Väri on samanlainen kuin tuomaksen vastauksessa, muuten kyllä tuossa linkissä oleva pyörä näyttää samanlaiselta kuin kaverin pyörä. Luulisin että tuo pleksi on samanlainen ku kaverilla, mutta mene ja tiiä! Voisitko pistää viestiä hinnasta?kirjoitti
Onkohan mahollista että tällä värityksellä on tehty samaisia pyöriä myös vuotta tai kahta aiemmin? Tämä sinun linkin pyörä näyttäisi hieman uudemmalta.kirjoitti
Pyörä on siis yhdellä ajovalolla eikä kahdella ? Eri osat yläkatteen ja pleksin osalta, minun pleksi käy sinkkuvaloiseen.(Laukkanen1 @ Heinä. 11 2010,15:12) kirjoitti
Mitä kierroslukemaa porukalla PC31 (-98) näyttää 100km/h vauhdissa?
Muistelisin entisessä pc25 sen olleen 4000rpm ku nykyisessä 5000rpm ja kulutuskin vähä reilumpi ku vrt vanhaan.
Epäilyttää liekkö vaihdettu välityksiä lyhempiin.
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
Jännitteensäätimen tuohon vaihdoin, eikä ole vilkun sulake sen jälkeen palanut, joten omassa pyörässä taisi vika olla siinä.(korve @ Kesä. 10 2010,09:25) kirjoitti
Itselläni myös näyttää muistaaseni tuota ~5000rpm 100km/h vakio rattailla. Tuohon kulutkseenkin vaikuttaa ajotapa paljon. Itsellä rauhallisessa ajossa, jossa kierrokset lähes koko ajan 3500rpm-5000rpm kulutus oli noin 6L-6,4L/100km sit hieman reippaammassa ajossa kierrokset lähes koko ajan välillä 6500rpm - 8000rpm, niin kulutus oli noin 4,9L/100km.(Spelaaja @ Heinä. 13 2010,09:20) kirjoitti
-Honda CBR 600F -98
Ongelmana taas jälleen kerran, F4:n käynnistyminen. Aamulla töihin ajellessa, ilman mitään varoitusta sano sopimuksen irti. Vika on samanlainen kun viime syksynä, jolloin Pakollisen 2 k:n seisottamisen jälkeen ei suostunu lähtemään käyntiin. Viime talvena huollettu kaikki huollettava ja kas kummaa keväällä ilman mitään ongelmaa lähti tulille ja toimi siis aamuun asti.
Jännitteenssädin vaihdettu 3000 km sitten ja akku, tulpat yms... viime talven aikaan.
Lähti täydellä ryypyllä pyörimään, mutta sammui lähes samantien. Eikä tämän jälkeen sanonut enää mitään, startti kyllä pyörii.
Ideoita??
Mulla kans 100 vauhdissa kulutus siinä n.6l/100km.(ujo @ Heinä. 13 2010,12:24) kirjoitti
Mutta reilummilla kierroksilla ajaessa 6500-7500 niin kulutus joku 8l/100km.
Vanhassa pc25 kulutus oli siinä 5L/100km ajoi melkein miten tahansa.
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
päivää..
- ois aika ostaa eka pyörä, ja nyt on kallistunut ehkä tämän 600 cbr puoleen. ja nyt ois tiedossa siis vm- 94 ja 50tkm ajettu laite.
kiristin on vaihdettu äskettäin, laturi myös ja kaasarit säädetty. mikäs näissä on tuo venojen säätö väli. mitä kannattaa koe ajolla katsoa, ym vinkkejä...
olen myös katsonut tuommosta hondan VFR 750F. ajettu 60tkm ja vm- 95.
nyt ois kolme hondaa tiedossa:
CBR 600 50tkm vm- 94 ja 2500€
CBR 600 27tkm vm- 99 ja 4000€
VFR 750 60tkm vm- 95 ja 3500€
24tkm, eli tos on ollu 48tkm (iso huolto), kato et se on tehty, ni ei mee iteltäs useampaa satasta ~400-500e huoltoon!!(aaa-tee75 @ Heinä. 15 2010,16:47) kirjoitti
PC35 (vuosimalli 99-00), 4600-4700rpm ku ajaa MITTARIN mukaan 100km/h, eroja ei oo paljoo itel ainakaan vakkariputkel tai akran sliparilla(Spelaaja @ Heinä. 13 2010,09:20) kirjoitti
9x- 98 yksvalonen (aika neliö)(Laukkanen1 @ Heinä. 11 2010,12:49) kirjoitti
99-00 on samasta pakasta vedettyjä.. (eli ne viimiset yksvaloset), 2001 -> on tuplavaloilla
kai siel joku valmistenumero on, mistä näkee jotain...
noiden kolmen eri sukupolven laitteet on sit jonkunverran erilaisia, ja en lähtis varmistamatta mitää väärän mallin osia hommaamaan.
E: korjataan, nyt oikein.(kiivi3 @ Heinä. 15 2010,18:09) kirjoitti
4800/100 ja 5500/112.
Ensipyöräksi olen miettiny CBR 600f 2003-2007 vuosimallin. Sanokaas mitä tulisi katsella erityisesti kun menen koeajamaan pyörää? Tavoitteena olisi hankkia joku alle 25000km ajettu.
Mitä vikoja näissä voi olla tuossa iässä, jos edes on mitään?
Honda CBR 600F4 -06
(clutter @ Heinä. 24 2010,14:15) kirjoitti
Perinteinen nokkaketjun kiristäjä saattaa olla 30t kilometrin nurkilla vaihtokunnossa. Tuon jälkeen ei taida olla kuin kuluvat osat tarkistuslistalla.
Kannattaa katsoa 2001-2004 vuosimallinen pyörä, sillä muistaakseni 2005-> ainakin etuiskunvaimennuksesta katosi säädöt, ja nuo vanhemmat pyörät ovat muuten aivan samanlaisia.
Br,
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
jos tossa on kiristin, laturi ja kaasarien säätö (synkkaus?) jo hoidettu niin ei taida kovin töiseviä hommia olla jäljellä. Tulpanvaihtoja sun muita pystyy tekemään itse. Hyödyttääkö niitä tulppiakaan vaihtaa jos kampe toimii hyvin. Venttiilivälyksissä ei välttämättä ole säätötarvetta. Riippuu vissiin käytöstä. Mulla riitti noilla kilometreillä pelkkä tarkistus, ei tarvetta säätöön. Tarkistus ei paljoa maksa.(kiivi3 @ Heinä. 15 2010,18:07) kirjoitti
Tuli tuosta laturista mieleen että mahtaako kilometrit pitää paikkaansa? Toisaalta, jännitteensäätimiä muistan näihin vaihdetun. Vekotin vissiin viallisena vaikuttaa laturin elinikään (viisaammat korjatkoon jos oon väärässä). Mullakin oli joku speciaali alumiinilevy laitettu jäähdytystä tehostamaan. Vissiin huollon yhteydessä laitettu joskus kultaisella 90 luvulla güntterien toimesta
Ps. Ite ottaisin ton 99 jos kilometrit pitää paikkansa. Tinkaa;-)
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Mistäs olette hankkineet uusia eturattaita? Kelpaa ihan vakio rattaat tai yhen hampaan pienempikin voi olla.
Ja onkos ollu kuinka hintavia ?
Cbr pc-25 -91
Jee Jee
sähän saat sen vaikka tarvikekeskuksesta *kirjoitti
hinta ehkä pari![]()
2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
Kyllähän noita aika monesta kaupasta saa, kyseessä kuitenkin erittäin yleinen malli. Pyörän käytös muuttuu vähän terävämmäksi ja huiput putoaa n.10km/h. Ei eturatas paljon maksa...(samba2 @ Heinä. 29 2010,13:36) kirjoitti
![]()
Itsellä ollut hankinnasta asti yhden pienempi ku vakio paikalla ja maksiminopeus ei ole vielä tullut vastaan ja ihan hyvin lähtee liikenteeseen. Pitäisi nyt kokeilla vakio kokoa jotta osais sanoa minkälainen on vakion ja nykyisen välillä.(samba2 @ Heinä. 29 2010,13:36) kirjoitti
Honda CBR 600f -03
Tuli sitten ostettua -06 vuosimallin cebari. Kilometrejä ei ole vielä hirveästi kertynyt muiden kiireiden takia, mutta kuun loppupuolella on sitten aikaa ajella. Alkufiilis pyörästä on positiivinen, ajoasentokin 188cm pitkälle on ihan sopiva. Ainoastaan kaasukäsi väsyy/puutuu ajoittain.
Nyt pitäisi sitten saada jotain huoltotarvikkeita tuohon. Tekninen tietämys hipoo nollaa pyörien suhteen, joten apua kaivattaisiin muilta cebarin omistajilta. Minkälaisia huoltotoimenpiteitä tuohon kannattaisi tehdä varsinaisten huoltojen välissä? Öljyn vaihto syksy/kevät? Ketjujen rasvaus/puhdistus ja kuinka usein? Pesu ja vahaus? Muuta?
Olisi kiva myös saada infoa, mitä aineita (merkkiä) käytätte noihin, niin voisi hieman varmemmin lähteä tuota pyörää huoltamaan ettei tarvi sitten kokeilemalla selvittää mikä toimisi parhaiten?
Kysyn näitä siksi, ettei tarvi sitten varsinaisessa huollossa korjailla joka paikkaa, kun on tietämättömänä jättänyt joitain paikkoja vähemmälle huomiolle.
Honda CBR 600F4 -06
Jarrunesteet olisi hyvä vaihtaa 2-3v välein:(clutter @ Elo. 06 2010,18:10) kirjoitti
-suhteellisen simppeli operaatio, johon löytyy erilaisia tapoja netistä etsimällä. Yksinekertaisimmillaan yksi ilmausruuviin sopiva avain, limpparipullo, puoli metriä ilmausruuviin sopivaa kirkasta muoviletkua ja vähintään pari desiä uutta pyörään sopivaa nestettä. Dot4 taitaa olla tuohonkin sopivaa.
Jäähdytinnesteet olisi syytä vaihtaa edes joskus. Sinullakin kiertäneet jo neljä vuotta:
-googlaa kuvaliset ohjeet. Enimmät pois vesipumpun vuotoruuvista. Paksut putket irrottamalla saa valutettua vielä osan pois. Samanväristä sisälle syylärin täyttökorkista. Käyttää kunnes kierto alkaa ja täyttö uudestaan piripintaan. Ei tarvi olla Hondan ainetta, mutta samanväristä kuin alkuperäinen. Ei siis punaista, jos on vihreää/sinistä.
Ketjujen kireys:
-ketjun vapaaliike pyörä kuormattuna omalla persauksella pari senttiä suuntaan ja toiseen. Liian kireät ketjut ovat haitaksi ketjuille, rattaille ja jopa vetoakselin laakerille. Liika löysyys tuo ylimääräistä klappia voimansiirtoon ja äärimmilleen vietynä voi jopa kanittaa ketjut kesken matkanteon.
Ketjujen rasvaus:
-Mielellään heti sateessa ajelun jälkeen. Jos pyörä seisoo sateessa, niin silloinkin tiheämpää rasvausta. Kuivassa säässä ajettaessa 500-800km on ihan ok väli. Jos tulee ruostetta pintoihin tai näyttää kuivalta, niin rasvaa vaan. Rasva imeytyy paremmin kuumien ketjujen sopukoihin, joten rasvaus lyhyen ajolenkin jälkeen tai matkan varrella. Rasvaksi sopii halvimmillaan Bilteman MP-ketjuspray. Vältä ketjuvahoja - niistä on erittäin harvoilla positiivisa kokemuksia, joskin ne muutamatkin voivat pitää suurta elämää foorumilla.
Rengaspaineet:
-valmistajan suositusten mukaan tai jopa vähän yli. Ei missään nimessä ali. Tarkkaile usein, säädä kylmänä eli normaalissa ajosäässä ennen ajoa.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ja nyt viesti sinne minne pitikin - toivottavasti. Eli olisiko kellään edullisesti myynnissä -05:n CBR600F:n oikeanpuoleista orkkispeiliä? Miten normaalia on, että peili katkeaa juurestaan pelkästä kypärän painosta, vai selittääkö tämän vain se, että peili on saanut aiemmin kovan tärskyn esim. kaatumisesta?
Löytyy peili, tosin -99 mutta lienee sama. Ei täysin priima eli vähän naarmuja kotelossa mutta virheetön lasi, kuvakin löytyy jostain jos kiinnostaa. Kiinnitysjalkaa ei siis ole mutta sinun peili ilm. varsi poikki ? Halvalla lähtee.(Tuizu @ Elo. 07 2010,10:26) kirjoitti
Hätä oli kova ja piti mennä suoraan tilaamaan uusi peili. Kiitos tarjouksestasi(jr66 @ Elo. 07 2010,12:48) kirjoitti
!
Oon laittant viestin tonne m-p talli puolelle.mut katotaan eikä vastata.
Elikkä mopö kay vapaalla ihan hyvin,mut kiihyttä niin rupee miettimaan siin 11000-10000 välillä hetkeks.oisko vika bensan saannissa.![]()
Ok. Paljonko uudesta joutuu köyhtymään ?(Tuizu @ Elo. 07 2010,21:46) kirjoitti
Ite joutu ostaa 07-malliin, oisko ollu reilut 80 egee *(jr66 @ Elo. 08 2010,14:43) kirjoitti
![]()
Honda cbr 600 f
Kiitos mjtee vastauksesta. Tuli hankittua tuota Hondan omaa chain lubea. Nyt pitäisi hankkia vielä jotain pesuainetta ja vahaa. Nuotten muiden nesteiden vaihdot tarkastelen sitten ajokauden lopussa.
Honda CBR 600F4 -06
Cebarille etsitään huoltopaikkaa, kokemuksia Rovaniemeltä - ympäristöstä parinsadan kilsan säteellä? Tarttis löytää hyvä, luotettava ja OSAAVA huoltopaikka. Itellä ku tuppaa vielä olemaan tuo peukalo vähän keskellä kämmentä.![]()
Yamaha XJR 1300 -05
Entinen: Honda CBR 600f -99
Don't drive faster than your guardian angel can fly.