Tässä sulle terveet äänet 64tkm. (muoks 67tkm) Eli Dount Worry. Ite olen ajanut n 40tkm eikä ole muuttunut. Tuo talli hieman koventaa kalkatusta. Sekä tietysti kylymä moottori.
http://www.youtube.com/watch?v=0pLgePgpawI
Moottorissa DELVAC mx 15/40
Laatikossa Mobil gearlube vs 600
Viimeksi muokannut: ktv; 02.04.2013 klo 16:36.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Juu siistit putket, ei taida olla otteessa. Olevinaan katsoin, että tuon näköisissä ei ole e- merkintää. Itseäkin kiinnostaisi tuollaiset, sikäli mikäli päädyn gessuun (ja varsinkin jos siinä on se metrin mittainen viemäriputken kokoinen kromiputki).
Olen viikon kuluttua kenties menossa katsomaan yhtä adventurea Kaustisiin (http://www.nettimoto.com/bmw/r/1380943). Onko jonkun foorumilaisen vanha tai muutoin tunnettu?
Jos tuohon päädyn niin siihen pitäisi tehdä pikkuinen madallus. RT:n madallusketjussa annettiin vinkki monttupyöräkorjaamosta, joissa homma hoituu. Onko kellään kokemusta tai suosittelua pajasta, jossa homman voisi teettää, mielummin pääkaupunkiseudulta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Riippuu siitä miten ryhti on painunut kasaan, mutta viime vuosina mittaustulokset on olleet 180-182 cm:n välissä. En ole huolissani siitä, että ylettääkö jalat maahan. Ongelmana on leikatun alaselän kanssa pyörän päälle kiipeäminen ja sieltä poistuminen. Yleisesti ottaen harrikkaa korkeamman pyörän kanssa jalan heilautus takakautta tuntuu / sattuu, riippuen selän tilasta. Ajelin vuokragessulla vajaan viikon Espanjassa ja siinä hyvä tapa oli heittää jalka yli etukautta hiukkasen kädellä auttaen.
Kyllä minä tuonne adventuren selkään pääsen, mutta tuo madallus olisi enemmän mukavuustekijä. Ja voipi olla, että matalasatula riittää. Tuo yksilö kiinnosti lähinnä tuon takaiskarin takia. Olen antanut itseni ymmärtää, että Öhlins on kelpo tuote. Jonkun nettimielipiteen mukaan mielummin se kuin ESA.
Tuo selkä on myös se syy miksi olen vaihtamassa pyörää. Ekan pyörän ostin puolittain testikäyttöön. Selkäkivut tulee esille yleensä vasta pitemmän ajan kuluessa. Kylmätyypit ja tunnin koeajo ei kerro juurikaan mitään, ellei ole täysin epäkelpo.
No sitten. Mutta gessun kyytiin voi loikkia myös sivujalka alhaalla toinen jalka jalkatapilla niin pääsee ponnistamaan ylemmäs.
Tuo Öhlins, niin nehän tuolla matkakertomuksissa yleensä hajoaa kuten eräällä Ewans&McGregor -porukalla. Toki on korjattavissa eli sitäkautta taas tulee halvemmaksi ja ehkä laadukkaampikin - mene ja tiedä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
169cm ja alaselkä leikkausta odottavassa kunnossa, jalkatapin kautta no problem
Do you have premonitions of déjà vu?
Tuo jalkakikka oli kiva kuulla. Ei ole tullut mieleen, jotenkin sitä on arvellut koko laitoksen kaatuvan. Katsotaan meneekö tuo yksilö kaupaksi ennenkuin ehtii paikalle. Toki gessu siitä hyvä malli, että aina on tarjontaa.
kaverilla on pyörä sivutuella, sitten martta menee kyytiin ja sen jälkeen kuski itse. helpompi mennä siten sinne taakse. tosin varadero kyseessä, voisi toimia hyvin myös gessullakin, eihän korkeuseroa niin hirveästi kuitenkaan ole. edellyttää toki kunnon pitävää alustaa alle.. en ole tosin kokeillut itse tuota..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla kun on tavaraa takapenkillä,rulla,teltta y.m. ,niin sivutuella ollessa nousen oikealta puolelta kyytiin!
Tulipa mieleen juttu gessun jarruista. Huomasin joskus että jarrukahva ei vaikuta takapyörään jos pyörä ei pyöri tai pyörii hyvin hitaasti (esim. Keskituella ja tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla). Heti kun takepyörälle potkaisee vähän lisää vauhtia niin kuuluu sähkömoottorin tai jonkun surahdus ja takajarru nappaa kiinni. Pyöräni on -07 mallivuotta eli pitäis vissiin olla servoton. Mitenkäs tuo yleensä varmistetaan? Jos kone sammuksissa jarrut pelaa normaalisti niin ei ole servoja?
:-)
Tuo takapyörän pyörittäminen moottorilla keskituella ei kai ole kovin terveellistä kardaanin nivelille. Olen jostain lukenut. Kardaani on jyrkässä kulmassa ja nivelet ei tykkää.
Siis lopeta tuollaiset kokeilut ja aja sillä. Eikö riitä, että jarrut pelaavat ajossa. Ei niitä jarruja keskituella tarvita.
Pekka
![]()
no pakko olla esson baarin juttuja. kardaani hajoaisi ekassa hypyssä lujassa vauhdissa se pyörii aika lujaa ja jousitus suoristuisi yhtä paljon kuin keskijalalla.
tietysti voihan olla, ettei gs hyppää ikinä ja kardaani siksi kestää.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Enhän mie vaihde päällä sitä pyörittele. Oon itekkin lukenu noita juttuja kardanin hajoamisesta mutten kyl ihan 100% usko niihin. Pelaan kuitenkin varman päälle tässä suhteessa. Sen minkä rengas vapaalla pyörii luulis nivelten kuitenkin sietävän.
Kokeilin kerran pientä loikkaa tuolla, jousitus ei pohjannu mutta keskijalka rämpsähti vasten maata.
JarruKAHVA? Siis etujarrun? Takapyörään? Ei kait sen GeSsussa kuulukaan?
HÖH - Itsenäni korjaten: Tuolta lisää juttua GS:n jarruista ja mallimuutosten tuomista muutoksista
http://www.r1200gs.info/misc/ModelChanges.html#abs
Viimeksi muokannut: C-A-D; 14.04.2013 klo 13:53.
<p>2002-2014</p>
Nyt on ensimmäiset 80 km takana täällä napapiirilläkin gessulla ja suuta repii hymyyn. Entisellä FJR:n miehellä vaatii hieman totuttelua vilkkuihin, sen jälkeen lienevät ihan ok...
Kypärämelu ei vaikuta ensituimaan ainakaan kovemmalta kuin ed. pärrällä, melkeinpä päinvastoin. Kierroksia pitää antaa vähän enemmän, jammu oli väännössä aika tunnoton.
Ei valittamista, ensivaikutelma hyvä. Ainoa, että moottorijarrutuksessa putkessa paukahteli silloin tällöin. Aivan kuten vanhemmissa pyörissä kun syttö ei ollut ihan kohdallaan. Kuuluneeko asiaan?
Muuten tässä vaiheessa ei ainakaan kaduta pyörän vaihto![]()
Nosigntoday
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Joo pauketta on. Kun säädöt on just kohdallaan, niin ei paljoa paukuta. Mutta ajan mittaan sitten prutkuttelee enemmän. Olen ottanut sen enemmänkin ominaisuutena kuin vikana.
-juha-
Nyt sekos bensamittari lopullisesti, näyttää jatkuvasti tyhjää. Ei se tähänkään asti oikein näyttäny mutta ties sentään jos bensaa ylipäänsä oli tankissa. Nyt siis palaa se keltanen kolmio ja "FUEL". Löysinkin tähän jo jotain vinkkejä mitä kandee tsekata ja viimeisena keinona ohjeet kuinka huijata sähköaivoja luulemaan että tankki on kokoajan täys. Liuskaa en prkl vaihda
.
Näitä kuuluu olevan mennyt aika monella nyt kun otettu pyörät tulille talven jälkeen-> herää kysymys liekkö tuolla etanoli bensalla mitään vaikutusta asiaan ?
Tässä vielä yksi vinkki jos ei halua heti marssia marmoritiskislle
http://www.facebook.com/media/set/?s...1085078&type=1
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ysikasit säilöntäaineella maustettuna oli minullakin yli talven. Muutaman tankillisen kerkesin ajella ennenkun simahti. Mistäpä noita etanolipitoisuuksia sit oikeasti tietää, nuo 5 ja 10 prossaahan on vaan maksimeja mitä sielä saa olla...