Kurkkaa samalla onko ilmansuodatin kunnolla paikoillaan ja tyhjä hyönteisistä ym. tauhkasta. Viime talven huollossa löytyi putsaristani ampiasia ja kärpäsiä ihan kiitettävästi. Vanhassa matkapyörässäni nousi kulutus pikkuhiljaa 8 l/100 km arvoon ja tippui takaisin 6 l/100km, kun laitettiin uusi ilmanpuhdistaja. Ilmanottoon liittyy myös moottorin alipainetahdistus, joka tehdään määräaikaishuolloissa. Onkohan se tehty?
Koittanu tässä tutkia mutta ei oo osunu silmään, että miten sais molemmat ajovalot palamaan vai onko se ylipäänsä mahdollista?
Näyttäis mielestäni fiksummalta, plus että jokainen asiasta tietämätön tuttava ei toteais aina nähdessään että "hei, sulla on toinen polttimo palanut"![]()
Lieköhän mistään ihmeellisestä kyse, mutta kun kone on kylmä ja käynnistää niin kuulostaisi että oikealta puolelta moottorista (etupäästä) kuuluu jonkinsortin "sirinää" hetken kunnes kone lämpeää.
Muuten toimii kyllä normaalisti ja niinkuin pitääkin![]()
636 -06
Kellään kokemusta LSL:n ohjausiskarista ninjassa? Asennus- tai säätövinkkejä?
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
En tiedä nykyisistä, liekö jotain kehitystä tapahtunut, mutta mitä noita aiemmin olen käpistellyt, niin eivät tosiaan vakuuttaneet. LSL:n kaikki muu kama on hyvää, paitsi ohjausistarit on ihan kuraa, tai ainakin ennen oli. Osta joku kunnollinen, vaikka Ö, bitubo tai WP, Maksaa enemmän, mutta siihen on syynsä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
http://www.kawarb.fi/smf/modaukset/2...s-xenonit/534/Koittanu tässä tutkia mutta ei oo osunu silmään, että miten sais molemmat ajovalot palamaan vai onko se ylipäänsä mahdollista?
Näyttäis mielestäni fiksummalta, plus että jokainen asiasta tietämätön tuttava ei toteais aina nähdessään että "hei, sulla on toinen polttimo palanut"
![]()
Tämäkin mysteeri on vielä ratkeamatta, paitsi nyt olen tarkemmin ajateltuna huomannut koneen käytöksessä muutamia epänormaaleja asiota. Kylmäkäynnistyksissä on välillä pientä ongelmaa tyhjänkäyntikierrosten jäädessä liian alas, mutta tämä korjaantuu melkein heti kun kone on käynyt muutaman sekunnin ajan. Lämpimänä taas tyhjänkäynti on hyvä, paitsi eilen pitkän lenkin jälkeen tyhjänkäynti jäi leijumaan yli 1500 kierroksen. Silloin tällöin ilmenee myö sellaista että etenkin lämpimällä koneella pyörä vetää jotenkin nykien ja kankeasti alakierrokset, ja tuonkin teki taas eilen kiihdyttäessäni risteyksestä maantielle. Ja kun mm. kokeilin erään tuttuni vastaavanlaista kawaa, niin tuntu kiertävän paljon "smoothimmin" koko kierrosalueen kuin oma pyörä.
Ajattelin leväyttää pyörää vielä osiksi ennen kuin vien tuon huoltoon, niin netistä lukiessa vastaavanlaisista ongelmista, niin kyse on ollut mm. imuvuodosta tai irronneesta/väärin asennetusta alipaineletkusta. Toinen mitä on ehdotettu, on häiriö jossain ilmaa mittaavissa antureissa "atmospheric pressure sensor" ja "inlet air pressure sensor", mitä lie nuo nyt suomeksi ovatkaan? Tuleeko kenellekään mitään muuta tarkistettavaa mieleen?
Pitää katella ne ruiskurungon alipaineletkut sitten ihan räjäytyskuvan kanssa.
Osaako joku kertoa mikä mittaristoani vaivaa, noin 7-8 tuhannen kiekan kohdalla kiihdyttäessä kovaa, ja myös tasaisessa vaudista tehdyn pienen kiihdytyksen johdosta nopeusmittari alkaa arpomaan lukuja 0-265 km/h, eilen meni jopa nollaksikin kesken motarilla ajon... jonkun aikaa arvottuaan palaa "oikeaan". Alle 80 km/h vauhdeissa en ole vastaavaa huomannut... Laatikostakos tuo nopeuden mittaa vai? Joku liitin vika/hapettumaa vai onko mittaristo vaan paskana ja ilmottelee pikkuhiljaa ittestään?? Pyörä 03 vuoden.
Veikkaisin samaa/ anturissa tai liittimessä tai johdossa kontaktivikaa, joka ilmenee sillon kun koneen värähtelytaajuus on sopiva.
Anturi on "tankin alla" eturattaan akselin yläpuolella. Kolme piuhaa; keltainen on signaali (menee sekä eculle että mittarille), pinkki (tulee mittarilta) on plussa ja musta keltasella raidalla on maapiuha.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jaaha, ens vuonna suottapi tulla paluu kuuskolmekutoseen.
Kawasaki ZX6R spied
Kawasaki ZX-6R spied on the Isle of Man
Enpä kyllä henkilökohtaisesti osaa erottaa kuvasta mitään isompaa myllyä, voi olla vaan jotain MCN:än hehkutusta. On ne päästörajoituksetkin aika lailla kiristynyt vanhan 636:sen ajoista, saa nähdä mitä ne saa aikaiseksi.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Dodii, säädettävä takasarja on matkalla.
Vielä olis hakusessa orkkisvilkku takavasemmalle. Kellään ylimääräisenä lojumassa?
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Kortti tuli ajeltua pari viikkoa sitten ja tänään saatiin ajeltua ekat mutkapätkät. Hauskaa oli ;)
Matkaa taittelin siis tällaisella. Onneksi vielä on kesää jäljellä...
millä nimellä tunnetaan tuo maskin sisäpuolella oleva "tanko". peilit kiinni siinä alapuolella ja ilmeisesti mittaristo tulee myös siihen kiinni. service manuaalista yritin katella mutta en edes osanumeroo sille löytäny![]()
Esim -05-06:ssa:
Kawasaki 11053-1289 BRACKET,MIRROR&METER
Replaces discontinued product 11053-1743
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...diagram&id=460
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."