Ai prkl et on kallis paukku tuokin sit.
Rupesin eilen just miettimään, et jos ujuttas sen uuden ketjun vanhan tilalle ja niittais sen sitten. Ainut vaan kun uusi ketju on jo tallissa odottamassa, joka on tehtaalla niitattu jo. Täytys siitä ottaa yks liitin auki ja hommata uus jostain niin onnistuis tuolleinsa.
Näyttää olevan sama nokkaketjunkiristin kaikissa 2000-2011 r/rr:ssä.
http://www.cheapcycleparts.com/product....er-assy
Voispa melkein tuon omankin 05 mopon tsekata. Eli ottaa ensin sen keskipultin pois ja sit kiristimen irti koneesta, ja mittaa kuinka paljon se on auki. Ja sit työntää kiristimen täysin auki ja mittaa. Niin kaippa tosta jotain voi päätellä nokkaketjun venyneisyydestä, tai ainakin ett kuin paljo säätövaraa jäljellä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei toho voi muuta ku *(636r @ Joulu. 11 2011,03:30) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Omasta kiristimestä alkaa vara loppumaan. Et on se ketju vaihdettava.
Tullu parilta sepältä ehdotus, et ajas siitä moottorin lohkosta sen valun pois. Sais ketjun alapäästä irti, mut onko järkeä siinäkään.
Jos sais jostain sen liittimen hommattua, niin ujuttas sen uuden ketjun sinne ja niittais kiinni. Jotenkin tuntus järkevimmältä vaihtoehdolta. Onko kukaan tavannu myynnissä ketjuja, jotka ite niitataan?
On muuten Scuuba tulossa sieltä powersportplus.com osia 80€ edestä. Näytti rahti olevan n.35€ vielä päälle. Onko muita sivuja, joista tulis vähän lähempää kun Amerikan mantereelta asti? Lähinnä noita postikuluja vois saada pienemmäks.
Tulee mieleen,(Lopponen @ Joulu. 11 2011,16:22) kirjoitti
http://www.wemoto.com/
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....ls&id=2
hinnoista, kuluista en sit tiedä, mut noi on aika usein vilahtanu tääl orgissa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pitääpä vertailla kyseisiä sivuja sitten. Kiitoksia.(scuuba @ Joulu. 11 2011,18:55) kirjoitti
Kiristimen keskipultin irrotus ei vielä "jumita" sitä, eli siltikin se ponnahtaa irroitettaessa pitkäksi. Keskiruuvi on pelkkä kansi, jonka alta paljastuu toinen, pienellä talttameisselillä käännettävä ruuvi, jolla kiristimen voi kelata sisään. Sitä ruuvia pitää pitää ruuvarilla paikallaan, jos tahtoo irrottaa sen siinä asennossa kuin se on.(scuuba @ Joulu. 11 2011,12:59) kirjoitti
Toinen vaihtoehto on laskea kuinka monta kierrosta ruuvia voi kiristää, ja irrottaa kiristäjä vasta sen jälkeen.
Ja kiristäjän irrottaminenkin on turhaa, jos vaan kiristimen maksimikierrokset on tiedossa. Ulkoa en muista, ikävä kyllä.
Mulla on muuten enemmän ja vähemmän venyneitä nokkaketjuja vaikka muille jakaa. En ole mittaillut, mutta ratakäytössä ovat olleet, joten tuskin ihan viimeisilleen vedettyjä. On myös mäntiä ym. moottorinosia, jos lopposen remontti vaikka sattuis menemään jostain kohtaa pieleen...
Jaahas jaahasEiköhän tuosta kalu vielä tule. Lohkot kestää kiinni kyllä. Tuon ketjun kyllä vaihdan. Huomenna vähän soiteltava, jos sen liittimen jostain saisin.
Jos ei löydy, niin paineilmavinku laulaa![]()
Paitsi että sä puhut 1995-1999 kiristäjästä ja mä 2000-2011. Ne on "täysin" erilaiset.(MadMan @ Joulu. 11 2011,21:28) kirjoitti
Nokkaketjuja näyttäis löytyvän kaks eri?
1995-2002 92057-1397 (92RH2015)
2003-2011 92057-1531
Mitähä nois on eroo?
Uudempi kiristäjä on siis tommonen:
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Niin tämä oli tehty liikkeessä josta pyörän ostin, eivät vain ilmoittaneet, minulle asiasta kun mopon ostin..(scuuba @ Joulu. 11 2011,13:00) kirjoitti
ZX-6r -04
No katoppas, no niinpä onki muuttunu just tolloin! Olinpa väärässä(scuuba @ Joulu. 12 2011,01:56) kirjoitti
-04 6R:n uusi omistaja ilmoittautuu
Pyörä on muuten virheettömässä kunnossa, mutta tankissa maalipinta on rikki n. 2x mustekynän kärjen kokoiselta alueelta, 8cm Kawasaki tekstin "takana".
Onko kukaan löytänyt tarpeeksi isoa, mutta kuitenkin siistiä tank padia, jolla jäljet saisi piiloon sekä suojaan kosteudelta.
Entäpä onko ylipäätään mahdollista saada paikkamaalattua tuollaista kohtaa niin ettei sitä edes huomaisi?
Tankki on kuitenki niin pieni osa, että eikö olisi helpoin ylimaalata koko tankki. Eipähän ainakaan jäisi rajoja rikkoutuneen pinnan ja vanhan maalipinnan välille.(Sindrom @ Joulu. 15 2011,12:15) kirjoitti
^samaa mieltä.
Paikkamaalaus ei ikinä ole ihan saman värinen eli huomaamaton.
Jos sua oikeesti häiritsee nuo virheet niin koko tankki ammattimaalarille.
Värikoodeja nuo ammattilaiset kyllä löytää.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Mopossa kaikki venttiilin välykset liian pieniä![]()
Imu puolella oli 0-0.10 ja pako puolella 0.10-0.20 et alta minimirajoja melkein kaikki prkl. Kaiken kukkuraks vielä kulunu jokaisesta säätöpalasta ne mitat pois.
Kuullu sellastakin puhetta, että imu puolella saa olla huoletta vaikka sen maksimi rajan paremmallakin puolella hieman. Lähtis paremmin käyntiin sit?
Sentään uus ketju niitattu nyt paikoilleen.![]()
Eli paljonko ajettu ja minkä ikäinen?(Lopponen @ Joulu. 17 2011,22:57) kirjoitti
Edittiä, eli taakse lukiessa huomasin 45tkm. Tekisi mieli epäillä, olenkohan ihan väärässä?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
No eipä sinne isommat rakotulkin levyt menny. Kyseessä olis vuosimallia 01 ja n.45tkm mittarissa.
Mopo pelitti kesän kyllä hyvin. Entinen omistaja sano viime talvena kattoneensa välykset, mutta ei tietoa sitten et *onko ne ollu minkä verran saati tehny mitään sitten, jos ei kohdallaan.
Eipä tuo mittaus nyt vituiks voi kyllä mennä, sen verran yksinkertaista pitäs olla, jos sitä epäilet. En tiedä onko vaikka alkuperäiset säätöpalat sitten. Meinasin mauserilla mitata nuo, saapihan sillä tarvittavan 0,05mm tarkkuuden
Kaveri kuka sano, että imupuolella kannataa olla se 0,20-0,25 rassaillee ammatikseen moottoripyöriä ja mopoja. Lähinnä vielä varmistellu et muut samoilla linjoilla?
Imupuolella saa olla ton verran, ei se haittaa. Mutta ei noi välykset ihan kauheesti pitäis enää vaeltaa ton ikäsessä pelissä, että vuodessa alkais kantamaan.(Lopponen @ Joulu. 18 2011,14:00) kirjoitti
Suosittelisin tuplatsekkaamaan ja pyytämään joltain kaverilta jeesiä. Semmoselta, joka on moottoreiden kanssa ennenki puljannu. Ettei vaan tuu tehtyä kalliita virheitä.
Mauserilla (kunnossa olevalla) saat kyllä tarpeeks tarkat tulokset, mutta mikrometriruuvi on kyllä tarkempi.
Mittaus on toki yksinkertaista, mutta pienikin ajatusvirhe muuttaa tuloksia kovasti. Eli tsekkaa nyt vielä kerran, että nokat ei paina mitattavia venttiileitä yhtään ja että testiliuskat on oikeita ja ettei ne tökkää mihinkään muualle kuin minne pitäisi ym. ym. ym.
Mikrometrikin näköjää kärsiny inflaatiosta. Vuos pari sit hinta oli 8 euroo. Nyt motonetissä 13e, biltsukassa 15e.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No aika pässin selvää tuo mittaus, jos nokka-akselissa oleva " kolmio" mikä nyt venttiiliä painaa on suoraan taivasta kohden niin ei varmaan paina. Pyörittää vaan kampiakselia ja katto mikä venttiili vapaa. Liuskat on 0,05-0,10-0,15-0,20-0,25 et luulis onnistuvanMauseri on 0,05mm tarkkuudella.
00-02 Huoltomanuaali sanois:(Lopponen @ Joulu. 18 2011,14:00) kirjoitti
IN 0.11-0.19
EX 0.22-0.31
Mä pistäisin ihan sen mukaan. Kyl noi japsi-inssit tohon manuskaan varmaankin ois laittanu välykseks jotain muuta jos se olis kokonaisutta ajatellen parempi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No sittenhän ei oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin että edellinen omistaja on joko mitannu väärin tai jättäny säädön tekemättä vaikka tarvis ois ollu. Tai sitten tietysti se huonoin vaihtoehto, että välykset on noin radikaalisti muuttuneet vuodessa.(Lopponen @ Joulu. 18 2011,15:20) kirjoitti
Mitään syytä maksimivälysten ylittämiseen ei ole, paitsi jos tahtoo maksimoida säätövälin. Käynnistyminen huononee vasta kun imuventtiilit alkaa kantaa.
Samoilla linjoilla oon. Nyt nimittäin muutamat imuventtiilit kantaa jo, että sen puoleen laitettava. Lähinnä epäilen entisen omistajan taitoja, koska aika ""seppä" ollu. Pitää viikolla hommata niitä säätöpaloja ja ens vkl pääsee pyörää laittamaan.(MadMan @ Joulu. 18 2011,16:06) kirjoitti
Goofy: ammattimaalarit ei yleensä maalaa koko tankkia ellei ole pakko, eli kyllä siitä paikkamaalauksesta täysin huomaamattoman saa.
Lopponen: jos kaikki heittää saman verran säätöarvoista ni ei kuulosta normaalilta kulumiselta. Manuskan mukaan jos tekee, niin nokat osottaa mahdollisimman paljon poispäin toisistaan: vastaavasti, mutta enemmän sivuille kuin näin \ */
Edit: tää tuli kirjoteltua vähän väsyneenä, ei pitäs hirveesti vaikuttaa onko nokka suoraan ylöspäin vai poispäin viistoon kun ollaan joka tapauksessa jo perusympyrällä. Mut sellanen tuli mieleen, että ainakin halvat rakotulkkisetit kannattaa käydä veitsellä läpi mahdollisten purseiden varalta.
'03 ZX6R
Vähän lueskelin alkupätkää ihmeissäni(markketo @ Joulu. 20 2011,00:33) kirjoitti
Mutta vkl ollaan viisampia, nyt on 12 kpl uusia säätöpaloja ja tarkotus niputtaa vkl yläkerta. Ja on muuten mitattu mauserilla säätöpalat ja sen jälkeen sain vielä lainaan mikrometrin. Voin sanoa että mauserilla pärjää, ei nimittäin juuri heittoja ollu.
![]()
Hah, nyt on venttiilinvälykset kohdillaan. Imupuolella melkein kaikki 0,15 ja pakopuolella yhtä lukuunottamatta kaikki 0,25. ei tarvinnu, kun 12 kpl ostaa säätöpaloja
Muutamaan kertaan joutu kokeilemaan, et sai ajotukset kohdilleen.
Viikon päästä ehtii maalari maalaamaan rungon ja katteet. Ehkä se tosiaan siitä niputtuu kevääseen mennessä.![]()
Älä turhaan sure.
Kevääseen on vielä aikaa...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Niinpä. Äkkiä vaan pari kuukautta hurahti tuossa motin ympärillä osia odotellassa ja vain vkl ehtii käydä pyörää kasaamassa. Toiset kaks kolme kuukautta niin alkaa kummasti polttelemaan(Goofy S @ Joulu. 24 2011,00:50) kirjoitti
Mutta eiköhän sitä
Hyvät joulut tännekin!![]()
Mitenkäs porukka on irroitellut noita turhanpäiväsiä varotustarroja tankin seutuvilla ? Itse olen tässä jonkun aikaa koittanu räpeltää ton 06 vuosimallisen tankinsuojuksen päällä olevaa valko/kirkasta ohjetarraa jossa on englanti -> ranska sanakirja, varmaankin ollut *alusta asti tarranpalanen siitä ja tuntuu olevan tosi jämptisti kiinni, onko se jonkin lakkapinnan alla tms. kun ei lähde pois millään? Jos sitä ei näin peruskonsteilla saa poijes niin pitänee sen antaa komistella siinä sitten..
-maz
Föönin kanssa lämmität ja pikku hiljaa kulmasta alat irrotella, koko ajan lämmittäen tarraa.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green