hiki valuu hihoista ;D

Pitänee ruveta sitten tutkimaan, että mikäs tuossa omassa mättää.. anturit, termari..
    Honda CBR600F4i -04
    Lainaa (nopeevaras @ Heinä. 27 2011,17:52) kirjoitti
    Lainaa (Kaks-Seiska @ Heinä. 27 2011,17:08) kirjoitti
    Kaasarin tulviminen loppui kyllä.
    Näitäpä ei ole tarkistettu, mutta kyllä tuossa akussa potkua riittää sahata käyntiin?
    Tosiaan, kun virtaa riittää starttailuun, niin ei ehkä johdukkaan virran vähyydestä.
    Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
    Irroitin tänään katteen ja katsoin samalla miten ilman katteenmuokkausta asennettava kaatumarauta kiinnittyisi pyörään. Jos vastakappaletta ei vaihda, niin kaatumarauta tulee kiinni erittäin ohueen rautaan, joka näyttäisi olevan tarkoitettu vain pitämään kate kiinni. Noinkin kiinnitetty kaatumarauta on varmasti parempi kuin olla ilman, mutta luulen sen olevan melko herkkä katkeamaan, mikäli kaato ei tapahdu pyörän ollessa paikallaan.

Olisikohan missään myynnissä sarjaa, jolla tuon alkuperäisen katekiinnikkeen saisi vaihdettua tukevampaan?
  30.  
    Lainaa (hlin @ Heinä. 28 2011,23:51) kirjoitti
    Irroitin tänään katteen ja katsoin samalla miten ilman katteenmuokkausta asennettava kaatumarauta kiinnittyisi pyörään. Jos vastakappaletta ei vaihda, niin kaatumarauta tulee kiinni erittäin ohueen rautaan, joka näyttäisi olevan tarkoitettu vain pitämään kate kiinni. Noinkin kiinnitetty kaatumarauta on varmasti parempi kuin olla ilman, mutta luulen sen olevan melko herkkä katkeamaan, mikäli kaato ei tapahdu pyörän ollessa paikallaan.

Olisikohan missään myynnissä sarjaa, jolla tuon alkuperäisen katekiinnikkeen saisi vaihdettua tukevampaan?
    Eikös näissä idea olekin, että tappi antaa periksi kovemmassa kaatumisessa eikä mene runko, johon tappi on kiinnitettynä? Varmaan kohtuullisen akateemista, itsellä ei antanut tappi periksi pätkääkään pienessä kaatumisessa, mutta eipä myöskään estänyt naarmuja katteisiin. Itseähän se ei haittaa, mutta kovasti tuntuu haittaavan vaihtopyörää arvioivia myyjiä...
    Honda CBR 600 F -05
Sivu: 31 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031323341 ... ViimeinenViimeinen