Sivu: 10 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 1676:sta
  1. #271
    Autokin pörisee normaalisti vaikka 10 vuotta vanhaa 95 tankissa tiedä noista mopoista wingi ainakin talven jäljiltä
    98lla menee hyvin.
    Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
    Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
    Uusi pärrä Honda GL1800-08
    Uusin Kymco Xciting500-05
  2. #272
    Lainaa kaselin kirjoitti Katso viesti
    Autokin pörisee normaalisti vaikka 10 vuotta vanhaa 95 tankissa tiedä noista mopoista wingi ainakin talven jäljiltä
    98lla menee hyvin.
    Pörisee pörisee-> mutta onko jotakin esim. liuvottavaa vaikutusta bensan määränmittauksen anturiin rikkoen sen?
    Laatuhan ei siinä tapauksessa vastaisi käyttötarkoitusta kun bemari ei kiellä nyky 95 :n käyttöä, jotenka varmaankaan ei valmistan puolelta tule asialle vahvistusta voisi tulla liian kalliiksi.
    Miten se menikään virhe vastuu laki vai mikä se oli..."pitää kestää koko oletetun elinajan"
  3. #273
    Lainaa vollano kirjoitti Katso viesti
    Nyt sekos bensamittari lopullisesti, näyttää jatkuvasti tyhjää . Ei se tähänkään asti oikein näyttäny mutta ties sentään jos bensaa ylipäänsä oli tankissa. Nyt siis palaa se keltanen kolmio ja "FUEL". Löysinkin tähän jo jotain vinkkejä mitä kandee tsekata ja viimeisena keinona ohjeet kuinka huijata sähköaivoja luulemaan että tankki on kokoajan täys. Liuskaa en prkl vaihda .
    Jep tuttu ongelma Vastaava sattui itselle viimeviikonloppuna kun olin kevään ekalla minitourilla päristelemässä takaisin Jyväskylästä. Räps vain kun kerran tihrustelin ajtietokonetta näpelöidessäni bensapalkkeja niin kas vain ja paloihan se varoitusvakokin. Ittuaatana! No tiesin, että tankki melkein täysi joten pelit hetkeksi seis. Tarkistin ettei mistään vuotanut. No tiedustelin asiaa Heinolta ja alla saamani vastaus:

    Terve,

    Polttoaineen filmianturi on todennäköisesti rikki, kohtalaisen yleistä pitkän seisonnan (talvi) jälkeen. Anturin hinta 140€ ja asennus ja ohjelmointi 157€. Yhteensä 297€.

    Ensimmäinen mahdollinen huoltoaika 2.5 klo 9.00. Aikaa menee n. 1,5-2h.
    BMW K 1200 S ja aina ei tarvitse olla kädet rasvassa!
  4. #274
    Tuo filmianturi on aivan Mulla hajos se kanssa aikanaan. Yrittivät ensin kalibroida. Toimi päivän kaksi. Maksoi jotain ja mäkeenhän se meni. Sitten vaihdettiin anturi ja se toimi jotain pari kuukautta. Sitten hajosi taas ja vaihdettiin takuuseen. No nyt se on toiminut jo pitempään kuin koskaan ja kesti tuon talviseisonnankin (kop, kop). Silti ainainen pelko perisiissä milloin se taas leviää.

    Jos niin käy, niin sitten olkoon. Kunhan saa sen kolmion kuikan perseeseen vilkkumasta jollain konstilla. Vielä osaan nollata tripin.

    Kuten joku aiemmin totesi niin mitenkäs tuo virhevastuu? Kyllä tuo on ihan v***n yleinen vika eikä tietenkään mitään takaisinkutsuja tms.
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  5. #275
    Bensamittarin anturista Viromille ja Mopomiehelle ynnä muille, joita asia koskettaa:

    Jos olette omistaneet pyörän uudesta asti, myyjän vastuu ei katkea takuuajan loppumiseen. Lukeaa Kuluttajaviraston sivuilta lisää. Tarvittaessa ottakaa yhteys kuluttajaneuvojaan. Jos kyseessä ei ole kulutusosa, sen kuuluu kestää niin kauan kuin sen odotettavissa oleva käyttöikä on...bensamittarin anturin kohdalla se on aika pitkä aika, paljon pitempi kuin BMW:n anturien elinikä.

    Itseltäni on hajonnut kaksi - ensimmäinen meni takuuseen, toisen kanssa piti vähän kamppailla. Mitä useampi näistä valittaa, sen parempi meille kaikille. Turha maksaa itse BMW:n tekemistä virheistä. Vastuu viasta sille kenelle se kuuluu!
    BMW R 1200 GS Adventure
  6. #276
    Uutena gessun (vm -08, aj. rapiat 60000km) omistajana kyselisin kokeneemmilta, mitä teillä syö öljyä nuo vehkeet? Ensimmäisen 500km:n jälkeen pinta on selvästi jo laskenut. Kuuluneeko koneen luonteeseen. Hätäilenkö turhaan, koska entinen (FJR) ei syönyt kauden aikana käytännössä yhtään.
    Nosigntoday
  7. #277
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Uutena gessun (vm -08, aj. rapiat 60000km) omistajana kyselisin kokeneemmilta, mitä teillä syö öljyä nuo vehkeet? Ensimmäisen 500km:n jälkeen pinta on selvästi jo laskenut. Kuuluneeko koneen luonteeseen. Hätäilenkö turhaan, koska entinen (FJR) ei syönyt kauden aikana käytännössä yhtään.
    On feature ja riippuu yksilön lisäksi mitä öljyä sinne syötät. Oma syö ~8dl reilun ~10tkm matkalla, öljynä pääasiassa ollut Mobil1:stä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #278
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Uutena gessun (vm -08, aj. rapiat 60000km) omistajana kyselisin kokeneemmilta, mitä teillä syö öljyä nuo vehkeet? Ensimmäisen 500km:n jälkeen pinta on selvästi jo laskenut. Kuuluneeko koneen luonteeseen. Hätäilenkö turhaan, koska entinen (FJR) ei syönyt kauden aikana käytännössä yhtään.
    Kyllä syö. Oma käsitys on, että pätkäajossa syö enemmän ja jos vetelee pitkiä pätkiä niin vähemmän. Kai siellä isot toleranssit on ja kylmänä tulee litkut läpi. Voi joutua lisäämään ennen vaihtoajankohtaa. Castrol pysyy paremmin kuin se toinen-jonka-nimeä-en-muista.
  9. #279
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Uutena gessun (vm -08, aj. rapiat 60000km) omistajana kyselisin kokeneemmilta, mitä teillä syö öljyä nuo vehkeet? Ensimmäisen 500km:n jälkeen pinta on selvästi jo laskenut. Kuuluneeko koneen luonteeseen. Hätäilenkö turhaan, koska entinen (FJR) ei syönyt kauden aikana käytännössä yhtään.
    Ei syytä huoleen. Omallani ajettu nyt huollon jälkeen 900 km ja ikkunassa pinta laskenut selvästi.
    Ei kannata hätäillä lisäämisen suhteen. Lisäile sitten kun se on alarajassa tai lähellä sitä ja vasta useamman tarkastuksen jälkeen. Öljyn pinta vaihtelee kummasti . Öljynkulutus vaihtelee näissä yksilökohtaisesti ja
    siihen vaikuttaa niin moni asia. Öljytyyppi , ajotapa ym.ym. Jos pyörä toimii normaalisti , tehot ovat tallella, käynti on normaalia ja savutusta ei esiinny , niin silloin ei ole mitään syytä huoleen. Lisäät öljyä tarvittaessa ja jatkat ajoa.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  10. #280
    Kiitoksia uskon vahvistamisesta . Vähän rauhoittaa. Ei tosiaankaan savuta ja pelittää mielestäni ihan ok. Tuon pinnan vaihtelun lasissa olen myös huomannut. Taitaa olla kohtuutarkka asennosta.

    No, eiku kilometrejä
    Nosigntoday
  11. #281
    Gessusta hävisi sähköt. Lavettikyydillä kotiin. Näyttäisi siltä että on oikkarissa on. Heti kun vääntää avaimesta sähköt päälle niin jännitteet notkahtaa. Bensapumppu ei surise ja mittaristo elää omaa elämäänsä.

    Kaupassa kävin ja lähtiessä vain inahti ja sitten siitä tuli mykkä.

    Mitään ideaa mistä lähteä selvittämään?
  12. #282
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Gessusta hävisi sähköt.
    Mitään ideaa mistä lähteä selvittämään?
    Akkukaapelien liitännät huonot.
    Tai geeliakku loppu. Ne kuolee kerralla.

    Pekka
  13. #283
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Akkukaapelien liitännät huonot.
    Tai geeliakku loppu. Ne kuolee kerralla.

    Pekka
    Ei taida valitettavasti olla ihan noin helppoa Akku on lyijymallia, vuoden vanha. Akun liitännät ropattu toki ensimmäisenä.

    Jos jossain on kosteutta niin voi toimia huomenna tai sitten ei.
  14. #284
    Kyllä se lyijyakkukin oikariin menee, just tänään ihmeteltiin yhtä ruohonleikkuria mihin kaveri oli jo hakenut uuden solenoidin ja akkuhan se siellä kuitenkin simahtanut oli...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  15. #285
    Vanha akku on nyt latauksessa, pääsee huomenna kokeilemaan. Päristin on 20km päässä joten ei tälle päivälle enempään veny. Toivotaan nyt että se olisi oikeasti akku eikä mitään mystisiä haamuja sähköissä.
  16. #286
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Vanha akku on nyt latauksessa, pääsee huomenna kokeilemaan. Päristin on 20km päässä joten ei tälle päivälle enempään veny. Toivotaan nyt että se olisi oikeasti akku eikä mitään mystisiä haamuja sähköissä.
    Vanha agm akku oli aivan täysin kuollut. Edes valokynä ei punottanut. Vuoden vanha akku jaksoi valokynän mutta ei muuta. Buusterista suoraan virtaa akunkengille ja heräsihän se kuin Frankensteinin hirviö ikään. Akku on siis kaput dööd. Ihme juttu vaan että meni täysin kerrasta mykäksi.

    Tälle päivälle ei ny akkua mistään saa ja pyörä - mies väliksi tulee noin 200km joten täytyy tässä viikolla metsästää akku ja ihmetellä mies ja pyörä samaan osoitteeseen.
  17. #287
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Vanha agm akku oli aivan täysin kuollut. Edes valokynä ei punottanut. Vuoden vanha akku jaksoi valokynän mutta ei muuta. Buusterista suoraan virtaa akunkengille ja heräsihän se kuin Frankensteinin hirviö ikään. Akku on siis kaput dööd. Ihme juttu vaan että meni täysin kerrasta mykäksi.

    Tälle päivälle ei ny akkua mistään saa ja pyörä - mies väliksi tulee noin 200km joten täytyy tässä viikolla metsästää akku ja ihmetellä mies ja pyörä samaan osoitteeseen.
    Näitä samoja tarinoita piisaa loputtomasti. Noi vaan ei jostain syystä tunnu Puimureissa kestävän. Ja yleensä kuolevat "lennosta" ja kerralla. Tavallinen loiskeakku kestää vuosia kunhan vain muistaa muutaman kerran kesässä tarkistaa vedet. Toisissa pyörissä tuo tietty voi olla työlästä.
    <p>2002-2014</p>
  18. #288
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Näitä samoja tarinoita piisaa loputtomasti.
    Niin noita tuntuu olevan. Ovat näemmä koti- ja ulkomailla modailleet Odyssey PC535:sta kiinni. Heavy duty/military grade tavaraa. Ilmeisen hyvä. Mutta ei mene tiputtamalla paikalleen vaan joutuu puukottamaan ja riskinä on kai shorttaus satulan korkeussäätötangon kanssa.

    Vieläkin ihmetyttää miten akku voi niin kerrasta kuolla. Toimii hyvin nyt. Ja nyt ei enää elektronit virtaa. Hämmentävää.
  19. #289
    Tuon oikosulkuriskin voi pienentää halkaisemalla sopivan muoviputken, laittamalla sen tangon päälle ja vaikka lukitsemalla sen kutistesukalla paikalleen. Itse tein ylijäämälattialämmitysputkesta sellaisen. Vaikka satulan laittaa huonosti kohdalleen, ei akun navoissa ekaksi ole rautatanko yhdistämässä napoja.
    -juha-
  20. #290
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Tuon oikosulkuriskin voi pienentää halkaisemalla sopivan muoviputken, laittamalla sen tangon päälle ja vaikka lukitsemalla sen kutistesukalla paikalleen. Itse tein ylijäämälattialämmitysputkesta sellaisen. Vaikka satulan laittaa huonosti kohdalleen, ei akun navoissa ekaksi ole rautatanko yhdistämässä napoja.
    Hyvä kikka.
    Kiitos
    Nippusiteetkin voisi käydä, jos kutistesukkaa ei löydy.

    Pekka
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 12.05.2013 klo 22:13.
  21. #291
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Tuon oikosulkuriskin voi pienentää halkaisemalla sopivan muoviputken, laittamalla sen tangon päälle ja vaikka lukitsemalla sen kutistesukalla paikalleen. Itse tein ylijäämälattialämmitysputkesta sellaisen. Vaikka satulan laittaa huonosti kohdalleen, ei akun navoissa ekaksi ole rautatanko yhdistämässä napoja.
    Tai laittaa vaikka koko tangon pituudelta samantien. Siihen hahlojen väliin se kuitenkin lukittuu eikös?

    Onko se Odyssey kaiken modaamisvaivan arvoinen?
  22. #292
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Onko se Odyssey kaiken modaamisvaivan arvoinen?
    Saa niitä valmiiksi puukotettuinakin ja valmiilla kiinnikkeillä...
    Motorworks
    Itselle on tulossa tuollainen sarja vähän niin kuin varalle, jos tuo originaali joskus loppuu. Kuudes kesä menossa, joten ei sitäkään voi huonoksi moittia.

    Kyllä ihan perinteinen akkukin voi kuolla kerrasta. Omalla kohdalla näin kävi joskus muinoin autossa.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  23. #293
    Lainaa JyrkiJ kirjoitti Katso viesti
    Saa niitä valmiiksi puukotettuinakin ja valmiilla kiinnikkeillä...:;)
    Onhan niitä juu - mutta ajoon pitää päästä HETI

    Akkupojilta Varta, laittoivat liemet sisään niin saa hakea työpäivän päätteeksi ilman turhia kikkailuja.
  24. #294
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti

    Akkupojilta Varta, laittoivat liemet sisään niin saa hakea työpäivän päätteeksi ilman turhia kikkailuja.
    Quotetan itseäni nyt ihan kerta toisensa jälkeen...

    Varta on nyt kiinni ja pyörän tyhjäkäynti muuttui selvästi kevyeämmäksi. Olisiko sitten oirehtinut kuitenkin jollain tapaa.
  25. #295
    Perän ulompi stefa hikoilee. Ei vuoda mutta sen verran puskee "hikeä" että pöly tarttuu. Työnä tuo on kai nopea ja helppo - jos on tilat ja työkalut. Nämä uupuu nyt tähän hätään, ei ehdi lähteä 200km päähän vaihtotyötä tekemään. -> liikkeeseen vaihdettavaksi.

    Jos stefan nyppää irti niin tuleeko ne öljyt sieltä syliin saman tien? Ei kai perän öljynvaihtoon tuossa tarvitse varautua?
  26. #296
    Jos heittää pyörä kyljelleen, niin ainakin osa öljyistä jää jäljelle. Näin olen itse varautunut reissussa tekemään jos tämä sattuu kohdalle.

    Sen jälkeen sopivaan kohteeseen tarkistamaan öljyn määrä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  27. #297
    RM Heinon Guy vaihtoi stefan minun gessuuni, laskussa oli vain stefa ja työ, eli öljyä ei oltu vaihdettu/lisätty. Maksoi vahdettuna reilut 60 euroa, kesällä 2011.
  28. #298
    Heinolla on parin vkon jonot. Autocentterillä lupasivat vaihtaa vielä tälle päivälle. Oletan, että öljyt vaihtuu nyt kuitenkin vaikka kenties ilmankin pärjäisi. Iltapäivällä sen sitten näkee.

    Stefa hikoili samalla tavalla noin 23tkm sitten ja se vaihdettiin määräaikaishuollon yhteydessä. Näkyy kuitissa olevan stefan hinta 17e. Öljyistä ei nyt tiedä koska ne vaihdettiin ko. huollossa muutenkin.
  29. #299
    Stefa vaihdettu, aika niukasti oli kuulemma vuotoa. Olisi voinut mennä pelkällä puhdistuksella. Öljyt meni vaihtoon samalla.
  30.  
  31. #300
    Tulipa sitten eilen vaihdettua GSA:han tällaiset: http://www.ohlins.com/Our-products-new/Motorcycle/Miscellaneous/Shock-absorbers/BMW-R1200-GS-Mechatronics/

    Kyllä tuli taas ajo-ominaisuudet kohdalleen. Hieman jänskätti ajella tuolla kun mutkiin ei oikein uskaltanut ajaa, jotenkin tuntui että pyörä *kaatuu* alle ja montuissa/pateissa joku pää heitti/painui miten sattuu.

    Nyt toimii ja viikonloppuna GS Meetingissä tulee nuo koeponnistettua tulevaa kesän reissua varten!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 10 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen