Sivu: 9 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 1676:sta
  1. #241
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Ei löytynyt haulla.

    Nyt talven jälkeen kytkin pitää ääntä. Jos on vapaalla ja päästä kahvasta irti niin rallatus alkaa. Jos painaa kytkimen pohjaan niin hiljaisuus vallitsee.

    Muistelisin joskus vastaavaan törmenneeni mutta ei löydy ensihätään. Mahtaako äänet häipyä vai pitääkö mopo katkaista? Prkl.
    Tässä sulle terveet äänet 64tkm. (muoks 67tkm) Eli Dount Worry. Ite olen ajanut n 40tkm eikä ole muuttunut. Tuo talli hieman koventaa kalkatusta. Sekä tietysti kylymä moottori.

    http://www.youtube.com/watch?v=0pLgePgpawI

    Moottorissa DELVAC mx 15/40
    Laatikossa Mobil gearlube vs 600
    Viimeksi muokannut: ktv; 02.04.2013 klo 16:36.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  2. #242
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Tässä sulle terveet äänet 64tkm. (muoks 67tkm) Eli Dount Worry. Ite olen ajanut n 40tkm eikä ole muuttunut. Tuo talli hieman koventaa kalkatusta. Sekä tietysti kylymä moottori.

    http://www.youtube.com/watch?v=0pLgePgpawI

    Moottorissa DELVAC mx 15/40
    Laatikossa Mobil gearlube vs 600
    Tämä auttoi lähinnä siihen, että nyt pitää saada Acran putkisto
  3. #243
    Juu siistit putket, ei taida olla otteessa. Olevinaan katsoin, että tuon näköisissä ei ole e- merkintää. Itseäkin kiinnostaisi tuollaiset, sikäli mikäli päädyn gessuun (ja varsinkin jos siinä on se metrin mittainen viemäriputken kokoinen kromiputki).

    Olen viikon kuluttua kenties menossa katsomaan yhtä adventurea Kaustisiin (http://www.nettimoto.com/bmw/r/1380943). Onko jonkun foorumilaisen vanha tai muutoin tunnettu?

    Jos tuohon päädyn niin siihen pitäisi tehdä pikkuinen madallus. RT:n madallusketjussa annettiin vinkki monttupyöräkorjaamosta, joissa homma hoituu. Onko kellään kokemusta tai suosittelua pajasta, jossa homman voisi teettää, mielummin pääkaupunkiseudulta.
  4. #244
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Jos tuohon päädyn niin siihen pitäisi tehdä pikkuinen madallus. RT:n madallusketjussa annettiin vinkki monttupyöräkorjaamosta, joissa homma hoituu. Onko kellään kokemusta tai suosittelua pajasta, jossa homman voisi teettää, mielummin pääkaupunkiseudulta.
    Mitenkäs pitkä olet? Meikäläinen on tällainen 170cm ja jo kohta 70tkm takana GSA:lla ajoa vähän siellä sun täällä ilman pyörän maavaraan koskemista. Penkki toki on sitten valittu matalin mahdollinen.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  5. #245
    Riippuu siitä miten ryhti on painunut kasaan, mutta viime vuosina mittaustulokset on olleet 180-182 cm:n välissä. En ole huolissani siitä, että ylettääkö jalat maahan. Ongelmana on leikatun alaselän kanssa pyörän päälle kiipeäminen ja sieltä poistuminen. Yleisesti ottaen harrikkaa korkeamman pyörän kanssa jalan heilautus takakautta tuntuu / sattuu, riippuen selän tilasta. Ajelin vuokragessulla vajaan viikon Espanjassa ja siinä hyvä tapa oli heittää jalka yli etukautta hiukkasen kädellä auttaen.

    Kyllä minä tuonne adventuren selkään pääsen, mutta tuo madallus olisi enemmän mukavuustekijä. Ja voipi olla, että matalasatula riittää. Tuo yksilö kiinnosti lähinnä tuon takaiskarin takia. Olen antanut itseni ymmärtää, että Öhlins on kelpo tuote. Jonkun nettimielipiteen mukaan mielummin se kuin ESA.

    Tuo selkä on myös se syy miksi olen vaihtamassa pyörää. Ekan pyörän ostin puolittain testikäyttöön. Selkäkivut tulee esille yleensä vasta pitemmän ajan kuluessa. Kylmätyypit ja tunnin koeajo ei kerro juurikaan mitään, ellei ole täysin epäkelpo.
  6. #246
    No sitten. Mutta gessun kyytiin voi loikkia myös sivujalka alhaalla toinen jalka jalkatapilla niin pääsee ponnistamaan ylemmäs.

    Tuo Öhlins, niin nehän tuolla matkakertomuksissa yleensä hajoaa kuten eräällä Ewans&McGregor -porukalla. Toki on korjattavissa eli sitäkautta taas tulee halvemmaksi ja ehkä laadukkaampikin - mene ja tiedä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  7. #247
    169cm ja alaselkä leikkausta odottavassa kunnossa, jalkatapin kautta no problem
    Do you have premonitions of déjà vu?
  8. #248
    Tuo jalkakikka oli kiva kuulla. Ei ole tullut mieleen, jotenkin sitä on arvellut koko laitoksen kaatuvan. Katsotaan meneekö tuo yksilö kaupaksi ennenkuin ehtii paikalle. Toki gessu siitä hyvä malli, että aina on tarjontaa.
  9. #249
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Tuo jalkakikka oli kiva kuulla. Ei ole tullut mieleen, jotenkin sitä on arvellut koko laitoksen kaatuvan. Katsotaan meneekö tuo yksilö kaupaksi ennenkuin ehtii paikalle. Toki gessu siitä hyvä malli, että aina on tarjontaa.
    kaverilla on pyörä sivutuella, sitten martta menee kyytiin ja sen jälkeen kuski itse. helpompi mennä siten sinne taakse. tosin varadero kyseessä, voisi toimia hyvin myös gessullakin, eihän korkeuseroa niin hirveästi kuitenkaan ole. edellyttää toki kunnon pitävää alustaa alle.. en ole tosin kokeillut itse tuota..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #250
    Mulla kun on tavaraa takapenkillä,rulla,teltta y.m. ,niin sivutuella ollessa nousen oikealta puolelta kyytiin!
  11. #251
    Lainaa Garba kirjoitti Katso viesti
    Mulla kun on tavaraa takapenkillä,rulla,teltta y.m. ,niin sivutuella ollessa nousen oikealta puolelta kyytiin!
    Miksi noin?

    Pekka
  12. #252
    Johtuu omista ominaisuuksista...
  13. #253
    Tulipa mieleen juttu gessun jarruista. Huomasin joskus että jarrukahva ei vaikuta takapyörään jos pyörä ei pyöri tai pyörii hyvin hitaasti (esim. Keskituella ja tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla). Heti kun takepyörälle potkaisee vähän lisää vauhtia niin kuuluu sähkömoottorin tai jonkun surahdus ja takajarru nappaa kiinni. Pyöräni on -07 mallivuotta eli pitäis vissiin olla servoton. Mitenkäs tuo yleensä varmistetaan? Jos kone sammuksissa jarrut pelaa normaalisti niin ei ole servoja?
    :-)
  14. #254
    Lainaa vollano kirjoitti Katso viesti
    Tulipa mieleen juttu gessun jarruista. Huomasin joskus että jarrukahva ei vaikuta takapyörään jos pyörä ei pyöri tai pyörii hyvin hitaasti (esim. Keskituella ja tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla).
    Tuo takapyörän pyörittäminen moottorilla keskituella ei kai ole kovin terveellistä kardaanin nivelille. Olen jostain lukenut. Kardaani on jyrkässä kulmassa ja nivelet ei tykkää.
    Siis lopeta tuollaiset kokeilut ja aja sillä. Eikö riitä, että jarrut pelaavat ajossa. Ei niitä jarruja keskituella tarvita.

    Pekka
  15. #255
    no pakko olla esson baarin juttuja. kardaani hajoaisi ekassa hypyssä lujassa vauhdissa se pyörii aika lujaa ja jousitus suoristuisi yhtä paljon kuin keskijalalla.

    tietysti voihan olla, ettei gs hyppää ikinä ja kardaani siksi kestää.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #256
    Enhän mie vaihde päällä sitä pyörittele . Oon itekkin lukenu noita juttuja kardanin hajoamisesta mutten kyl ihan 100% usko niihin. Pelaan kuitenkin varman päälle tässä suhteessa. Sen minkä rengas vapaalla pyörii luulis nivelten kuitenkin sietävän.

    Kokeilin kerran pientä loikkaa tuolla, jousitus ei pohjannu mutta keskijalka rämpsähti vasten maata.
    :-)
  17. #257
    Lainaa vollano kirjoitti Katso viesti
    Tulipa mieleen juttu gessun jarruista. Huomasin joskus että jarrukahva ei vaikuta takapyörään jos pyörä ei pyöri tai pyörii hyvin hitaasti (esim. Keskituella ja tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla). Heti kun takepyörälle potkaisee vähän lisää vauhtia niin kuuluu sähkömoottorin tai jonkun surahdus ja takajarru nappaa kiinni. Pyöräni on -07 mallivuotta eli pitäis vissiin olla servoton. Mitenkäs tuo yleensä varmistetaan? Jos kone sammuksissa jarrut pelaa normaalisti niin ei ole servoja?
    JarruKAHVA? Siis etujarrun? Takapyörään? Ei kait sen GeSsussa kuulukaan?

    HÖH - Itsenäni korjaten: Tuolta lisää juttua GS:n jarruista ja mallimuutosten tuomista muutoksista

    http://www.r1200gs.info/misc/ModelChanges.html#abs
    Viimeksi muokannut: C-A-D; 14.04.2013 klo 13:53.
    <p>2002-2014</p>
  18. #258
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    JarruKAHVA? Siis etujarrun? Takapyörään? Ei kait sen GeSsussa kuulukaan?

    HÖH - Itsenäni korjaten: Tuolta lisää juttua GS:n jarruista ja mallimuutosten tuomista muutoksista

    http://www.r1200gs.info/misc/ModelChanges.html#abs
    Kiitos linkistä. Laitanpa tuon huoltorompulleni, johon on tullut viime aikoina paljonkin uutta asiaa R1200GS pyöristä.
    Seuraavalla huoltokursilla 27.4.2013 käsitellään myös aika paljon tuota R1200 pyörää.
    Mukaan mahtuu vielä.

    Pekka
  19. #259
    Nyt on ensimmäiset 80 km takana täällä napapiirilläkin gessulla ja suuta repii hymyyn. Entisellä FJR:n miehellä vaatii hieman totuttelua vilkkuihin, sen jälkeen lienevät ihan ok...
    Kypärämelu ei vaikuta ensituimaan ainakaan kovemmalta kuin ed. pärrällä, melkeinpä päinvastoin. Kierroksia pitää antaa vähän enemmän, jammu oli väännössä aika tunnoton.
    Ei valittamista, ensivaikutelma hyvä. Ainoa, että moottorijarrutuksessa putkessa paukahteli silloin tällöin. Aivan kuten vanhemmissa pyörissä kun syttö ei ollut ihan kohdallaan. Kuuluneeko asiaan?

    Muuten tässä vaiheessa ei ainakaan kaduta pyörän vaihto
    Nosigntoday
  20. #260
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Ei löytynyt haulla.

    Nyt talven jälkeen kytkin pitää ääntä. Jos on vapaalla ja päästä kahvasta irti niin rallatus alkaa. Jos painaa kytkimen pohjaan niin hiljaisuus vallitsee.

    Muistelisin joskus vastaavaan törmenneeni mutta ei löydy ensihätään. Mahtaako äänet häipyä vai pitääkö mopo katkaista? Prkl.
    Ei tässä taida olla aihetta huoleen, sen verran tuli vkonloppuna tutkailtua. Jos kaasuun sattuu vähänkin niin rallattelu loppuu. Tyhjäkäyntiä voisi ihan vähän jopa nostaa, veikkaan että äänet häviäisivät sillä.
  21. #261
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on ensimmäiset 80 km takana täällä napapiirilläkin gessulla ja suuta repii hymyyn. Entisellä FJR:n miehellä vaatii hieman totuttelua vilkkuihin, sen jälkeen lienevät ihan ok...
    Kypärämelu ei vaikuta ensituimaan ainakaan kovemmalta kuin ed. pärrällä, melkeinpä päinvastoin. Kierroksia pitää antaa vähän enemmän, jammu oli väännössä aika tunnoton.
    Ei valittamista, ensivaikutelma hyvä. Ainoa, että moottorijarrutuksessa putkessa paukahteli silloin tällöin. Aivan kuten vanhemmissa pyörissä kun syttö ei ollut ihan kohdallaan. Kuuluneeko asiaan?

    Muuten tässä vaiheessa ei ainakaan kaduta pyörän vaihto
    Sehän olisi rikki jos ei yhtään "juttelisi". Tänään eka kertaa ajelulla paremman puoliskon kanssa ja täytyy sanoa, että ensimmäinen pyörä tää gesukka, jossa ei ajo huonone kuormasta. Siis 04 iso gessu ....happy..!
  22. #262
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on ensimmäiset 80 km takana täällä napapiirilläkin gessulla ja suuta repii hymyyn. Entisellä FJR:n miehellä vaatii hieman totuttelua vilkkuihin, sen jälkeen lienevät ihan ok...
    Kypärämelu ei vaikuta ensituimaan ainakaan kovemmalta kuin ed. pärrällä, melkeinpä päinvastoin. Kierroksia pitää antaa vähän enemmän, jammu oli väännössä aika tunnoton.
    Ei valittamista, ensivaikutelma hyvä. Ainoa, että moottorijarrutuksessa putkessa paukahteli silloin tällöin. Aivan kuten vanhemmissa pyörissä kun syttö ei ollut ihan kohdallaan. Kuuluneeko asiaan?

    Muuten tässä vaiheessa ei ainakaan kaduta pyörän vaihto
    Kyllä putken paukahtelu kuuluu asiaan moottorijarrutuksessa.
    Näin tekee omanikin joka on vakiovaimentimella oleva 2009 malli.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  23. #263
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä putken paukahtelu kuuluu asiaan moottorijarrutuksessa.
    Näin tekee omanikin joka on vakiovaimentimella oleva 2009 malli.
    samaa oli täälläkin kun kävin ajelemassa eilen.. antaa paukkua vaan..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #264
    Joo pauketta on. Kun säädöt on just kohdallaan, niin ei paljoa paukuta. Mutta ajan mittaan sitten prutkuttelee enemmän. Olen ottanut sen enemmänkin ominaisuutena kuin vikana.
    -juha-
  25. #265
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä putken paukahtelu kuuluu asiaan moottorijarrutuksessa.
    Näin tekee omanikin joka on vakiovaimentimella oleva 2009 malli.
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    samaa oli täälläkin kun kävin ajelemassa eilen.. antaa paukkua vaan..
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Joo pauketta on. Kun säädöt on just kohdallaan, niin ei paljoa paukuta. Mutta ajan mittaan sitten prutkuttelee enemmän. Olen ottanut sen enemmänkin ominaisuutena kuin vikana.
    No niin,antaapa hänen poksutella. Tännään tuli lisää kilometrejä. Taitaa se olla mukava peli
    Nosigntoday
  26. #266
    Nyt sekos bensamittari lopullisesti, näyttää jatkuvasti tyhjää . Ei se tähänkään asti oikein näyttäny mutta ties sentään jos bensaa ylipäänsä oli tankissa. Nyt siis palaa se keltanen kolmio ja "FUEL". Löysinkin tähän jo jotain vinkkejä mitä kandee tsekata ja viimeisena keinona ohjeet kuinka huijata sähköaivoja luulemaan että tankki on kokoajan täys. Liuskaa en prkl vaihda .
    :-)
  27. #267
    Lainaa vollano kirjoitti Katso viesti
    Nyt sekos bensamittari lopullisesti, näyttää jatkuvasti tyhjää . Ei se tähänkään asti oikein näyttäny mutta ties sentään jos bensaa ylipäänsä oli tankissa. Nyt siis palaa se keltanen kolmio ja "FUEL". Löysinkin tähän jo jotain vinkkejä mitä kandee tsekata ja viimeisena keinona ohjeet kuinka huijata sähköaivoja luulemaan että tankki on kokoajan täys. Liuskaa en prkl vaihda .
    Näitä kuuluu olevan mennyt aika monella nyt kun otettu pyörät tulille talven jälkeen-> herää kysymys liekkö tuolla etanoli bensalla mitään vaikutusta asiaan ?

    Tässä vielä yksi vinkki jos ei halua heti marssia marmoritiskislle

    http://www.facebook.com/media/set/?s...1085078&type=1
  28. #268
    Lainaa karkkka kirjoitti Katso viesti
    Näitä kuuluu olevan mennyt aika monella nyt kun otettu pyörät tulille talven jälkeen-> herää kysymys liekkö tuolla etanoli bensalla mitään vaikutusta asiaan ?

    Tässä vielä yksi vinkki jos ei halua heti marssia marmoritiskislle

    http://www.facebook.com/media/set/?s...1085078&type=1
    etanolistahan ei varmaan kunnolla kokemuksia vielä ole, pari vuottakos sitä nyt on myyty..

    omassa talven yli 98:a tankki täynnä ja hieman sitä säilöntäainetta seassa, hyvin pärähti käyntiin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #269
    Ysikasit säilöntäaineella maustettuna oli minullakin yli talven. Muutaman tankillisen kerkesin ajella ennenkun simahti. Mistäpä noita etanolipitoisuuksia sit oikeasti tietää, nuo 5 ja 10 prossaahan on vaan maksimeja mitä sielä saa olla...
    :-)
  30.  
  31. #270
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    etanolistahan ei varmaan kunnolla kokemuksia vielä ole, pari vuottakos sitä nyt on myyty..

    omassa talven yli 98:a tankki täynnä ja hieman sitä säilöntäainetta seassa, hyvin pärähti käyntiin.
    Sama täällä. Toistaseksi ei ainakaan mitään ongelmia.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Sivu: 9 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen