Sellainen koodi näky olevan kyljessä(scuuba @ Maalis. 14 2010,19:15) kirjoitti
![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Onkos kukaan purkanut -05:sen linkustoo? Onks niis kaikissa pultit "väärinpäin"?
Rupes hieman vituttamaan:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/vitutuk...minaatiopiste/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kyllä ne pultit ainakin 03 vuotisessa noin päin on tehtaalta, mutta muistaakseni jotenkin tuli välistä pois.
Toisin päin laitoin takasin, samoin kuin taka-akselinkin...
'03 ZX6R
Kyllähän toi 05:sen katti taipui tieltä kun kahdella (yks ei riittänyt...) rengasraudalla väänti huolella...(markketo @ Maalis. 24 2010,03:45) kirjoitti
Mikäs tossa taka-akselin käännössä ideana?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Nyt vetää kiristäessä kohti ketjunkiristimiä eikä poispäin. Helpottaa hiukan takapyörän suoraan saamista, ainakin itellä.
'03 ZX6R
Paljonko noilla 05-06 mallin kuuskolmekutosilla on vakiokuntosina mitattu huippuja, onko joku käyny repäsemässä josain nopeusmittauspäivillä, tutkaantai ihan vaan omaan gepsiin?
Kawasaki ZX-6R 636 2006
Huipputehot on välitetty noin 250kmh kohdalle. Gepsiin saa jonku 245 ilman suurempii odotteluja. Eli ei se varmaankaan kovin paljoo yli sen 250 kelaa.(Kawamonni @ Maalis. 25 2010,14:46) kirjoitti
Ja varmaan 26X tarvii jo myötätuulta. Esim 3ms tuuli vaikuttaa ~11kmh huippuihin.
Koneen rajotin tulis vastaan vakioväleillä jossain 280 kohalla.
Tuolta löytyy jotain vanhempii kutosii ja näyttää ajaneen 24X:
http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jollen väärässä ole niin 268km/h on paras virallinen tulos. 03/04 ja 07/08 menee molemmat taasen 263km/h tjsp.
05/06 vuotisella RR:llähän on tehty nopeuden maailmanennätys alle 750cc vaparikoneella, "melko miedoilla" moottorimuutoksilla vielä (636cc, kansityöt, virtaviivasemmat katteet jne). 190mph = 305km/h.![]()
'03 ZX6R
Mimmosissa olosuhteissa noi on tehty?(markketo @ Maalis. 26 2010,06:04) kirjoitti
Virtaviivaiset katteet varmaankin on isoimmassa roolissa noissa nopeuksissa, jos esim 260kmh nopeudessa jokainen lisä 1kmh vaatii normikatteilla ~1,25rwhp, ja 260->305kmh vaatis ~70rwhp lisää.kirjoitti
Oishan se kyl aika rankka peli jos 636:ssa ois ~175rwhp. *![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei ne katteet mielestäni mitkään yliampuvat sentäs ole, pyörän kuitenkin tunnistaa aika vaivatta.
Tuolla jotain infoa, en muista kuinka kattavasti TLN Motorsports.
Ahtimellahan tuon 175wrph ottaa... ;) Jollen väärin muista niin jenkeissä on yksi ahdettu 05 zx6r vetänyt 220mph...
'03 ZX6R
Joo, ei tos tosiaa oikeistaan muuta oo ku "busan" etuloksu, muuten iha vakion näköset katteet.(markketo @ Maalis. 26 2010,13:52) kirjoitti
Tonttiin tiputettu kyl ihan reilusti, varsinkin perä.
Paljokoha toi puskee takanakilta?
(Displacement was bumped up via a 2mm overbore piston kit, putting it at a stout 636cc's. The cylinder head recieved the full treatment with a Stage 2 port and chamber job to allow the now larger engine to breathe.)
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon öljyä tulee vm-99 etupumppuun?
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Löyty jostain pinosta Haynesin (Alfamer myy) kovakantinen service & repair manuaali ZX-6 '95-'02. Uuden veroinen.
http://www.alfamer.fi/kawasaki-zx6r-...2-p-14777.html
Jos joku tarttee niin lahjotan pois vaikkasta 20 euroon tjsp sis postit.
edit: SOLD
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
On toi vaan mahtava peli, joskus viime syyskuussa mopo ollut viimeksi käynnissä ja tänään yli puolen vuoden huilin jälkeen laakista ekalla käyntiinmuttua niin, jostain syystä mittariston kello näytti ihan perseitä. Mikähän sen olis sekottanut? akku ollut pyörässä kiinni kaiken aikaa eikä muutenkaan mitään ropailtu. Ainoastaan ylläpitolaturi ollut välillä sillon tällön kiinni... eipä sen puoleen ei tässä mistään vakavasta kyse ole ja kolmen sekunnin homma laittaa taas näyttämään oikein, mut ois vaan ihan mukavan turhaa tietoa
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
"Tosi" motoristi siirtää kellon myös syksyllä talviaikaan(Jarrujälki @ Maalis. 30 2010,22:58) kirjoitti
![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Mites te, jotka olette jo pyöränne polkaisseet käyntiin, onkos tullut millaisia keväthuoltoja suoritettua..
Itse vaihdoin öljyt talliinpantaessa, joten niihin en ainakaan taida koskea.
Saisivat nuo lumenrippeet nyt lähteä kertaheitolla ja tiet kuivua, notta pääsis jo![]()
Olin pirun laiska ja syysöljynvaihto on vieläkin tekemättä. Yleensä pesen, vahaan ja vaihdan öljyt.
Nyt tarvii kaikki tehä ennen ajoon ottamista...
'03 ZX6R
24 tonnia mittarissa, joten päätin tehdä huollon talven aikana itse. Hauskaa ja hyödyllistä:
Tulpat vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu, imuilmat säädetty, etunakki vaihdettu, etujarrut putsattu, jarrunesteet vaihdettu, öljyt vaihdettu syksyllä jne...
Eturatas pitäs vielä jossain vaiheessa vaihtaa 14 piikkiseen kunhan saan jostain lainaan pulttipyssyn.
Juuri oma -05 636 24tkm huollossa ja huoltomies soitti, että haluatko varmasti, että venttiilit tarkastetaan? Kuulemma vasta 42tkm:n huollossa olisi ajankohtaista manuaalin mukaan. No kai ne numerot on joskus jollain muullakin mennyt hieman väärinpäin.![]()
ZX-6R '05
Kyl ite ainaki annan kattoo 24k huollos kattoo venttiilit(ruzlerssi @ Huhti. 01 2010,11:59) kirjoitti
![]()
636 -06
Joo, alunperinkin jo sovittiin, että venttiilit katsotaan ja huollon hinta laskettiin sen mukaan . Minun mielestä venojen tarkastus kuuluu ihan viralliseen huolto-ohjelmaan 24tkm:n kohdalla. Täytyy manuaalista tarkastaa, kun kotia pääsee.(Zip @ Huhti. 01 2010,12:36) kirjoitti
ZX-6R '05
Täytyy vielä kehua, että Zipin 636 on hienoin yksilö mitä olen ko. Ninjasta nähnyt!![]()
ZX-6R '05
Kyllä mulla ainakin tarkastettiin/säädettiin venttiilit 24 tonnin huollossa. Huomenna vaihtamaan jarrupalat...ja taidan käydä pikku lenkin myös heittämässä
Oho, olikin 30000 huolto ku ne tsekkas ne. Sivulta 53 voi lukea mitä siinä vielä kävi loppujen lopuksi.
Kawan orkkis iso Service Manual kertoo että
"Other than United States, Canada Model
Engine Top End
Valve clearance-inspect Every 42 000 km"
Mutta, USA ja Kanada malleissa 24 000 km *
Mielenkiintoista, olisko joku mikälie jenkkien vastuun rajaus juttu...
Hyvähän ne on tarkistaa, yleensä se nykykawoissa jää tosin, ja onneksi, pelkäksi tarkistamiseksi.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Oho, tuo tuli yllätyksenä. No ei vara venettä kaada.(Goofy S @ Huhti. 01 2010,12:57) kirjoitti
Onko ameriikan malleissa oikeasti koneessa jotain rakenteellisia eroja, vai onko tuo tiuhempi huoltoväli vaan oikeuskanteiden ennaltaehkäisyn varalta?![]()
ZX-6R '05
Täällä on niin paljon rajummat olosuhteet(ruzlerssi @ Huhti. 01 2010,13:09) kirjoitti
No niin auto puolella perustellaan esim jakopään remonttia!
Esim joskus Volvolla oli 90tkm vaihtoväli kun Ruottissa se oli tuplaten pitempi![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Itsekin tein tuossa viimeviikonloppuna ensimmäisen öljynvaihdon. Castrolin GPS:t heitin koneeseen, ilmeisesti ihan toimivaa tavaraa?
Kawasaki ZX-6r -05
Ainoa ero Jenkki ja Euromallin välillä on tuo jumpermod homma, eli lisää pakopaineita huippukierroksilla jotta huipputeho laskee. En kyllä tiedä tuleeko ero tuosta...
'03 ZX6R