Sivu: 30 / 35:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 202829303132 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 871:stä 900:een 1049:sta
  1. #871
    Kotareihin saa loistavasti osia myös euroopan sisäpuolelta jolloin tulliasioita ei tarvitse pohtia. Ei muuta kuin Intereiliin ja kuukkeli laulamaan
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  2. #872
    Lainaa mikok kirjoitti Katso viesti
    tuota paljonkohan tuohon tulee kuluja jos tuollaiset tilaa. Eikos noihin tule jotain tulli hommia ym? Joskus crossiin tilasin osia jenkeistä mutta en jaksa muistaa mitä siihen tuli. Pääsishän tuossa aika helpolla jos tilais vaa suoraa kiinnikkeet...
    Hintaa tulee pyöreästi tuotteen hinta +alv24% ja toimituskulut (80-100$) +4%.
    Eli tässä tapauksessa 169$=132€x24%=164€ ja toimitus 80-100$=63-78€+4%=66-82€, eli yhteensä 230-246€.

    Jos löydät jonkun kimppatilaukseen niin säästät postikuluissa.
  3. #873
    Lainaa ozilla kirjoitti Katso viesti
    Hintaa tulee pyöreästi tuotteen hinta +alv24% ja toimituskulut (80-100$) +4%.
    Eli tässä tapauksessa 169$=132€x24%=164€ ja toimitus 80-100$=63-78€+4%=66-82€, eli yhteensä 230-246€.

    Jos löydät jonkun kimppatilaukseen niin säästät postikuluissa.
    Mistä tämä 4 % on peräisin? Mielestäni lopulliset kulut ovat muotoa (tuotteen hinta + toimituskulut)*24%. Eli alvit joutuu maksamaan myös toimituskuluista.
  4. #874
    Se 4% on tullimaksu. Tarkalleen se on moottoripyörien osissa 3,7%, ja se kyllä menee ostettavasta tuotteestakin eikä vain toimituskuluista.

    Tietoa löytyy->
    http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/..._yksityish.pdf
  5. #875
    Lainaa suomto kirjoitti Katso viesti
    Se 4% on tullimaksu. Tarkalleen se on moottoripyörien osissa 3,7%, ja se kyllä menee ostettavasta tuotteestakin eikä vain toimituskuluista.

    Tietoa löytyy->
    http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/..._yksityish.pdf
    Eli lopullinen hinta muotoa (tuote+postikulut)*1.28 ?
  6. #876
    Piti vähän muistella miten se nyt menikään, korjatkoon/tarkentakoon joku muu jos jää jotain virhettä..

    Tullimaksu menee vain tuotteen arvosta eli (arvo*1,037) ja sitten alv maksetaan tästä tullatusta arvosta ja toimituskuluista joita ei tullata ->
    ((tuotteen arvo*1,037)+toimkulut)*1,24
  7. #877
    Myönnetään, että tuli vähän liikaa muistin pohjalta vedettyä noita lukuja. Nettitullauksessa ei tarvinnut kuin naputella hinnat oikeisiin lokeroihin ja se laski loppusumman automaattisesti ja viimeisestä tullauksestakin alkaa olemaan aikaa parisen vuotta. Itse olen noita hintoja laskenut lähinnä tarkkuudella 1 USD = 1 EUR verojen jälkeen.
  8. #878
    No onhan noilla tulleilla ym sit aika runsaasti hintaa. En ole kyllä vielä mistään muualta löytänyt noita scotts sarjojen myyjiä. Suomessa kukaan ei tunnu tietävän niistä mitään...
    ktm superduke 990 -07 "faselift"
  9. #879
    onkohan kellään muulla tullut vastaavaa? talven jälkeen alkanut sammuilla tyhjäkäynnillä kun kone on lämmennyt. tyhjäkäynti on siinä 1400rpm paikkeilla ja pätkii ensiks ja sitten sammahtaa. ja vaikka valoissa pitää kierrokset parissa tonnissa niiin pientä pätkimistä havaittavissa silti ajossa ei mitään ongelmaa ole ja talven aikana koneelle kummempia tehty kun tulpat vaihdettu ja venttiilit säädetty.
  10. #880
    Lainaa KotKo kirjoitti Katso viesti
    onkohan kellään muulla tullut vastaavaa? talven jälkeen alkanut sammuilla tyhjäkäynnillä kun kone on lämmennyt. tyhjäkäynti on siinä 1400rpm paikkeilla ja pätkii ensiks ja sitten sammahtaa. ja vaikka valoissa pitää kierrokset parissa tonnissa niiin pientä pätkimistä havaittavissa silti ajossa ei mitään ongelmaa ole ja talven aikana koneelle kummempia tehty kun tulpat vaihdettu ja venttiilit säädetty.
    Siinähän on heti kaksi muuttujaa Itellä teki vanha bensa sen, että kävi huonosti talven jäljiltä. Tuo 690 ei ole lähellekkään niin nirso tuon bensan osalta. RC8R:stä en osaa vielä sanoa.. käyntiin lähti toki sekin
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  11. #881
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Siinähän on heti kaksi muuttujaa Itellä teki vanha bensa sen, että kävi huonosti talven jäljiltä. Tuo 690 ei ole lähellekkään niin nirso tuon bensan osalta. RC8R:stä en osaa vielä sanoa.. käyntiin lähti toki sekin
    tuosta ei pitäisi johtua kun tuliterät bensiinit on tankissa muutaman kerran jo ehtinyt olla.
  12. #882
    Lainaa KotKo kirjoitti Katso viesti
    onkohan kellään muulla tullut vastaavaa? talven jälkeen alkanut sammuilla tyhjäkäynnillä kun kone on lämmennyt. tyhjäkäynti on siinä 1400rpm paikkeilla ja pätkii ensiks ja sitten sammahtaa. ja vaikka valoissa pitää kierrokset parissa tonnissa niiin pientä pätkimistä havaittavissa silti ajossa ei mitään ongelmaa ole ja talven aikana koneelle kummempia tehty kun tulpat vaihdettu ja venttiilit säädetty.
    Akku ok ja akun piuhat (etenkin maapiuha!) hyvin kiinni?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  13. #883
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Akku ok ja akun piuhat (etenkin maapiuha!) hyvin kiinni?
    uusi akku löytyy ja piuhat puhtaana ja tiukasti kiinni.. tänään huomasi että 1 ja 2 vaihteella jos kiihdyttää tappiin asti niiin pikkasen meinaa pätkiä bensa/ilmaletkut ei ole mutkalla tai mitään mutta tuntuu ettei tarpeeksi bensiiniä saa tyhjäkäynnillä, kun sammuu niiin hetken joutuu sahaamaan että lähtee takasin käyntiin taas. tiedä sitten että tuota commanderia säätämällä jotenkin saada kuntoon?
  14. #884
    Lainaa KotKo kirjoitti Katso viesti
    uusi akku löytyy ja piuhat puhtaana ja tiukasti kiinni.. tänään huomasi että 1 ja 2 vaihteella jos kiihdyttää tappiin asti niiin pikkasen meinaa pätkiä bensa/ilmaletkut ei ole mutkalla tai mitään mutta tuntuu ettei tarpeeksi bensiiniä saa tyhjäkäynnillä, kun sammuu niiin hetken joutuu sahaamaan että lähtee takasin käyntiin taas. tiedä sitten että tuota commanderia säätämällä jotenkin saada kuntoon?
    Mulla sammuili ajostakin välillä jne ja syynä oli laturilta akulle tulevien johtojen huono kontakti. Oli kokenut liian ahdistaviksi noi ja ravistellut irti. Mittari heitti häränpyllyä ajaessa jne kun otti startille virtaa kesken kaiken. Eli siinä muovisen kotelon sisällä akun kyljessä ne johdot huonosti. Kiristämällä parani.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  15. #885
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KotKo kirjoitti Katso viesti
    uusi akku löytyy ja piuhat puhtaana ja tiukasti kiinni.. tänään huomasi että 1 ja 2 vaihteella jos kiihdyttää tappiin asti niiin pikkasen meinaa pätkiä bensa/ilmaletkut ei ole mutkalla tai mitään mutta tuntuu ettei tarpeeksi bensiiniä saa tyhjäkäynnillä, kun sammuu niiin hetken joutuu sahaamaan että lähtee takasin käyntiin taas. tiedä sitten että tuota commanderia säätämällä jotenkin saada kuntoon?
    Isoilla kierroksilla pätkiminen voisi johtua esim. tukossa olevasta bensan suotimesta. Ensimmäisenä toki kannattaa testin vuoksi nakata vesilintua sillä Commanderilla ja kokeilla katoaako vika. (Muistelen, että tuon omakin ECU olisi säädettävissä.) Tyhjäkäynnillä sammahteluun syynä voi sitten olla esim. TPS, se tarttee kalibroida aina silloin tällöin. Tosin iso Duke sammahtelee ajoittain tyhjäkäynnillä vaikka kaikki olisi kunnossakin, tosin tuosta ominaisuudesta on voitu jo päästä eroon uusimmissa ECU:n päivityksissä. Pidemmissä endoissa on sitten enemmän sääntö kuin poikkeus, että kone sammuu varsinkin jos tankki alkaa olemaan tyhjä.

    Yksi kikka mitä voi kokeilla on jättää mopo tyhjäkäynnillä 15min ajaksi. ECU muistaakseni nollaa sillon trimmikartat ja jotain muuta pientä.
    Superbike #7
  16. #886
    Ääni commanderin hautaamiselle syvälle suohon. Oma ECU säädettävissä ja ammattilaisten väitteiden mukaan selvästi paremmin lopputuloksin kuin PC:n kanssa kikkaillessa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  17. #887
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ääni commanderin hautaamiselle syvälle suohon. Oma ECU säädettävissä ja ammattilaisten väitteiden mukaan selvästi paremmin lopputuloksin kuin PC:n kanssa kikkaillessa.
    Nää on muuten jänniä juttuja, talvella kun käytin pyörän säädätyksessä ja dynossa, niin eipä onnistunut 2009 vuosimallin SD:hen ECUn säätö suoraan. Mäkin luulin, että olisi ihan läpihuutojuttu. TuneEculla onnistuminen oli ihan jäissä ja TuneBoylla mieto ehkä, joten pelasin varmanpäälle ja laitettiin säädöt Powercommander V:llä. Mennään nyt toistaiseksi tällä, ainakin se ärsyttävä nykiminen hävisi alakierroksilta.

    Samoin tuo 15min tyhjäkäynti ei ole mulla koskaan aiheuttanut mitään muuta kuin flektin huutamista. En tiedä, että onko nämä vuosimallieroja

    Itse ongelmaan, Rum mainitsikin jo tästä, ootko kokeillu heiluttaa liitintä/johtoja akkuluukun kannessa olevan pääsulakeen vieressä (siellä pienessä rasiassa)? Siis niin, että pyörä on samalla käynnissä tai virrat päällä.
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  18. #888
    Olikos -08 vuosimallissa vielä joku rajoitin 2&3 vaihteilla? Kyseessä siis R-malli.
    <p>-08 Superduke R</p>
  19. #889
    Lainaa KotKo kirjoitti Katso viesti
    tuosta ei pitäisi johtua kun tuliterät bensiinit on tankissa muutaman kerran jo ehtinyt olla.
    kappas vaan olikin jotain niiin yksinkertaista, että tulpan hatut tärisssy pikkasen irti kun talvella älynnyt pohjaan asti painaa kunnolla kulkeepa vähän erilailla kun napsautti pohjaan asti
  20. #890
    Mites muilla, ootteko vaihtanu vipuja SD:hen? Itse vaihdoin LSL:n lyhyet vivut noiden alkuperäisten tilalle. Pari päivää asennuksen jälkeen huomasin, että kytkin tuntuu aina välillä jäävän luistamaan ja vipu ei tunnu palautuvan loppuun asti. Tänään vähän rasvailin kytkinvivun välejä ja kokeilin sitä kiinnitysruuvin+mutterin kireyttä, mutta ei sitä voi oikein löysätä kun vipu alkaa heti klappaamaan, vaikka se saattaakin liikkettä helpottaa. Toisekeen huomasin, että se sylinteriä painava pieni nippa on LSL:n vivussa erilainen/eri kokoinen kuin alkuperäisessä ja sekin tuntuu osaltaan vähän takkuavan vivun liikettä ja aiheuttaa luistavaa vaihtoa. Valmistusvirhe, rasvauksen puutetta, palautus kauppiaalle vai mitä?

    E: Vai asennusvirhe voikohan tuota jotenkin säätää, siis muutenkin kuin siitä pikavivusta etäisyyttä..
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  21. #891
    Lainaa Lihasrelaksantti kirjoitti Katso viesti
    Mites muilla, ootteko vaihtanu vipuja SD:hen? Itse vaihdoin LSL:n lyhyet vivut noiden alkuperäisten tilalle. Pari päivää asennuksen jälkeen huomasin, että kytkin tuntuu aina välillä jäävän luistamaan ja vipu ei tunnu palautuvan loppuun asti. Tänään vähän rasvailin kytkinvivun välejä ja kokeilin sitä kiinnitysruuvin+mutterin kireyttä, mutta ei sitä voi oikein löysätä kun vipu alkaa heti klappaamaan, vaikka se saattaakin liikkettä helpottaa. Toisekeen huomasin, että se sylinteriä painava pieni nippa on LSL:n vivussa erilainen/eri kokoinen kuin alkuperäisessä ja sekin tuntuu osaltaan vähän takkuavan vivun liikettä ja aiheuttaa luistavaa vaihtoa. Valmistusvirhe, rasvauksen puutetta, palautus kauppiaalle vai mitä?

    E: Vai asennusvirhe voikohan tuota jotenkin säätää, siis muutenkin kuin siitä pikavivusta etäisyyttä..
    Itellä samat kahvat, löystä sitä pultti jolla kahva on kiinni. Jos laittaa liian tiukkaan, niin jää kytkin kantamaan.
    Siinä saa pikku välys olla.
    2013 KTM 690 SMC-R
    Vanhat:
    2007 KTM 990 Superduke "R"
    2003 KTM 640 SM
    2008 KTM 690 Duke III
  22. #892
    Lainaa jonttox kirjoitti Katso viesti
    Itellä samat kahvat, löystä sitä pultti jolla kahva on kiinni. Jos laittaa liian tiukkaan, niin jää kytkin kantamaan.
    Siinä saa pikku välys olla.
    Ookke, teenpä näin, kiitti vinkistä. Pääsee noista eläkeläiskiihdytyksistä, joissa vauhtia säädellään kytkimellä..
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  23. #893
    Tyhmä kysymys ehkä, mutta meneehän Dukeen 190/55 rinkula taakse?
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  24. #894
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rum kirjoitti Katso viesti
    Tyhmä kysymys ehkä, mutta meneehän Dukeen 190/55 rinkula taakse?
    Menee, mutta ketju todennäköisesti pääsee moottorijarrussa räpsimään renkaan kylkeen. Näin ainakin kun ketju alkaa olemaan kulunut ja joustaa sivusuunnassa enemmän. Samoin ketjusuoja tulee pirun lähelle rengasta. Tuokin toki riippuu renkaan merkistä ja mallista, koska leveydessä on eroja eri valmistajien välillä.
    Superbike #7
  25. #895
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Menee, mutta ketju todennäköisesti pääsee moottorijarrussa räpsimään renkaan kylkeen. Näin ainakin kun ketju alkaa olemaan kulunut ja joustaa sivusuunnassa enemmän. Samoin ketjusuoja tulee pirun lähelle rengasta. Tuokin toki riippuu renkaan merkistä ja mallista, koska leveydessä on eroja eri valmistajien välillä.
    Ok kiits. Pysytään 180:ssä siis.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  26. #896
    Onko jollain käytännönkokemusta minkä rengasvalmistajan 190/55 kokoinen kuviollinen ratarengas sopii Dukeen? Michelin Power 1 ainakin näyttää kapeammalta kuin vaikka esim. Dunlop tuossa koossa. Miten Metzeler K1/K2?

    Minulla 16/40 välit vakioketjulla. Mahtuuko siihen ylipäätään korkeamman profiilin rengas, ettei ota svingin etureunaan kiinni?

    Tarkoitus olisi saada perää hieman ylemmäs korkeammalla rengasprofiililla, muuten en tarvi lisää leveyttä.
  27. #897
    Lainaa pet kirjoitti Katso viesti
    Onko jollain käytännönkokemusta minkä rengasvalmistajan 190/55 kokoinen kuviollinen ratarengas sopii Dukeen? Michelin Power 1 ainakin näyttää kapeammalta kuin vaikka esim. Dunlop tuossa koossa. Miten Metzeler K1/K2?

    Minulla 16/40 välit vakioketjulla. Mahtuuko siihen ylipäätään korkeamman profiilin rengas, ettei ota svingin etureunaan kiinni?

    Tarkoitus olisi saada perää hieman ylemmäs korkeammalla rengasprofiililla, muuten en tarvi lisää leveyttä.
    Pirelli Supercorsa 180/60 ?
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  28. #898
    Lainaa pet kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus olisi saada perää hieman ylemmäs korkeammalla rengasprofiililla.
    Sopiiko kysyä että miksi ? Mitä tällä tavoitellaan ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  29. #899
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pet kirjoitti Katso viesti
    Onko jollain käytännönkokemusta minkä rengasvalmistajan 190/55 kokoinen kuviollinen ratarengas sopii Dukeen? Michelin Power 1 ainakin näyttää kapeammalta kuin vaikka esim. Dunlop tuossa koossa. Miten Metzeler K1/K2?

    Minulla 16/40 välit vakioketjulla. Mahtuuko siihen ylipäätään korkeamman profiilin rengas, ettei ota svingin etureunaan kiinni?

    Tarkoitus olisi saada perää hieman ylemmäs korkeammalla rengasprofiililla, muuten en tarvi lisää leveyttä.
    Perän korotus kannattaa tehdä iskarin kiinnitystä siirtämällä. Mutta jos sen haluaa välttämättä tehdä renkaan profiilin muutoksella, paras vaihtoehto lienee Pirellin 180/60-profiilin kumit. Olisi kyllä kiva tietää miksi haluat jo luonnostaan hermostuneen mopon perää vielä korottaa?
    Superbike #7
  30.  
  31. #900
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Perän korotus kannattaa tehdä iskarin kiinnitystä siirtämällä. Mutta jos sen haluaa välttämättä tehdä renkaan profiilin muutoksella, paras vaihtoehto lienee Pirellin 180/60-profiilin kumit. Olisi kyllä kiva tietää miksi haluat jo luonnostaan hermostuneen mopon perää vielä korottaa?
    Tarkoitus on laittaa 2011 perus Duken geometria lähemmäs R Duken geometriaa. R:ssähän takaiskari on 10mm pidempi kuin tavallisessa (vai olenko saanut väärää infoa?).

    Jos iskarin kiinnitystä voi muuttaa, niin se tietysti helpompi tapa. Mitä nopeasti katsoin, niin näytti kyllä siltä, ettei iskarin kiinnityksiä voi muuttaa (vai jäikö jotain huomaamatta??). Miten/mihin kiinnityspisteen voi muuttaa?

    Vakio takaiskarissa ei myöskään ole pituuden säätöä.
Sivu: 30 / 35:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 202829303132 ... ViimeinenViimeinen