Et vaan osaa ilmata tota kytkintä,mikäkin kyllä johtuu alkuperäisestä ilmaussysteemistä.
Käyt ostamassa ensin jotain oikeasti laadukasta jarrunestettä.Tuo sylinteri on koneessa kiinni joten lämpenee aika reippaasti.Huonoilla nesteillä saat olla jatkuvasti ilmaamassa.
Apteekista vähintään desin lääkeruisku sekä yksi pienempi millä koolla ei ole niin väliä,lisäksi tarvitset jotain joustavaa läpinäkyvää letkua mikä sopii sekä ilmausnippaan että isoon lääkeruiskuun.
Nesteet voi aluksi vaihtaa ihan perinteisesti ilmaten.Seuraavaksi koko sylinteri otetaan irti ja mäntä puristetään sisään,idea on että saadaan ilmat pois itse sylinteristä,lisäksi neste sylinterissä ei vaihdu muulla tavalla.Ílma nousee aina ylöspäin joten kannattaa pitää se mielessä kun mäntää liikuttaa.
Työsylinterin voi seuraavaksi laittaa kiinni.Pääsylinterin kansi pois,isoon lääkeruiskuun vähintään 1dl jarrunestettä ja letkulla ilmausnippaan kiinni.Avaa ilmausnippaa hieman ja hitaasti ime ilma pois letkusta niin että ilma tulee letkusta pois ja nousee lääkeruiskun säiliön yläpäähän.Seuraavaksi alat lääkeruiskusta puristamaan uutta nestettä järjestelmään,samalla kaveri imee pienemmällä ruiskulla pois nestettä pääsylinteristä.Ja varovaisesti ettei lääkeruiskussa olevat kuplat pääse letkuun tai järjestelmään.
Kytkin irroittaa tuon toimenpiteen jälkeen takuuvarmasti,vapaan löytäminen on aina hankallaa tässä moottorissa.Sitä voi parantaa öljyillä ja tuolla suutin modilla.En ole itse vielä kerinnyt kokeilemaan hirveästi eri öljyjä,mutta useinmiten kytkin toimii paremmin ohuemmilla öljyillä.Itse en näe tuon ilmauksen jälkeen koe vapaan löytämistä mitenkään ongelmallisena,varsinkin kun siihen tottuu.
Takajarrunkin saa kohtalaiseksi oikealla ilmauksella.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Helpoiten tuon kytkimen ilmaa ihan vaan ilmausruuvista. Radiaalipääsylinterissä on nippa siellä letkun juuressa, muutama pumppaus ja kahva pohjaan, nippa auki ja kiinni, kahva ylös. Pari kertaa kun tekee niin pitäisi alkaa toimia.
Vanhemman mallin pääsylinterissä ei ole ilmaruuvia mutta sen voi ilmata banjopultista letkuliittimestä, tulee vaan herkästi sotkua mutta toimii yhtä hyvin.
Työsylinteristä alhaalta koneen kyljestä ei yleensä paljon ilmaa tule, vika on siellä kahvapäässä.
Kokemukset kahdesta millestä -02 ja -04 factory, varsinkin radalla rääkätessä saa ilmata kerran päivässä.
Neste myös tummuu todella nopeasti vaikka se vaihtuu pikkuhiljaa pitkin kesää, syy tähän olisi hauska tietää.
20 tkm. huoltohintaa ihmetteleville tiedoksi että ainakin mille factory malliin tuossa kuuluu tehdä täysi keularemppa öljyineen ja tiivisteineen.
Aprilia rsv 1000 mille -04
Täytynee kokeilla tota itse ilmausta vielä jos ei huomenna laitettavat uusi työsylinteri ja se 40:n suutin tuo apua =)
Ihmettelen vaan kun kytkintä on rassattu ainakin 4:ssä eri liikkeessä ja jokaisessa se on ilmattu muutamaan kertaan, ettei kukaan olis sitä osannu kunnolla tehdä...?? Mutta toki tiedän et nää italiaanot vaatii usein sen mallikohtasen "tietämyksen" kaikkien kommervenkkien suhteen ;)
Noh eiköhän tästäkin selvitä =D Nyt pitää jo alkaa sit ite tekemään ku edelliset on menny takuun piikkiin...
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Tulipa halpa jalkatappisarja vastaan 03-05 Tuonoon. Hintaa kokonaiset $128 plus postitus. Kellään kokemuksia, kun meinasin ihan suosikkeihin jättää? Ei välttämättä heti ostoslistalla, mutta joskus sellainenkin hulluuskohtaus voi iskeä. Siirtää näköjään tuon takajarrusylinterinkin.
http://www.dan-moto.com/DM_INT/april...oduct-841.html
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
PP-tuningit tuli itekki ostettua keväällä...
En olis kyl hetkeäkään harkinnu jos noi olis silmiin osunu =) ei sillä, et pp:t huonot todellakaan olis, mut kyl aika kilpailukykynen hinta ja työn laatukin näytti hyvältä!
Ainut mikä pp:ssä mättää on se vaihdevipu, joka hankaa saappaaseen mustan läntinmiksei se ole samalla tavalla ku muissa (alakautta ja pois tieltä)???
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Muutamaa Apriliafoorumia olen kahlannut läpi. Pientä askartelua vissiin vaatii, kun takajarrunesteen säiliölle pitää tehdä kiinnitys itse (ei tule mukana). Ovat laittaneet sen pienellä palikalla siihen matkustajan jalkatapin runkoon kiiinni tai vaihtoehtoisesti sen pääsylkän viereen kantapään suojan taakse. Paikalleen ne on yleisesti ottaen saatu, jotta harkinnassa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Menee kuulopuheiksi, mutta parin kaverin kanssa noista kiinalaisista seteistä tuli puhetta niin komentti oli "markalla saa markan tavaran". Kuulema vähän ikävä tunne kun nousee tapeilla seisaalleen niin tapit joustaa alla...
Ei siis välttämättä ole kyseessä nuo DanMoton sarjat, mutta kanattaa vähän miettiä onko nuo tarpeeksi tukevat.
Iteki oon tässä parina iltana guugletellu, kun talvikauden puolvuotiselle uskaltais ehkä tommosen projektin ottaa eikä ois keväällä välttämättä niin hankala tottua käänteiseen kaavioon kuin keskellä kesää.
Ainakin Robby Motoissa ja Gilleseissä näkyy olevan nestesäiliölle valmis paikka. G:t muutenkin varsin maukkaan näköiset hiilarisuojineen mutta hintaakin heti 450e ja lisänä löytyy maininta "The covering has to be cut out in case of using reverse shifting". Onko seurakunnalla kokemusta että koskeeko leikkelytarve muitaki merkkejä?
edit. Nyt kun tarkemmin vertaili noita sarjoja niin pp-tuningeissa taitaa just siks tulla jalkatapin yläpuolelta se vivusto että saa ton käänteisen toiminnan helpommin. Gillesit vaatii leventävän lisäosan tonne vaihdeakselin päähän että tulee katteitten ohi, muissa ei taideta juurikaan mainita koko asiaa. Niin ja sori ketjun sotkemisesta, Tuonoohan nää kateongelmat ei taida koskee![]()
Viimeksi muokannut: mikkom; 14.09.2012 klo 23:00. Syy: lisäys
YZF600R -> RSV1000R
Juu olihan niitä tappisarjoja ebayssä ja muualla netissä tarjolla viime talvenkin aikana mutta kun kriteereinä oli ehdottomasti käännetty vaihdekaavio(mahdollisuus) ja itselläni myös kaatumisen seurauksena jarrupoljin sarjan mukana niin vaihtoehdot vähenivät radikaalisti.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Tuonossa ottaa putkeen kiinni toi pp-tuning jos kääntää vivuston toisinpäin... Koitin tossa yksi päivä kun oli tekemisen puutetta =) Kait sen jollain spacerilla sais toimimaan alakauttakin, mutta onpa taas talveksi miettimistä =D
Muutenhan se on tosi pätevä sarja säätöineen ja hilkkeineen! Se siirtää myös sen takajarrun siihen jalkatappisarjaan... ja kisamiehille jos kelpaa niin kyl se jotain hyvää on tehnyt =)
Ostin ite sen tuolta tän sivuston mainostamalta Ysi-Racingilta, ja oliskohan se ottanu jotain 340€ setistä... en nyt tarkkaan muista, mut en sit sen vertailun perusteella jaksanu lähteä ulkomailta tilailemaan ja odottamaan.
edit: ja äkkiä tohon käänteiseen tottuu =) ajan nyt kahta mopoa ja toisessa käänteinen ja toisessa tavallinen eikä ole ongelma. Vähä ku vaihtais autossa manuaalista automaattiin ;)
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Jos en nyt ihan väärin muista niin kyl ne viikossa oli kotiovella tilauksesta =)
Ja noissa oli myyjän mukaan se hyvä puoli, et varaosia saa helposti ja varmasti!
Mä ainakin soitin suoraan sille firman pitäjälle ja hyvin tultiin juttuun ja homma toimi, ku rasvattu ;)
http://www.ysi-racing.com/
T
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Onko Tuonon ja RSVR:än putkistoissa joitain eroja että se PP-Tuningin sarja ottais käänteisellä kaaviolla putkeen?
Ei mulla ainakaan ole RSVR:ssä mitään mahtumisongelmia.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Laitetaan tänne:
Eli, mikähän mahtaa alla 03 Tuonon etujarrujen mäntien halkaisija? Noin niin kuin tiivisteitä ajatellen (mulle kaupitellaan Duken semmoisia ihan reiluun hintaan).
Siis Brembot kyseessä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
...hiukan myöhässä, mut...
Laitettiin tuonon kykään se mpl:n työsylinteri ja se 40:nen suutin... täytyy varmaan ite alkaa ilmata, koska ei se irrottamiseen auttanu mitn!!
Kytkin kyllä muuttu kevyemmäksi, mut irrotus ja ykkösen/vapaan löytyminen on ihan yhtä hankalaa
Ei kyllä ymmärrä???
Tai siis joo... se ilmaus on sit varmaan se juttu, joka menee jotenki aina vituralleen.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Jaaha. Gen1 Tuonossa on viehättävä piirre. Ne perkele ei suostu vanhenemaan tietyn rajan jälkeen. Nopeusmittari on takajarrusatulan kiinnikkeessä, ja anturi kyttäilee jarrulevyn kiinnityspultteja. Tästä tulee tieto nopeudesta ja matkasta trippimittariin sekä kilometrimittariin.
Nyt on homma seis ja anturi pika-analyysin perusteella syypää. Hyvään aikaan tuli asennettua tuo Zumo, josta näkee kaiken, ja vähän päälle.
Ai niin, uuden hinta 110 ekua.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu toi osa maksaa Gen2:nkin aivan törkeesti ellei jopa oo sama osa...ihanan kallista![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pitäs vaihdella tuulettimet, molemmat, onko kokemuksia? jäähytin irti vai onko helpompaa tapaa..?
Pyörähän on siis uudempi tuono. Molemmat on tosiaan hyytyneet syystä X..
t.make
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Ei suoraa vastausta kyssäriin, mutta tarkistithan (mittasit?) ettei vika ole "johdossa", niin kuin yleensä...
Olettaisin ettei molemmat puhaltimet possahda saman aikaisesti, ellei syy X ole sitten tiedossasi? No, tsekkaa virransyöttö: Sulakkeet, sen jälkeen varmista että puhaltimien rele saa syötön ECUlta - vetääkö rele kun kone käy kuumana? Jos vetää, tuleeko jännite flektien liittimille saakka? Siinä saattaa olla pari-kolme liitintäkin ECU:n ja puhaltimien välissä (korroosio/huono kontakti? => puhdistus/voitelu) Onhan maadoitus kunnossa (miinus-johto rungossa = flektien liittimillä ~12...13VDC kun rele vetäneenä)? Jos tämä puoli ookoo, kait se sitten on puhallinyksiköiden vaihto edessä...
MAD (mean absolute deviation)
Tuossa vielä linkkiä Makkelle, sikälimikäli tekee mieli puuhastella itse: workshop manual pdf http://www.rsvforum.com/leirasok/tuono_service.pdf
Luulisin että puhaltimien vaihto-ohjekin löytyy...![]()
MAD (mean absolute deviation)
FZ6-n -05 -> ZX-12R -05 -> Aprilia Tuono 1000r -10 -> Kawasaki ZZR1400 -15
"Do It Like You Mean It"
Mulla oli joskus sama vika,mittarit näytti vaan nollaa.Teki tuota satunnaisesti,jonkun renkaanvaihdon myötä puhdistin anturin ja takajarrulevun+ruuvit eikä tuota tapahtunut tuon toimenpiteen jälkeen enää.
Kyllä tuollaiset dc moottorit on niin toimintavarmoja että todennäköisyys että molemmat paukahtavat on todella pieni.
Vikana on luultavasti jäähdytysvedessä oleva termokytkin joka kytkee flektit päälle/pois lämpötilan mukaan,toisena vaihtoehtona hapettuneet liittimet.Itselläkin jämähti tuo termoskytkin niin että se oli jatkuvasti päällä,hellä napautus kumivasaralla palautti toimenpiteen ennalleen.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.