Sivu: 44 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3442434445465494 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1291:stä 1320:een 4024:sta
  1. #1291
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Juolahtipa mieleeni että hyytynyt akku makaa kaapissani. Pitäisiköhän käydä jo ostaan uusi, vaiko ventata vappua ja sitten ihmetellä tallilla että miten mopon saa himaan?
    Juoksustartti GP tyyliin on hyvä vaihtoehto.
    Superbike #7
  2. #1292
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Juoksustartti GP tyyliin on hyvä vaihtoehto.
    Ymmärtääkseni silloin pitäisi osata ohittaa jollain konstilla tappokytkimet. Jotenkin minulla on mielikuva, ettei tuo suostu starttaan, jos vaihde on päällä ja kytkinkahvaa ei ole vedetty pohjaan
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  3. #1293
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Onhan nuo hifistely osat toki hintavia. Mutta käytettyjäkin löytyy välillä sopu hintaan.

    Tuolla (http://www.bikehps.com/acatalog/Bike...lipers_80.html) hieman vertailua uusien jarrusatuloiden hinnoista. ISR:t on edullisempia kuin Brembot.

    Iskaeriden ostoon suosittelen kyllä kytistämään jenkkien foorumeita, niin merkki kuin RR-puolen. Sieltä saa käytettyä hyvää tavaraa edullisesti. Käytettyjä Öhlinsin keulaputkia saa n.1200 eurolla. Toki joutuu alvia ja tullia maksamaan, mutta oletan että noi mainitsemasi hinnatkaan ei näitä sisällä.
    Jeps, tänks! täytyy alkaa selailemaan jos sattuis sopiva kohille.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  4. #1294
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Ymmärtääkseni silloin pitäisi osata ohittaa jollain konstilla tappokytkimet. Jotenkin minulla on mielikuva, ettei tuo suostu starttaan, jos vaihde on päällä ja kytkinkahvaa ei ole vedetty pohjaan
    Kyllä se käyntiin lähtee lykkäämällä, useamman kerran saanut kokeilla kun ei millään saanut uutta akkua haettua. Sytytysvirtahan kuitenkin menee oikeeseen paikkaan kun avaimesta virrat kääntää päälle, mutta se ei vaan lähde starttia pyörittämään.

    En kuitenkaan suosittele kellenkään tuota käynnistystapaa. On se sen verta painava tuo mopo että pari kertaa kun olet vauhtia ottanut ja yrittänyt käyntiin niin rupee kyllä jalat turtumaan ja siinä on sitten oma riskinsä olla nenällään, jos härveli ei käynnistykkään.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  5. #1295
    Ei sitä jaksa rykkösen kanssa pitkään juosta. Autolla me on aina ruukattu nykästä mopotkin käyntiin, sopivan harakiri touhua parhaimmillaan...
    Supermoto
  6. #1296
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Ymmärtääkseni silloin pitäisi osata ohittaa jollain konstilla tappokytkimet. Jotenkin minulla on mielikuva, ettei tuo suostu starttaan, jos vaihde on päällä ja kytkinkahvaa ei ole vedetty pohjaan
    Eikös nuo tappokytkimet esta startin pyörimisen? Juoksustartissa kone pyörii jo muutenkin, joten kytkimen tappokatkaisijasta ei tartte välittää.
    Superbike #7
  7. #1297
    Joo, en oo kokeilut rykkösellä mäkistarttia. Oletin että se estäisi kaiken muunkin starttaukseen tapahtuvan ohjauksen, eikä vain pelkkää starttimoottorin pyöritystä. Ei ne ruiskut ja sytytyksen ohjaus lähde itsekseen käyntiin. Mutta oletus on siis väärä

    Kerran olen kyllä yrittänyt työntää er5:sta käyntiin, kun sen kuuluisa seisontajalan tappokytkin reistaili (oli siis todella paskainen) ja se jäi ainakin sillä kertaa työntämättä käyntiin.

    Itse olen yleensä tyytynyt antamaan virtaa mopohin autosta, niin ei ole tarvinnut pelleillä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  8. #1298
    Hei, kävin tuossa katsomassa rykköstä vm 2004 italian tuontia. Pyörässä ei toiminut nopeusmittari ja ajonesto vilkkutti ajossa elikkä siis ohitettu kuulemma tämä ruiskupäivityksen takia voiko näin olla? Olisko kova homma saada pelittämään taas normaalisti.
    Viimeksi muokannut: HEKLER; 03.04.2013 klo 17:33.
  9. #1299
    Lainaa HEKLER kirjoitti Katso viesti
    Hei, kävin tuossa katsomassa rykköstä vm 2004 italian tuontia. Pyörässä ei toiminut nopeusmittari ja ajonesto vilkkutti ajossa elikkä siis ohitettu kuulemma tämä ruiskupäivityksen takia voiko näin olla? Olisko kova homma saada pelittämään taas normaalisti.
    Jättäisin ostamatta, ellet sitten saanu jonku super hyvän tarjouksen. Kuullostaa vähän veemäisilta vioilta korjata.

    Mitä se myyjä sano nopeusmittarista? Jos siel on sensorissa tai johdotuksessa häikkää ni lienee helppo korjata. Pahimmassa tapauksessa joudut ostamaan uuden mittariston. Ebayssa pyörii hinnat käytettynä siinä 300$ kohilla. En tiedä onko toi ecu ja mittaristo keskenään jotenki syncattuna, eli tuleeko siinäki ongelmia?
    Viimeksi muokannut: juhis_; 03.04.2013 klo 19:26.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  10. #1300
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Jättäisin ostamatta, ellet sitten saanu jonku super hyvän tarjouksen. Kuullostaa vähän veemäisilta vioilta korjata.

    Mitä se myyjä sano nopeusmittarista? Jos siel on sensorissa tai johdotuksessa häikkää ni lienee helppo korjata. Pahimmassa tapauksessa joudut ostamaan uuden mittariston. Ebayssa pyörii hinnat käytettynä siinä 300$ kohilla. En tiedä on toi ecu ja mittaristo keskenään jotenki syncattuna, eli tuleeko siinäki ongelmia?
    Voiko olla varastettu ja väärennetyt paperit?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11. #1301
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Voiko olla varastettu ja väärennetyt paperit?
    Erittäin todennäköinen vaihtoehto
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  12. #1302
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HEKLER kirjoitti Katso viesti
    Hei, kävin tuossa katsomassa rykköstä vm 2004 italian tuontia. Pyörässä ei toiminut nopeusmittari ja ajonesto vilkkutti ajossa elikkä siis ohitettu kuulemma tämä ruiskupäivityksen takia voiko näin olla? Olisko kova homma saada pelittämään taas normaalisti.
    Tietääkseni mikään ruiskun päivitys ei vaadi ajoneston ohittamista, eli kuulostaa hyvin epäilyttävältä.
    Superbike #7
  13. #1303
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tietääkseni mikään ruiskun päivitys ei vaadi ajoneston ohittamista, eli kuulostaa hyvin epäilyttävältä.
    Eikös R1:n ajonesto häviä jos säätää omaa ecua?
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  14. #1304
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Eikös R1:n ajonesto häviä jos säätää omaa ecua?
    Voit olla oikeassa.

    Tongin tuota R1 -foorumia ja huomasin seuraavan:

    http://www.r1-forum.com/forums/showt...26778&page=102

    Quote:
    Originally Posted by SySt
    Re-flashing the ECU with the OEM/stock settings should make the immobilizer work again.
    Incorrect. Once the ECU is flashed, the immobilizer is disabled forever. Even flashing it with the "stock" map will not re-enable it. If you want to get rid of the red blinky light on the dash simply unplug the immobilizer module (big black box on side of ignition cylinder) from the harness.

    You can buy nice Yama key blanks on ebay for $1.50 and any key shop can duplicate your old one onto the new blank.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  15. #1305
    Apuva!Kävin tänään katsomassa yamaha r1 2004 ja siksi kysynkin nyt neuvoa.Eli pyörään oli ajettu jokin ohjelma/map ja nopeusmittari ei toiminut vaan tuli kierrosajat ja jotain öljyn tai muuta lämpötiloja nopeus näyttöön.Kyseessä tuonti pyörä käväsen ehkä katsomassa pyörää uusiks tankin alla on tieto mikä mappi siellä on sisällä.Pystyykö ton ohjelman resetoimaan että saa mittarin normiksi vai mitä sen kans tekis.
    Yamaha 1300 fjr exät
    Suzuki hayabusa gen II
    Kawasaki zx-10r
    Honda super blackbird
    Yamaha r1
    Yamaha r1
    kawasaki zx-9r
    suzuki gsx-r 750
    honda cbr 1000f
  16. #1306
    Lainaa HEKLER kirjoitti Katso viesti
    Hei, kävin tuossa katsomassa rykköstä vm 2004 italian tuontia. Pyörässä ei toiminut nopeusmittari ja ajonesto vilkkutti ajossa elikkä siis ohitettu kuulemma tämä ruiskupäivityksen takia voiko näin olla? Olisko kova homma saada pelittämään taas normaalisti.
    Onkohan sama fillari kysees
    Yamaha 1300 fjr exät
    Suzuki hayabusa gen II
    Kawasaki zx-10r
    Honda super blackbird
    Yamaha r1
    Yamaha r1
    kawasaki zx-9r
    suzuki gsx-r 750
    honda cbr 1000f
  17. #1307
    Jo siinä on vakio ecusta tehty uudelleen ohjelmoinnilla YEC ecu, joka toimii vakiosähköillä, niin siihen mittariin ei saa näkyviin muuta kuin mitä siinä nyt näkyy. Vakio johtosarjassa joutuu vaihtamaan muutaman pinnin paikkaa tuon ohjelmoinnin jäljiltä ja silloin mittaristossa ei näy ajettuja kilometrejä eikä nopeutta.

    Vakio eculla ja pinnien paikkoja muuttamalla saa näkymän jälleen normaaliksi.
  18. #1308
    Lainaa kordari kirjoitti Katso viesti
    Jo siinä on vakio ecusta tehty uudelleen ohjelmoinnilla YEC ecu, joka toimii vakiosähköillä, niin siihen mittariin ei saa näkyviin muuta kuin mitä siinä nyt näkyy. Vakio johtosarjassa joutuu vaihtamaan muutaman pinnin paikkaa tuon ohjelmoinnin jäljiltä ja silloin mittaristossa ei näy ajettuja kilometrejä eikä nopeutta.

    Vakio eculla ja pinnien paikkoja muuttamalla saa näkymän jälleen normaaliksi.
    Tämä tuli eilen koettua omakohtaisesti. Enkä edes saanut pyörää käymään. Nyt pitäisikin keksiä sopiva digitaalinen nopeusnäyttö jostakin?

    Niin tai ekaks nyt pitää saada tuo kikotin tulille.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  19. #1309
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa reba74 kirjoitti Katso viesti
    Apuva!Kävin tänään katsomassa yamaha r1 2004 ja siksi kysynkin nyt neuvoa.Eli pyörään oli ajettu jokin ohjelma/map ja nopeusmittari ei toiminut vaan tuli kierrosajat ja jotain öljyn tai muuta lämpötiloja nopeus näyttöön.Kyseessä tuonti pyörä käväsen ehkä katsomassa pyörää uusiks tankin alla on tieto mikä mappi siellä on sisällä.Pystyykö ton ohjelman resetoimaan että saa mittarin normiksi vai mitä sen kans tekis.
    Hmm...kuulostaa kittiecun ohjelmalta. Mulla tulee tuossa kilpurissa isoimmalla näyttöön muistaakseni jäähdytysnesteen lämpötilan ja sitten siinä ohessa jotain vähäpätösempää tietoa. Nopeusnäyttöä ei mittaristossa ei ole. Jos siellä on kittiecun ohjelma, en yhtään ihmettele tuota ajoneston puuttumistakaan.
    Superbike #7
  20. #1310
    Mopo käy ja kukkuu. Kiitokset menee yllätys yllätys V:lle.

    Meikäläinen kun on vaihdellut tuon sähkösarjan amerikan malliseksi niin siinäpä ei tarvinnutkaan siirrellä pinnejä ecun liittimestä. Ohje jonka mukaan tein oli EU-malleihin. Johtunee ajoneston puutteesta, jotta pinnit ovat hieman eri järjestyksessä. Ei ollut kummakaan kun vain zuputti ja ampu putkessa eilen kun yritin käyntiin.

    Nyt sitten katellaan jostakin Sigman polkupyöränmittari näyttämään nopeutta.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  21. #1311
    Hei

    Ostin tuossa 2008 rytkösen ja nyt oon vaihtamassa ketjun ja rattaat. Osaako joku kertoa kuinka se eturattaan muovisuojan saa pois kun sen edessä menee vaihdevipu??
  22. #1312
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Hei

    Ostin tuossa 2008 rytkösen ja nyt oon vaihtamassa ketjun ja rattaat. Osaako joku kertoa kuinka se eturattaan muovisuojan saa pois kun sen edessä menee vaihdevipu??
    öö. Irroittamalla sen edessä menevän vivun ensin? Ilmeisesti käänteinen kaavio vaihdettu kuten minulla.

    Edit. Vai meneekö se vaihdetanko vakionakin ylemmän pultin edestä? Ei kyllä muuta mitään. Ota osa irti jos on tiellä

    Viimeksi muokannut: juhis_; 06.04.2013 klo 01:34.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  23. #1313
    No Juhis jo sanoi, mutta meneehän se vakiossakin kopan edestä. Välitanko menee vain rungon läpi.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  24. #1314
    Lainaa reba74 kirjoitti Katso viesti
    Apuva!Kävin tänään katsomassa yamaha r1 2004 ja siksi kysynkin nyt neuvoa.Eli pyörään oli ajettu jokin ohjelma/map ja nopeusmittari ei toiminut vaan tuli kierrosajat ja jotain öljyn tai muuta lämpötiloja nopeus näyttöön.Kyseessä tuonti pyörä käväsen ehkä katsomassa pyörää uusiks tankin alla on tieto mikä mappi siellä on sisällä.Pystyykö ton ohjelman resetoimaan että saa mittarin normiksi vai mitä sen kans tekis.
    Osta multa joko vakio ECU (jenkkimalli, käytetty) tai jos radalle aiot niin aito YEC ECU + johtosarja (uudet).
    Always last but never least.
  25. #1315
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Hei

    Ostin tuossa 2008 rytkösen ja nyt oon vaihtamassa ketjun ja rattaat. Osaako joku kertoa kuinka se eturattaan muovisuojan saa pois kun sen edessä menee vaihdevipu??
    Itekin pähkäilin pari minuuttia miten tuon välitangon saisi rungon välistä poistettua, sillä muuten ei ole tarpeeksi tilaa eturattaan muovikopan poistoon.

    En vielä ole operaatiota tehnyt, koska ei ole vielä sopivaa vipuvartta löytynyt eturatasjumppaan, mutta onko siinä sitten joku niksi muutenkin kuin irrottamalla vaihteensiirtäjä akselista? Irroittamisen jälkeen kun ei ihan vetämällä taida lähteä kun taitaa jumittaa siihen rungon väliin.

    ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.

    Vamos MC Helsinki
  26. #1316
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Hei

    Ostin tuossa 2008 rytkösen ja nyt oon vaihtamassa ketjun ja rattaat. Osaako joku kertoa kuinka se eturattaan muovisuojan saa pois kun sen edessä menee vaihdevipu??

    Eli tarkennan vielä se vipu menee juuri sieltä rungon välistä.
  27. #1317
    Nyt on vipu irti mutta seuraava onki tuo eturatas ei meinaa millään lähtee aukeemaan tuo pultti. Onko siihenkin joku kikka?
  28. #1318
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Nyt on vipu irti mutta seuraava onki tuo eturatas ei meinaa millään lähtee aukeemaan tuo pultti. Onko siihenkin joku kikka?
    Siel on lukitetta kierteissä. Jos se on edes etäisesti samaa tavaraa mitä mulla oli takalevyn pulteissa ni sun pitää antaa sille mutterille lämpöö ennen avaamista.

    Onhan sulla momenttiavain sitku tulee aika laittaa se ratas takas läjään? 85Nm sanoo nollaseiskan manuaali eturattaan mutterille + tietysti uudet lukitteet kierteisiin ja rattaan sisäpinnalle kevyet rasvat.

    Edit. Manuaali sanoo myös, että pitäis mutteri vaihtaa uuteen kun sen on kerran repiny irti. Kokeneemmat valaiskoon sen tarpeellisuudesta.

    Viimeksi muokannut: juhis_; 06.04.2013 klo 13:28.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  29. #1319
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Nyt on vipu irti mutta seuraava onki tuo eturatas ei meinaa millään lähtee aukeemaan tuo pultti. Onko siihenkin joku kikka?
    Pikkasen lämpöö esim. kuumailmapuhaltimella ja sit pöräyttää pulttipyssyllä sen auki. Jos ei oo pulttipyssyä niin sitten sopiva jatkovarsi ja takajarrulla pitää vastaan, ettei ratas pyöri avatessa. Ja vaihde tietysti vapaalla tätä puuuhastellessa.
    Superbike #7
  30.  
  31. #1320
    Kyllä meni rattaat hyvin paikoilleen. Homma ei oo silti vielä valmis kun kaikki ei mene niinkuin strömsöössä. Piti siis tilata vielä tommonen ketjutyökalu että saan nuo ketjut vielä kiinni.
Sivu: 44 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3442434445465494 ... ViimeinenViimeinen