Sivu: 28 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 1205:sta
  1. #811
    Kellään kokemusta kun kävin tuossa 29 asteen helteellä ajamassa ja pyörä teki parin tunnin rundin aikana muutaman kerran siten, että kesken ajon aivan kuin olisi jättänyt sytytyksen välistä tms. Tai polttoaineen saanti pätkäisi. Olen joskus kuullut, että oikein kuumalla säällä saattaa polttoaine kaasuuntua jolloin tulee tuollainen "ohilyönti" koneessa... onko kellään parempaa tietoa?
  2. #812
    Varmaa tietoa ei ole,mutta en kyllä oikein usko tuohon kaasuutumisteoriaan.
    Minulla ei ole koskaan ilmennyt ja olen ajanut +34c lämpötilassa monta tuntia putkeen.
    Oireet sopivat sähkö katkokseen.Huono liitos-joku menossa rikki.
    Vedä nyt aluksi vaikka nippusiteellä sivujalka tiukasti ylös.
  3. #813
    Kyseinen homma tapahtui aina suoralla tienpätkällä. Viimeisin kerta taisi olla kiihdyttäessä. Pyörässä yhden kauden ajetut iridumt tulpat, alta pari tonnia ajettu ilmanputsari ym. Pitääpä seurata tilannetta.
  4. #814
    Lainaa Kalumies kirjoitti Katso viesti
    Kellään kokemusta kun kävin tuossa 29 asteen helteellä ajamassa ja pyörä teki parin tunnin rundin aikana muutaman kerran siten, että kesken ajon aivan kuin olisi jättänyt sytytyksen välistä tms. Tai polttoaineen saanti pätkäisi. Olen joskus kuullut, että oikein kuumalla säällä saattaa polttoaine kaasuuntua jolloin tulee tuollainen "ohilyönti" koneessa... onko kellään parempaa tietoa?
    Itellä on tehnyt samaa ainakin kerran illassa kun oon ajlemassa ollut. Jostain olin lukevinani että kuuluisi jollaintapaa koneen ominaisuuksiin, liittyisikö sitten siihen että kone käy hieman laihalla noiden EU-normien vuoksi?

    Oletko Kalumies kokeillut sitä GIpron kartan muuttamista 4->5-kartalle? Tää nyt on varmaan mun mielikuvituksen tuotoksia mutta ihan kuin 5-kartalla olisi tämäkin "pätkiminen" jäänyt vähemmälle, tänään ajelin Hki-Porvoo-Hki ja en ainakaan muista että olisi nyt pätkäissyt?
  5. #815
    Lainaa Jaager66 kirjoitti Katso viesti
    Moro! 1000 DL ruvennu paukutta putkessa???? kun ajelee kaupunkinopeutta!!! -06, voisko olla ruiskun säädöissä vaiko jotain muuta,tulpat kyllä oli kuivat???
    Kato ensin että ruiskurungot ovat kumikurkuissa kiinni. Erityisesti takimmainen pomppaa helposti irti ja aiheuttaa em. oirettakin. Muistaakseni 65millisellä letkulemmarilla pysyy hyvin kiinni, alkuperäinen venyy ja "pohjaa" ennen kuin kiristää kunnolla jos ruiskurunko on hypännyt jo pois.
    Noi näkee sivulta kurkistelemalla ja hyvällä taskulampulla
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  6. #816
    Sateella on mulla joskus alkanut etupönttö pätkimään kun kosteutta on päässyt tulppajohdon tiivisteestä huolimatta sinne syvennykseen. Ei muuta kuin tulppa irti ja kuivaten, matka on jatkunut.

    Tänä keväänä itselle kävi myös tuo täällä kuvattu ongelma eli liikennevaloissa alkoi käydä yhdellä pytyllä ja piti kunnolla kääntää kahvaa, jotta pääsi moottorin sammumatta eteenpäin. Keli oli kuiva ja lämin.
    Epäilin syyksi akkua, napajännite laski alle 12V tyhjäkäynnillä ja jarruvalo senkun pahensi alenemaa. Vaihdoin uuden Yuasan entisen 9-vuotiaan tilalle ja pätkimisongelma katosi, myös tyhjäkäynnillä jännite pysyy nyt jossain 14V kieppeillä. Käynnistyminen vanalla akulla olikin jo viime vuonna minusta jotenkin laiskahkoa. Ei ole yhden pytyn ongelmaa nyttemmin enää esiintynyt.
    Nyt muistuu mieleen, että jostain satulan alta kantautui tänä keväänä kotiin tullessa myös outo palaneen kumin käry, jota myöskään ei koskaan ennen ollut tuntunut, sekin katosi uuden akun myötä.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  7. #817
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Itellä on tehnyt samaa ainakin kerran illassa kun oon ajlemassa ollut. Jostain olin lukevinani että kuuluisi jollaintapaa koneen ominaisuuksiin, liittyisikö sitten siihen että kone käy hieman laihalla noiden EU-normien vuoksi?

    Oletko Kalumies kokeillut sitä GIpron kartan muuttamista 4->5-kartalle? Tää nyt on varmaan mun mielikuvituksen tuotoksia mutta ihan kuin 5-kartalla olisi tämäkin "pätkiminen" jäänyt vähemmälle, tänään ajelin Hki-Porvoo-Hki ja en ainakaan muista että olisi nyt pätkäissyt?
    Joo mulla oli viime vuonna toi GiPro kokonaan pois käytöstä ja tänä vuonna laitoin ensin 4-vaihteen kartalle, sitten 5-vaihteen kartalle ja siinä vaiheessa huomasin tuon pätkimisen. Ajattelin sitten sen johtuvan tosta kartasta ja vaihdoin takaisin 4-vaihteen kartalle, mutta sama homma jatkuu. Pitää kokeilla tänään heittää tuo kartta taas pois kokonaan käytöstä... mietin että kun minulla on tuo Powercommanderi myös käytössä niin liekö se siitä johtuisi ettei niiden molempien kestä olla yhtäaikaa käytössä?
  8. #818
    Mites muuten ootte kytkimen säätäneet?

    Mulla on v. 2004 V-Strom ja huolto-ohjeen mukaan jos säätää eturattaan kopan alta, niin kyllä jää paljon tyhjää liikettä kytkinkahvaan ja veltto tuntuma. Tarkoitan sitä pientä säätöruuvia, jonka ympärillä on lukitusmutteri. Olen itse päätynyt siihen, että tuo ruuvi pitää säätää todella tarkasti niin, että kahvan päähän ei juurikaan jää vapaata liikettä mutta tuon mainitsemani ruuvin alla oleva "rikka" pääsee vielä liikkumaan vapaasti.

    Olen kyllä tunnokkaampiakin kytkinkahvoja prätkissä tavannut. Olisko sitten vielä varsinaisissa vaijerin pituuden säätömuttereissa virittelyä, en tiedä. Ohjeen mukaan pohjassa kahvapäästä, sormituntumalla löysät poistetttu vaipasta alapäässä. Kaiken päälle vaijeri hieroutuu hiljalleen poikki kahvapäästä, jos ei siellä vaijerin asentoa säädä niin että se menee ulostulokohdassa asennushahlon tai halkion kautta. Liian terävä kulma muuten vaijerin ja vaipan välillä.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  9. #819
    Lainaa Kalumies kirjoitti Katso viesti
    Joo mulla oli viime vuonna toi GiPro kokonaan pois käytöstä ja tänä vuonna laitoin ensin 4-vaihteen kartalle, sitten 5-vaihteen kartalle ja siinä vaiheessa huomasin tuon pätkimisen. Ajattelin sitten sen johtuvan tosta kartasta ja vaihdoin takaisin 4-vaihteen kartalle, mutta sama homma jatkuu. Pitää kokeilla tänään heittää tuo kartta taas pois kokonaan käytöstä... mietin että kun minulla on tuo Powercommanderi myös käytössä niin liekö se siitä johtuisi ettei niiden molempien kestä olla yhtäaikaa käytössä?
    Joo mä kyllä kokeilisin jättää GIPron pelkälle vaihteennäytölle kun sulla kerran on toi commader asennettuna, eiks siinä noilla purkeilla tuu jonkinlainen kilpailutilanne kun molemmat pyrkii säätamään jotain?

    Miten muuten auttoiko sulla toi 5-kartta siihen "nypytykseen" tasakaasulla?
  10. #820
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Joo mä kyllä kokeilisin jättää GIPron pelkälle vaihteennäytölle kun sulla kerran on toi commader asennettuna, eiks siinä noilla purkeilla tuu jonkinlainen kilpailutilanne kun molemmat pyrkii säätamään jotain?

    Miten muuten auttoiko sulla toi 5-kartta siihen "nypytykseen" tasakaasulla?
    Empä osaa sanoa vaikuttiko oikeastaan mitään...en ainakaan huomannut merkittävää eroa.
  11. #821
    Lainaa Kalumies kirjoitti Katso viesti
    Empä osaa sanoa vaikuttiko oikeastaan mitään...en ainakaan huomannut merkittävää eroa.
    Ruvennut kiinnostamaan toi Gipro,mutta auttaako se sitten kuitenkaan tohon nykimiseen....vai onko siinä vain toi ominaisuus,
  12. #822
    tänään tuli hankkittua tuollainen 650 v-strom..aikas lailla erilainen kuin edellinen 1100xx ..vaan todella mukava huristella ei puudu kädet.eikä persus..no aika näyttää mitä tuli tehtyä
  13. #823
    Lainaa Halti kirjoitti Katso viesti
    Sateella on mulla joskus alkanut etupönttö pätkimään kun kosteutta on päässyt tulppajohdon tiivisteestä huolimatta sinne syvennykseen. Ei muuta kuin tulppa irti ja kuivaten, matka on jatkunut.

    Tänä keväänä itselle kävi myös tuo täällä kuvattu ongelma eli liikennevaloissa alkoi käydä yhdellä pytyllä ja piti kunnolla kääntää kahvaa, jotta pääsi moottorin sammumatta eteenpäin. Keli oli kuiva ja lämin.
    Epäilin syyksi akkua, napajännite laski alle 12V tyhjäkäynnillä ja jarruvalo senkun pahensi alenemaa. Vaihdoin uuden Yuasan entisen 9-vuotiaan tilalle ja pätkimisongelma katosi, myös tyhjäkäynnillä jännite pysyy nyt jossain 14V kieppeillä. Käynnistyminen vanalla akulla olikin jo viime vuonna minusta jotenkin laiskahkoa. Ei ole yhden pytyn ongelmaa nyttemmin enää esiintynyt.
    Nyt muistuu mieleen, että jostain satulan alta kantautui tänä keväänä kotiin tullessa myös outo palaneen kumin käry, jota myöskään ei koskaan ennen ollut tuntunut, sekin katosi uuden akun myötä.
    Tuo voisi myös johtua liitosviasta, joka kai jonkinlainen tyyppivika. Olikohan stromtroopersin sivuilla juttua? Johtojen liitos pääsee hapettumaan, ja ruiskusuutin alkaa pätkimään.
  14. #824
    Lainaa Jaager66 kirjoitti Katso viesti
    Ruvennut kiinnostamaan toi Gipro,mutta auttaako se sitten kuitenkaan tohon nykimiseen....vai onko siinä vain toi ominaisuus,
    Minulla ei ole mitään "ylimääräistä" eikä nypytä eikä pätki.
    Suzukin ecun voi säätää.Turha maksaa pc:stä tai giprosta.
    Vaihdenäyttöä en ole koskaa katsonut tarpeelliseksi.
  15. #825
    Jos kerran V-stormin ecun pystyy säätämään, niin ei oo kyllä mitään järkee ylimääräisiä härpäkkeitä ostella. Busan ecu tuli säädätettyä talvella, ja nyt tietää että kaikki on kunnossa, ei tarvi arpoa nykimisiä tai pätkimisiä
    Hajapusanisti
  16. #826
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Jos kerran V-stormin ecun pystyy säätämään, niin ei oo kyllä mitään järkee ylimääräisiä härpäkkeitä ostella.
    Hmm... millainen operaatio tuo säätäminen on huoltoliikkeelle? Millaista infoa he tarvitsevat minulta sen tekemiseksi, vai riittääkö vain pyyntö "säätää vähän enempi kaasua sinne alimmille vaihteille ja tyhjäkäynnille"? Kauanko liikkeeltä menee tuon tekemiseen, vartti vai pari tuntia?
    - Mikko
  17. #827
    Lainaa mikkark kirjoitti Katso viesti
    Hmm... millainen operaatio tuo säätäminen on huoltoliikkeelle? Millaista infoa he tarvitsevat minulta sen tekemiseksi, vai riittääkö vain pyyntö "säätää vähän enempi kaasua sinne alimmille vaihteille ja tyhjäkäynnille"? Kauanko liikkeeltä menee tuon tekemiseen, vartti vai pari tuntia?
    Riippuu onko liikkeellä ko. softaa kaapeleineen. Jos tuurilla haluaa niin korvakuulolta, jos kohtuullisen haluaa niin sopivassa kelissä koeajoja, jos hyvän niin dynossa. Eli aikaa vartista puoleen päivään
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  18. #828
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Riippuu onko liikkeellä ko. softaa kaapeleineen. Jos tuurilla haluaa niin korvakuulolta, jos kohtuullisen haluaa niin sopivassa kelissä koeajoja, jos hyvän niin dynossa. Eli aikaa vartista puoleen päivään
    Jos on noin, niin mitä liikettä sitten suosittelette,tietysti merkkiliikkeet,onko muita pajoja...
    Hel-Porv-Kotka akselilla?
  19. #829
    Lainaa Jaager66 kirjoitti Katso viesti
    Jos on noin, niin mitä liikettä sitten suosittelette,tietysti merkkiliikkeet,onko muita pajoja...
    Hel-Porv-Kotka akselilla?
    Samin autopaja!!! Heti vaan soitto sinne, niin asiat rupee valkeneen!!!

    Espoo
    Samin Autopaja
    Alaniementie 2
    0500-777287
    Hajapusanisti
  20. #830
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Samin autopaja!!! Heti vaan soitto sinne, niin asiat rupee valkeneen!!!

    Espoo
    Samin Autopaja
    Alaniementie 2
    0500-777287
    Kiitos,täytyypä soitella, mitähän toi suunnillee maksaa,tehtävä kuitenkin...
  21. #831
    Lainaa Jaager66 kirjoitti Katso viesti
    Jos on noin, niin mitä liikettä sitten suosittelette,tietysti merkkiliikkeet,onko muita pajoja...
    Hel-Porv-Kotka akselilla?
    Ja pirkanmaalla toi http://www.kossinhuolto.com/
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  22. #832
    V-Strom säädetty penkissä ja hyvä tuli, loppu nykiminen ja paukkuminen eiku kovaa ajoo. Jos vielä rupeaa pätkimään niin suosittelivat Pcommanderia...! Boxista säätivät arvot kohilleen...
    http://www.eagleracing.fi/index
  23. #833
    Lainaa Jaager66 kirjoitti Katso viesti
    V-Strom säädetty penkissä ja hyvä tuli, loppu nykiminen ja paukkuminen eiku kovaa ajoo. Jos vielä rupeaa pätkimään niin suosittelivat Pcommanderia...! Boxista säätivät arvot kohilleen...
    http://www.eagleracing.fi/index
    Kertokaas nyt säätäjät mitä tuon ECU-boksin säätäminen maksaa ja kauanko tuohon meni aikaa?

    Tuollako http://www.eagleracing.fi/index putiikissa työn tekivät?
  24. #834
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas nyt säätäjät mitä tuon ECU-boksin säätäminen maksaa ja kauanko tuohon meni aikaa?

    Tuollako http://www.eagleracing.fi/index putiikissa työn tekivät?
    Moro! Multa ottivat 80€ ja aikaa kaikkineen meni noin 1h (pyörän kiinnitys/koeajo/säädöt/irroitus),Juuri tuolla...

    Juha-Pekka Pasi

    gsm: +358-400 345 123
    Moottoripyörä dyno
    Dyno service
    Eagle Racing engines
  25. #835
    Lainaa Jaager66 kirjoitti Katso viesti
    Moro! Multa ottivat 80€ ja aikaa kaikkineen meni noin 1h (pyörän kiinnitys/koeajo/säädöt/irroitus),Juuri tuolla...

    Juha-Pekka Pasi

    gsm: +358-400 345 123
    Moottoripyörä dyno
    Dyno service
    Eagle Racing engines
    Minulla kustansi 60€,mutta hinnathan tuppaa nousemaan,koska aikaa on mennyt pari vuotta.
    Jokatapauksessa ei noilla hinnoilla paljon komentajia ostella eikä säädellä.
  26. #836
    Moro,

    Kertokaas te ketkä tiedätte pystyykö DL 1000 v-stromin keulaa säätämään?
    Suppea ohjekirjanen ei asiasta inahdakkaan, takajousen säädöistä kyllä mainitaan.

    Oikeassa putkessa siinä päällä on jokin mutteri ja ruuvinkanta, mutta mitään merkintöjä ei siinä ole?
  27. #837
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Kertokaas te ketkä tiedätte pystyykö DL 1000 v-stromin keulaa säätämään?
    Suppea ohjekirjanen ei asiasta inahdakkaan, takajousen säädöistä kyllä mainitaan.

    Oikeassa putkessa siinä päällä on jokin mutteri ja ruuvinkanta, mutta mitään merkintöjä ei siinä ole?
    Molemmissa putken yläpäissä ainakin mulla oli esijännityksen säätöruuvit joita pystyi pyörättämään talttakärkisellä meisselillä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  28. #838
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Kertokaas te ketkä tiedätte pystyykö DL 1000 v-stromin keulaa säätämään?
    Suppea ohjekirjanen ei asiasta inahdakkaan, takajousen säädöistä kyllä mainitaan.

    Oikeassa putkessa siinä päällä on jokin mutteri ja ruuvinkanta, mutta mitään merkintöjä ei siinä ole?
    Eikö muka vasemmassa ole?
    Silloin kun näkyy 5 viivaa on löysin ja 1 viiva tiukin esijännityksen säätö.
    Lattameisselillä hahlosta pyörittämällä.
  29. #839
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Eikö muka vasemmassa ole?
    Silloin kun näkyy 5 viivaa on löysin ja 1 viiva tiukin esijännityksen säätö.
    Lattameisselillä hahlosta pyörittämällä.
    Joo ei ole vasemmassa mitään säätöjä, tarkoitatko noilla viivoilla sen ruuvin kierre viivoja? mitään merkintöjä ei ole. Pyörä on vuosimallia -06. Tuossa vielä kuva linkissa.

    https://skydrive.live.com/?cid=C6BA3...44BF7524%21561

    EDIT: Löysin tälläsen säätöohjeen, ja siinäkin puhutaan molempien putkien säätämisestä samaan arvoon, kummallista?

    https://skydrive.live.com/?cid=C6BA3...44BF7524%21562
    Viimeksi muokannut: pera230; 09.06.2013 klo 16:24.
  30.  
  31. #840
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Joo ei ole vasemmassa mitään säätöjä, tarkoitatko noilla viivoilla sen ruuvin kierre viivoja? mitään merkintöjä ei ole. Pyörä on vuosimallia -06. Tuossa vielä kuva linkissa.

    https://skydrive.live.com/?cid=C6BA3...44BF7524%21561

    EDIT: Löysin tälläsen säätöohjeen, ja siinäkin puhutaan molempien putkien säätämisestä samaan arvoon, kummallista?

    https://skydrive.live.com/?cid=C6BA3...44BF7524%21562
    Jep, tossa on joku viritys, pitäisi olla molemmissa se pyöritettävä säätö. Onko kakskilpinen ja 650:n etuputket?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sivu: 28 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen