Sivu: 27 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 781:stä 810:een 1205:sta
    Olisko kellään lähellä pääkaupunkiseutua halua antaa testattavaksi MRA Vario tuulilasia? En haluaisi sijoittaa reilua satasta ennenkuin olen kokeillut onko siitä mitään hyötyä. Nyt käytössä on normiplexi jossa Aerotrim tuuliohjain. Ihan kohtalainen on käytössä, mutta vähän vielä hiljaisempaa olisi hakusessa.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
    Lainaa van seagal kirjoitti Katso viesti
    Olisko kellään lähellä pääkaupunkiseutua halua antaa testattavaksi MRA Vario tuulilasia? En haluaisi sijoittaa reilua satasta ennenkuin olen kokeillut onko siitä mitään hyötyä. Nyt käytössä on normiplexi jossa Aerotrim tuuliohjain. Ihan kohtalainen on käytössä, mutta vähän vielä hiljaisempaa olisi hakusessa.
    Jos olet Tampereelle päin menossa niin pysähdy Toijalassa. Saat koeajoon pleksin, mulla on 1 ylimääräinen MRA Vario.
    Laita yv. jos olet tulossa tännepäin.

- Juha-
    olisi harkinnassa 650 v-strom ja muutama kysymys on auki:

1. kuinka paljon koneessa on kierroksia kun vauhtia on 120kmh, ja voiko pitää matkavauhtina vai täriseeköä koko äijä valkoiseksi

2. minkälaiset tilat on matkustajalle

3. kuinka paljon on käytönnössä muutoksia eri vuosimalleissa, mainoksissahan aina uudempi on parempi..
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
    Lainaa JuliusK kirjoitti Katso viesti
    1. kuinka paljon koneessa on kierroksia kun vauhtia on 120kmh, ja voiko pitää matkavauhtina vai täriseeköä koko äijä valkoiseksi
    Koitan laittaa tähän ulkomuistista nyt... tiistaina ajelin töistä kotiin, mittari näytti 140 (oikea nopeus noin 130km/h), ja pysyin normaalin värisenä. Eli ei mielestäni täristä millään tavalla liikaa. Tosin tuo nopeus ei ole tuolle laitteelle myöskään se optimaalisin, koska tosiaan kyllähän pienehkö kone niitä kierroksia ottaa jonkin verran ja kulutus kasvaa. Toivottavasti en nyt valehtele paljon, mutta olisiko kierrokset siellä jossain 6000-7000 välissä (6. vaihde 80kmh 4000rpm, 100kmh 5000rpm, 120kmh 6000rpm).

Ihan ok-tilat. Puoliso on jotain 174cm, hoikahkovartaloinen, pitkät jalat. Jalat ei ole koskaan tuntuneet olevan liian tiukassa kulmassa. Takamuskaan ei ole puutunut, mutta ei ole mitään rautaperseilyajojakaan toisaalta tehty. Yleensä, kun on kyydissä (aika harvoin, varsinkin nyt, kun vauva syntyi), on takalaukku kiinni ja siinä sellainen pieni selkänoja, joka vie vähän tilaa pois syvyyssuunnassa, mutta silti on tuntunut tilaa olevan ihan ok. Jokin pitempi rutistus taidettiin tehdä Kroatiassa kaksi kesää sitten, eikä tullut narinaa. Kädet voi väsyä, jos joutuu pitämään kiinni niistä kiinnipitokahvoista. Parempi on ollut pitää kiinni kuskista tai sitten Givin laukkujen kahvoista. Katselin joskus jalkatappien säätöpalikoita, joilla niitä olisi saanut alemmaksi, mutta ei ole tullut tarvetta hankkia.

Että jos kyytiläinen on yhtään samaa kokoluokkaa, niin ongelmia ei pitäisi tulla.

3. kuinka paljon on käytönnössä muutoksia eri vuosimalleissa, mainoksissahan aina uudempi on parempi..
    Tähän annan muiden vastata tarkemmin, ei tule niin tarkkaan tiirattua noita eroja. Oma pyörä on muistaakseni 2010-malli, valkoinen väriltään (pirun hieno IMHO!). Uusi malli on mielestäni kyllä vielä tuota vanhaakin rumempi, enkä ikinä siihen vaihtaisi Sen tiedän, että uudessa mallissa olisi ajotietokone, joka näyttäisi kai ainakin kulutuksen sekä lopulla bensalla ajettavissa olevan matkan. Se olisi kätevää, mutta olen tottunut käyttämään trippimittaria tuohon hommaan. Liekö myös jousitusta vähän parannettu, en ole varma. Aika huonokuntoisia polkuja olen tuolla kolunnut sekä kehnoa asfalttia Suomessa ja muualla, ja aina on joustovarat minulle riittäneet. Eka pyörä tosin minulle, joten vertailupohjaakaan ei ole.

- mikko
    - Mikko

..
    Vanhemmassa tonnisessa ei ainkanaan matkustajalta per*e loppunut 1200km+seuraavana päivänä 700km ajeluissa kun kyytiläinen oli 160 senttinen 10 -vuotias miehenalku. Kun kyydissä oli 172 senttinen kokenut vaimo niin 800km yhdellä tankkauksella aiheutti hieman keskustelua kypäräpuhelimessa viimeisen satkun matkalta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä

Voi pitää hyvin mittarin mukaan 135km/h matkavauhtina kaksi päällä kolmella laukulla. Tosin riippuen kuskin pituudesta on "pleksiä pitänyt säätää." Ite 192 ja matkakumppani 165 on joskus maininnut jalkatappiensa olevan turhan alhaalla.

Viime kesänä "oikaistiin" (muutama tunti) lapissa vähän kakspäällä metsäautotiellä. Ikimaailmassa en olisi autolla sille tieuralle menny tai siis u-käännös olisi tullut melko nopeasti. Pyörä soveltuu hiekkatielle hyvin, kunhan se on tie eikä polku.
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86

Minulla oli gsf 1250s ja se puudutti sormia pahemmin(lue ei paha) kuin dl 650.nen.Tärinä ei ole niin
    korkea taajuista kuin neljä rivisissä.

Vaimon mielestä parempi jalkatila kuin edellisissä pyörissä.Ei muka valittamista.

Vähän muutoksia.2007 abs-jarrut lienee merkittävin muutos.
    Itselläni on viimevuotinen V-Strom 650 uudempaa mallia. Mittarinopeudella 120 km/h kierroksia on noin 5300 ja 100 km/h n. 4500. Tärisee vähemmän kuin monet nelipyttyiset. Peilitkään ei missään nopeudessa sumene häiritsevästi. Mainio matkamopo, jolla pärjää myös soratiellä.
    Suzuki DL 650 V-Strom
    Tonninen kiertää ajettaessa todellista 100km/h 3600rpm. Ihan vain vertailun vuoksi.
    R1100RS
    Ostin juuri V-Stormin ja mun pyörään oli laitettu hieman matalampi istuin. Itsellä voisi olla normaaliistuinkin niin ajattelin kysyä olisiko jollain tarvetta matalampaan istuimeen niin voitaisiin vaikka vaihtaa. Oma istuin on virheetön vm 08 pyörästä jolla ajettu 19 tuh.

Toinen kysymys niin onko joku asentanut ohjauksen iskaria pyöräänsä? Bemun jälkeen tuntuu ohjaus liiankin herkältä. Bemu meni kuin juna eikä ohjaukseen tarvinnut juuri kiinnittää huomiota. Pojalla on SV ja siinä on ohjauksen iskari joka rauhoittaa ohjausta. Kuitenkin keula ei ole ihan sama SV:ssä eli samanlainen iskarikiinnitys ei käy. Oisko sen takia kun mulla on ABS:t ja jarrutukki on poikittain siinä kohti.
    Jalamari
    Tuli ostettua uuden mallin stromiin givin korkeus säädettävä airflow-pleksi ja ajattelin siitä kertoa hieman kokemuksia. Vanhassa oli se vika, että kypärässä kuului kova ilmavirran "kohina" maantienopeuksissa vaikka tulpat on päässä. Nyt givin pleksillä voi ajella visiiri auki +80 nopeuksia ilman tulppia. Paras asento tuntui löytyvän kun pleksin kiinnitti pyörän ylimpään asentoon ja pleksin säätöosan alimpaan. Mutta huonona puolena moottoritiellä n:130km/h kypärään alkaa käydä erikoinen, hieman häiritsevä "jumputus". Sellaisen havainnon tein että mitä korkeammalle säätöosan nostaa niin "jumputus" kovenee... Pitänee vielä tutkia että mikä on optimi asento.

Sitten kysymys raadille: Onko kukaan asentanu power commanderia 650 stromiin? En mitään maksimi tehoja metsästä vaan osakaasulle lisää vääntöä. Hevosmiesten tietotoimisto kertoi että on seokset todella laihalla keskikierroksilla että menee päästönormeista läpi. Tiedä sitä sitten....
    Hei kaikille ja hyviä ajokelejä!

Nyt reilun kuukauden ja 2000km jälkeen voi sanoa että aivan mahtava peli. Sopivan tehoinen ensimmäiseksi pyöräksi ja todella mukava ajaa kahdestaankin. Koneesta kuuluva pieni ulina 3500-4000 kierroksilla vähän mietityttää kuuluuko asiaan vai pitääkö huolestua?
    Lainaa teemuki kirjoitti Katso viesti
    Mutta huonona puolena moottoritiellä n:130km/h kypärään alkaa käydä erikoinen, hieman häiritsevä "jumputus". Sellaisen havainnon tein että mitä korkeammalle säätöosan nostaa niin "jumputus" kovenee... Pitänee vielä tutkia että mikä on optimi asento.
    Suosittelen teemuki vaihtamaan ne alkuperäiset "norsunkorvinakin" tunnetut peilit sirompiin. Suosittu peilityyppi on tälläinen: http://vstrom.info/vsri-gallery/gall...ono+Change.jpg

Kyseessä siis aprilia tuonon peilit. Peilit menevät suoraan V-stromiin ilman adaptereita. Peilejä saa nakkilan pyörä & koneesta ja pari maksoi jotain 60-70 e. Osanumerot ovat: AP8104921 ja AP8104922.

Itselläni hävisi tuo "humputus/jumputus" aikalailla täysin kun vaihdoin nuo. Voit demota ilmiötä ajamalla esim. motarilla ja nostat käden suoraan pystyyn kämmen menosuuntaan peilin ja pleksin väliin. Itselläni tuntu erittäin voimakkaita tuulen pyörteitä ja nuo tuonon peilit eliminoi nuo pyörteet lähes kokonaan.

Powercommanderin laitto on kallis tikki kun pyörän penkittää ym. Suosittelen harkitsemaan GiPro vaihdenäytön laittamista. Kun otat GiPron vaihdenäytön jossa on ATRE-ominaisuus niin saat kaksi kärpästä yhdellä kertaa. Saat toimivan ja erittäin hyvän vaihdenäytön sekä tuon ATRE-ominaisuuden myötä paremman vasteen kaasulle ala- ja keskikierroksilla. Tuollainen vaihdenäyttö maksaa n. 130 € ja sen saa esim. täältä: http://www.storm-motor.fi/osat/moott...atre-suzuki-4/

Tuolta saat myös lisätietoja laitteesta. Jos satut asumaan Oulun seudulla niin minun luona voi moista ihmettä käydä vilkaisemassakin!
    Viimeksi muokannut: Kalumies; 21.05.2013 klo 22:50.
    Lainaa Styxi kirjoitti Katso viesti
    Hei kaikille ja hyviä ajokelejä!

Nyt reilun kuukauden ja 2000km jälkeen voi sanoa että aivan mahtava peli. Sopivan tehoinen ensimmäiseksi pyöräksi ja todella mukava ajaa kahdestaankin. Koneesta kuuluva pieni ulina 3500-4000 kierroksilla vähän mietityttää kuuluuko asiaan vai pitääkö huolestua?
    Minkä ikäinen pyörä kyseessä ja mikä kuutiotilavuus?

Tässä vielä kun innostuin kirjoitteleen niin suosittelen kaikille strommereille tarkistamaan tuon takaiskarin esijännityksen säätimen säiliön. Lisätietoja asiasta: http://www.stromtrooper.com/maintena...ster-pics.html

Itselläni 2005 1000cc pyörä ja kaverilla 2007 1000cc ja molemmilla säiliö lähes tyhjänä ja esijännitystä jousessa ei ollenkaan.
    Lainaa Kalumies kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen teemuki vaihtamaan ne alkuperäiset "norsunkorvinakin" tunnetut peilit sirompiin. Suosittu peilityyppi on tälläinen: http://vstrom.info/vsri-gallery/gall...ono+Change.jpg

Kyseessä siis aprilia tuonon peilit. Peilit menevät suoraan V-stromiin ilman adaptereita. Peilejä saa nakkilan pyörä & koneesta ja pari maksoi jotain 60-70 e. Osanumerot ovat: AP8104921 ja AP8104922.

Itselläni hävisi tuo "humputus/jumputus" aikalailla täysin kun vaihdoin nuo. Voit demota ilmiötä ajamalla esim. motarilla ja nostat käden suoraan pystyyn kämmen menosuuntaan peilin ja pleksin väliin. Itselläni tuntu erittäin voimakkaita tuulen pyörteitä ja nuo tuonon peilit eliminoi nuo pyörteet lähes kokonaan.

Powercommanderin laitto on kallis tikki kun pyörän penkittää ym. Suosittelen harkitsemaan GiPro vaihdenäytön laittamista. Kun otat GiPron vaihdenäytön jossa on ATRE-ominaisuus niin saat kaksi kärpästä yhdellä kertaa. Saat toimivan ja erittäin hyvän vaihdenäytön sekä tuon ATRE-ominaisuuden myötä paremman vasteen kaasulle ala- ja keskikierroksilla. Tuollainen vaihdenäyttö maksaa n. 130 € ja sen saa esim. täältä: http://www.storm-motor.fi/osat/moott...atre-suzuki-4/

Tuolta saat myös lisätietoja laitteesta. Jos satut asumaan Oulun seudulla niin minun luona voi moista ihmettä käydä vilkaisemassakin!
    GiPro+ATRE suosittelen minäkin, ohjevihkonen suosittelee 4-vaihteen karttaa käytettäväksi mutta ite en huomannut oikeen vaikutusta. Vasta kun äkkäsin kokeilla 5-vaihteen karttaa niin johan muuttui, nyt kiertää kohtuu pehmeästi läpi kierrosaleen ja nykiminen on taaksejäänyttä elämää.
    Minkä ikäinen pyörä kyseessä ja mikä kuutiotilavuus?

Tässä vielä kun innostuin kirjoitteleen niin suosittelen kaikille strommereille tarkistamaan tuon takaiskarin esijännityksen säätimen säiliön. Lisätietoja asiasta: http://www.stromtrooper.com/maintena...ster-pics.html

Itselläni 2005 1000cc pyörä ja kaverilla 2007 1000cc ja molemmilla säiliö lähes tyhjänä ja esijännitystä jousessa ei ollenkaan.
    Pyörä vm 2005 650cc

Eilisillä ajoilla löytyi taas vapaa 5 ja 6 vaihteiden välistä. Luin jostain keskustelusta että delvacin öljyllä oli tämä "vika" korjaantunut. Onko kukaan uskaltanut v-stromiin näin halpoja öljyjä lurauttaa?
    Lainaa Styxi kirjoitti Katso viesti
    Pyörä vm 2005 650cc

Eilisillä ajoilla löytyi taas vapaa 5 ja 6 vaihteiden välistä. Luin jostain keskustelusta että delvacin öljyllä oli tämä "vika" korjaantunut. Onko kukaan uskaltanut v-stromiin näin halpoja öljyjä lurauttaa?
    Joo eli ainakin noissa vanhemmissa tonnisissa voi olla kytkimen kanssa ongelmia, että kytkin jurnuttaa todella pahalla äänellä. 650 cc koneissa moista ei pitäisi olla ja tonnisissakin ongelma käsittääkseni koski vain noita ensimmäisia vuosimalleja. Itsellänikin tonninen ääntää jonkun verran juuri noilla mainitsemillasi kierroksilla joten en olisi turhaan huolissani asiasta.

Öljyistä sen verran, että itse ajan Motulin 5100 öljyllä ja kaveri motorexin öljyillä ja mielestäni hänellä vaihdelaatikko ym. toimii paremmin. Olen itse ajatellut seuraavaksi öljyksi laittaa tuota motorexia. Öljyn "mallista" ei ole varmaa tietoa koska kaverilla on teetetty huollot liikkeessä ja kuitissa lukee vain motorex, mutta motorexin omalla öljynhakutoiminnolla suositellaan tätä tuotetta: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...synt-4t-10w50/ En ole tutustunut, että mitkä muut liikkeet tuota myy stormin lisäksi, mutta ainakin tuolta saa.

Kallista mutta ainakin itse aion kokeilla seuraavaksi tuota. Minulla on joskus hankaluuksia saada kolmosvaihdetta silmään ja vaihdelaatikko tuntuu huomattavasti kolisevammalta kuin kaverilla.
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    GiPro+ATRE suosittelen minäkin, ohjevihkonen suosittelee 4-vaihteen karttaa käytettäväksi mutta ite en huomannut oikeen vaikutusta. Vasta kun äkkäsin kokeilla 5-vaihteen karttaa niin johan muuttui, nyt kiertää kohtuu pehmeästi läpi kierrosaleen ja nykiminen on taaksejäänyttä elämää.
    DL:n tulisi laittaa 4-vaihteen kartta koska DL on rajoittamaton tuonne nelosvaihteelle asti. 5-kartalla ei pitäisi olla vaikutusta toimintaan oikeastaan ollenkaan. Erikoista jos sinulla näin on... pitääpä itsekin tutkia asiaa.
    DL:n tulisi laittaa 4-vaihteen kartta koska DL on rajoittamaton tuonne nelosvaihteelle asti. 5-kartalla ei pitäisi olla vaikutusta toimintaan oikeastaan ollenkaan. Erikoista jos sinulla näin on... pitääpä itsekin tutkia asiaa.
    Mistä otit sähkön vaihdenäytölle? Mulla on Gipro jo hankittuna ja odottaa asennusta. Eikös siinä ole liitin ja yksi piuha, johon pitää ottaa virta jostakin.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eiks noin yleensä just pienimmät vaihteet ole usein hiukan laimennettu, jotta ei peli ihan lähtis niin, tai että läpäsee paremmin saaste/meluhommia. Esim just tällaset suzuki RF900 pyörät on neloseen tai kolmoseen asti hiukan laimennettuja ja kun vetäsee pinkinvärisen piuhan irti ecusta niin laite alkaa kulkemaan
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa hettuli kirjoitti Katso viesti
    Mistä otit sähkön vaihdenäytölle? Mulla on Gipro jo hankittuna ja odottaa asennusta. Eikös siinä ole liitin ja yksi piuha, johon pitää ottaa virta jostakin.
    Pyöräni edelleninen omistaja oli ottanut virran GiProlle suoraan akulta. Tätä tapaa ei suositella koska se voi syödä akun jos pyörä on ajamatta yli kolme viikkoa. Laitteessa on 2 liitintä ja yksi kaapeli, liittimet tulevat sen ECU:n liittimen väliin, eli ECU:n tieto kierrätetään GiPron kautta. Se yksittäinen kaapeli on tosiaan virransyötölle ja sehän kannattaisi ottaa jostain liitännästä johon tulee virta kun virta-avaimesta käänntään. Itselläni olisi projektina vetää noita sähköjä pyörästä muutenkin uudestaan tänä kesänä.. pyörässä muutamia edellisen omistajan ala-arvoisia teippipatentteja.

Jäi vielä mainitsematta, että gipron johto kannattaa tuoda tankin oikealta puolelta ja hyvä paikka näytölle on kierrosmittarin alalaidassa keskellä. Pysyy hyvin esim. laadukkaalla kaksipuoleisella teipillä. Gipron pakkauksessa on mukana myös takiaistarraa.
    Oon kuvitellu aina että giproja asennetaan pelkästään tonnisiin stromeihin. Onko millasia vaikutuksia 650cc ja onko pikkukoneisenkin tehoja mukamas "leikattu" pienillä vaihteilla?
    Oon kuvitellu aina että giproja asennetaan pelkästään tonnisiin stromeihin. Onko millasia vaikutuksia 650cc ja onko pikkukoneisenkin tehoja mukamas "leikattu" pienillä vaihteilla?
    Mutuna sanoisin, että merkitys korostuu mitä uudempiin mennään. Emissiosäädöksethän on vain kiristyneet koko ajan ja noita pyöriä rajoitetaan enemmän jotta ne saadaan menemään EU:n spekseihin.
    On niitä leikattu, jostain aikoinain luin, että alimpia kolmea (minulla -07/dl650A). Omassa on 5v. "kartta" käytössä ja bensansyöttöä säädetty suuremmalle tyhjäkäynnille, että 10% ja 25% kaasunavaukselle. Nyt ajaa ihan mielellään kaupungin työmatkaruuhkajonossa. Oli se karmeata ajaa ruuhkassa silloin ennen bensansyötön säätöä (tehdasasetuksilla).

Bensankulutus lisääntyi yleisesti n. +0,4l/100km alkuperäiseen nähden. Parannus on silti suuri.
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
    Mulla vm.2005 tonninen. vaihdoin kans noi peilit niihin tuonon peileihin ja tilasin ceebaileys plexin. Leveempi kun vakio ja korkeuden saa itse määritellä ostaessa. Voi ajaa potta auki, eikä pyörteile. Laitoin myös ton giproatren. Näyttö kiinni mukana tulevalla tarralla jarruneste säiliössä ja hyvin on pysynyt. Piuhat vedin vasemmalta. Tankin sivulla oleva koristelista irti 1 ruuvi ja penkki auki ei tarvinnut muuta purkaa Virran otin akulta. Nykiminen tasoittu 1 ja 2 vaihteella parempi vääntö ei oikein muuta muutosta huomannut.Olen pitänyt 4 vaihteen karttaa. En tiedä paljonko muilla kulkee, mut tää kampe puutuu 210kmh. kohdalla. Vois se jonkun verran vielä vauhtia nostaa jos jaksais vinguttaa. Vaikutusta varmaan on myös tuolla isolla plexillä ja 100kg kuskin painolla. Mukava peli ajella ja kallistus varaa löytyy
    Minuakin alkoi tuo GiproAtre kiinnostamaan. Asennusta mainostetaan helpoksi, eli onnistunee ilman mekaanikonkoulutusta? Sähköhommia en osaa, joten virran ottaisin akulta suoraan. Riittääkö tällöin varotoimeksi akun tyhjenemisen varalta se, että ottaa piuhat irti ennen pidempiä seisokkeja (2-3 viikkoa)?
    - Mikko
    Lainaa mikkark kirjoitti Katso viesti
    Minuakin alkoi tuo GiproAtre kiinnostamaan. Asennusta mainostetaan helpoksi, eli onnistunee ilman mekaanikonkoulutusta? Sähköhommia en osaa, joten virran ottaisin akulta suoraan. Riittääkö tällöin varotoimeksi akun tyhjenemisen varalta se, että ottaa piuhat irti ennen pidempiä seisokkeja (2-3 viikkoa)?
    Juu akun piuhat irti, niin ei virta karkaa. Tuskimpa toi Gipro vie sen enempää virtaa kun pyörän oma kello. Virran kun sammuttaa, niin parin sekunnin päästä sammuu Gipron oma näyttö.
    GiPro+Atre, vastaavanlainen myynnissä mulla täällä. Sillä erotuksella että ei tarvita virranvetoja ja tästä puuttuu vaihdenäyttö.

http://www.moottoripyora.org/keskust...64#post6181764
    Moro! 1000 DL ruvennu paukutta putkessa???? kun ajelee kaupunkinopeutta!!! -06, voisko olla ruiskun säädöissä vaiko jotain muuta,tulpat kyllä oli kuivat???
  30.  
    Säätöön vaan. Ilman putsari kannattaa myös vaihtaa ennen säätöä. Ja tietysti myös jo ennen tarkistaa ettei oo tukossa.
    Hajapusanisti
Sivu: 27 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen