Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Itäväylällä Hertzikan kohdalla kaikki valot vilkkuen virkavallan busa parkissa Skodan vieressä. Voiko pitää paikkaansa vai näinkö totaalisen väärin että käyttävät nykyisin bussia kalustossa?
  2. #2
    Juu, yksi pusa tuli kesän alussa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    No sitä minäkin. Oli viimesintä huutoa olevat ledivilkut että ihan häigästy!
  4. #4
    Itselleni tuli noin kuukausi sitten Tuusulantien rampissa kotilolla liikenteessä ollessani liikennevaloissa perään ZZR1400 ja katselin että pyörässä oli kiinni GoPron kamera. Toisella puolella olikin sitten musta mötikkä

    Oli vielä laukku satulassa kiinni jne että sellaista
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  5. #5
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olihan yks musta busa jo viimevuonna ja siviili zetoreita taitaa olla useampia. Musta näyttää olevan niiden lempiväri.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  6. #6
    Hervannassa kiinnitin huomioni oudosti varusteltuun 1400ZZR ään. jo viime vuonna. oli viininpunasävyinen ja kuskilla vieläpä pyörän väriin sopivat varusteet. poliisikoulullepäin kääntyi mutta tosiaan vilkut yms laitteet oli melko hyvin saatu siroiksi, ettei kauempaa todellakaan erottanut.
  7. #7
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    vilkut yms laitteet oli melko hyvin saatu siroiksi, ettei kauempaa todellakaan erottanut.
    Sen PK-seudun mustan zetorin oon nähny monesti ja kerran se paahtoi ohitte jotai harrikkaa pysäyttäen tuusulanväylällä ja sikälimikäli oikein näin niin pysäytysvalo (punainen) oli jemmattu ram-air-rööriin ritilän taakse.
    Oli meinaan kovin makia kun sieltä kanavasta kajasti punainen valo
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  8. #8
    Tommosen bongasin viime viikolla kuninkaatien ABSilla.





  9. #9
    Lainaa Mikko76 kirjoitti Katso viesti
    Tommosen bongasin viime viikolla kuninkaatien ABSilla.
    http://img.photobucket.com/albums/v327/b200e/P_20131004_173955_zps1ec1ba7f.jpg
    Huimasti on elektroniikkaa ohjaamossa.
    Noilla ottaa kiinni kenet vaan lainrikkojan.

    Pekka
    Viimeksi muokannut: Terhi; 08.10.2013 klo 12:56.
  10. #10
    Normikansalainen ei saa edes kännyä näprätä (enkä tarkoita että pitäisi) ajon aikana mutta nämähän onkin yli-"ihmisten" käytössä. Ja joku aika sitten ilkkuvien yksi monista kusipääkomisarioista sanoi IS:n tai IL:n sivuila että actionkameroita asentavat lähinnä bomberityyppiset häiriköt jotka haluaa kuvata tekosiaan ja painotti että ajoneuvon sisään ei saa kuvata. Eli sellainen häirikkö sitten tässäkin kyseessä. Kaksinaismoralismi kunniaan ja kännykkäträcking joka maijan varusteeksi ja jäppisten ajankuluksi.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  11. #11
    Tämä oli 2012 prätkämessuilla - vm. 2010 eli lienee noita ollut ainakin siitä saakka:

    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  12. #12
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Normikansalainen ei saa edes kännyä näprätä (enkä tarkoita että pitäisi) ajon aikana mutta nämähän onkin yli-"ihmisten" käytössä. Ja joku aika sitten ilkkuvien yksi monista kusipääkomisarioista sanoi IS:n tai IL:n sivuila että actionkameroita asentavat lähinnä bomberityyppiset häiriköt jotka haluaa kuvata tekosiaan ja painotti että ajoneuvon sisään ei saa kuvata. Eli sellainen häirikkö sitten tässäkin kyseessä. Kaksinaismoralismi kunniaan ja kännykkäträcking joka maijan varusteeksi ja jäppisten ajankuluksi.
    Voi olla joltain osin vanhaa tietoa / yleistä dementiaa mutta:

    Laitteista.
    KAIKKI mikä on kiinteää on sallittua
    ja sitävastoin irtona, kiinnittää huomion muualle -> rikesakko

    räikeä esimerkki.
    - otat käteen tabin, katselet ajaessa hesaria -> rikesakko
    - tabi on kiinteänä vaikka takapenkissä kiinni ja luet ajaessa hesaria -> OK
    Muuta huomioitavaa:
    Jokaisen auton navigaattori, kiinteästi jota voi näppäillä ajon aikana ilman sakkoa, samoin taksissa on ajovälitys, mittari, EMV- laite ja samoin 2010 luvulle tultaessa on sisäänrakennettua yhtäsuntoista joita voi myös näppäillä ilman pelkoa sakoista enkä mene vannomaan kättä pantiksi, mutta kaikenlainen toiminta autossa irtaimistolla menee samaan kategoriaan, esimerkkejä tosin ei oikein löydy kahvinjuonnista hesari ratin päällä tjmsp mut tämä ei ole ainoastaan kännykkää koskeva pykälä.

    Kuvaamisesta:
    MISSÄ vain MILLOIN vain MITEN vain MILLÄ vain voi ja saa kuvata ihan KETÄ tahansa ja periaatteessa niin läheltä tai kaukaa kuin haluaa ja esimerkkejä poikkeuksista:
    Viranomaista virantoimituksessa selkeän häiritsevästi, eli häiritsee virantoimitusta -> haitanteko virkamiehelle
    Sama pätee myös järjestystä ylläpitäviin henkilöihin vartijoista järjestyksenvalvojiin ja lipuntarkastajiin.

    Asunto, Auto, Vene, Teltta yms. on yksityisaluetta ja täten kotirauhan häirintä ja pätee myös liikkuvan auton sisälle kuvaamisen, mutta jos liikennevaloissa tekee mieli tehdä se kaikkein kaunein kämmeneen, niin tulkitaan todennäköisesti siveyssyistä sakkoihin jolloin tuo kotirauha ... "häipyi"
  13. #13
    Eilen tuo pollari busa oli espalla valoissa
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  14. #14
    Juu, noit zetoreita niillä on ollu.. 2011 syssyllä sain prkl sakotkin yhdeltä vastaan tulleelta. En yrittänyt karkuun.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  15. #15
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Juu, noit zetoreita niillä on ollu.. 2011 syssyllä sain prkl sakotkin yhdeltä vastaan tulleelta. En yrittänyt karkuun.
    et siis halunnut sinikkaa rankaista omista virheistäs... mutta tottahan toki karkuun oisit päässyt jos oikein oisit yrittänyt!!!
    "Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

    Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
  16. #16
    Aamupäivällä 10 aikoihin kirjoitteli musta busa ja maija lahdentiellä mersulle jonkinlaista lisenssimaksua. Valkokypäräinen katseli tod. pitkään perään kun olin töihin menossa, ei ollut mulla liikaa vauhtia, kun eihän tuo oma edes kovaa kulje
    -00 Yamaha FZS 600
    -93 Honda VT600 Shadow
  17. #17
    Vai ovat poliisitkin saaneet kunnon työkalut ainakin tonne siviilipuolelle. Muistaakseni Englannissa noilla on ollu toi Busa jo useamman vuoden työkaluna.
    Siviilipuolesta en tiedä mutta jos ajattelee itseänkin niin tuollaiset 15 - 20 000 tuhatta vuodessa liikenteessä pyörän päällä toivoisin itsekkin, että työkalu olisi sellainen, että se olis mahdollisimman mukava ja vaivaton ja se täyttäisi ne tarpeet mitä nykypäivänä työkalulta odotetaan oli se työkalu sitten bussi, henkilöauto tai joku muu niin jokainen varmaan odottaa, että sillä tai sen kanssa työnteko olisi mahdollisimman mukavaa ja helppoa

    Kyllä ton ekektroniikan kanssa on varmaan näprääminen ajaessa, kun on Virveä, Tomppaa ja jotain keskinopeustutkaa jne. ettei käy kyllä kateeks poliisisetiä, kun työtäänhän nekin vain tekee.
    Tosin toiset on valitettavasti virkaintoisempia kuin toiset, jotka osaavat suhtautua motoristeihinkin asiallisesti, eikä tuhaa nipota, kun se ei kuitenkaan liene itse tarkoitus
    Viimeksi muokannut: suopo; 08.10.2013 klo 18:52. Syy: Poistettu poistettuja lainauksia
  18. #18
    Johan tuota on odotettukin.

    Mutta eihän vakio Busalla mihinkään pääse,
    joten moni ehtii livahtamaan karkuun.
    OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)

    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    &
    100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
  19. #19
    Jahas pahoitin ilmeisesti moderaattorin mieltä. Otetaan riski ja kirjoitetaan uudelleen; Tarkoitus oli tuoda esiin ettei kannata karkuun lähteä kun kalusto on sen verran nopeaa, eikä ole ennenkään kannattanut. Monet yliarvioivat omat ajokykynsä ja päätyvät sitten ojaan ja sairaalaan kun kuvittelevat karistavansa konstaapelit perästään. Kuten tämä legendaarinen pompersfoorumin mies joka ei päässyt CBR600:lla ford mondeota karkuun vaikka sai aika pitkän matkan yrittää, kunnes sitten päätyi tieltä ulos.
    Väittäisin että poliisit ovat ajotaidoiltaan keskimääräistä kuminpolttajaa parempia..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #20
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    No jaa. Keskivertomotoristin päälle ei yleensä saa kyttyräpukua, vaan goret. Kypäräänkään on tuskin Rossin replica, vaan se on harmaa/ musta ja luultavasti avattava. Alla hönkii Shadow, GS tai vastaava pikiteiden nielijä.

    Keskivertomotoristilla on iso talolaina, joillain hieman verenpainetta ja kakkostyypin diabetes. Ei tuossa hapessa ja taloudellisessa tilanteessa tule kenellekään mieleen poliisia karkuun lähteä. Eivätkä he myöskään lähden, vaan lapanen nostetaan pystyy kuin koripallossa, kun virhe vihelletään.

    Se on urheiluhenkeä se.
    Viimeksi muokannut: suopo; 11.10.2013 klo 11:40.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #21
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Väittäisin että poliisit ovat ajotaidoiltaan keskimääräistä kuminpolttajaa parempia..
    Kaverin isästä tuli isona poliisimopo ja "kehuskeli", että FJR:llä pääsis (tai ois ainakin toistaiseksi päässy) kaikista pompereista, kisakireistä kyykyistä ja muistakin karkuun yrittävistä kisailijoista ohi enkä epäile.
  22. #22
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Väittäisin että poliisit ovat ajotaidoiltaan keskimääräistä kuminpolttajaa parempia..
    Nnii… Onkohan tähän tullut jotain muutosta, mutta jossain oli uutisentynkää abaut vuosi tai kaksi sitten, että poliiseja ei kouluteta ajamaan sitä piipaa-autoa ollenkaan, vai oliko juurikaan (tais olla joku aamulehti yms, kun täälllä treellä on se poliisikouulu). Mut pointti jutussa oli kuitenkin, että "Pitäiskö poliiseilla olla kunnon ajokoulutusta?".

    Toisaalta on selvä, että jos ammatikseen ajaa autoa, ja poliisien tapauksessa myös lujaakin, niin se omaehtoinen perehtyneisyys tulee melko varmasti aika usealla poliisilla mukaan ja muutenkin kun tarjotaan liikenteen kuninkuutta tuolla, niin varmaan sen roolin liikenteen osaajana silloin huomaamattaankin ottaa. Ja tietty kun työvuoroja istuu autossa paikkoja rullailemassa, niin kyllähän se ajosilmä kehittyy.

    Mutta se että kun ajetaan lujaa esim yöis 150… Niin… Ei se kai ihan jokapäiväiustä ole.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #23
    Lainaa Jortsi kirjoitti Katso viesti
    Kaverin isästä tuli isona poliisimopo ja "kehuskeli", että FJR:llä pääsis (tai ois ainakin toistaiseksi päässy) kaikista pompereista, kisakireistä kyykyistä ja muistakin karkuun yrittävistä kisailijoista ohi enkä epäile.
    Onkohan nämä nyt poliisiylijohtajan Mikko Paateron jossain haastattelussa mainitsemaa ( näkyvää liikennevalvontaa) ja että poliisi on fyysisesti läsnä liikennevalvonnassa. Ei helvetti ole.

    Noitten hankinnan on varmasti joku ekonomi perustellut rahakirstun vartijalle paljonko noitten avulla saadaan kerättyä sakkotuloja valtion pohjattomaan kassaan,ymmärtäisin täysin että noita käytettäisiin täysin rikollisen
    toiminnan valvomisessa sekä jossain (Ulvilan murhatutkimuksissa) mutta tarkoitushan on vain kytätä suur-rikollisia
    elikkä lievää ylinopeutta ajavia autoilijoita sekä muuta liikennettä.

    Kuka kontrolloi sitä että jos poliisi kyseisellä pyörällä ajaa takapuskuriis kiinni ja roikkuu siinä elikkä provosoi sulla palaa käämit (normaalia suomalais liikenne kulttuuria) vähän lisää kaasua ja hetken päästä samainen pyörä ajaa rinnalle ja viisaa sivuun ja kirjoittaa sakot ja ihmettelet että miten tässä näin kävi.

    Itse olen poliisien kanssa tekemisissä noi 4-5 kertaa kuukaudessa ja se on aina semmoinen vajaan tunnin prosessi kun käydään kaikki samat asiat läpi samojen henkilöitten kanssa syy tähän on taas se että reitillä on kiinteä (poliisin tarkastuspiste).
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  24. #24
    Tein jo viime vuosikymmenellä perustellun ehdotuksen siitä, miten virka-autojen ja -moottoripyörien kilpavarustelukierre saadaan katkaistua, rahaa säästyy ja luonto kiittää. Ei kelvannut zetori- ja busamiehille: pitää saada kaahata kun kerran valtio maksaa bensat.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...virka-autoihin
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #25
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    Onkohan nämä nyt poliisiylijohtajan Mikko Paateron jossain haastattelussa mainitsemaa ( näkyvää liikennevalvontaa) ja että poliisi on fyysisesti läsnä liikennevalvonnassa. Ei helvetti ole.

    Noitten hankinnan on varmasti joku ekonomi perustellut rahakirstun vartijalle paljonko noitten avulla saadaan kerättyä sakkotuloja...

    Kuka kontrolloi sitä että jos poliisi kyseisellä pyörällä ajaa takapuskuriis kiinni ja roikkuu siinä elikkä provosoi sulla palaa käämit (normaalia suomalais liikenne kulttuuria) vähän lisää kaasua ja hetken päästä samainen pyörä ajaa rinnalle ja viisaa sivuun ja kirjoittaa sakot ja ihmettelet että miten tässä näin kävi.

    ...
    Viittasinki siihen ajotaitoon. Ei se pyörän malli paranna poliisin näkyvyyttä liikennevalvonnassa, mutta eikö Busa oo esim. tuota FJR:ää halvempi. Eli säästetään rahaa ja saadaan ostaa esim. Land Cruisereita, joita ei sitten saatukaan rekiskeröityä Suomen tieliikenteeseen! "oho, ainii, poliisiautotkin pitää katsastaa"

    Saa poliisiakin syyttää liikenteen vaarantamisesta. Alkaa vaan kuvaamaan, niin on sitten todistusaineistoa ja näyttöä syyttäjälle. Hyvällä kädellä kannattaa pelata
  26. #26
    Lainaa Jortsi kirjoitti Katso viesti
    Viittasinki siihen ajotaitoon. Ei se pyörän malli paranna poliisin näkyvyyttä liikennevalvonnassa, mutta eikö Busa oo esim. tuota FJR:ää halvempi. Eli säästetään rahaa ja saadaan ostaa esim. Land Cruisereita, joita ei sitten saatukaan rekiskeröityä Suomen tieliikenteeseen! "oho, ainii, poliisiautotkin pitää katsastaa"

    Saa poliisiakin syyttää liikenteen vaarantamisesta. Alkaa vaan kuvaamaan, niin on sitten todistusaineistoa ja näyttöä syyttäjälle. Hyvällä kädellä kannattaa pelata
    Tässä keväällä aftonbladet teki tai julkaisi tutkimuksen jossa oli kartoitettu täällä Ruotsissa poliisien hälytysajossa
    tapahtuneissa kolareista vuonna 2011.
    Kolareita oli 75kpl joissa poliisiauto oli osallisena ns. hälytysajossa mutta se oli veteen piirretty viiva että oliko se todella hälytysajo suurin osa oli vain pieniä peltikolareita ja poliisia tarvittiin kirjaamaan sekä liikenteenohjaukseen.

    Se vielä että esimerkiksi täällä valmistuu poliisi assistenttejä joilla ei ole oikeastaan minkäänlaista autonkäsittely taitoa ennen poliisiksi valmistumista, niillä on ajoharjoittelu rata tuossa työpaikan vieressä
    ja ei voi muuta sanoa kuin huh huh 16 tuntia niillä on koko kurssin aikana ajoneuvon käsittelyä ja siitäkin on puolet juoppojen oksennuksien siivousta (eihän jo valmistuneet niitä siivoa).
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  27. #27
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    Onkohan nämä nyt poliisiylijohtajan Mikko Paateron jossain haastattelussa mainitsemaa ( näkyvää liikennevalvontaa) ja että poliisi on fyysisesti läsnä liikennevalvonnassa. Ei helvetti ole.

    Noitten hankinnan on varmasti joku ekonomi perustellut rahakirstun vartijalle paljonko noitten avulla saadaan kerättyä sakkotuloja valtion pohjattomaan kassaan,ymmärtäisin täysin että noita käytettäisiin täysin rikollisen
    toiminnan valvomisessa sekä jossain (Ulvilan murhatutkimuksissa) mutta tarkoitushan on vain kytätä suur-rikollisia
    elikkä lievää ylinopeutta ajavia autoilijoita sekä muuta liikennettä.

    Kuka kontrolloi sitä että jos poliisi kyseisellä pyörällä ajaa takapuskuriis kiinni ja roikkuu siinä elikkä provosoi sulla palaa käämit (normaalia suomalais liikenne kulttuuria) vähän lisää kaasua ja hetken päästä samainen pyörä ajaa rinnalle ja viisaa sivuun ja kirjoittaa sakot ja ihmettelet että miten tässä näin kävi.

    Itse olen poliisien kanssa tekemisissä noi 4-5 kertaa kuukaudessa ja se on aina semmoinen vajaan tunnin prosessi kun käydään kaikki samat asiat läpi samojen henkilöitten kanssa syy tähän on taas se että reitillä on kiinteä (poliisin tarkastuspiste).
    Jos olet noin usein poliisin kanssa tekemisissä, niin pitäisiköhän hieman tarkistaa asennetta?
    Durty Nelly's Boys
  28. #28
    Lainaa JukiW kirjoitti Katso viesti
    Jos olet noin usein poliisin kanssa tekemisissä, niin pitäisiköhän hieman tarkistaa asennetta?
    Satun kuuluun ammattini puolesta siihen kytättävään ryhmään " ikävä kyllä se on totta", viimeinen sakko on tullut
    vuonna 2006 ja sekin oli työaikalain rikkominen kun muuta ei löytynyt ja se oli 14min ylitys ja maksoi 3500sek.
    Asenteessa ei ole vikaa mutta rupeaa välillä ärsyttämään tuo jatkuva kollaaminen kumminkin minun palkasta osittain maksellaan nuo Busat ym. muut lelut.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  29. #29
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    kumminkin minun palkasta osittain maksellaan nuo Busat ym. muut lelut.
    Tuo kuulostaa ihan sille että olet kateellinen/katkera kun poliisi ajaa hayabusalla?
    Se on työväline.. eikä varmasti huono valinta tuohon tarkoitukseen. Goldwingillä vai jollain kustomillako (ameriikan malliin) niiden pitäisi ajaa? Ei moni lähde yrittämäänkään karkuun kun poliisi ajaa hayabusalla rinnalle ;) Eikä busa ole edes mitenkään kallis pyörä.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  30.  
  31. #30

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Mihin tarvitaan koko moottoripyöräpoliisia? Luulis, että autosta katon alta samat tehtävät onnistuu paremmin ja kyllä silläkin ehtii ihan samalla lailla jos kiire tulee.
    Jos joku tarpeeksi piripäissään ajelee vaikka datsun 100A:lla, niin kyllä sitä voi mopolla ehkä seurata ja videoida, mutta pysäytys jää tekemättä..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen