Mistäs olette ostelleet? Itse olen ihan kotimaisilta toimittajilta ostellut tähän asti mutta ulkomailta saisi toki taas edukkaammin. Toki ne alkuvalmistelut jää sitten itse tehtäväksi. Ideoita? Yuasa tms. YTX 14-BS on siis tilattava virtalähde. Jotainhan tossa omassa on virtapuolella häikkää jos ei akku (samanlainen Yuasa) kestä vajaata kolmea ajokautta enempää ja talvet peli viettää kuitenkin Ctekin laturissa...
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Varta ei kestä sen paremmin... ei kahta buotta kestänyt. Tuntuu jos tossa joku 3v kestää niin se on ihan ok.
Siinä vaiheessa kun Aprilia ei jaksa startata, voi sen akun siirtää johonkin muuhun (rivikoneiseen) laitteeseen jossa se kestää vielä pari vuotta
Ja eikös se akku ollut YTX12-BS... voin kyllä muistaa väärin.
Jep
Ilmanmuuta toi 14BS.
Olen MDS batteryltä tilaillut parit vikat akut.
http://www.mdsbattery.co.uk/
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Vastaus jokaisen Aprillistin akkuongelmiin: MotoBatt.
http://www.motorpower.fi/cat/product_catalog.php?c=310
Ostin itse tämänmoisen ko. myyjältä. Pieni kuin sika pienenä, joten kiinnitystä joutuu askartelemaan. Starttivirta piisaa tuossa varmasti. Ei ole hinnalla paiskattu, mutta kannattaa harkita jos on painonsäästökin mielessä.
Voin tietenkin puhua vain omasta puolestani, mutta hyväksi havaitsin. Apriliaa ei enää ole, mutta akku jaksaa yhä.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Entinen LP YTX12-BS kuoli sitten aivan varoittamatta kolme päivää sitten vaikka lähti vielä puolitoista viikkoa sitten kuin palmun alta käyntiin (pärrä oli tosin lämpimässä tallissa) ja oli käytännössä koko talven ylläpitolaturissa.toki akun iästä ei ole varmuutta, koska ostin pärrän vuosi sitten keväällä.
No tuohon v*tutukseen hain sitten paikallisesta marketista (Sunnuntaina ei paljoa vaihtoehtoja) merkiltään Bike Power YTX12-BS akun minkä latailin täyteen ja pidin taasen ylläpitolaturissa...loppukaneettina oli kai sitten niin viileä yö ollut olevinaan niin eipä sitten jaksanut käynnistyä vaikka koko ajan oli ihan hilkullajätin sitten latautumaan työpäivän ajaksi ja tottakai se nyt sitten jo päivällä lämpöisemmällä kelillä käynnistyi.
Nyt posti toi sitten LP GTX12-BS (geeliakun) minkä latailin tuossa täyteen mitä olisi sitten tarkoitus testata tuossa jossain vaiheessa.
Jos tämäkin kesä meinaa mennä akkujen kanssa painimiseksi niin sitten kun lakkaan köyhtymästä niin ostan moottoripyöriin tarkoitetun LI-PO akun mitä näyttää tulleen markkinoille kuten Stormin valikoimiin mistä löytyy riippuen merkistä n.250-400 kylmäkäynnistysamppeereita niin on se jo koko p*rkele jos ei ala V2:nen lähtemään käyntiin
Ja ennenkuin joku komppaa että olisit ostanut YTX14-BS akun niin en mä halunnuon ronkkeleitten lähdettävä käyntiin alkuperäisen kaltaisillakin akuilla vaikka kai noi muoviluodit on tarkoitettu maihin missä on aina vähintään 10 astetta lämmintä.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Kytkin aivan normaalisti. Ei tuohon mitään tasauslatauksia saa tehtyä, napojahan on tasan se plus ja miinus. Vuosi sitten hankin ja yhä pelittää, talven yli oli lämpöisessä hyllyllä. Kestotesti tämäkin, vältän kaikkea hifistelyä ja katson kauanko rullataan. Pyörittää tällä hetkellä tosin tuota sigun Kawaa, joka on iisimpi käynnistää, mutta terässään tuntuu akku olevan. Tosin ajokauden alkaminen on hieman siirtynyt vannekoon vaihtoprosessin venyessä, mutta tulille ehdin pyörän tuolla akulla jo lyömään tänäkin keväänä.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ok, tuon halusinkin tietää, että kolvailitko itse ne kennokohtaiset piuhat siihen. Tuli muutenkin vähän perehdyttyä asiaan ja tilaukseen lähti 8 LiFe-kennon setti, hintaa tulee alle viiskymppiä... jos ei Aprilliin riitä niin ehkä tohon Ducatiin sit![]()
^Jep, jos tuo toimii edes yhden kesän moitteetta niin mielelläni ostan uuden vaikka joka talvi. Voi olla ettei tuo pieni vaan riitä Aprilialle...
Kellään pitempiaikaista kokemusta LiFePO4-akuista Apriliassa, aiheuttaako kevään ja syksyn viileillä keleillä vaan lisää harmaita hiuksia ja hajonneita vapaakytkimiä? Houkuttais hakee Stormilta Shorai kun suht siedettävään hintaan sais enempi starttipotkua Yuasaan verrattuna, nykyisellä akulla taitaa olla parhaat päivät takana kun ei edes näillä keleillä lähde kylmä kone laakista tulille.
YZF600R -> RSV1000R
Miettinyt itse samaa, mutta nettitutkiskelu Shoraikokemuksista ei houkuta. Ostin Vartan akun viime heinäkuussa, ja hyvin meni esimerkiksi keväällä. Kerran on jäänyt starttaamatta kylmällä viime syksynä, mutta silloinkin oli muistaakseni takapytystä toinen tulppa pimeänä.
Kilsoja viime heinäkuusta noin 15 tuhatta. Tosin ei ole sellaista lyhyttä akkua rasittavaa pätkää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jep, iteki painiskelen sen välillä että hakisko normi-Yuasan vai litiumia. Aiemmin on aina syy löytyny jostain muualta jos ei oo käynnistyny (kurabensaa, tulpat mykkänä, vettä tankissa...), mutta nyt tuntuu että suunnilleen joka kerta jotain empimistä vaikka käyntiin on lopulta lähtenyki.
YZF600R -> RSV1000R
Hae ajoissa! Itse säästelin akun hankintaa ja vapaakytkimen vaihdoksi meni. Ei se ole amerikantemppu, mutta ei nyt aivan ruuvimeisseli ja vasara-hommiakaan. Mielellään siltä välttyy, kun liikkeessä työ kuitenkin maksaa (toisaalta hyvällä mekaanikolla ei pitäisi mennä yli 90 minuuttia siinä hommassa).
Tavallaan aihetta sivuten, aiemmin linkittämäni OMG Battery-litiumakku palvelee vieläkin mainiosti, tosin ei edelleenkään Apriliassa.
Shorai ollut reilun kuukauden kiinni Futurassa, olen erittäin tyytyväinen tähän saakka.
Pyörä oli lomareissun ajan häly päällä parkissa kolmisen viikkoa ilman latauspiuhaa. Aiemmilla akuilla ei olisi ollut puhettakaan käynnistyksestä, Shorailla hörähti tulille kuin pitääkin.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Shorai meni Yuasan tilalle ja ainakin ensivaikutelma positiivinen. Tosi sähäkästi pärähti tulille ilman mitään empimisiä, tosin osa erosta varmaan tuli putsatuista akunkengistä ja lämpötilakin oli ihan otollinen.
YZF600R -> RSV1000R
Pitäkeehän aihe tapetilla rohkeat pioneerihenkiset toverini, varsinkin syksyn kylmillä. Ties vaikka sitten uskaltaisin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.