Sivu: 20 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 1676:sta
  1. #571
    GSA -09 manuaali kertoo seuraavaa:



    Tuosta voi tehdä omia johtopäätöksiä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #572
    Kesällä tuli ajeltua hiekkateitä enemmän kuin aiempina vuosina. Normi gessun jalkatapit alkaa tuntuu ikäviltä jo lyhkäisillä osuuksilla. Asian voisi tietty ratkaista ostamalla jäykempipohjaiset kengät. Itse olen katsellut oddroad tyyppisiä jalkatappeja.

    Adventuren tapit maksaisi 80 € per puoli. Turhatekiltä löytyy useampaa mallia. Tällä hetkellä on suunnitelmissa nämä säädettävät. Onko kokemuksia noista tai sitten noista long distance malleista. Onko ne lisähintansa arvoisia? Tai jos tuhlaisi tulevat perinnöt ja hommaisi nämä, poistuuko pilvet taivaalta ja asfaltit renkaiden alta?

    Toki muitakin merkkejä saa ehdotella. Plussaa olisi jos saisi sellaiset mihin saa nuo kumipäällysteet.
  3. #573
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Plussaa olisi jos saisi sellaiset mihin saa nuo kumipäällysteet.
    Adventuren jalkatappeihin sopii X-countryn kumit osa# 46717696748

    Birgitiltä reiluun satkuun Adven tapit: http://www.ebay.de/itm/Org-BMW-R-120...item541208b131
    Viimeksi muokannut: Garba; 17.10.2014 klo 11:52.
  4. #574
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Huh irti lähti. Pekkavee neuvoi poraamaan avainkuppiin 3 ruuvinreikää. Sen tein ja koputtelin kupin suodattimeen kiinni (ei bmw avain) ja ruuvasin peltiruuvit kiinni. Ai että tuntui mahtavalta kun lähti kevyesti pyörimään.
    Nyt nukkumaan ja huomenna öljyt koneeseen.
    Kiitos foorumille kun autoitte tsemppaamaan

    Ps. Oli muuten tiiviste aivan lintassa
    Olis öljynvaihto pian ajankohtainen. Ostin alkuperäisen bmwsuodattimen ja kas kummaa bmwavain ei sovikkaan suodattimeen tuossa on jonkimmoiset lovet joihin bmw avain ei uppoa. Mikäs nyt neuvoksi? Miksi en saanut suodatinta (vieläkään) joka mahtuu avaimeen
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  5. #575
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Olis öljynvaihto pian ajankohtainen. Ostin alkuperäisen bmwsuodattimen ja kas kummaa bmwavain ei sovikkaan suodattimeen tuossa on jonkimmoiset lovet joihin bmw avain ei uppoa. Mikäs nyt neuvoksi? Miksi en saanut suodatinta (vieläkään) joka mahtuu avaimeen
    R1200GSA pyörässä on erilainen suodatin kun R1150GSA pyörässä.
    Ehkä tuossa on se ongelma.
    Pekka
  6. #576
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    R1200GSA pyörässä on erilainen suodatin kun R1150GSA pyörässä.
    Ehkä tuossa on se ongelma.
    Niin taitaa olla. Olin vaan kuvitellut että olisin kerrankin saanut vetää suodattimen momenttiin
    Kyllähän sen jollakin konstilla aina riittävän kireälle saa ja pois suodattimen Pekkaveen konstilla saa aina
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  7. #577
    itellä meni hermot bmw:n suodattimiin, kn:ää olen hankkinut suunnilleen samaan hintaan, sen pohjassa on 19mm:n mutteri ja sen saa helposti momenttiin avaimella..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #578
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän sen jollakin konstilla aina riittävän kireälle saa ja pois suodattimen Pekkaveen konstilla saa aina
    Ei muuten saa aina. Mulla oli ainakin mp-huollossa vedetty suodatin niin "hyvään" momenttiin, että tuolla konstilla sai kyllä kuoret pyörimään, mutta vain kuoret. Jotta sai sisukset ja kannankin liikkumaan, piti avata kuoret ja repiä sisukset irti, jotta pääsi kantaan käsiksi. Ei mikään mukava homma.
  9. #579
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    R1200GSA pyörässä on erilainen suodatin kun R1150GSA pyörässä.
    Ehkä tuossa on se ongelma.
    Molemmissa käytän samaa suodatinta ilman ongelmaa yksiavainjärjestelmällä!
  10. #580
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän sen jollakin konstilla aina riittävän kireälle saa
    Kiristän aina käsin sormikireyteen ja hyvin pysyy...
  11. #581
    Tässähän on käynyt tuo "Motonetin-syndrooma", eli jossain vaiheessa, esim Motonet myi puimureihin kahdenlaista suodatinmallia, jotka toki kierteeltään ja mitoiltaa niihin kävikin, mutta kas kummaa - toisessa mallissa olikin kulmia eri määrä siellä kannassa, johon ei enää BMW:n suodatinavain enää käynyt!

    No, ei tietenkään se käy, jos on yksikin kulma liikaa tai liian vähän.....

    Että JOS haluaa varmistua, että tulee oikeanmallista suodatinta ostettua, ottaa mukaan se avaimen ja vertaa.

    Mutta sanokaas te, jotka vedätte suodattimen "momenttiin" että minkä ihmeen takia !?
    Ite kun en koskaan, enkä tule jatkossakaan, että ihan vaan "sormimomentilla", kun ei sinne tule vääntöä, eikä rasitusta...
  12. #582
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti

    Mutta sanokaas te, jotka vedätte suodattimen "momenttiin" että minkä ihmeen takia !?
    Ite kun en koskaan, enkä tule jatkossakaan, että ihan vaan "sormimomentilla", kun ei sinne tule vääntöä, eikä rasitusta...
    ite hankin momenttiavaimen kun päätin hieman enemmän huoltaa pyörää, eipä tule vedettyä ainakaan kierteitä pilalle alumiiniosista tms. tuleepahan samalla vedettyä suodatinkin sillä, kun totuttelee sen käyttöön. muuten tulis kyllä vedettyä silleen kohtuullisella voimalla, ei liika tiukkaan.

    tyhjennysproppu ainakin menee rannemomentilla, kun ei vissiin ole ollu sopivaa avainta momenttiavaimeen yhdistettäväksi.

    motonetistä itsekin tutkin sitä suodatinavainta ja ei meinannut millään löytyä sopivaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #583
    millaisia lisäkiskoja tms olette tehneet gessun akkuun, jotta mahtuisi useampi virransyöjä napoihin kiinni?

    odysseyssa on ollut paikoillaan ctekin ja navin piuhat ja luonnollisesti myös pyörän omat pääkaapelit, jos jotain muuta sinne yrittää tunkea niin ahdasta on. ja odysseyn akun kierteet on messinkiä tai muuten niin heikkoa tekoa, että alkavat helposti korkkaamaan, jos liikaa tavaraa ja yrittää väkisin kiinnittää mutteria.

    eli pakko alkaa keksimään jotain lisähommaa, jotta navat säilyisivät kunnossa, ei viittis kalliista akusta tahallaan tuhota niitä napoja väkisin vääntämällä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #584
    Tuossa muutamia vaihtoehtoja. Eli yksi kaapeli akulta näihin ja sieltä sitten virtaa jakamaan eteenpäin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  15. #585
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    millaisia lisäkiskoja tms olette tehneet gessun akkuun, jotta mahtuisi useampi virransyöjä napoihin kiinni?

    odysseyssa on ollut paikoillaan ctekin ja navin piuhat ja luonnollisesti myös pyörän omat pääkaapelit, jos jotain muuta sinne yrittää tunkea niin ahdasta on. ja odysseyn akun kierteet on messinkiä tai muuten niin heikkoa tekoa, että alkavat helposti korkkaamaan, jos liikaa tavaraa ja yrittää väkisin kiinnittää mutteria.

    eli pakko alkaa keksimään jotain lisähommaa, jotta navat säilyisivät kunnossa, ei viittis kalliista akusta tahallaan tuhota niitä napoja väkisin vääntämällä..
    Laita sinne sulakeboxi, josta voit ottaa virtaa sulakkeiden varmistamana vaikka mihin.
    Vaikka tuollainen venekäyttöön tarkoitettu.
    Sulakeboxi
    386964.jpg
    Pekka
  16. #586
    joku malli oli aika kookkaan oloinen, ei nuo nyt kovin kalliita ole kuitenkaan. pittää miettiä minne tuollaisen saisi tungettua..

    periaatteessa tilaa saattaisi olla siellä, missä sen U-lukon paikka on, takapenkin alla oleva tila.. tosin sinne ehkä hankala saada kunnolla kiinni, ettei hypi ja pompi koko ajan reissussa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17. #587
    Tuon sulakeboxin voi myös releohjata, niin ei jää turhaan mikään virtalaite päälle.
    Niin olen itse tehnyt tuon Motonetin boxin kanssa.
    Pekka
  18. #588
    Tuo PDM60 on helppo hävittää tankin alle jemmaan, siellä on hienosti tilaa ja kun siinä ei ole tavallisia sulakkeita niin ei siihen normaalisti tarvitse edes päästä käsiksi reissussa.

    Eikä ole pahan kokoinenkaan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  19. #589
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tuo PDM60 on helppo hävittää tankin alle jemmaan, siellä on hienosti tilaa ja kun siinä ei ole tavallisia sulakkeita niin ei siihen normaalisti tarvitse edes päästä käsiksi reissussa.
    Eikä ole pahan kokoinenkaan.
    Aika huima hightech vehje. Mutta on sillä hintaakin, 129 puntaa.
    Siinä oli joku ohjelmointikaapelikin. Miksi tuota pitäisi vielä ohjelmoida?
    Ja miten sitä ohjelmoidaan?
    PDM60
    Pekka
  20. #590
    Onhan sillä hintaa joo, kovasti olen miettimässä siitä talvipuhdetta omaan GSA:han jos sillä järjestelisi nuo nykyiset piuhat kuntoon.

    Tuo että sen voi jemmata johonkin mistä siihen ei helposti pääse käsiksi on kyllä kova sana. Nuo normaali sulakkeilla varustetut on kuitenkin aina laitettava johonkin sopivaan kohtaa jossa niihin pääsee käsiksi kun se sulake kuitenkin joskus kärvähtää.

    Ja plussaa tietysti että sen voi ohjelmoida tietokoneella
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  21. #591
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tuo että sen voi jemmata johonkin mistä siihen ei helposti pääse käsiksi on kyllä kova sana. Nuo normaali sulakkeilla varustetut on kuitenkin aina laitettava johonkin sopivaan kohtaa jossa niihin pääsee käsiksi kun se sulake kuitenkin joskus kärvähtää.
    Ai miten niin sulakkeet palaa? Mulla ei ole koskaan palanut mikään sulake pyörässä.
    Vaikka on mitä lisävaloja sun muuta.
    Pekka
  22. #592
    mutta jos jossain vaiheessa aikoo irrottaa/lisätä siitä johtoja ja joitain laitteita, niin sitten joutuisi tankin käyttämään pois paikoiltaan. ellei siltä vedä muutamaa piuhaa johonkin ja piiloon varalta.. toisaalta sitten turhia johtoja pyörii penkin alus täynnä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #593
    Sinne tankin alle saa jemmaan kyllä tuon siten että pelkkä sivupaneelin irroitus riittää. Siis vasemmalta puolelta, sinne minä olen tuota mallaillut.

    Toki kun sen laittaa paikalleen niin joutuu vähän enemmän purkamaan, mutta siihenhän on koko talvi aikaa.

    Tuo tankin alla oleva tila saattaa saada vettä kitusiin niin noita normaaleja boxeja ei sinne oikein voi laittaa, mutta nuo vesisuojatut taas kyllä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  24. #594
    säästävä mieshän saattaisi tehdä tuollaisen vaikkapa pienemmästä, tavallisesta ip44 jakorasiasta.

    pitää nyt talvella alkaa tuolle tekemään jotain, kun saa mökillä ulkohommat jne kuntoon. harkinnassa edelleen myös mahdollisesti ne hellan pikku xenonit sumareiden päälle, heittäis pyöreät lamput kiertoon.. samallahan sieltä löytynee paikka myös ballasteille sieltä tankin uumista..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #595
    Tokihan sitä väkertää mitä vain jos vehkeet pysyy käsissä.

    Noissa *valmiissa* vain koukuttaa nuo valmiit muokattavat väylät mistä pystyy ohjaamaan virtaa aina/virta-avaimen asennon mukaan/aikaviivellä.

    Tuo aikaviive ja sen säätö mahdollisuus on yksi mitä olen hakemassa. Mielelläni näkisin että esim. navi pysyisi päällä joku 15-30 minuuttia pyörän sammuttamisen jälkeen mutta muista katkaistaan sähköt per heti kun moottori sammuu.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  26. #596
    zumohan pysyy päällä jos käskee sen pysyä, mut olishan se vaivattomampi kun ei tarvi sorkkia sitä aina kun sammuttaa.. itsellä tosin suoraan akussa kiinni niin pysyy päällä ilman ongelmia. sitten kun nousee pyörän selästä niin toki otettava aina mukaan, kun ei ole kiinteää lukittavaa telinettä sille.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #597
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tuo aikaviive ja sen säätö mahdollisuus on yksi mitä olen hakemassa. Mielelläni näkisin että esim. navi pysyisi päällä joku 15-30 minuuttia pyörän sammuttamisen jälkeen mutta muista katkaistaan sähköt per heti kun moottori sammuu.
    Aika huimia ovat toivomukset.
    Mulla ei ole mun R1100GS pyörässä mitään känniväyliä.
    Kun sammutan pyöräni, niin navigaattori Zumo 220 kysyy pidetäänkö päällä vai sammutetaanko.
    Sekin on releohjattu sen mun sulakeboxin kautta.
    Ei ole vaikea homma vastata klikkaamalla sitä navia.
    En juuri ikinä tarvitse sitä navia kuitenkaan, kun olen löytänyt perille sen avulla.
    Mulla on muuten navi aina kiinni pyörässä, lukitussa telineessä. Keväästä syksyyn. Ei ole siitä vielä lähtenyt mihinkään kolmen vuoden aikana.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 01.11.2014 klo 13:00.
    Pekka
  28. #598
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika huimia ovat toivomukset.
    Mulla ei ole mun R1100GS pyörässä mitään känniväyliä.
    Kun sammutan pyöräni, niin navigaattori Zumo 220 kysyy pidetäänkö päällä vai sammutetaanko.
    Sekin on releohjattu sen mun sulakeboxin kautta.
    Ei ole vaikea homma vastata klikkaamalla sitä navia.
    En juuri ikinä tarvitse sitä navia kuitenkaan, kun olen löytänyt perille sen avulla.
    Mulla on muuten navi aina kiinni pyörässä, lukitussa telineessä. Keväästä syksyyn. Ei ole siitä vielä lähtenyt mihinkään kolmen vuoden aikana.
    Tarpeita on kaikenlaisia. Monesti esim. maiden rajoilla joutuu pyörää siirtämään jonon mukana ja aina ei tuota muista napsaista jäämään päälle niin tämä ratkoo tuota ongelmaa.

    Henkilökohtaisesti en halua jättää laitteita pyörään virrat päällä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  29. #599
    Tiiä miten GesSussa on noiden väylien ohjaukset tehty, mutta LoTjassa on kätevänä ominaisuutena se, että ohjauslukon päällekääntö sulkee (melkein) viimeisetkin sähkölaitteet (esim. radion). Olen kaikkien omien lisälaitteiden virransyötön ohjannut siten, että ohjauslukon kytkeminen sammuttaa kaiken paitsi GPS-trackerin ja -hälyn. Niinpä reissussa piisaa kun kääntää ohjauslukon päälle ja voi olla varma, että mikään laite ei jää päälle.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #600
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Tiiä miten GesSussa on noiden väylien ohjaukset tehty, mutta LoTjassa on kätevänä ominaisuutena se, että ohjauslukon päällekääntö sulkee (melkein) viimeisetkin sähkölaitteet (esim. radion). Olen kaikkien omien lisälaitteiden virransyötön ohjannut siten, että ohjauslukon kytkeminen sammuttaa kaiken paitsi GPS-trackerin ja -hälyn. Niinpä reissussa piisaa kun kääntää ohjauslukon päälle ja voi olla varma, että mikään laite ei jää päälle.
    Sama toimii tällä hetkellä minullakin GSA:ssa, sillä erolla että navi pysyy päällä ~minuutin ja juuri tätä haluaisin kasvattaa pidemmäksi.

    Ja GSA:ssa ei ole ihan niin hyvä koloja jemmata näitä härpättimiä kuin mitä LT:ssä on ;)
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 20 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen