Tuosta -> http://www.motomatrix.co.uk/
Tosin en usko että vika siinä ajonestossa on. Ehkä mä niistä liittimistä lähtisin liikkeelle ja muutamia ajoneston antennivikoja noissa Ducateissa on ollut, ainakin jos ulkomaan foorumeihin on uskomista. Se uusi antenni ei ilmeisesti ole edes kovin kallis, ainakaan maailmalta tilattuna.
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Se ei vielä taida riittää että ecun saa estottomaksi. Ainakin mulla ajonesto toimii vaikka toinen ecu onkin "neitsyt". Ilmeisesti myös mittaristo pitäisi saada estottomaksi ja jos tuonne Moto Matrixille noita purettavaksi lähettää, niin avaimet pitäisi olla mukana myös ja niitä ei taida sillä nistillä olla joka pyörän on vienyt...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Joo, kysehän on tuosta jo aiemminkin esilletulleesta dugatidiagista http://jpl250rs.perso.sfr.fr/index.html ja siihen liittyvästä writerista. Kirjoitettaessa on mahdollisuus ruksata Disable immo/immo off. Kavereiden kokemuksen mukaan pelkkä "virginisointi" ei riitä, immo off, niin voi käyttää vaikka ilman avaimia.
IAW59M writer maksaa 100 €, kaikki ecut käsiteltävissä. IAW5AM sen saman 100 € ja lisäECUt 50 € lisää.
Omassa puuhastelussa ei tosin ole mitään takuuta, onkohan Moto Matrixillakaan ? "se vain kuoli..."
Edit:
löyty palvelunakin, hieman halvemmalla: http://www.express-ecus.co.uk/unnamed-product/
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Jep eipä ollu vika akku osastolla. Ei auttanu auton alkujaan.
Nyt on ideat vähissä. Kai se pitää uus rele käydä huomenna
Jostain ostamassa.
Mulla teki aikanaan 800ff ton saman, ettei lähteny napista vaik kaikki muuten toimi...
Koneen maajohto oli löystynyruuvi kiinni ja sit lähti aina laakista
Voihan se toki olla vaik mitä, mut kannattaa tarkistaa ku kuitenki tärisee jonkiverran!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Niin siis lähteekö se käyntiin jos suoraan starttiin syöttää sähköä? Vai pyörittää vain? Ja napista painaen ei sano mitään?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Antaako se testerillä mitään vikakoodeja? Eikös ne -04:sta pitäisi jo pystyä lukemaan?
Suoraan akulta pyörittää vain. Ja bensa haisee.
Ei kuitenkaan käynnisty.
Napista ei sano mitään.
Saatko tarkistettua antaako kipinää akulta pyöritettäessä?
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Veikkaan että ei anna, koska pyrittäessä
Bensa haisee niin luulisi myös käynnistyvät?
Ei mittasin sarjasta tulevan solenoidin johdot
Ja toiseen tuli n. 12v ja toiselle n. 5v??
Eikö toisen pitäs olla maa?? Jossain oikari.
Starttirelekö? Tietääkö joku ton releen osanumeron/
Jonkun vastaavan tarvikereleen?
Iso kiitos kaikille!!
Aikanaan otin omastani releen käteen ja menin Alppilan Autosähköön. Vastaava löyty heti. Ja maksoi ihan muutaman euron.
Jos kerran olet konetta pyörittänyt suoraan akulta ja virrat on olleet päällä eikä käynnistynyt niin eikai starttirele palauta hävinnyttä kipinää?
Ducati SS1000DS
Condor A 350
se alkuperäinen starttirele on vissiin 39720012A ?
saksasta (ei hyllyssä) stein-dinse
ameriikasta: gotham cycles
ebayssa ei näkynny..
Rele ei solenoidi.
En usko että solenoidissa on vika.
Vaan ennen sitä olevassa releessä?
Sen jälkeen jää ilmeisesti vain ecu.
Voi paska.
Viimeksi muokannut: nude; 15.05.2012 klo 14:22.
Anteeks mä putosin. Mistä mittasit nuo 12 ja 5 V? Toimiiko se starttirele? Naksuuko se kun painat starttinappia? Ne paksut johdot ko. Releellä tulee akulta ja menee startille. Eli toisessa on koko ajan 12V ja toisessa ei mitään. startatessa ne on yhdessä, olettaen että se rele toimii. Ja niiden välille ei saisi tulla jännite-eroa startatessa.
Sitten tämä kipinä.
Mun mielestä jos virta on päällä ja annat 12V suoraan startille ja se pyörittää, pitäisi lähteä käyntiin? Onko tulpat tsekattu?
Eiku helvetti. Onko tässä pyörässä semmoinen käynnistys automatiikka, että painat kerran nappia ja aivot hoitaa koneen käyntiin? ainakin uudemmissa pyörissä on sellainen. Siitä en osaakaan sanoa sitten mitään.
Jep on automatiikka joka hoitaa käynnistymisen.
Tossa kävin mittaamassa sivujalan johdot ja niihinpä ei tule
Enää mitään lukemia?? Toinen johto menee maihin ja
Toinen suoraan eculle!! Näyttää siltä et vika on siellä.
Vika ei voi olla releessä/solenoidissa. Akun huvettua sen verran että käynnistysautomatiikka ei suostu enää starttaamaan, saa tuon pyörän käyntiin oikosulkemalla solenoidin esim. kotiavaimella (kokeiltu on). Eli vaikuttaa siltä että ei sytytä.
Samaan johtopäätökseen tullu itekki.
Mutta mikä v..tu sen aiheuttaa??
No täytyy käydä testerissä jospa se jotain kertois.
Jos sieltäkään ei apuja löydy on s4r halvalla kaupan...
Nyt riitti Italian ihmeet !!
Koitappa ohittaa se sivujalan kytkin. Mulla oireile s4 aikoinaan samalla tavalla. Netistä ohjeet, jotenkin yhellä johdolla se tehtiin.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
No niin tänään sain käsiini toisen ecun. Estottoman,
Ja pyörän saa käyntiin tolla eculla solkun navat yhdistämällä,
Mutta napista ei sano mitään. Eli esto liittyy myös mittaristoon?
Voi vittu mikä keksintö!!
Kun toi esto poistetaan tosta ecusta, niin mitä tapahtuu/tehdään
Mittaristolle??
Käsittääkseni se esto on vielä siellä mittaristossa ja se pitäisi siis ohjelmoida uudelleen. Ohjemointiin löytyy ohjeet käyttöohjekirjasta ja siihen tarvitsee siis sen koodin. Sen voi myös uudelleen ohjelmoida noilla edellä mainituilla ohjelmillakin (Ducatidiag, yms.) tai sitten lähettää se mittaristo vaikka tuonne moto matrixille jossa he tekevät se pientä korvausta vastaan. Tosin edelleenkään en usko että vika on itse ajonestossa vaan siinä antennissa joka avaimen lukee. Sitä antennia ei taida pystyä testaamaan mitenkään muuten kun vaihtamalla uuteen/toimivaan. Omakohtaista kokemusta mulla ei noista ole, mutta näitä samoja ongelmia olen lukenut noilta ulkomaan Ducati foorumeilta ja antenni vikoja noissa tosiaan on ollut. Tuolta löytyy samoja probleemia kuin sinulla -> http://www.ducati.ms/forums/search.php?searchid=3312268