V-strom kyssäri raadille
Onko normaalia että kylmällä koneella ja ilmalla näkyvää pakokaasua tulee vain toisesta putkesta, koneen lämmetessä tilanne normalisoituu?
Ja toinen kysymys, huomasin moottorista erikoisen äänen 2-vaihteella ajaessa kun kierrokset oli jossain 2500-3500 väliin,sama myös 1-vaihteella mutta hieman alemmilla kierroksilla, saattaisi olla imuääni tai jotain kuuluuko moottorin ominaisuuksiin?
Ennen ajellu vaan rivinelosella joten onhan tässä vähän "karkeempi" tää voimanlähde
luulen että ääni tulee v-stromin perusviasta eli väljästä kytkin korista. ilmenee juuri noilla kierroksilla ja lisäksi tulee pientä värinää. ääni kuuluu myös kun pyörä käy vapaalla. loppuu kun kytkimen painaa pohjaan.
Syötä sinäkin suzukilla, niin et tarvitse syödä toisten hiekkaa!
Omassa tonnisessa alkoi pikku sirinä/rahina aikalailla tolleen samoin ja paheni sitten ajan kanssa. Lopulta tuomio oli että etummaisen pytyn jakoketju oli sguggeböö. Korjaus kestikin sitten liki 3 kuukautta kun ei tahtonut osia löytyä mistään. Noh, sain sijaispyöräksi tuolle ajalle uudehkon KTM SMT 990:an ja se oli sit siinä ja oranssi paloi verkkokalvoihin (joskin valinta kohdistui lopulta SDR:ään). Stromi maistui sen jälkeen suussa kuin kilo vehnäjauhoja ilman sylkeä. Eli aika kallis remppa noin kokonaisuudessaan![]()
Viimeksi muokannut: GuessWho; 08.04.2013 klo 14:42.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ostin helmikuussa dl 1000. Oli mittarissa 4000 vaik vm. on -05. Eka omistaja oli vanhempi mies, ja pyörä oli seissyt tallissa pitkään. Edessä näyttäis olevan toi trailwing vissiin ensiasennus kummi. Takana anakee. Eilen lähtimärällä asfaltilla luistamaan etupää alta. Tänään tarkistin paineet eessä oli 1.5 ja takana 2. Joko toi rengas on todella hengenvaarallinen tai sitten se johtui liian alhaisesta paineesta. Nyt eessä 2.4 ja takana 2.5. Mikähän ois hyvä paine 100kg kuskille. Ajelen aikapaljon mutkaisia asfalttiteitä.
Sit toi orkkis plexi on tosi p. Yrittäny säätä vaik mihin mut? Tilasin tälläviikolla cee baileys plexin saas nähdä millanen on kun tulee. Ainakin iso, jos ei muuta![]()
Aikaisempi pyörä oli gsx-r. Emäntä inhosi sitä. Kyytiläisellä oli kuuemma huonot oltavat ja ääni kuului kuulemma kaupalta asti kotiin, kun lähti kaupan pihasta matka 3km.kävihän toi kukkaronpäällekkin, kun sai vallesmannilta mojovat sakot ylinopeudesta ja korttikin oli viime syksynä hyllyllä 3kk.
Senpä takia vaihdoin v- stormiin.
Kokemukset vielä kovin vähäiset , mut ensi vaikutelma on ihan hyvä. Tehoa riittää vielä hakusessa kuinka paljon uskaltaa kallistella mutkiin. Toi rengaskin varmaan vaikuttaa aikapaljon ajettavuuteen.
Viimeksi muokannut: wingnut; 10.04.2013 klo 22:55. Syy: Lisätty kuvat
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Tulipa heiluteltua takapyörää joutohommina ketjua kiristäessä viime lauantaina. Renkaassa oli pikkuinen klappi, josta johtuen kävin hakemassa varuilta paikallisesta Etrasta uudet laakerit.
Tältä näyttivät Suzukin alkuperäiset yksipuolisesti suojatut laakerit 42tkm asfaltilla ajetussa pyörässä.
Laakerien koot ovat 6204-2RS (vanteessa x 2) ja 62/32-2RS (vetopakka x 1), jos jotakuta kiinnostaa. Kokonaiskustannus 35€ SKF:n ja NSK:n kaksipuolisesti suojatuilla laakereilla.
Vasaralla piti tottakai lyödä myös etusormeen irroitushommissa.
![]()
Viimeksi muokannut: Torsti; 18.04.2013 klo 21:11.
R1100RS
Laitoin eilen Tuonon peilit kiinni. Tuulen ryskytys vaimeni siedettäväksi. Ei enää kypärä pyörä päässä.
![]()
Olisi Leo Vincen putket jouten tonniseen. Kiinalaisella dB-mittarilla mitattuna menee normeihin ja jytisee riittävästi.
http://www.moottoripyora.org/keskust...56#post6162356
R1100RS
Minulla on ollut näitä "makkaranpaistoenduroita" muistaakseni neljä erilaista. Olen havainnut ContiEscapen, Tourancen ja Anakee/Anakee II:t toimiviksi renkaiksi sellaiseen asfalttipainotteiseen ajeluun. Soratielläkin ajelee huoletta noilla. Tähän koneeseen saa myös ihan normi katurenkaitakin, kuten Z6/vastaavat. Omistin joskus Versyksen ja se oli loistava ajettava katurenkailla. Muistaakseni Metzelereillä.
Viimeksi muokannut: Torsti; 18.04.2013 klo 21:25.
R1100RS
Tuli hankittua pikku stromi ja kyllä on mukava peli ajella tuolla asfalttiteiden ulkopuolella.Tänään 130km lenkki ja kivaa oli.
Tänään Kawasaki Z750S vaihtui v-strom 650. Ja tietysti sataa vettä ihan kaatamalla joten joutuu odottamaan tovin että pääsee testaamaan hankintaansa. Tietty vaimo jo varoitteli että riittäköhän tuo V-stromin teho sulle...
Mitäs porukka on noita Madstadin kiinnikkeitä hankkinut?
V-Strom 650
Tilasin Madstadin kiinnikkeet jenkeistä, ainakin 2011 tuli nätisti ilman ns. ylimääräisiä kiemuroita.
Suzuki DL 650 V-Strom -10
Suzuki DR-Z 400 SM -06
Moron vaan kaikille, täällä uusi V-strom kuski.
Tuli viime talvena ostettua stromin "facelift" malli, kun sellaisen käytettynä sopivasti löysin. Aiemmin olen ajellut 600cc nakulla ja kyykyllä. Tuota kun olin ostamassa niin ajattelin kyl et minkähänlaiseen soppaan itseni laitan. Viikko sitten sain ajokauden käyntiin, nyt n:800km ajanut eikä mitään negatiivista sanottavaa. Kulutus maantieajossa "ajotietokoneen" mukaan n:4l/100km. Kantaa kuorman hyvin 2hlö ja 3x laukut. Täydellä kuormalla kulutus nousi 5l/100km. Alusta sopii hyvin suomen roudanraiskaamille teille, pikkuisen pitemmän joustonsa ansiosta. Jotenkin sellanen leppoinen laite, ei anna mitään suurempia tunteen purkauksia mutta mieli tekis taas lähtee ajeleen.![]()
Onko 1000cc venttiilien tarkistukset 12tk vai 24tk....!! Ja vielä rengassuositukset lähinnä asfaltti ajoon,joskus myös soralle...?
Viimeksi muokannut: Jaager66; 06.05.2013 klo 15:14.