Sivu: 45 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546475595 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1321:stä 1350:een 4018:sta
  1. #1321
    Jefu: Ei... otat sen välitangon vain pois löysäämällä sen kummastakin päästä lukitusmutterit. Löysäämisen jälkeen lähtee sormin pyörittämällä pois, kun sen tangon päissä kierteet ovat vastakkain.
    Eturissan mutteri on ihan löysä tapaus vrt Kawasakeihin. Mutterissa on käytetty punaista ruuvilukitetta ja lyöty mutterin nurkkaa ruttuun, silti aukeaa 1/2" räikällä käsivoimin. Yksin tehtäessä kannattaa laittaa haarukan ja vanteen läpi vaikka lauta tjms., hankala muuten vääntää ja painaa jarrua yhtä aikaa.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  2. #1322
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Jefu: Ei... otat sen välitangon vain pois löysäämällä sen kummastakin päästä lukitusmutterit. Löysäämisen jälkeen lähtee sormin pyörittämällä pois, kun sen tangon päissä kierteet ovat vastakkain.
    Eturissan mutteri on ihan löysä tapaus vrt Kawasakeihin. Mutterissa on käytetty punaista ruuvilukitetta ja lyöty mutterin nurkkaa ruttuun, silti aukeaa 1/2" räikällä käsivoimin. Yksin tehtäessä kannattaa laittaa haarukan ja vanteen läpi vaikka lauta tjms., hankala muuten vääntää ja painaa jarrua yhtä aikaa.
    En tiedä mut, mulla on mielikuva et ku vaihatin kaks vuotta sitten rykköseeni -1 rattaan eteen, ni huoltomies joutui oikeasti tappelemaan rattaan irroituksen kanssa Liekö joku puupää laittanut siihen viimeks jotain ûber vahvaa lukitettta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  3. #1323
    Ai ai, nyt kelpaa eilen tuli haettua 07vm rytkönen. Kelejä odotellessa näyttäis tällä hetkellä tulevan juuri luntakin
  4. #1324
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mut, mulla on mielikuva et ku vaihatin kaks vuotta sitten rykköseeni -1 rattaan eteen, ni huoltomies joutui oikeasti tappelemaan rattaan irroituksen kanssa Liekö joku puupää laittanut siihen viimeks jotain ûber vahvaa lukitettta
    Samaa odotin, tai lähinnä rupesin huvikseen kokeilemaan rissan pulttia räikällä ennen kuin kokeilen pulttipyssyä. Aukesikin suhtkoht helposti, naamalla hölmistynyt ilme, tässäkö tämä Tosin aika heiveröinenhän se on ulkonäöltään vrt moneen muun pyörän eturissan mutteriin.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  5. #1325
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Samaa odotin, tai lähinnä rupesin huvikseen kokeilemaan rissan pulttia räikällä ennen kuin kokeilen pulttipyssyä. Aukesikin suhtkoht helposti, naamalla hölmistynyt ilme, tässäkö tämä Tosin aika heiveröinenhän se on ulkonäöltään vrt moneen muun pyörän eturissan mutteriin.
    Kuulostaa siltä että vois koittaa vaihtaa ketjut kesällä itse. Alkaa olla nimittäin vaihtokunnossa. Pitäneen vissiin hommata sellainen ketjutyökalu
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  6. #1326
    Mulla on eturatas kiinni 06:sen mutterilla ja lukkoprikalla, niin ei tarvi kikkailla minkään lukitteen kanssa.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  7. #1327
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on eturatas kiinni 06:sen mutterilla ja lukkoprikalla, niin ei tarvi kikkailla minkään lukitteen kanssa.
    Mitenkä tuon lukitus ja kiristys pitäis virallisesti tehdä?

    e: Katos katos, multahan löytyi arkistosta -07 mallin korjausopaskin. Pitäisköhän lukea sitä?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  8. #1328
    Juhishan tuonne edelliselle sivulle laittoi ohjeen.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  9. #1329
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Juhishan tuonne edelliselle sivulle laittoi ohjeen.
    Se meni jo, mua siis kiinnosti lähinnä se mutterin lukitus. Yleensä saan kyllä kaiken purettua, joko ehjänä tai rikkinäisenä

    Eli loctite 270:a mutteriin ja paikoillen
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  10. #1330
    Millaisia kokemuksia porukalla on K&N ilmansuodattimesta?
  11. #1331
    Tuli laitettua usb virtapistokekkin pyörään.



    on pitänyt lisiä yhtä sun toista sähköä jotta saisi penkin alusen mahdollisimman täyteen.

    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  12. #1332
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Jefu: Ei... otat sen välitangon vain pois löysäämällä sen kummastakin päästä lukitusmutterit. Löysäämisen jälkeen lähtee sormin pyörittämällä pois, kun sen tangon päissä kierteet ovat vastakkain.
    Eturissan mutteri on ihan löysä tapaus vrt Kawasakeihin. Mutterissa on käytetty punaista ruuvilukitetta ja lyöty mutterin nurkkaa ruttuun, silti aukeaa 1/2" räikällä käsivoimin. Yksin tehtäessä kannattaa laittaa haarukan ja vanteen läpi vaikka lauta tjms., hankala muuten vääntää ja painaa jarrua yhtä aikaa.
    Juup näin näytti olevan, hankalamman kautta piti taas mietiskellä tai ainakin muistelin, että näin sain aikoinaan crossipyörästä eturattaan vaihdetuksi. Simppelihän tuo oli, paskaa vaan löyty muovikopan alta semmonen määrä, ettei meinannut suostuttelematta lähteä paikaltaan. Miks tässäkin vehkeessä on pitänyt noita ketjuvahoja käyttää, karsee duuni putsata

    Josko tässä lähipäivinä ehtis hakea sitten 30mm hylsyn ja ruuvilukitetta ja viikonloppuna hoitais homman valmiiksi. Taakse vois pistääkin samaan syssyyn +2 rissan tilaukseen, speedohealerin joutuu sitte kyllä tilailee myös, kun tulee muuten vähän liikaa heittoa.

    Pakko kehittää prokkista, kun ei toi kevätkään nyt ota oikein tullakseen

    ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.

    Vamos MC Helsinki
  13. #1333
    Itellä lähti myös aika kevyesti se eturattaan mutteri ihan ku kaveri paino jarrua ja itse väänsin hylsyavaimella..

    Mutta seuraakin tärkeä kysymys nyt kun tuo rytkönen on tuossa levällään; mistä saan uudet moottorin kiinnikepultit? Siis ne kaksi kappaletta, jotka on ylempiä (yksi per puoli, rungon "korvakkeessa").
    Ja tuleeko -07-08 frame sliderit näihin paikkoihin, mottorinkiinnikepulttien tilalle? Eikös sellaiset kannat sitten ostaa suoraan? Jos niin, niin mitäs ootte todennu hyväksi?

    Niin ja siis mainittakoon vielä, että ei ole niitä holkkejakaan siihen runkoon? Miten noi oikein on ollu kiinni?
    Viimeksi muokannut: Tersi; 10.04.2013 klo 01:08. Syy: lisäys holkeista
  14. #1334
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Itellä lähti myös aika kevyesti se eturattaan mutteri ihan ku kaveri paino jarrua ja itse väänsin hylsyavaimella..

    Mutta seuraakin tärkeä kysymys nyt kun tuo rytkönen on tuossa levällään; mistä saan uudet moottorin kiinnikepultit? Siis ne kaksi kappaletta, jotka on ylempiä (yksi per puoli, rungon "korvakkeessa").
    Ja tuleeko -07-08 frame sliderit näihin paikkoihin, mottorinkiinnikepulttien tilalle? Eikös sellaiset kannat sitten ostaa suoraan? Jos niin, niin mitäs ootte todennu hyväksi?
    Itse laitoin puupalikan vanteen ja takaswingin väliin, vaihde tietenkin vapaalla.

    Itse hankin LSL-kaatumatappisarjan, jossa tulee uusi pultti moottorinkiinnityspultin tilalle. Vaikuttaa tosi jämerältä ja laadukkaalta, sillä kaatumatappiin tulee "välipalikka" mukaan, joka nojaa tasaiselta ja isommalta pinta-alalta runkoon. Tämän ratkaisun ei kai pitäisi repiä rungosta palaa mukanaan kaadossa (testaamatta toistaiseksi).
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  15. #1335
    Lainaa vertzu kirjoitti Katso viesti
    Itse hankin LSL-kaatumatappisarjan, jossa tulee uusi pultti moottorinkiinnityspultin tilalle.
    Tuliko tämä sellaisena kittinä, että meni suoraan runkon reijistä lohkoon kiinni? Vai käytitkö asennettaessa ilmeisesti vakiona olevia holkkeja (jos siinä semmoiset vakiona on, kun en tiedä :S)?
  16. #1336
    Jaahas, manuaalista näkyy sen verran, että on siellä siis oikealla puolella kolmiosainen engine mount collar, jollaista minulla ei ole, mistä tuommosen nyt löytää uuden?


    Voisiko joku ystävällinen tallikaveri ottaa siitä kuvan ja/tai jopa mitat, jotta semmosen saisi uuden?
  17. #1337
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, manuaalista näkyy sen verran, että on siellä siis oikealla puolella kolmiosainen engine mount collar, jollaista minulla ei ole, mistä tuommosen nyt löytää uuden?


    Voisiko joku ystävällinen tallikaveri ottaa siitä kuvan ja/tai jopa mitat, jotta semmosen saisi uuden?
    Kattele jos ebaysta natsais. Ei varmaa käytettynä montaa euroo maksa.

    Jaskalta tosin vois löytyy moinen nurkista?
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  18. #1338
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, manuaalista näkyy sen verran, että on siellä siis oikealla puolella kolmiosainen engine mount collar, jollaista minulla ei ole, mistä tuommosen nyt löytää uuden?


    Voisiko joku ystävällinen tallikaveri ottaa siitä kuvan ja/tai jopa mitat, jotta semmosen saisi uuden?
    Kysäise nyt kuitenkin ensin Yamaha-centeristä tjmv. uuden hintaa. Ei tuo ihan mahdottomia voi maksaa ja tulee alkuperäisenä ainakin sopiva.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  19. #1339
    jammunosa.jpg

    Tollanen jäi ylimääräiseksi kun säädin venttiilit ja jouduin samalla irrottamaan syylärin -04 mallista.
    Hajuja minne kuuluu?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  20. #1340
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Kattele jos ebaysta natsais. Ei varmaa käytettynä montaa euroo maksa.
    Huoltokirjan räjäytyskuvasta ensin nimi ja sit ebay ostoksille, jos malttaa oottaa näin kesän kynnyksellä.

    Hakusanalla:
    YAMAHA YZF R1 UPPER FRAME CRASH BOBBINS 04-06
    löytyi omaani yläsuojat.

    Yamaha YZF R1 Frame lower crash protectors, tuolla kun hakee niin löytyy sitten ne alemmas tulevat suojat jotka on myös pakko-ostos.

    Edit: rg-racing:ltä ostin alemmat suojat omaani.

    tästä kuvaa, tosin epätarkkaa... tapit "maksaneet itsensä" jo takaisin ;-)
    jammu_tapit.jpg
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  21. #1341
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, manuaalista näkyy sen verran, että on siellä siis oikealla puolella kolmiosainen engine mount collar, jollaista minulla ei ole, mistä tuommosen nyt löytää uuden?


    Voisiko joku ystävällinen tallikaveri ottaa siitä kuvan ja/tai jopa mitat, jotta semmosen saisi uuden?
    Olisko tässä oikeat osanumerot eli 2 x 16 ja 1 x 17? Ebay tai marmoritiski..

    16 4B1-21414-00-00 BOSS, ENGINE MOUNT
    17 4B1-21424-00-00 BOSS, ENGINE MOUNT
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  22. #1342
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Tuliko tämä sellaisena kittinä, että meni suoraan runkon reijistä lohkoon kiinni? Vai käytitkö asennettaessa ilmeisesti vakiona olevia holkkeja (jos siinä semmoiset vakiona on, kun en tiedä :S)?
    Kaikki pelit ja pensselit tuli mukana, paitsi ite kaatumatatit. Eli tarttee ostaa se kiinnityssarja ja itse tapit. Näissä kahdessa tuli kaikki tarvittavat osat mukana, mm. uudet pultit, prikat yms.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  23. #1343
    Lainaa wiltzu kirjoitti Katso viesti
    jammunosa.jpg

    Tollanen jäi ylimääräiseksi kun säädin venttiilit ja jouduin samalla irrottamaan syylärin -04 mallista.
    Hajuja minne kuuluu?
    Toihan varmistaa bensaletkun paikallaan pysymisen. Tulee sinne bensapumpun päähän.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  24. #1344
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Toihan varmistaa bensaletkun paikallaan pysymisen. Tulee sinne bensapumpun päähän.
    tänks!
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  25. #1345
    Pyörän pystyy kääntämään jalustan varassa, oletteko rykkösillä tätä harrastanu ja miten on kestäny? Ei oo tohtinu kokeilla, katkeaakohan tuo
  26. #1346
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Pyörän pystyy kääntämään jalustan varassa, oletteko rykkösillä tätä harrastanu ja miten on kestäny? Ei oo tohtinu kokeilla, katkeaakohan tuo
    Emmätiiä, mutta rykkösen orggis jalkatappi ei kestänyt 100 kg kuskia radalla... Sitä en toki tiedä oliko se saanut jo aikaisemmin pahemmin kipeää esim. paikallaan kipeistä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #1347
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Pyörän pystyy kääntämään jalustan varassa, oletteko rykkösillä tätä harrastanu ja miten on kestäny? Ei oo tohtinu kokeilla, katkeaakohan tuo
    Kovin on heiveröisen oloinen, mutta on kestänyt ainakin toistaiseksi pyörän painon. Ympäri en oo käännelly, mutta ketjuja on rasvailtu kaverin kanssa nostamalla pyörä eturenkaan ja jalan varaan.

    ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.

    Vamos MC Helsinki
  28. #1348
    Lainaa Jefu kirjoitti Katso viesti
    Kovin on heiveröisen oloinen, mutta on kestänyt ainakin toistaiseksi pyörän painon. Ympäri en oo käännelly, mutta ketjuja on rasvailtu kaverin kanssa nostamalla pyörä eturenkaan ja jalan varaan.
    Kyseessähän sporttipyörä, jossa pyritty keventämään kaikkea mahdollista ja mahdotonta, joten voi olla ettei tuota ole tarkoitettu tuohon kääntötouhuun. Sport-tourerit ovat taas tehty kestämään ja niiden jalat on muutenkin tehty kestämään se että pyörän päällä on ylimääräistä painoa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  29. #1349
    Kaippa tuosta olis pyörän ohjemanuskassa maininta jos valmistaja olis sen sivutuen tuohon kääntötarkoitukseen tarkoittanut. Eipä oo vielä semmoseen paikkaan tarvinnut itteensä tukkia pyörän kanssa että sieltä ei olis normi menetelemin pois päässyt.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  30.  
  31. #1350
    tuli tällänen turhake asennettua.

    jarrunesteenä toimii ATE superblue, joka muuttuu huhujen mukaan ajankuluessa oranssista punaseks...

    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
Sivu: 45 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546475595 ... ViimeinenViimeinen