No tuota jos ajaa ihan nopeusrajoituksen mukaan liikenteessä eikä radalla, ei paljon ole merkitystä koneen kuulemisella, ainakaan omassa pyörässä jossa tarvitsee ruveta ylipäätään paljon edes vaihtelemaan vaihteita, vasta jos ajaa paljon lujempaa kuin tiellä saa ajaa. Kyllä se toimii kuuntelemattakin näissä olosuhteissa jos ei ole menossa rikki, ja itse en näe mitään esteitä musiikin kuuntelemiselle, kun osa ajosta on kuitenkin aika uneventful suoraa tietä ja kestää kauan kun tuo nopeusrajoitus on kuitenkin Suomen teillä aika matala kun ei ole autobahneja täällä harmi kyllä. Ja 120 tiellä siinä tuulen pauhinassa muutenkaan paljon mitään muuta liikennettä kuule kun on tulpat niin syvällä kuin menee ja pääosa mikä tulee läpi on armotonta turbulenssin räpinää ja suhinaa. Sitä jos saisi aktiivivaimennettua ja korvattua vaikka musiikilla tai intercomilla, niin voisi olla plussaa esim Hki Tre siirtymissä.
Enskaspoorissa sitten Kotarilla en muutenkaan musiikkia kuuntelisi. Melua pitää vaimentaa kyllä, Kotarin melu ei ole miellyttävimmästä päästä vaikka on orkkisputki.
Viimeksi muokannut: karoliinasalmin; 23.03.2013 klo 12:23.
ZX6R & KTM Enduro
Nyt kannattaa ottaa asioista oikeasti selvää ennekuin tulee tänne huutelee pääkallo peltorit päässä... Oikeesti.
Edit. Perustelut jäi muutkin kuin oma mielipide. http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-a...set-kuulokkeet
Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
Lisäänpä vielä että minulle tärkeämpää. 33 vuotta vanha työntötankomoottori erillisellä vaihdelaatikolla ja ensiövedolla, jossa tehtaan toleranssit eivät olleet kovin tarkkoja ja tasapainotettuja aina uutenakaan. Tärinät ja värinät ja muut kotimaan tieverkoston tuomat yllärit voivat tehdä tuommoselle matalaviritteiselle, tärisevälle maamoottorille erinäisiä temppuja, niin siksikin katson tärkeämmäksi kuunnella moottorin käyntiä ja muita sivuääniä ajaessa. Sen lisäksi että vaimennetutkin pakoäänet ovat sen verran kovat, ettei avokypärän salliman tuulen huminan, nostajien ja ensiövedon mekaanisten äänien, ja pakoäänen yhteisen sinfonian läpi enää rockabillyt kuulu.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Kotarin twini, akran titaanilla ja devilin hiilareilla. Vain hullu haluaisi vaimentaa tota laulua jollain stnan jessekaikurannalla tahi millään muulla, korvatulpista puhumattakaan![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ja omaa hölmöyttä siihen tarrasinMitä itse pärräämisen ääniin tulee, niin harvemmin tuli käytettyä tulppia. Pidemmillä matkoilla kun tuli ajettua konetietä pitkin niitö vasta käytin en normaali hupi-ajeluissa silla tykkään Ducatin v-koneen saundeista kun ne leijuvat ilmoihin termarin kannuista ilman desibeli tappajia. Ja tykkää muutkin kanssa liikkujat ja jotka ei tykkää niitä tikulla korvaan
![]()
Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
Tulppakuulokkeita tulee käytettyä aina ajaessa ja musaa kuunneltua fiiliksen mukaan. Yleensä mitä tylsempää ajoa on tiedossa, sen todennäköisemmin musat soi![]()
Honda CB1000R
Mulla oli usein iSoitin satunnaistoistolla kypärän sisällä. Sitten siks aina joskus tulee jotain "ufomusaa" missä on hiljaista pitkän aikaa. No kaupungissahan siinä liikenteeessä sitten unohtaa koko musiikin ja jumaliste kun yht'äkkiä alkaa joku "pinkfloidimainen" ujellus nousta stereona jostain takavasemmalta, niin kyllä meinaa paskat mennä housuun kun luulee että joku skootterin, rekan ja ufon sekoitus hyökkää päälle.(Tähän tietty auttaa kun tekis jonkun kunnon soittolistan…)
Eipä oo käyny mielessäkään kuunnella musiikkia ajaessa. lc8 + yoshin sliparit
Ja rossia ajaessa varmaan mitää metelin läpi kuuliskaa![]()
Fiksuinta minusta olisi tökätä in-earit korviin ja mennä niillä, mutta ainakaan minun höröttimiin ei käynyt mitkään musa plugit, kävin niitä läpi aika kasan. Aina kypärää päähän vetäessä tuntui että korvat lähtee irki ja valuu vähintään verta + että plugit menivät vinksin vonksin korviin ja alkoivat painaa / musiikki ei enää kuulunut jommalla kummalla puolella.
Rakensin sitten kypärään juurikin porta proista kuulurit kypärään ja korviin sitten alpinen motosafet, rahastuksen makuisista plugeista on pelkkää hyvää sanottavaa, kävin niitäkin aika kasan läpi, ennen kuin uskoin ja ostin nuo motosafet. Nyt kuuluu musiikit ja tulevat puhelut eikä tuulen suhinat häiritse.![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Tulpat päässä, ihana hiljaisuus...
Siinä on hyvä olla omillaan päänsä sisässä.
Duunissa meteliä, kämpillä kakarat huutaa, akka natkuttaa ja rakki haukkuu.
Mopoilu on mun omaa aikaa, siihen ei enää muuta mölyä tarvita.
Ei ees mopoon möykkäpönttöä.
Joo.
Mää olen omituinen...![]()
Se oli jo rikki...
Välillä valetut tulpat korvissa ja välillä musiikkia. Ihan fiilisten mukaan.![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Viime suvena hiukan aikaa pääsin makuun mobiiliradion ja korvakuulokkeiden avulla, no eihän tuosta mob. ratskasta ole mihinkään, niin hommasin tuon audiokauluksen ja jos sitä sitten koittais MP3:n avulla. Että halutessaan laatuajasta saisi vieläkin enemmän irti. Niin se yksi lempparipiiseistä on The Queenin Under Pressure. Jo vuosikymmeniä vanha piisi kuvastaa hyvin tämänkin ajan hektisyyttä. Ja ihan yhtä hyvänä tulee Scorppareiden Wind of Change muistuttaen alati muuttuvasta maailmasta. Oh My God - anna kesän jo tulla. Jaa niin vielä, jotta eihän tuossa Vifferin äänessä orggispöntöillä ole mitään kuunneltavaa - semmosta Singerin surinaa, joutaa hyvin korvaamaan laadukkaammalla äänimaailmalla.
<p>.</p>
Minä tyydyn tähän tinnitukseen, yksitoikkoista mutta niin turvallista.
Kuuluu paremmin tulppien kanssa kuin ilman. Tulpat pois ja parisataa kilsaa normimelussa
niin tulee korvien soimiseenkin ihan uusi voimakkuus ja ei tarvii höristellä kuuloaan
että mikäs se nyt soi...
Honda XL1000VA 2006
Maailma on täynnä melusaastetta muutenkin. On ihan hyvä olla omien ajatustensa ja aistiensa kanssa edes joskus.
Tässä on yksi syy siihen, miksi minulla on moottoripyörä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
En ole koskaan kuunnellut. Jonkin aikaa on pyörinyt mielessä, että joskus olisi mukava kuunnella radiota.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Harvoin tulee kuunneltua musiikkia ajaessa, mieluummin ilman![]()
Kawasaki KLX 250
ex. Honda CBR 600F
Löysin tuohon biisinvaihtoon ratkasun ! iiPuhelimen hands-free kuulottimet. Kuulokkeina sinänsä paskat, mut niissä saa siitä vastausnapista erilaisilla klikkailuyhdistelmillä hypittyä biisejä eestaas. Rokrok !
(Toki vois tehdä niinku joku mainittiki ja väsätä sellaset soittolistat missä on mätöt ja humpat jaettu niin ettei tarvi skippailla)
Kuuntelisin musaa mielusti mutta tarvisin hyvät earit jotka pysyisivät kunnolla korvissa eikä lähtisi kun laitan kypärän päähän. Onko jollakin suosituksia? Kohtalainen äänikin olisi hyvä. Sennheiser cx 300 voisi olla sopivan pieni pysyäkseen korvassa.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Shuren luurit itellä pysyy hyvin korvissa. Vähän kalliimman puoleisia ovat, mutta äänenlaatukin on hyvä: http://www.shure.eu/products/earphones
Honda CB1000R
Tulee kuunneltua melko useinkin ajaessa !
Jos hakee budjettimallin ratkaisua kypärän alle sopiviin kuulokkeisiin niin suosittelen näitä:
http://cdon.fi/kotielektroniikka/sku..._white-7058443
Itsellä tollaset, pysyy hyvin päässä, äänenlaadusta en valehtele mitään, mutta kyllä se ihan musiikilta on kuulostanuteikä pyörän selässä se äänenlaatu niin äärettömän oleellista mielestäni ole.
Kawasaki ZX-9R (vm1998) NYKYINEN
Kawasaki ZX-6R (vm1997)
Honda CBR 600cc (vm1993)
Honda NSR 125cc (vm1993)
Tunturi Super Sport 50cc (vm: VANHA)
Tuota HF:ää käytän itekin, mutta ongelma on juuri tuo klikkailu. Hanskat kädessä ei millään löydä sitä namiskaa parran seasta minne se joka kerta painuu ajellessa. Kerkee mennä monta biisiä ennen kuin saa harottua parran seasta namiskan sormien väliin ja sittenkin tod.näk tulee vain säädettyä volumea. ;)
Jos siis on heittää tuohon ratkaisua niin otan kokeiluun heti, kun nuo lumet taas ymmärtää poistua maisemista. Parran ajaminen ei ole ratkaisu! Sitä tuo vaimo on jo ehtinyt toivomaan, mutta lähitulevaisuudessa tuollaista ei ole nähtävissä.
Trust me - I know what I'm doing
Honda Shadow VT750 C2 RC44 ACE
Joo en kuuntele ja syy on se että kerran piti polkea 60 km polkupyörällä ja laitoin napit korviin ja radio auki niin eka kilometrin aikana radiosta tuli Van Halen Jump ja olin niin hapoilla biisin jälkeen että mitenkähän jos olisin ajanut moottoroidulla pyörällä![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Kyllä tulee melko usein kuunneltua, mutta yleensä silleen että vain toinen nappi on korvassa. Kuulee popin hyvin, mutta silti pyöränkin pörinät. Tulppamallisilla kuulokkeilla tietty mieluiten niin vaimentaa hieman ajoviiman ääntä samalla eikä tartte voluumeja vääntää täysille.
Honda CB1000R -09
Lähes aina Ipodin napit korvissa, joko musiikilla tai ilman![]()
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Aina on musa päällä,,Schubert c3pro potta päässä ja siinä omat radio kuulokkeet niin johan toimii ja hyvin.
![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18