Kiitoksia vielä linkeistä. Ovat nyt suosikkilistassa. Kyssäri koskien vanhakoppaisen Tuonon (02-05) takarenkaasta. Onkos kukaan sovitellut paikalle 190/55 gummia? Pyörässä on alla nyt 190/50 Rennsport Metzeler K, joka ei luultavimmin kovin pitkäikäinen positiossaan ole, kunhan pyörä ajoon lähtee.
Seuraavaksi kun gummi vaihtuu vaihtoehtona olis 180/55 (joka menee varmuudella) tai 190/55
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja lisää puskee:
Olin ulkoiluttamassa pyörää ennen huomista katsastusta ja oli tuntuma, että akku on huono. Ajelin sen vartin ja pyssäsin kaverin pihaan, ja sen jälkeen ei virta riittänyt kuin startin vaivaiseen pyörittämiseen. Ei kipinää. Kaverin autosta virtaa, ja lähti käyntiin. Siinä pihalla mitattiin lautausjännitettä akun navoista ja ei kaasullakaan noussut juuri yli 12,5 voltin.
Akku vaiko laturi sökö? Muita vaihtoehtoja?
Toinen juttu. Tässä härdellissä meni rundimittari sekaisin. Nyt näyttää tyhjäkäynnillä lukemia nollan alta. Muilla samaa sekoilua?
Perkele, ois tosi kiva hieman lähetellä, kun toi laite yllyttää rikokseen, mutta on sähkömurheita (Italian peli).
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Päivitystä:
Akku yön yli latauksessa, ja kesti pari kolme starttia. Se kuuluisa ruskea liitin oikean takakatteen takana on ohitettu (googlaa brown connector). Saman paikan valkoinen liitin näyttäis olevan alkuperäinen. Idea ohittaa sekin? Sitten on vielä yksi koneen oikean posken tietämillä oleva liitin, joka on kanssa aiheuttanut netin viisaiden mukaan jännitehäviöitä latauksessa, joten se menee tarkastelun alle seuraavaksi.
rundimittari edelleenkin sekaisin.
Sain leiman![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Isompi solenoidi ja kunnon akku. Näillä lähtee starttiongelma. Vapaakytkin ottaa kipeää jos starttaus on heikkoa, ei mukavaa.
Solenoidin vaihto on helppoa, ja ainakin Milleen sai 2 Ah isomman akun heittämällä, kun laittoi kiinnikkeen alle prikkoja ja pidemmän pultin. Tosin litiumakku vasta vaikutti positiivisesti, katso tän foorumiosion threadit "150A solenoidi" ja "Akkua Apriliaan".
http://www.moottoripyora.org/keskust...150A-solenoidi
http://www.moottoripyora.org/keskust...Akku-apriliaan
Olin muuten tehnyt tuon liittimen eliminoinnin. Taisi siinä hiukkasen voltit nousta.
Edit: Varvikellossa voi kuulemma neula heilahtaa, jos se on kulahtanut ja saa kovan sysäyksen, tjsp. Muistaakseni noita on porukka irroittanut ja laittanut takaisin paikalleen.
Tästäpä idea: Melumittauksesta läpi, kun varvikello näyttää oleellisesti vähemmän![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Oorrait:
Eli katsotaan illalla se solenoidi, ja toinen liitin. Akun voi varmaan laittaa vaihtoon ihan muuten vain. Niin, ja voi kiillotella vaikka akun napoja hieman. Heinäkuun toka viikko jos on tip top, niin sitten aikataulussa.
Edit_
Starttirele on mallia Hitachi MS5D-191-12V, jonka googletin olevan 150 A. Hjuva. Toinen liitin koneen oikealla kyljellä osoitti pieniä lämpenemisen merkkejä, kun oli avattaessa sisältä rusehtava, mutta mitään haperuutta ei esim. näkynyt. Annetaan olla.
Sitten mittailin uudelleen latausjännitettä. Nyt päästiin 13,9 volttiin tyhjäkäynnillä. Taitaa olla niin, että lastentaudit on vanhuksesta jo korjattu, sillä millä muuten se olisi 53 tkm kulkenut. Tämä tarkoittaa käyntiä akkukaupassa, ja eiköhän se siitä, ennen seuraavaa haastetta.
Edit Edit.
Nyt on uus Vartan YTX 12 BS akku. Kaipa se tästä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu varvikellon neula on ihan vaan painettu akseliinsa.
Älkää kysykö miksi tiedän ja mistähän johtuu, että hätäpäissäni hommasin varamittariston eBaystä.
No oli turvallisempi korjata vanha mittaristo kun oli vaihto mittari "hyllyssä".
On muuten edelleen jos joku tarvitsee niin tarjota saa. Siis vanha koppasen millen, mutta eikös tuonoissa ole sama ainakin vanhemmissa - se seksikäs kulmikas mittaristo ihan kun vanhoissa Fiateiss...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Kannattaa hommata automaattilaturi eli C-tek tai vastaava ja pitää siinä kiinni jos seisoo paria päivää pitempään. Pysyy se akku paremmin kunnossa kun näillä tuntuu akku tyhjenevän aika hyvin seistessäkin.
Laitoin ruutan tilaukseen =)
Mut mites kun mietin tota öljymäärän kuristamista laatikkoon niin mites se vaikuttaa sit voiteluun noin yleensä?? Joo tietty pienentää, mut pienentääkö vailla kulutusvaikutuksia?? Jos vaik radallaki pyörähtää niin eikös sen pitäis saada kaikki soosi voiteluun mikä mahdollista ;)
Kyllä mä tota kuitenki koitan kun isot pojat maailmalla sano, että homma toimii =)
Onko täällä kellään mitn kokemuksia tosta modista??
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Laitan kysymysken tänne kun en vastausta muuten löytänyt. Eli lyhyesti, miten olette onnistuneet ottamaan keulimmaisen pytyn tulpanjohdon irti? Näillä nakkisormilla tuntuu tila olevan tiukassa... Pyörä siis -07 Tuono 1000R. Ilmaboxi on kiinni, irroittamalla sen saa tilaa? Patenttiratkaisua kaivaten![]()
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04
Sama Ritmon mittaristohan noissa on, FalcossakinOmaanikin taannoin tilailin eBaystä Falcon -mittariston, jossa oli kilsojakin enemmän kuin omassani. Taustavalojen ja rundimittarin pohjan vaihto päittäin ja Voilà.
Voinee myyntihetkellä olla vaikea vakuuttaa ostajaa ettei kilsat ole noin päin todellisuutta vastaavia![]()
<br />
Onko mitää eroja Tuono 1000R 2006-2010 malleissa muuta kuin väritys?
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Kävin tänään koeajamassa 2008 mallin Tuonon,13tkm ajettu ja kytkin ottaa ihan ylhäällä kiinni levyt loppu? vai missä vika? säätää sitä tuskin voi?
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Huntter:
2006 on eka vuosimalli kakkoskoppasessa Tuonossa ja siinä oli 133 hv. Seuraavaksi vuodeksi tuli isommat imukaulat ruiskuihin ja sen myötä lisätehoa (139 hv). 2007 ja 2006 mallit erottaa helpoiten siitä, että 2006 oli etulokari ja tankin etuosa mustia. Mutta sen jälkeen vm. 07-10 ovat mielestäni väritystä vaille identtisiä. Ai niin, taisipa ollakin eroja, nimittäin -08 ja uudempiin ei enää tullut mukana ylimääräistä eturatasta (15t) ja takasatulan koppaa.
Minulla omassa -07:ssa kytkin ottaa normaalisti, sitä ei voi säätää koska se on nestekäyttöinen.
Mulla on viimestä koppia oleva (siis -09) -10 käyttöönotettu Factory ja siinä on kytkimen kanssa probleema, ettei meinaa irrottaa ja ykköstä ja varsinki vapaata saa välillä hakea ihan urakalla...
Mopoon vaihdettiin uudet kytkinlevyt (koska vanhat oli hiukan ottanu lämpöä ja vähäkierot), mutta ei se auttanu oikeestaan yhtään!
Ostin juuri uuden työsylinterin jolla homma pitäis korjaantua =) Kerron vloppuna kuinka kävi ;)
Siinä kytkimen kahvassa on pieni ruuvi jolla voi hiukan stemmata sitä toimivuutta, mutta mulla sen säätäminen ei kyllä auttanu mitn!
Noissa on yleinen ongelma toi irrotus ja vaihteiden löytyminen... toi työsylinterin vaihto on ainakin muilla auttanu =D
Toivon sitä myös ite, koska muuten mopo on mahtava, mutta toi alkuperänen kytkin on ihan hanurista!!
Tommi
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Saattaa jopa olla ihan normaalisti toimiva kytkin, ainakin omassa tuntuu ottavan ilmauksen jälkeen tosi ylhäältä ja pikkuhiljaa tulee alemmas kunnes ei kunnolla irrota -> ilmaus ja taas ottaa ylhäältä. Aina se pari liikkeellelähtöä vaatii että käpälä tottuu. Tai voihan mullaki olla kytkin finaalissa mutta oon vaan tottunu![]()
YZF600R -> RSV1000R
Onko huoltohinnoista pks mitään tietoa? huoltoväli ilmeisesti 10tkm, kuinka usein venttiilit säädettävä?
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Moro
Mulla on vissiin siten käynyt tuuri - kytkin toimii ihan hyvin.
Olisko milless 35tkm lasissa.
Kytkimen työsylinterin upgreidasin MPL:än malliin, mutta toimihan toi aikaisemminkin. Nesteinä Motul RBF ja ilmailla ei ole juuri tarvinut.
Sitten kun säädätte sitä kytkintä sillä kahvan tapilla niin jättäkää välys - lämpösenä neste laajenee ja jos ei ole välystä alkaa kytkin "kantamaan" ja luistamaan.
Meinasin sen suuttimenkin aikanaan vaihtaa, mutta v... missä kolossa se on, joten jäi sitten tekemättä vaikka uus oli hyllyss.
Tuolla myös kytkimestä:
http://rsvzone.com/forums/showthread...ver-adjustment
-
http://rsvzone.com/forums/showthread...hlight=neutral
-
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Toi kykä on kyl ihme juttu
Tossa mun omassa on sama ongelma ollu uudesta saakka ku eka omistaja valitti ettei irrota eikä vaihteet löydy... ja levyt oli finaalissa alle 10tkm...
Mulla on kans se 40:nen suutin odottamassa, mut katotaan nyt sit kuinka asennuksen käy... samalla kait sitä on koitettava kun sen työsylinterin vaihtaa! Ostin kans sen MPL:n blingnling kultasena
Sit jos noi ei pelitä niin lähtee STM:n koko setti hakuseen
Mopoa ei viittis vaihtaa, ku en oikeesti tiedä tällä hetkellä parempaa vaihtoehtoa![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
20tkm huollon hinta 650€taidan ajaa vaan Dorsolla siinä 20tkm huoltoväli
![]()
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Kuulostaa kyllä kieltämättä ihan Ducatin hinnoilta!
Venttiilien tarkistus/ säätö ei nyt niin kummonen homma ole, etteikö siitä jokainen nyrkkipaja selviä (siis ammattitaitoinen tietty =)
Yksi tapa on kans tarkistuttaa vaan venat ja jättää muut hommat muille tai tehä itte ;)
Mä vein kerran s800:n Ducenki Hailacile ihan purettuna ilman katteita ja sillä säästi muutaman tunnin velotuksen!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Jep
Vuoro kerroin olen tsekannut venat itse ja vuorokerroin MJL-Huolto.
Aprillian tietokonetta ei ole joten ECU:n syöverit Co2 säädöt ja synkkaukset on teetetty MJL-huollossa.
-
Muuten olen pärjännyt aika hyvin itsekseni.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"