Töötti toimii, mutta joku terävä naksu olisi parempi. Mulla on tollanen Zoom H2N-ääninauhuri, jota olen käyttänyt GoPron ja järkkärin kanssa kuvaillessa. Ajaessa automaattinen tasonsäätö olisi hyödyllinen kun meteli vaihtelee niin rajusti. Sillä voisi välttää yliohjautumisen, ja taittovaiheessa täytyy joka tapauksessa nostaa hyviä taustakommentteja esiin.
GoPron äänessä ei ole kehumista. Ajossa se tallentaa suhinaa (ainakin kypärään kiinnitettynä), paikallaan ei suhise mutta ääni on yhtä muminaa (johtunee kotelosta). Järkkärin monoäänikin on parempi (editointivaiheessa voi vähän hämätä muuttamalla kanavabalanssia ja miksaamalla hiukan eri hälyä taustalle).
Joku hyvälaatuinen sanelin voisi lopulta olla käyttökelpoisin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Itse ostin GoPro HD:n viime syksyllä- ja hyvin on toiminnut! Ajoimme Saksan läpi pyörällä- kun löytyy sopivan kiinnityskohdan pyörästä (kokeilemalla) niin kuva on hyvän laatuista ja tärinää ei huomaa...![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
http://www.youtube.com/watch?feature...cPOX0s4#t=254s
Siinttä ny sitä äänivertailuam. Ihan järkyttävää ripulikurabasgaaam GoProssa kaikkine sirinöineen ja pärinöineeeen.
Sony ei oikein näytä kestävän hakkausta ja paukutusta - rauhallisessa menossa kuulostaa "kivalta".
Driftissa ja Contourissa paras. Vähän vaan tuulisukkaa eteen, niin toimii.
http://www.youtube.com/watch?v=clOL7DDeHJ4
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Ei kannata käyttää sitä suljettua takakantta. Esim. tää mun kurvailu on kuvattu avoimen takakannen kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=QpqpTD3Tguw Mountti tai itse kamera elää vähän, mutta sen pystyy korjaamaan.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Tuossa oli about samassa paikassa ihan vain imukupilla ja teipillä:
Kusiaisilla Kemorassa
Mountti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Rupesin tuosta miettimään, että pyörän aiheuttamat ilmavirtaukset saattaa vaikuttaa aika paljon äänen laatuun. Katselin omia nauhoituksia viime kaudelta ja äänenlaatu oli sitä parempaa mitä lähempänä keulaa kamera oli. Kameran ollessa takana äänenlaatu oli todella syvältä, tankin päältä kuvatut olivat jo siedettäviä ja sivukatteen etureunasta kuvatut pätkät sisältivät enää todella vähän sivuääniä. Pitää varmaan kokeilla laittaa kamera ihan keulaan ens kaudella, jos sillä pääsis jo kaikista sivuäänistä eroon.
...tuossa alla olevassa pätkässä viime kesältä eka "testaus" GoPro HD ja Busan pleksin yläosassa kiinni. Takakansi paikoillaan ja kiini ihan sillä pikakiinnikkeellä levyssä, matalalla. Särinää ja tärinää ottaa. Tosin en osannu tuota kuvaa mitenkhän käsitellä, latasin juutupeen ihan semmosenhan. Mutta kyllä tuosta selevän saa ja hauskaahan tuo on näin talvella fiilistellä. Vaikka paskemmanki äänen ja kuvan kans
https://www.youtube.com/watch?v=RdEn...ailpage#t=113s
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Jotain rätinää sieltä kuuluu juu:
http://www.mazdaspeedforums.org/foru...le-fix-101001/
http://www.metalvortex.com/blog/2012/06/03/954.html
Yritin sitä jollain äänieditointiohjelmallakin saada pois, mutta ei oikein onnistunut.
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
...ja eiku kuoret auki ja teippaamhanKiitos.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Ahaa, sulla on kamera keulassa, hyvä vinkki. Arvelen että suhinoiden väheneminen johtuu tossa sijoituksessa siitä että Susiina ottaa imuilman keulasta, ihan kameran vierestä. Tällöin imuäänien taso on korkea suhinaan verrattuna. Automaattinen voimakkkuuden säätö estää leikkautumisen. Jos takakansi on pois, kuulee mikki imukanavat vielä selvemmin.
Editointivaiheessa voi toki vähentää korviin koskevaa mökää alipäästösuotimella, itse olen vaimentanut yli 500-600 Hz ääniä 8-12dB. Ehkä toi ääni pitäisi tallentaa useammasta paikasta ja miksata videossa. Taitaa jäädä näppäilyvideoissa tekemättä
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 30.01.2013 klo 12:25.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Nyt on TM laittanut action kamerat järjestykseen
http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-a...en-testivideot
Jahas. Hero 3:sta vaivaa sama tylsä värikylläisyys mitä kakkostakin. Sony loistaa tuossa tunturivideossa rikkaalla värimaailmalla ja hyvällä erottelulla. Paremmassa valossa ja värikkäämmässä maisemassa on aiemmissa testeissä ollut mielestäni nähtävillä, että ovat hyvin lähellä toisiaan. Sonylle iso plussa tuosta, että kuva on käsittelemättä upeaa lumimaisemassakin.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Soyn värit on kyllä komeat ja keltaisiksi haukuttiin Gpron värimaailmaa niinkuin se on kakkosessakin.
Mutta kuvan terävyydessä ja hämäräkuvauksessa Gopro on selvä ykkönen ja otti ykkössijan.
Ihmetyttää tuo kuvakulmien erilainen laskentatapa ja teknarin mukaan Gopron laajin kuvakulma on 120 ja Sonylla levein ja sekin vain 140.
Jos tuollaisesta Sonyn silmäkarkkisaturaatiosta pitää, niin senkun jälkikäteen kääntää GoPron videon säätövipuja, niin taatusti pääsee samaan lopputulokseen. Terävyyttä ja hämäräkuvausominaisuuksia ei jälkikäteen pysty kuitenkaan luomaan.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Ihan näin helpolla ei pääse sillä gopro:han muiden actionkameroiden tapaan säätää kuvaa koko ajan tilanteen mukaan. Jos se haluaa näyttää haaleaa kuvaa pilvisellä säällä ja mukavan värikylläistä heti auringon tullessa pilvestä niin melkoinen homma on säätää smoothisti säätövivuilla ne pilviset tylsänkeltaiset osat videosta kivemmiksi koskematta niihin joissa saturaatio on kohdallaan. Tietenkin ilman näkyviä siirtymiä siinä samalla. Se on totta, etteivät kaikki pidä samankaltaisesta kuvasta ja esimerkiksi HDR/tonemappaus jakaa valokuvapuoellla mielipiteitä voimakkaasti. Kokonaisuutena on kuitenkin parempi, että raakavideon kuva on mahdollisimman hyvä (omasta mielestään) eikä sitä tarvitse tuunata.
Minulla on muuten GP2.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Olet ihan oikeassa. Ongelma vielä tuppaa korostumaan tuolla kalansilmälinssillä, kun valotusolosuhteet vaihtuvat jatkuvasti pienelläkin kameran kääntämisellä. Kamera kun yrittää kuitenkin hakea jotain keskiarvoa koko ajan - tilanteessa, josta järkevää keskiarvoa ei löydy.
Saisi tällaisistakin kameroista löytyä valikosta jokin "advanced-moodi", jossa pääsisi lukitsemaan edes valkotasapainon. Mielellään myös suljinajan.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Ja sellainenhan Hero 3 Blackista juuri löytyy. Käsittääkseni ProTune nimellä. Eli kamera kuvaa todella hailakkaa kuvaa jonka voi myöhemmin säätää haluamakseen, myös valkotasapainon osalta. Vähän kuin järkkärien raakakuvat. Harmi ettei itselläni moista ole niin ei pääse testaamaan...
youtube.com/user/mototuomas
TM 03/2013 testasi Action kamerat (GoPro Hero3, Sony HDR-AS15, JVCGC-XA1 ja Contour +2)
GoPro voitti testin melko ylivoimaisen kuvanlaadun ansiosta, mutta sai haukkuja esim. kuvan alivalottumisesta, jalustakierteen puuttumisesta ja kotelon avausmekanismista)
Olisi toivonut että testissä olisi ollut mukana myös GoBandit ja Drift...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Noista kuvanlaaduistakin voi olla montaa mieltä, parempi että toteaa itse youtubesta. Omaan silmään sonyn kuva näyttää parhaimmalle..
Sony vasemmalla: http://www.youtube.com/watch?v=aR00LcjXH6A&
Tuossa vielä hero2(joka ei imho kuvanlaadussa edes häviä kolmoselle) vs sony: http://www.youtube.com/watch?v=rbZGbX27P_A
hero 2 vs hero 3: http://www.youtube.com/watch?v=s1rsw5njJHk
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!