GSA -09 manuaali kertoo seuraavaa:
Tuosta voi tehdä omia johtopäätöksiä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kesällä tuli ajeltua hiekkateitä enemmän kuin aiempina vuosina. Normi gessun jalkatapit alkaa tuntuu ikäviltä jo lyhkäisillä osuuksilla. Asian voisi tietty ratkaista ostamalla jäykempipohjaiset kengät. Itse olen katsellut oddroad tyyppisiä jalkatappeja.
Adventuren tapit maksaisi 80 € per puoli. Turhatekiltä löytyy useampaa mallia. Tällä hetkellä on suunnitelmissa nämä säädettävät. Onko kokemuksia noista tai sitten noista long distance malleista. Onko ne lisähintansa arvoisia? Tai jos tuhlaisi tulevat perinnöt ja hommaisi nämä, poistuuko pilvet taivaalta ja asfaltit renkaiden alta?
Toki muitakin merkkejä saa ehdotella. Plussaa olisi jos saisi sellaiset mihin saa nuo kumipäällysteet.
Adventuren jalkatappeihin sopii X-countryn kumit osa# 46717696748
Birgitiltä reiluun satkuun Adven tapit: http://www.ebay.de/itm/Org-BMW-R-120...item541208b131
Viimeksi muokannut: Garba; 17.10.2014 klo 11:52.
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
itellä meni hermot bmw:n suodattimiin, kn:ää olen hankkinut suunnilleen samaan hintaan, sen pohjassa on 19mm:n mutteri ja sen saa helposti momenttiin avaimella..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ei muuten saa aina. Mulla oli ainakin mp-huollossa vedetty suodatin niin "hyvään" momenttiin, että tuolla konstilla sai kyllä kuoret pyörimään, mutta vain kuoret. Jotta sai sisukset ja kannankin liikkumaan, piti avata kuoret ja repiä sisukset irti, jotta pääsi kantaan käsiksi. Ei mikään mukava homma.
Tässähän on käynyt tuo "Motonetin-syndrooma", eli jossain vaiheessa, esim Motonet myi puimureihin kahdenlaista suodatinmallia, jotka toki kierteeltään ja mitoiltaa niihin kävikin, mutta kas kummaa - toisessa mallissa olikin kulmia eri määrä siellä kannassa, johon ei enää BMW:n suodatinavain enää käynyt!
No, ei tietenkään se käy, jos on yksikin kulma liikaa tai liian vähän.....
Että JOS haluaa varmistua, että tulee oikeanmallista suodatinta ostettua, ottaa mukaan se avaimen ja vertaa.
Mutta sanokaas te, jotka vedätte suodattimen "momenttiin" että minkä ihmeen takia !?
Ite kun en koskaan, enkä tule jatkossakaan, että ihan vaan "sormimomentilla", kun ei sinne tule vääntöä, eikä rasitusta...![]()
ite hankin momenttiavaimen kun päätin hieman enemmän huoltaa pyörää, eipä tule vedettyä ainakaan kierteitä pilalle alumiiniosista tms. tuleepahan samalla vedettyä suodatinkin sillä, kun totuttelee sen käyttöön. muuten tulis kyllä vedettyä silleen kohtuullisella voimalla, ei liika tiukkaan.
tyhjennysproppu ainakin menee rannemomentilla, kun ei vissiin ole ollu sopivaa avainta momenttiavaimeen yhdistettäväksi.
motonetistä itsekin tutkin sitä suodatinavainta ja ei meinannut millään löytyä sopivaa..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
millaisia lisäkiskoja tms olette tehneet gessun akkuun, jotta mahtuisi useampi virransyöjä napoihin kiinni?
odysseyssa on ollut paikoillaan ctekin ja navin piuhat ja luonnollisesti myös pyörän omat pääkaapelit, jos jotain muuta sinne yrittää tunkea niin ahdasta on. ja odysseyn akun kierteet on messinkiä tai muuten niin heikkoa tekoa, että alkavat helposti korkkaamaan, jos liikaa tavaraa ja yrittää väkisin kiinnittää mutteria.
eli pakko alkaa keksimään jotain lisähommaa, jotta navat säilyisivät kunnossa, ei viittis kalliista akusta tahallaan tuhota niitä napoja väkisin vääntämällä..
Tuossa muutamia vaihtoehtoja. Eli yksi kaapeli akulta näihin ja sieltä sitten virtaa jakamaan eteenpäin.
MAN
Laita sinne sulakeboxi, josta voit ottaa virtaa sulakkeiden varmistamana vaikka mihin.
Vaikka tuollainen venekäyttöön tarkoitettu.
Sulakeboxi
386964.jpg
Pekka
joku malli oli aika kookkaan oloinen, ei nuo nyt kovin kalliita ole kuitenkaan. pittää miettiä minne tuollaisen saisi tungettua..
periaatteessa tilaa saattaisi olla siellä, missä sen U-lukon paikka on, takapenkin alla oleva tila.. tosin sinne ehkä hankala saada kunnolla kiinni, ettei hypi ja pompi koko ajan reissussa..
Tuon sulakeboxin voi myös releohjata, niin ei jää turhaan mikään virtalaite päälle.
Niin olen itse tehnyt tuon Motonetin boxin kanssa.
Pekka
Tuo PDM60 on helppo hävittää tankin alle jemmaan, siellä on hienosti tilaa ja kun siinä ei ole tavallisia sulakkeita niin ei siihen normaalisti tarvitse edes päästä käsiksi reissussa.
Eikä ole pahan kokoinenkaan.
MAN
Aika huima hightech vehje. Mutta on sillä hintaakin, 129 puntaa.
Siinä oli joku ohjelmointikaapelikin. Miksi tuota pitäisi vielä ohjelmoida?
Ja miten sitä ohjelmoidaan?
PDM60
Pekka
Onhan sillä hintaa joo, kovasti olen miettimässä siitä talvipuhdetta omaan GSA:han jos sillä järjestelisi nuo nykyiset piuhat kuntoon.
Tuo että sen voi jemmata johonkin mistä siihen ei helposti pääse käsiksi on kyllä kova sana. Nuo normaali sulakkeilla varustetut on kuitenkin aina laitettava johonkin sopivaan kohtaa jossa niihin pääsee käsiksi kun se sulake kuitenkin joskus kärvähtää.
Ja plussaa tietysti että sen voi ohjelmoida tietokoneella![]()
MAN
mutta jos jossain vaiheessa aikoo irrottaa/lisätä siitä johtoja ja joitain laitteita, niin sitten joutuisi tankin käyttämään pois paikoiltaan. ellei siltä vedä muutamaa piuhaa johonkin ja piiloon varalta.. toisaalta sitten turhia johtoja pyörii penkin alus täynnä..
Sinne tankin alle saa jemmaan kyllä tuon siten että pelkkä sivupaneelin irroitus riittää. Siis vasemmalta puolelta, sinne minä olen tuota mallaillut.
Toki kun sen laittaa paikalleen niin joutuu vähän enemmän purkamaan, mutta siihenhän on koko talvi aikaa.
Tuo tankin alla oleva tila saattaa saada vettä kitusiin niin noita normaaleja boxeja ei sinne oikein voi laittaa, mutta nuo vesisuojatut taas kyllä.
MAN
säästävä mieshän saattaisi tehdä tuollaisen vaikkapa pienemmästä, tavallisesta ip44 jakorasiasta.
pitää nyt talvella alkaa tuolle tekemään jotain, kun saa mökillä ulkohommat jne kuntoon. harkinnassa edelleen myös mahdollisesti ne hellan pikku xenonit sumareiden päälle, heittäis pyöreät lamput kiertoon.. samallahan sieltä löytynee paikka myös ballasteille sieltä tankin uumista..
Tokihan sitä väkertää mitä vain jos vehkeet pysyy käsissä.
Noissa *valmiissa* vain koukuttaa nuo valmiit muokattavat väylät mistä pystyy ohjaamaan virtaa aina/virta-avaimen asennon mukaan/aikaviivellä.
Tuo aikaviive ja sen säätö mahdollisuus on yksi mitä olen hakemassa. Mielelläni näkisin että esim. navi pysyisi päällä joku 15-30 minuuttia pyörän sammuttamisen jälkeen mutta muista katkaistaan sähköt per heti kun moottori sammuu.
MAN
zumohan pysyy päällä jos käskee sen pysyä, mut olishan se vaivattomampi kun ei tarvi sorkkia sitä aina kun sammuttaa.. itsellä tosin suoraan akussa kiinni niin pysyy päällä ilman ongelmia. sitten kun nousee pyörän selästä niin toki otettava aina mukaan, kun ei ole kiinteää lukittavaa telinettä sille.
Aika huimia ovat toivomukset.
Mulla ei ole mun R1100GS pyörässä mitään känniväyliä.
Kun sammutan pyöräni, niin navigaattori Zumo 220 kysyy pidetäänkö päällä vai sammutetaanko.
Sekin on releohjattu sen mun sulakeboxin kautta.
Ei ole vaikea homma vastata klikkaamalla sitä navia.
En juuri ikinä tarvitse sitä navia kuitenkaan, kun olen löytänyt perille sen avulla.
Mulla on muuten navi aina kiinni pyörässä, lukitussa telineessä. Keväästä syksyyn. Ei ole siitä vielä lähtenyt mihinkään kolmen vuoden aikana.
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 01.11.2014 klo 13:00.
Pekka
MAN
Tiiä miten GesSussa on noiden väylien ohjaukset tehty, mutta LoTjassa on kätevänä ominaisuutena se, että ohjauslukon päällekääntö sulkee (melkein) viimeisetkin sähkölaitteet (esim. radion). Olen kaikkien omien lisälaitteiden virransyötön ohjannut siten, että ohjauslukon kytkeminen sammuttaa kaiken paitsi GPS-trackerin ja -hälyn. Niinpä reissussa piisaa kun kääntää ohjauslukon päälle ja voi olla varma, että mikään laite ei jää päälle.
<p>2002-2014</p>
MAN