Sivu: 7 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 823:sta
  1. #181
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Just vaihdoin HEL:in jarruletkut pyörään. Teetätin mittatilaustyönä porvoonmittaletku oy:stä kaksi letkua, mitkä tulee pitkällä pultilla säiliöön kiinni ja siitä molemman eri jarrusatuloihin ilman mitään y-haaroja. Ainoo virhe oli ottaa 20asteen kulma jarrusatuloiden banjoihin oli vähä soveltamista, kun suorat ois ollu paremmat. Mulla on toi vanha jarruletku sarja tuolla tallin lattialla voin toki myydä koko setin
    Niin, oliko ne vanhat letkut prässätty myöskin siihen splitteriin?
  2. #182
    Muistelisin, että omassa 08:ssa olisi prässätty tuo splitteri.
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  3. #183
    Osaakos joku sanoa saako tämmöisen

    http://helperformance.com/store/prod...oducts_id=6325

    setin asennettua suoraan ilman mitään ylimääräistä kilkettä?

    Lähinnä mietityttää tuo vasemman puolen letkun riittävyys sekä liittimien kiinnittäminen kahvan päähän.
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  4. #184
    Lainaa Kipee kirjoitti Katso viesti
    Muistelisin, että omassa 08:ssa olisi prässätty tuo splitteri.
    kyllähän ne on
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  5. #185
    Lainaa Kipee kirjoitti Katso viesti
    Osaakos joku sanoa saako tämmöisen

    http://helperformance.com/store/prod...oducts_id=6325

    setin asennettua suoraan ilman mitään ylimääräistä kilkettä?

    Lähinnä mietityttää tuo vasemman puolen letkun riittävyys sekä liittimien kiinnittäminen kahvan päähän.
    Ei tietoa en, just sen takia ostanu tota settiä. Kuuleman mukaan tossa on 1,5'' pidemmät letkut kuin alkuperäiset. Valmiiksi mitotettu setti banjot + pultit 70€. ei paha ja tietysti HELLIT
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  6. #186
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Ei tietoa en, just sen takia ostanu tota settiä. Kuuleman mukaan tossa on 1,5'' pidemmät letkut kuin alkuperäiset. Valmiiksi mitotettu setti banjot + pultit 70€. ei paha ja tietysti HELLIT
    Viittitkö postata letkujen mitat ja muut tarvittavat infot, niin voisi itsekin tilailla tuolta? Varsinkin jos olisi sopivan mittaiset =)
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  7. #187
    Lainaa Kipee kirjoitti Katso viesti
    Viittitkö postata letkujen mitat ja muut tarvittavat infot, niin voisi itsekin tilailla tuolta? Varsinkin jos olisi sopivan mittaiset =)
    Porvoonmittaletkuun ilmoittaa pyörän mallin ja letkujen pituudet. Itse otin 85/90mm normaalia pidemmät, mutta eipähän ainakaa hinkkaa mihinkää, kun on yli 80cm stonga kiinni. Muistaa sanoo viellä että putltit ja uudet tiivisteet messiin. Ilmauksessa suosittelen paineellista ilmausta jarrusatuloista kestää meinaa hetken pumpata kahvoilla.
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  8. #188
    Aargh! pakko myöntää, että kaasuvaijerin asentaminen on mahtavaa. Tilaa nada, vaikka turhat purettu edestä. Onko kukaa lähiaikoina vaihtanut kaasuvaijeria uuteen? Hyviä vinkkejä/neuvoja kaivattas, että pääsis kesällä viel ajaa.
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  9. #189
    Moi.

    Paljonkos tuo 08 vuoden fz1-n saa oikein päästää ääniä dB:nä ? Oon nimittäin menossa mittaamaan pyörän ääniä ja aattelin tehdä sen killerin kanssa ja ilman. Yritin kyllä etsiä tyyppikilpeä mutta en löytänyt sitä omasta pyörästäni. Liekö kadonnut lumien mukana.
  10. #190
    Muistaakseni tyyppikilvessä sanotaan 95dB @ 5500rpm
  11. #191
    Onkohan kellä tietoo saisko ässä malliin (fz1s) jossa on orkkissivulaukut jostain käypää tarviketakaboksia telineineen kun alkuperäinenhän ei kaiketi käy takalaukkujen kanssa?
    Yamaha RD 125 LC -82
    Yamaha XJ 600 -89
    Yamaha XJ 900 Diversion -02
    Yamaha FZ 1 S -07
    Suzuki GSX 1250 FA -12
    BMW R1200GS -09
    BMW R1200GS LC Adventure -14 + Yamaha FZS1000 Fazer -03
    BMW R1250GS LC Adventure -23
  12. #192
    Palaisin hetkeksi tuohon 2-päällä ajoon, mitä on kuljettajat ja emännät tykänneet? Itselläni vaihtuu mitä todennäköisimmin tänä keväänä/kesänä kyykkypyörä FZ1-N -malliin ja sillä olisi tarkoitus tehdä emännän kanssa pieniä kesäajeluita aurinkoisina lomapäivinä. Lähinnäkin päiväreissuja max 50-150km, tuleeko valituksia?
  13. #193
    Lainaa R0ntti kirjoitti Katso viesti
    Palaisin hetkeksi tuohon 2-päällä ajoon, mitä on kuljettajat ja emännät tykänneet? Itselläni vaihtuu mitä todennäköisimmin tänä keväänä/kesänä kyykkypyörä FZ1-N -malliin ja sillä olisi tarkoitus tehdä emännän kanssa pieniä kesäajeluita aurinkoisina lomapäivinä. Lähinnäkin päiväreissuja max 50-150km, tuleeko valituksia?
    Ainoo mitä emäntä sanoo on et takaa puuttuu kahva. Ei muuta kuulemma.
  14. #194
    Lainaa Puujulli kirjoitti Katso viesti
    Onkohan kellä tietoo saisko ässä malliin (fz1s) jossa on orkkissivulaukut jostain käypää tarviketakaboksia telineineen kun alkuperäinenhän ei kaiketi käy takalaukkujen kanssa?
    Kyllä alkuperäisetkin laukut käy. Itselläni on jammun oma 1+2 laukkusetti telineineen. Joku max. painorajasuositus tuossa taisi olla vain.
  15. #195
    Osaisitteko konsultoida tuoretta motoristia,

    Yammu (FZ1-N, vm. -08) alkoi polttamaan ajonestolaitteen valoa.
    Pyörä toimii normaalisti, mutta tuota valoa en saa sammumaan - mikä neuvoksi?
  16. #196
    Lainaa Arbathos kirjoitti Katso viesti
    Osaisitteko konsultoida tuoretta motoristia,

    Yammu (FZ1-N, vm. -08) alkoi polttamaan ajonestolaitteen valoa.
    Pyörä toimii normaalisti, mutta tuota valoa en saa sammumaan - mikä neuvoksi?
    Katso vikakoodit (ohjeet huoltokirjassa). Esim. omassa aikanaan kylmillä ilmoilla moottorijarrutuksissa sytytti joskus (pari kertaa kaudessa) tuon valon. Vikakoodi oli viittasi EXUP-servoon, joka taas tarkoitti EXUP-eliminator -palikan virhettä. Vikakoodit kun nollasi, valo ei enää syttynyt.

    Mistään vakavasta ei siis välttämättä ole kyse.
  17. #197
    Ketjun ekassa postauksessa on linkki tuohon service manualiin.

    Ohjeet diagnostiikkatilaan pääsyyn on jotenkin vähän oudot. Muistelisin sen menevän jotakuinkin näin:

    - Virrat pois
    - Tappokytkin off-asentoon.
    - Select + Reset pohjaan
    - Virrat päälle (napit edelleen pohjassa kunnes...)
    - di tai joku toinen tulee näyttöön
    - Sitten selectiä tai resetiä niin että tulee di
    - Molempia pari sekunttia pohjassa niin tulee d01
    - Sitten resetillä rullailet diagnostiikkakoodiin 62 (historia) tai 63 (tällä hetkellä päällä olevat viat) tjsp.

    Se vaihtelee virheekoodia parin sekunnin välein (jos on useita). Sitten etsimään virhekoodia service manualista. Esim. EXUP oli 17 ja 18.

    Tappokytkintä ON-asennossa käyttämällä nollaa virhekoodit jonka jälkeen voi kokeilla sytyttääkö uudestaan moottorin varoitusvaloa.
  18. #198
    Lainaa knappe kirjoitti Katso viesti
    Kyllä alkuperäisetkin laukut käy. Itselläni on jammun oma 1+2 laukkusetti telineineen. Joku max. painorajasuositus tuossa taisi olla vain.
    Ahaa, täytyypä käydä utsimassa paikallisesta jammuliikkeestä mitähän tellinki+boxi kustantais...
    Yamaha RD 125 LC -82
    Yamaha XJ 600 -89
    Yamaha XJ 900 Diversion -02
    Yamaha FZ 1 S -07
    Suzuki GSX 1250 FA -12
    BMW R1200GS -09
    BMW R1200GS LC Adventure -14 + Yamaha FZS1000 Fazer -03
    BMW R1250GS LC Adventure -23
  19. #199
    Millasia dB lukemia olette saanut pyöristä? Kelasin huomenna mittauttaa, jos pääsen edes alle sadan ois kova.
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  20. #200
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Millasia dB lukemia olette saanut pyöristä? Kelasin huomenna mittauttaa, jos pääsen edes alle sadan ois kova.
    Mä mittasin 98dB Akran pöntöllä ilman killeriä. Aika tarkka tosin siitä, että mistä kohtaa mittaa.
  21. #201
    Lainaa Juhnu kirjoitti Katso viesti
    Mä mittasin 98dB Akran pöntöllä ilman killeriä. Aika tarkka tosin siitä, että mistä kohtaa mittaa.
    Sunnuntaina tuli käytyä Seinäjoella ammattikorkean jäjestämässä mittaustapahtumassa. Homma tehtiin virallisten sääntöjen mukaan ja oikeilla vehkeillä. Oma fz1-n -08, johonka vaihdettu MIVV gp slipari (ilman killeriä) päästi komeat 110 db keskimäärin (4 mittausta, tulokset väliltä 111,4-108,4 db:ä. ).
  22. #202
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Millasia dB lukemia olette saanut pyöristä? Kelasin huomenna mittauttaa, jos pääsen edes alle sadan ois kova.
    Itsellä Akran hiilikuituslipari, josta lyhennetty melkein puolet. Ilman killeriä 103 ja killerillä 96. Korvaan kuulostaa paremmalta ääni killerillä, ei ole niin repivä kuin ilman...
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  23. #203
    Lainaa porri kirjoitti Katso viesti
    Ketjun ekassa postauksessa on linkki tuohon service manualiin.

    Ohjeet diagnostiikkatilaan pääsyyn on jotenkin vähän oudot. Muistelisin sen menevän jotakuinkin näin:

    - Virrat pois
    - Tappokytkin off-asentoon.
    - Select + Reset pohjaan
    - Virrat päälle (napit edelleen pohjassa kunnes...)
    - di tai joku toinen tulee näyttöön
    - Sitten selectiä tai resetiä niin että tulee di
    - Molempia pari sekunttia pohjassa niin tulee d01
    - Sitten resetillä rullailet diagnostiikkakoodiin 62 (historia) tai 63 (tällä hetkellä päällä olevat viat) tjsp.

    Se vaihtelee virheekoodia parin sekunnin välein (jos on useita). Sitten etsimään virhekoodia service manualista. Esim. EXUP oli 17 ja 18.

    Tappokytkintä ON-asennossa käyttämällä nollaa virhekoodit jonka jälkeen voi kokeilla sytyttääkö uudestaan moottorin varoitusvaloa.
    Kiitos ohjeista!

    Eilen pääsin vihdoin ja viimein ropaaman tuota värkkiä. Tulos: ei vikakoodeja ja punainen valo palaa niin iloisen kirkkaasti avaimen kuvan vieressä...
    No, seuraavaksi nappasin pääsulakkeen hetkeksi irti ja johan valo sammui. Ilo vain kesti tasan siihen saakka, kun kytkin seuraavan kerran virrat ON-asentoon...

    Selvittely jatkuu...
  24. #204
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Millasia dB lukemia olette saanut pyöristä? Kelasin huomenna mittauttaa, jos pääsen edes alle sadan ois kova.
    Omasta pyörästä mitattu Yoshin TRC carbon sliparilla ~98 db 5000rpm:llä (ahveniston ohjeistus). Tästä johtuen hommasin orkkisputken rata-ajeluita varten.
  25. #205
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Itsellä Akran hiilikuituslipari, josta lyhennetty melkein puolet. Ilman killeriä 103 ja killerillä 96. Korvaan kuulostaa paremmalta ääni killerillä, ei ole niin repivä kuin ilman...
    Komppaan killeriä. Ilman killeriä jyrisi matka-ajossa todella ikävästi kypärän sisään.

    Itsellä on on sama slipari, mutta ääniä en ole vielä mitannut - odottelen sitä ilmaista tienvarsimittausta...
  26. #206
    Hmps.. En tiedä onko aikaisemmin ollu juttua täällä seuraavasta aiheesta.. Eli entisellä pyörällä (fz6-s) pystyi lähestymään jotain risteystä ilman käsiä(huilailla niitä ja ravistella yms) moottorijarrutuksen aikana. Nyt kun on tuo fz1-s alla, niin tuli tänään vähän yllätyksenä kun laski kädet irti tangosta niin se alkoi vatkaamaan etupyörää aika reilusti :o vauhtia tyyliin 80km/h mistä aloittelin moottorijarrutella..

    Olisiko tähän vatkaamiseen jotain lääkettä? Etupään jousituksen säätöjä? Isommat tangonpään painot? jotain muuta mitä?
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  27. #207
    Lainaa p86880 kirjoitti Katso viesti
    Moi.

    Paljonkos tuo 08 vuoden fz1-n saa oikein päästää ääniä dB:nä ? Oon nimittäin menossa mittaamaan pyörän ääniä ja aattelin tehdä sen killerin kanssa ja ilman. Yritin kyllä etsiä tyyppikilpeä mutta en löytänyt sitä omasta pyörästäni. Liekö kadonnut lumien mukana.
    Eilen mitattu Acran sliparilla ilman killeriä 97,4/97,8. Tyyppikilpi sanoo 95db/5500 rpm
    Yamaha FZ1-N
  28. #208
    Lainaa Paso kirjoitti Katso viesti
    Hmps.. En tiedä onko aikaisemmin ollu juttua täällä seuraavasta aiheesta.. Eli entisellä pyörällä (fz6-s) pystyi lähestymään jotain risteystä ilman käsiä(huilailla niitä ja ravistella yms) moottorijarrutuksen aikana. Nyt kun on tuo fz1-s alla, niin tuli tänään vähän yllätyksenä kun laski kädet irti tangosta niin se alkoi vatkaamaan etupyörää aika reilusti :o vauhtia tyyliin 80km/h mistä aloittelin moottorijarrutella..

    Olisiko tähän vatkaamiseen jotain lääkettä? Etupään jousituksen säätöjä? Isommat tangonpään painot? jotain muuta mitä?
    Jos ei noilla tokene, niin koita vielä jos etujarrulevyjen niitit takertaa.
    Omasta parikin kertaa joutunut putsaamaan ne, tosin se tärryytti ja vatkas koko ajan.
  29. #209
    Lainaa p86880 kirjoitti Katso viesti
    Sunnuntaina tuli käytyä Seinäjoella ammattikorkean jäjestämässä mittaustapahtumassa. Homma tehtiin virallisten sääntöjen mukaan ja oikeilla vehkeillä. Oma fz1-n -08, johonka vaihdettu MIVV gp slipari (ilman killeriä) päästi komeat 110 db keskimäärin (4 mittausta, tulokset väliltä 111,4-108,4 db:ä. ).
    Sama putki omassa ja killerillä, ei oo vielä päässyt ilmaiseen mittaukseen.
    Otteeseen tuon laitatin vaikkei sitä tarviskaan, mutta meni samalla hintaa ku oli muutakin kirjattavaa.
    Aiemmassa otteessa oli liikkuvan merkintä että killeri pidettävä ajossa mukana
  30.  
  31. #210
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Komentaja pyörässä kiinni ja pyörä käynnissä? Sitten komentajasta piuha koneeseen ja send map.

    Kävin tänään penkissä säätämässä ja lambda kytkettiin pois ja sensori väliin. Pyörän ero aikasemmasta kartasta, jonka latasin netistä on valtava. Aikasemmalla kartalla kone käyny aivan liian laihalla vaikka samoja palikoita oli kiinni. Nyt kukkuu ja käy hyvin!

    138.09 hp
    95.02 Nm

    http://img7.imageshack.us/img7/1950/dsc00650dl.jpg
    Jokainen tapaus on yksilöllinen, joten eipä nuo valmiit kartat toimi ideaalisesti kaikissa pyörissä. Täällä toissaviikolla säädätys Espoon Dyno-might:lla setillä PC3 + Leo Vince GpPro + AIS mod + ilmanputsari mod + sub-throtle plates mod + BMC filsu ja lukemat seuraavat:

    Max power = 139,05
    Max torgue = 98,02

    Aikaisempi kartta oli jotain sinnepäin, ja kyllä moottorijarrutuksella paukku härskisti. Ja eipä se ole ihme, kun karttaan oli laitettu bensansyöttöjä vielä tuollekin toiminta-alueelle. Säätöjen ansiosta kone ei enää käy laihallakaan. Toinen erittäin mielenkiintoinen kartta-asetus ole se, että syötöt oli plussalla sellaisessa kohtaa, että kaasu on auki ainoastaan 2% ja kierrokset tuolloin 11000 rpm... ei tää mun peli ainakaan kierrä millään vaihteella noihin lukemiin tuolla ranneliikkeellä.

    Kiitokset vielä Dyno-might:n väelle erittäin asiantuntevasta ja innokkaasta palvelusta. Nyt ymmärtää karttojen päälle itsekin jotain. =)

    Toinen yhtä tarkka täysin tietokoneohjattu ja automaattinen penkityspaikka (tulokset ei siis ole riippuvaisia penkittäjän omista hattuvakioista) on E-Suomen sektorilla Turussa Bike-Doctor. Suosittelen.
    FZ1-N Black 'n white edition
Sivu: 7 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen