Siellä taitaa olla vielä kaksi ruuvia, ja kaksi kiinnikettä, jotka täytyy alapuolelta avata. Tankinkorkin reunoista suorat linjat eteenpäin ruuvit, ja vähän sivummalla kiinnikkeet. Mä en tiedä pääseekö putsariin ilman että irrottaa tankin. Eli katso manuaalista![]()
Yamaha R1 '06
Eikös toi muovi ole yhtä palaa tankin kanssa...eli nousee siinä mukana kun tankin etureunaa nostaa, näin ainakin uudemmissa...
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Niinhän tuo asia näyttää olevan: http://www.youtube.com/watch?v=DhVVKqmf-a0![]()
R1
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Minkä pituiset ketjut (eli montako lenkkiä) on vakioketjut R1:ssä vuosimalleilla 07-08? Ajattelin tilata vakiota pykälän pidemmät, jotta mahtuvat vähän muhkeemman profiiliset renkaatkin alla pyörimään hitsaamatta swingin saumaan
Eräs saksalainen sivusto väittää, että 118 lenkkiä?
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Minkälaisia sifteriratkaisuja olette tehneet 07-08 vuosimallin pyöriin. Tarkoitus olisi saada mahdollisimman edullisesti sifteri pyörään, käännetty vaihdekaavio löytyy pp-tuning tappisarjan myötä. Ilmeisesti cordonalta olisi tarjolla 259e hintaan pc3:een tuleva kiinni, joka pätkii bensansyöttöä, eikä täten tarvitse ignition modulea. PC3 siis löytyy, ei ole kiinni. Sytytystä pätkivä olisi ilmeisesti parempi/varmempi?
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mulla on mystinen onkelma ton lootan kanssa. Välillä varsinkin pienemmillä kierroksilla ei meinaa saada vaihdettua vaihdetta alaspäin. Ei se kyllä vaihdu silloin ylöspäinkään...Kytkimen pitäis teoriassa irroittaa, koska vivun saa päästää aika lähellä vapaa asentoa, ennenkuin kytkin alkaa ottaa kiinni.
Eli onko tuossa kytkinpakassa jotain vikaa, että se jää jumittaan, vaiko onko siellä mahdollisesti jotain vakavampaa vikaa esim haarukassa tms?Vika on siis satunnainen. Välillä toimii hyvin, mutta välillä jumittelee...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo. Kaivoin tuolta tiedon että "Power 1" on semisynteettinen ja Power 1 racing" on täyssynteettinen, eli kyllä se on sitä semikuraa...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Mikä ero tuossa Rykkösessä on Firebladeen. Ootteko ajanu kumpaakin.? Kiinnostais erot.
Vielä siitä vaihteesta. Kun vaihde jumiutuu, niin poljin on kivikova, mitään ei tapahdu ja poljin ei tunnu hievahtavankaan vaikka kuinka polkee.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
laitas motovillelle s.postia.
Sen verran pahalta kuullostaa etten hirveesti mopolla ajelis ennenku vika on löytyny. Mutulla heittäisin et vaihteensiirtäjä takertelee.
Ootko kerenny viel uusilla öljyillä kokeilemaan? Jos et niin valuta vanhat öljyt jonku siivilän läpi ja rukoile ettei tuu osia mukana.
Vittumainen vika näin ajokauden "alkuun".
Sanoit tossa aiemmissa viesteissä, et vika on silloin tällöin. Millä operaatiolla se lähtee toimimaan taas normaalisti?
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Pienillä kierroksilla? ei kuitenkaan pienessä vauhdissa? omassa vanhemmassa rykkösessä (03) teki niin, että jos et polkenut ns. oikee vaihdetta sisään oikeassa vauhdissa, vaan valutit vaikka kolmosella tai nelosella siihen kymmeneen kilsaan tunnissa, joutui vaihteet vaihtamaan siten, että polki vaihteen alas, päästi kytkintä että nappasi vähän kiinni, ja taas polki vaihdetta alas ja kytkintä tuntumaan että naksahti. Kyseessä oli siis enemmänkin käyttövirhe. Sinun vikasin kuulostaa kuitenkin vakavammalta, kokeileppa aluksi heittää ihan viralliset yamalubet sisään jos auttaisi? Mitään varsinaisia vaihteiston tyyppivikoja ei rykkösissä vissiin ole 1999:n jälkeen ollut.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Oma vastaava nollaseiska ei kyllä takertele Sky:n kuvailemalla tavalla. Jossain siis vikaa. Varsinki jos tää ominaisuus on tullu ihan uutena pyörään.
Jos tuut esim valoihin ja pysähdyt isohko vaihde silmässä niin silloin täytyy välillä kytkimen kanssa irrotella et saa kelattuu vaihteen ykköselle. Tää lienee vähän sama kaikissa peleissä.
Ikinä ei oo kyllä vauhdeissa(edes pienissä) vaihdepoljin "lukittunu" . Kuullostaa oudolta toi Sky:n tapaus.
Toivotaan et homma selvii!
Viimeksi muokannut: juhis_; 28.05.2013 klo 01:46.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Huhuh, kävin hakemassa frank nymanilta öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen. HUH HUH!Olipa hinnakasta. Varsinkin ilmansuodatin 50.05€
Seuraavaksi juoksen ostamaan BMC Power filterin, joka maksaa reilu 70€
Eivät myyneet öljynä ku motulia, joten yritän metsästää edelleen täyssynteettistä castrolia![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kävin moto-villessä jauhaan paskaa ja hakemaan perus yamalubet. Setä sano etteivät kerro yamaluben valmistajaa, mutta että senhän tietää, että ranskasta se tulee. Eli sikäli paljon mahdollista, jotta se on motul.
Toinen mielenkiintoinen seikka on se että kuulemma yamaha vaatii nykyisin että kaikkiin takuunalaisiin pyöriin vaihdetaan valtuutetuissa huolloissa aina yamalubeöljyt. Mutta tämäkään ei päde kuulemma Frank Nymaniin. Hänelle on tullut yammuja joiden huoltohistoriasta on selvinnyt että takuunalaisiin pyöriin on lykätty motulia sisään![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Siittä klik
99e ja suodatin kaupanpäälle
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Laitoin nyt sisään semisynteettiset yamalubet. Katotaan kuinka käy. Ei toi ainakaan pahalta kuulostanut ku pihalla heitin kiepin. Eikä öljyjen seassakaan ollut yhtään mitään ihmeellistä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Heitin n. 30 km lenkin pääväylillä. No, toimihan se ja jos oikein kuvittelee, niin saattoi mennä vaihteet pehmeämmin päälle
Mutta... Välivapaa löytyi edelleenJa näköjään paikallaan ollessa loota voi olla sellaisessa asennossa, ettei ykköstä saa silmään
Ja kyllähän se kerran teki sen että ihan hitaissa vauhdeissa ei tykännyt ottaa ykköstä silmään, ennenkuin kytkintä käytti ylhäällä välissä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei oikein kuulosta normaalilta tuo toiminta.. Jos vaihdepoljin jää kovaksi, niin joko itse polkimen käyttämä vaihderumpu (tai sen mekanismit) tai sit siirtäjäpuoli jumittaa. Välivapaita tuosta laatikosta ei pitäisi määrätietoisella käytöllä löytyä..
Kytkimen takaa löytyy shift shaft osat. Ne kannattais purkaa ja tarkastaa, myös väliakseli sattaa jumittaa, kun tulee yhtenä pötkönä lohkon läpi.. Shift shaftin viallinen tai väärin paikallan oleva keskitinjousi saattais aiheuttaa ko. vikaa? Jos se ei auta, niin vika on vaihderummussa tai siirtäjähaarukoissa. Niiden korjaamiseen tarvii ottaa sit jo motti pyödälle ja lohkot erilleen.. Ei sekään mikää ihmeellinen homma ole, mutta pikkusen työläs.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)