Sivu: 35 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 2013:sta
  1. #1021
    Lainaa pusherman kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas iso projekti tuo pleksin vaihtaminen on, ts, vaatiiko katteiden purkua edestä?
    Ei vaadi purkua, muistaakseni pleksin molemmin puolin sisäpuolelta 4 mutteria irti niin lähtee.
  2. #1022
    Lainaa djoh kirjoitti Katso viesti
    Ota suosiolla tankki irti, itse ähräsin ensin etukautta -> sitten otin tankin irti ja että sain tulpat kunnolla momenttiin. Syylärin hieromisessa taittuu vaan kaikki ne lamellit perseelleen eikä tilaa ole kunnolla.
    Ääni tälle, itsekkin katsoin ensin huoltokirjasta että sieltä katteiden välistä pitäs muka vaihtaa wtf. Suosiolla tankki ylä-asentoon ja putsari tieltä pois.

    Onko joku vaihtanut mittariston valoja (ledit) eri värisiin? Kiekkamittarin valo oli palanut niin ajattelin vaihtaa kerralla vaikka siniset tilalle.

    Lähinnä sitä että miten tehokkaat sinne pitää/uskaltaa laittaa että niistä mittareista vielä näkeekin jotakin?

    Niin ja potilaana on -99 F4 PC35
    Viimeksi muokannut: aksu_j; 20.04.2012 klo 05:01.
  3. #1023
    Oli muuten suhteellisen vittumainen homma sen rungossa olevan tukiraudan vuoksi. Se on jsut sopivast tiellä ettei väliin saa kunnolla räikkää jne, eikä tulppa-avainta ja jatkovarttakaan saa yhdessä pois tai sinne sisälle. Varmaan 3h meni ja vitutti helvetisti, edes edelliseen 450cc crossimönkijään nokkaketjun vaihto ei ollut yhtä kova urakka.
    Signature
  4. #1024
    Onko ns. normaalia toimintaa, että elektroninen vilkkurele pitää aina noin sekunnin tauon ennen ensimmäistä vilkutusta katkaisijan kääntämisen jälkeen? Ei kuulosta pitkältä ajalta paperilla, mutta ohitustilanteisiin lähtiessä tuppaa ärsyttämään...

    Laitetaan toinenkin kyssäri samalla vaivalla, eli missäpäin runkoa sijaitsee tyyppikilpi vuoden 2005 mallissa? Ei vaikuttaisi ainakaan ilman katteen irroitusta missään näkyvän.
  5. #1025
    Lainaa JaskaA kirjoitti Katso viesti
    Onko ns. normaalia toimintaa, että elektroninen vilkkurele pitää aina noin sekunnin tauon ennen ensimmäistä vilkutusta katkaisijan kääntämisen jälkeen? Ei kuulosta pitkältä ajalta paperilla, mutta ohitustilanteisiin lähtiessä tuppaa ärsyttämään...
    Mua kanssa kiinnostaa onko tuo ominaisuus vai vika.Itellä juuri sama homma,kieltämättä ärsyttävä.
  6. #1026
    Lainaa pusherman kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas iso projekti tuo pleksin vaihtaminen on, ts, vaatiiko katteiden purkua edestä?
    Lainaa djoh kirjoitti Katso viesti
    Ei vaadi purkua, muistaakseni pleksin molemmin puolin sisäpuolelta 4 mutteria irti niin lähtee.
    Eikös se kuitenkin lähde päälypuolelta pleksiruuveilla, kuten 95% muissakin pyörissä. Eli ristipäällä ihan katteita purkamatta päältä. Sisäpuolelle kurotus voi liittyä siihen, että kumimutteri pyörii mukana.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  7. #1027
    Lainaa JaskaA kirjoitti Katso viesti

    Laitetaan toinenkin kyssäri samalla vaivalla, eli missäpäin runkoa sijaitsee tyyppikilpi vuoden 2005 mallissa? Ei vaikuttaisi ainakaan ilman katteen irroitusta missään näkyvän.
    Taitaapi olla siinä "emäputkessa" eli runkoputkessa jonka päissä ohjainlaakerit on... Näkyy irrottamatta katteita sieltä jostain ohjaustangon välistä...
    Honda Fireblade HRC 2012
  8. #1028
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Taitaapi olla siinä "emäputkessa" eli runkoputkessa jonka päissä ohjainlaakerit on... Näkyy irrottamatta katteita sieltä jostain ohjaustangon välistä...
    Jeps, sieltähän se pilkotti, kun hieman johtoja siirteli. Kiitoksia!

    Lähinnä kiinnosti meluarvo, mikä näyttää olevan 91 dB @ 6250 rpm. Saa nähdä meneekö Mivvin slipari poliisin mittauksista yli sallitun 96 dB, kun oma mittari näytti 95 n. 6000 rpm kohdalla...
  9. #1029
    Ota suosiolla tankki irti, itse ähräsin ensin etukautta -> sitten otin tankin irti ja että sain tulpat kunnolla momenttiin. Syylärin hieromisessa taittuu vaan kaikki ne lamellit perseelleen eikä tilaa ole kunnolla.

    Suosittelen myös tätä tapaa ja kannattaa hankkia hondan oma ( tai kiinalainen kopio ) tulppaavain maksaa 6€ on hintansa arvoinen.
  10. #1030
    Lainaa Riding The Eagle kirjoitti Katso viesti
    Pyörä ollu talvisäilytyksessä puolilämpimässä tilassa ja välillä lämpösemmillä keleillä käytelly, huomasin tuossa että öljypohjan proppu aavistuksen hikoilee tiivisteen välistä,onko tää normaalia??ei kyllä tiputa,tiiä onko kosteutta vai ko ööliä, epäilen kummiskin jälkimmäistä..
    mitenkä on kannattaako koittaa kiristellä momentilla?? ja jos näin olikos se nyt parempi tehä lohko lämpimänä vai kylmänä..?
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Kiristys lämpöisenä (?) oikeaan momenttiin, jos hikoilu ei lopu niin seuraavassa öljynvaihdossa uusi prikka väliin?
    V***u kevään ekalenkki ja työnti öljyt mäelle, ilmeisesti joku roppas öljypannusta..ei o ollu vielä kiinnostusta ruveta tutkitmaan ja hutkimaan...
  11. #1031
    Olen asentamassa Gipron vaihdenäyttöä vm.03 600F CBR:rään. Otin tankin pois mutta en löydä nopeusmittarin anturin liitintä. Missä ko. liitin sijaitsee? Kiirekkin olisi kun pitäis päästä vapun viettoon...
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  12. #1032
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Olen asentamassa Gipron vaihdenäyttöä vm.03 600F CBR:rään. Otin tankin pois mutta en löydä nopeusmittarin anturin liitintä. Missä ko. liitin sijaitsee? Kiirekkin olisi kun pitäis päästä vapun viettoon...
    Sieltähän se tankin alta liitin löyty, melko vittumaisen ahtaassa välissä oli...
    Mutta nyt on vaihdenäyttö paikallaan ja testilenkkikin ajettu.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  13. #1033
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Sieltähän se tankin alta liitin löyty, melko vittumaisen ahtaassa välissä oli...
    Mutta nyt on vaihdenäyttö paikallaan ja testilenkkikin ajettu.
    Onnistuuko tuo operaatio pelkällä tankin kallistuksella (edestä irti), vai pitääkö tankki / muita osia irroittaa kokonaan?

    Onko kellään tietoa voiko kylmän ruiskukoneen tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa jotenkin esim. huollossa ohjelmistomuutoksella tms? Aamusella parkkihallissa käynnistellessä 3000+ rpm on aika rasittavaa kuunneltavaa.
  14. #1034
    Minä puijautin viimekesänä GIpron piuhan ihan takaiskarin välistä sokkona paikalleen... Muistin tarkalleen liittimen paikan ku edellisenä kesänä laitoin samaan tösseliin SpeedoHealerin. Nyt siellon 2 jatkos liitintä peräkkäin...

    Taitaa se kylmäkäyntikartta olla tekemätön paikka muokata. PowerCommanderillakaan ei pääse käsiksi siihen...
    Honda Fireblade HRC 2012
  15. #1035
    Liityin myös cebaritistien joukkoon,vaikkakin ihan motoristien joukkoonkin on tullut vasta liityttyä..
    Itsellä alla vuoden 1994 cbr ajettuna jo 70tkm,hyvässä kunnossa ollut aikaisemmin käytössä ammatikseen vehkeitä roplaavalla serkkupojalla ja kauppasi hyvin pidetyn ja huolletun pyörän sopivasti.

    Nyt vaan odotellaan liikenteeseen pääsyä,työkiireiden takia saa inssi odottaa vielä jonkun viikon..
    Kiitos ja anteexi
  16. #1036
    Lainaa djoh kirjoitti Katso viesti
    Ei vaadi purkua, muistaakseni pleksin molemmin puolin sisäpuolelta 4 mutteria irti niin lähtee.
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Eikös se kuitenkin lähde päälypuolelta pleksiruuveilla, kuten 95% muissakin pyörissä. Eli ristipäällä ihan katteita purkamatta päältä. Sisäpuolelle kurotus voi liittyä siihen, että kumimutteri pyörii mukana.
    Kiitoksia vastauksista. Ceebra kotiutuu viikon päästä ja uusi pleksi odottaa. Aloittelija kysyy tyhmiä, eli irtoaako sisäpuolelta joku mutteri tms. jota pitäisi pitää paikallaan kun ulkopuolelta ruuvaa ruuvia irti? Vai riittääkö vaan ulkomuttereiden irtiotto ristipäällä ja sitten uusi pleksi samoin tein paikalleen? Koska itse ainakin katselin kauppoja tehdessä että pirun hankala on uittaa kättä tuonne sisäpuolelle jos sieltä pitää jotain kääntää / pitää paikallaan / irroittaa...
  17. #1037
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Minä puijautin viimekesänä GIpron piuhan ihan takaiskarin välistä sokkona paikalleen... Muistin tarkalleen liittimen paikan ku edellisenä kesänä laitoin samaan tösseliin SpeedoHealerin. Nyt siellon 2 jatkos liitintä peräkkäin...

    Taitaa se kylmäkäyntikartta olla tekemätön paikka muokata. PowerCommanderillakaan ei pääse käsiksi siihen...

    Sieltä takaiskarin välistä minäkin työnsin käteni, ainakaan omat kädet ei meinannu millään mahtua mistään välistä.
    Olisi pitäny samalla vaivalla laittaa jo SpeedoHealerikin...

    Tuo kylmäkäynnistyksen kierrosten nosto on todella ärsyttävä ominaisuus...

    Btw. Onko power commanderista mitään hyötyä? Oma mopo muuten vakio paitsi Akrapovicin Slipari ja väliputki.
    Viimeksi muokannut: Sportive; 05.05.2012 klo 23:39.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  18. #1038
    Öjlypohja käytetty irti, suosiolla helicoil nyt tuntus pitävän..
    mistähän sais nopeusmittarille uuden taustan kun aurinko sulattanu sitä..
  19. #1039
    No olipa varsin veemäinen operaatio tuo Gipro + SpeedoHealer -kiinnitys. Käsi ei iskarin suunnalta mahtunut niin pitkälle, että olisin saanut liittimen takaisin paikoilleen. Irtihän se lähti helposti, mutta takaisin laittaessa pitäisi jotenkin pystyä pitelemään naarasta paikoillaan. Onnistuihan se sitten, kun sattui löytymään sopivat pitkäkärkiset pihdit, millä sai yläkautta pideltyä naarasta aloillaan.

    Eli vinkkinä vastaavaa operaatiota harkitseville: Pienikätinen apuri tai mahdollisimman pitkäkärkiset pihdit mukaan. Niin ja jäähdytinnesteen paisuntasäiliötä on turha irrotella, kun ei se siellä mahdu tarpeeksi liikkumaan kuitenkaan
    Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
    Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
  20. #1040
    Melkein sama pyörä, joten kysyn täällä. Onko tarvetta vaihtaa vm 99 hornet 600 jakoketjua ja kiristintä jotka rallattelee hieman, 40tkm mittarissa? Ja paljonkohan mokoma operaatio maksaisi, kun itse ei tee?
  21. #1041
    Lainaa pusherman kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia vastauksista. Ceebra kotiutuu viikon päästä ja uusi pleksi odottaa. Aloittelija kysyy tyhmiä, eli irtoaako sisäpuolelta joku mutteri tms. jota pitäisi pitää paikallaan kun ulkopuolelta ruuvaa ruuvia irti? Vai riittääkö vaan ulkomuttereiden irtiotto ristipäällä ja sitten uusi pleksi samoin tein paikalleen? Koska itse ainakin katselin kauppoja tehdessä että pirun hankala on uittaa kättä tuonne sisäpuolelle jos sieltä pitää jotain kääntää / pitää paikallaan / irroittaa...
    Ei tarvitse muuta kun pyöritellä ristipäällä ne muoviset ruuvit, mitkä näkyy ulkopuolella. Ne kumimutterit ovat kiinni itse pleksissä ja ne kumimutikat pitää pleksin irrotuksen jälkeen siirtää uuteen pleksiin jos siinä ei tullut mukana moisia. Kaikenkaikkiaan helppo homma katot vaan vielä että se pleksin alaosa sattuu sinne etukatteen hahloon.
    R1 crossplane
  22. #1042
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Melkein sama pyörä, joten kysyn täällä. Onko tarvetta vaihtaa vm 99 hornet 600 jakoketjua ja kiristintä jotka rallattelee hieman, 40tkm mittarissa? Ja paljonkohan mokoma operaatio maksaisi, kun itse ei tee?
    Noin vähillä kilometreillä en lähtisi vaihtamaan kuin pelkän kiristimen, joka on helppo vaihtaa itsekin. Jos kuitenkin teetät vaihdon liikkeessä on se alle satasen luokkaa koko homma. Kiristin maksoi runsaat 50€ ja vaihtotyöstä veloittanevat puoli tuntia.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  23. #1043
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Btw. Onko power commanderista mitään hyötyä? Oma mopo muuten vakio paitsi Akrapovicin Slipari ja väliputki.

    Mulla on Commanderilla melkoisesti rukattu kartta ja sillä on saatu tasoitettua se monttu vääntökäyrästä mikä melkeinpä kaikissa kuussatkuissa on. Eli pyörä on ny laiskemman tuntuinen ku alunperin koska siinä 8000-9000 kierroksen välillä ei oo enää sitä "kuollutta"kohtaa ja sen jälkeen "tehopiikkiä".

    Kaiken kaikkiaan tuo Commanderin laitto ja kartan teko enempi helpotti ajamista kuin toi tehoja. Sillon säätöpäivänä toissakesänä sattui olemaan yli 30 astetta lämmintä ja siinä jarrupenkki kopissa vielä kuumempi. Tehoja saatiin 107.9hp @ 12481 RPM ja vääntöä 67Nm @ 10049 RPM. Tarkoitus oli käydä ens viikonloppuna vielä mittauttamassa Raahen MP-näyttelyssä hieman viileämmissä olosuhteissa nuo tehot ennenku pyörä lähtee vaihton muutaman viikon päästä.
    Honda Fireblade HRC 2012
  24. #1044
    Lainaa Jouko84 kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse muuta kun pyöritellä ristipäällä ne muoviset ruuvit, mitkä näkyy ulkopuolella. Ne kumimutterit ovat kiinni itse pleksissä ja ne kumimutikat pitää pleksin irrotuksen jälkeen siirtää uuteen pleksiin jos siinä ei tullut mukana moisia. Kaikenkaikkiaan helppo homma katot vaan vielä että se pleksin alaosa sattuu sinne etukatteen hahloon.
    Isot kiitokset vastauksesta
  25. #1045
    Morjensta kaikille!

    Täällä uusi cebari-kuski ilmottautuu mukaan ketjuun. Vuosimalli -05, ajettu 49tkm. Hyvin on ehditty rullaamaan, kun pyörä käyttöönotettu -06 ja -09 vuoden jälkeen tullut reilusti alle 10tkm mittariin. Nyt on katteet irti ja pitäs venat säädellä tässä viikonlopun aikana. Saas nähä miten onnistuu Siitä yllätyin, että nokkaketjusta ei vielä kuulu (ainakaan omaan korvaan) mitään hirvittävää rallatusta. Täytyy ens talvena kattoo, jos senkin sitten vaihtelis (tai ainakin sen kiristimen). Nyt puoltoista tuhatta kilsaa ajellu tänä keväänä, niin hyvältä on pyörä tuntunut. Vähän ajattelin laitella jonkunlaisen hälyttimen pyörään. Stormin verkkokaupasta kattelin, niin ei kovin pahan hintanen ollu toi niiden hälytin, liekö minkälainen todellisuudessa? Ja pieni idea kävi, jos jaksais xenonin laittaa ainakin pitkälle valolle, ehkä myös lyhyelle, jos valokuvio vaan ollenkaan on toimiva ja ei häikäse vastaantulevia.
  26. #1046
    Moro!

    Miten -98 600-sen cebarin jäähdytysjärjestelmän ilmaus toimii? Ilmaako se itsensä vai pitääkö erikseen ilmata?

    Pyörällä ajettu 60 000 kilsaa, ja itellä alkaa nyt toinen kausi mopon parissa. Nesteet olisi siis tarkoitus vaihtaa. Kiitti neuvoista!
    929 blade, cr 125 -98
  27. #1047
    Minkä verran muuten F4:n tankissa on vielä ainetta, kun bensavalo syttyy palamaan? En ole uskaltanut ikinä päästää valolle asti, kun ei mitään hajua paljonko silloin vielä pääsee
    Signature
  28. #1048
    Lainaa Suzuintruder kirjoitti Katso viesti
    Vastaus; ei kuuluu nakuttaa koko aikaa, toiminta on helppo havainnollistaa laittamalla bensahana OFF asentoon ja mopo käyntiin, ehyt pumppu, kuten tässäkin tapauksessa, alkaa HETI naputtamaan kiihtyvällä tahdilla, ja sammuu kun bensahana aukaistaan.
    Hyvä ettet vielä ostanut uutta pumppua, senkin pallinaama
    Tulipa kuitenkin uudet kärjet tilattua niin tulee toimivasta vielä parempi.
    Joo, bensapumppu ei nakuttele kokoaikaa vana silloin kun on tarvis..
    Mut joku ei tunnu nyt täsmäävän, eli -00 CBR ja bensahana.. itsellä samanlainen, ja ei kyl oo bensahanaa viel tähänpäivään mennessä tullu vastaan..

    Itsellä meni just bensapumppu uusiks, vanha vika, joka temppuili säännöölisen epäsäännöllisesti, ajattelin päivittää vanhaan aiheeseen asiasta tarkemmin, sano sopparin viimein irti. Eli ei pumpannut vaikka "nakuttelikin"..
  29. #1049
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Minkä verran muuten F4:n tankissa on vielä ainetta, kun bensavalo syttyy palamaan? En ole uskaltanut ikinä päästää valolle asti, kun ei mitään hajua paljonko silloin vielä pääsee
    Manuaalin mukaan öbaut 3,5L
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  30.  
  31. #1050
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Minkä verran muuten F4:n tankissa on vielä ainetta, kun bensavalo syttyy palamaan? En ole uskaltanut ikinä päästää valolle asti, kun ei mitään hajua paljonko silloin vielä pääsee
    Tieto luulisi löytyvän pyörän manuaalista. Ja kaikkii suomessa myytyihin Hondiin löytyy manuaalit Brandtin sivuilta.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
Sivu: 35 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen