Täällä onnellinen uusi "C" 10R -04 omistajaPyörä nyt pian kuukauden odotellut tallissa ja huomenna hakemaan öljyjä. Pyörällä ajettu 19tkm ja edellinen omistaja käyttäny aina Castrolin Power1 GPS 4T 10w40 ja tälläistä ajattelin itsekkin hommata jos moto-seinäjoelta vain löytyy
Onkos hyviä vinkkejä porukalla tuohon suodattimen irroittamiseen? Ainakin edestä katsottuna vasemman puolen sivu/alakate pitää irroittaa että pääsee suodattimeen käsiksi mutta ei vissiin mitään erikoisempaa tiedettävää kyseisessä operaatiossa
![]()
Kawasaki ZX-10R -04
EX-Honda CBR 900RR Fireblade -98
Joo onhan noissa eroja kuin yöllä ja päivälläTullut todettua jo muutamalla pikku lenkillä, vielä vain ei ole kunnolla päässyt käskyttämään uusinta hankintaa
mutta eikö se kevät sieltä tule
![]()
Kawasaki ZX-10R -04
EX-Honda CBR 900RR Fireblade -98
Piti itsekkin kirjautua tänne nyt, kun tuli itsekin ostettua C-mallin vm. 2004 10R. Todella tyytyväinen olen ollut toistaiseksiKokonaisvaltainen upgrade kyllä vm. -90 Gsx600F:n jälkeen
![]()
Tuota on vähän madallettu ja swingissä 20cm jatkot. On meinaan hyvä lähetellä!Lisäksi perusvirit Akran putki, PC III ja BMC vapari = 161.3hp renkaalta.
E: Öljynsuodatin lähtee ruuvari läpi-taktiikalla melko kivuttomasti ilman katteiden irrottelua C-mallissa ainakin.
Viimeksi muokannut: Ced; 15.04.2012 klo 14:23.
Pistäkääs esille 10r 2011-> dyno käppyröitä, jos olette sellaisessa käyttäneet.
Mitenkäs seosten kanssa, meneekö 10r 2011 kawassa kovin laihalle ilman PCV:tä, jos on akran slipari + link pipe (o2-anturipaikka)? Pystyykös tuota vakio ecua säätämään?
Tulipas armoton kyselytunti![]()
Viimeksi muokannut: Ville J; 15.04.2012 klo 13:10.
Juu kaikki täsmääSama jannu! Ja helvetin tyytyväinen, et kaveri puhu järkeä ja tuli ruiskupeli kaasari R1:sen sijaan! Oliko sullakin ollu C-mallin Ninja, vai muistanko nyt ihan väärin? On aika karkki muuten se S1000RR
E: Ja ilmeisesti teikäläinen oli siis kehottanu vilkasemaan myös Ninjoja. Kiitos siis kuuluu osaltaan myös sulle!![]()
Viimeksi muokannut: Ced; 15.04.2012 klo 23:37.
No helvata! Pieni on maailma
Juu C-mallin kwaakku mullakin, vihreä.
Onhan tää _hieman_ eri peli ku noi -04sta vanhemmat kiloset. Ja itekkin ku vertaan nykyistä mopoani edellisiin (2-3 kertaa kalliimpiin) niin tässä on todellakin hinta-laatu suhde kohdillaan!
Täytyypi joskus kohtailla jokirannassa tms ja tsekkailla äijän mopedia.. Niinja ehkä siinä sivussa bemuakin
Ja tietty jos vaan säät sallii niin porukalla kiikalaan 19.5 varttimailia nykimään, sulla onkin mopo jo valmiiksi tiputettu![]()
Viimeksi muokannut: Juhis; 16.04.2012 klo 00:33.
Vois melkeen tullakin tonne Kiikalaan rähinöimään ja kaverit tietty mukaan! Meillä onkin "ajoporukassa" ton Bemmin lisäks vielä toinen vihreä C 10RJa tottakai jokirannassa tulee käytyä tänä vuonna viimevuosia enemmän, kun nyt on alla laite jolla "kehtaa" rullailla paikalle
(vrt. vm. -90 600cc matkasohva) Näkemisiin!
Hei robleema... en tiiä onks nyt oikee mesta kysellä mut kysyn kuitenki. Eli ostin 2008 10R, jossa oli akrapovicin pelkkä slipari kiinni. Nyt haluan kuitenkin vaihtaa vielä sen katin tilalle pelkän suoran putken.. Mitä täytyy niille vaijereille tehdä ja mitä tulee tehdä ettei jää se varoitus valo kummittelemaan niinkuin edellisessä pyörässäni. (Z1000) Kiitos jo etukäteen..![]()
Tarkoitatko niitä kahta lambda-anturia jotka siihen katalysaattoriin tulee kiinni? Kyllä ne tarvii laittaa sinne putkeen kiinni kun lambdoilla ohjataan moottorin toimintaa. Itse otin katalysaattoripöntön pois ja tein sen tilalle kaksiyhteen-soviteputken ja siihen hitsasin kaksi mutteria joihin kiinnitin em. lambda-anturit. Ei vilku FI-valo.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Noniin
Ajokausi avattu välillä Jyväskylä - Helsinki.
Musta tuntuu, että ostin risteilyohjuksen, enkä moottoripyörää.![]()
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Osaako kukaan sanoa, että mikä tuo katkaisin mahtaa olla. Mittariston vieressä töötin yläpuolella?
Vielä en ole kokeillut mitä siitä tapahtuu.
P.S. Miten saan kuvan tehtyä?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Onkos kellekkään käynyt niin että kun on kiinnittämässä akun napoja niin pyörä rupeaa kierrättämää konetta? Virta lukko off asennossa ja muutenkin pitäisi olla käynnistys estynyt. Johtosarjan olen nyt useaan otteeseen tarkastanut ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Tarkennukseksi kyseessä kawa 10r -05.
Tervehdys.
Jälleen ilmoittautuu uusi 10-ärrän omistaja joukkoon
Säätiedotuksetkin ainakin lupailee jo aika hyvää alkua tälle kaudelle.
Mukavan tuntunen peli ajella mitä nyt jonkun sata km vasta päässy ajamaan. Voimaa tuntuu ainakin olevan riittävästi entiseen pikku zetoriin verrattuna![]()
ZX-10R -09
Espoo
Kertokaas mitä tuumaatte missä vika kun nyt talvitauon jälkeen olen parikymmentä kilometriä ajanut ja sellainen käyntihäiriö ilmestynyt että kun ajaa tasaista vauhtia niin että vetoa ei ole päällä muttei juuri moottorijarrutustakaan niin sata metriä näin ajaessa alkaa moottori käymään kuin tulppa tai pari olisi pois pelistä. Kun sitten taas avaa kaasua ja veto palautuu niin moottori käy taas hienosti. Tehot on tallella ja tyhjäkäyntikin on ihan ok mutta tuo vedon ja moottorijarrutuksen välimaastossa moottorista ikään kuin tulppa pimenee. Tankki oli täynnä koko talven ja tasainen 15-asteen lämpö tallissa. Ainoa modaus jonka tein oli se että postin katalysaattorin ja laitoin kaksi yhteen-soviteputken sen tilalle lambdoineen päivineen. Vaikea kuvitella että tuo voisi kyseisen oireen aiheuttaa. Ajattelin nyt ihan ensimmäiseksi ajaa tankin tyhjäksi jos vaikka bensa olisi mennyt "huonoksi" talven aikana mutten usko siihen koska koskaan ennen ei ole bensan kanssa ilmennyt mitään ongelmia talviseisokin aikana. Laitoin myös "tenua" tankkiin varoiksi vaikka senkään vaikutukseen en juurikaan usko. Mistä sinne tankkiin vettä olisi ilmestynyt kun tasainen lämpö ollut tallissa ja tankki täynnä. Jospa se sitten vaikka etikettinsä mukaan poistaa mahdollisia epäpuhtauksia mitä ruiskussa/suuttimissa. Oire ei ole paha mutta ärsyttävä. En viitsisi nyt heti ajokauden aluksi alkaa ropaamaan kun sillä ajamaan sentään pystyy. Onko kukaan törmännyt vastaavaan vaivaan??![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Ei ole speedoa. Pyörä tällä hetkellä täysin vakio. Laitoin katalysaattorinkin takaisin paikalleen koeajon ajaksi mutta sama ongelma pysyy eli katalysaattorin poisto ei ongelmaa siis aiheuta kuten epäilinkin. Tankkaan tankin uudella bensalla jotta bensan huonoksi meneminen talven aikana poissuljetaan tosin enpä siihenkään usko että bensassa vikaa olisi. Kummallista ongelmassa on se että mikään ei ole muuttunut sitten viime syksyn kun pyörän talvilepoon laitoin. Kyseistä ongelmaa ei ole aikaisemmin esiintynyt että mikä vian olisi talven aikana kehittää. Tulpat(?)....en usko,ne kuitenkin veto päällä toimivat ihan ok. Kummallista ja ääärrrsyttävää!!!![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Voisiko ruiskut olla noin epäsynkassa?
Oireet sopisi mutta voiko vaikutus olla noin voimakas?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ajatus sikäli osui kohdalleen että tein talvella keittiöremonttia ja tallissa sahailin ja sirkelöin runsaan pölyn keskellä että sitä vasten vois ajatella pölyn kertyneen ilmanputsariin mutta toisaalta moottori kuitenkin vetää täyskaasulla ihan hyvinTietysti talven ajamattoman ajan jälkeen pyörä tuntuu taas paljon tehokkaammalta kuin syksyisin kun sen suorituskykyyn on jo tottunut eli keväällä ei välttämättä edes huomaa että pyörä ei antaisikaan täysiä tehoja ulos suodattimen tukkoisuudesta johtuen. Tänään sadepäivänä on kyllä aikaa avata putsarikin.
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Kävin äsken asentamassa jotkut kiinalaiset tarvike cliparit kiinnikkeineen 04 kymppiin. Rupesi vituttamaan kun ne vakiot on käännetty niin taakse ja ranne on ihan ihme asennossa kun ajaa. Noi uudemmat ovat vähän loivemalla kulmalla alas päin ja käänsin ne reilusti edemmäksi.
Tuli vähän entistäkin kyykympi ajoasento mutta se ei tunnu niin ranteissa kun ne jäävät nyt mukavampaan asentoon, eli ratkesi toivottavasti toi ranteiden kipuilu ongelma. Boonuksena tähän päälle tuli jonkun sentin pidemmät tangot eli leveämpi ote siinä samalla, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Mitä nyt tossa vähän kurvaili niin varsinkin hitaissa mutkissa on paljon parempi tuntuma nyt verrattuna siihen vanhaan. Voi tietenkin olla vaan sekin kun ei tarvitse ajaa enään ranteet solmussa.
Näin Vappua odotellessa olin reipas ja otin katalysaattorin taas pois ja laitoin tekemäni putken siihen väliin. Sitten irroitin molemmat labdajohdot ja eikun koeajolle ja kas kummaa moottori ei enää nykinyt osakaasulla. Liekö vika sitten ollut lamdassa jommassa kummassa mutta muuten moottori toimii kunnolla mitä nyt FI-valo vilkkuu tietysti. Tosin koeajolla myös tankasin että jos talven yli tankissa olleessa bensassa oli jotain vikaa niin nyt on sitten sekin ongelma pois.
JOS vika todella oli jommassa kummassa lambda-anturissa niin mikä sen on mahtanut talvilevon aikana tuhota?
No lambdavika saadaan huomenna krapulan jälkeen kyllä kunnolla varmistettua kun ajan pidemmän lenkin sään niin salliessa mutta tällä hetkellä näyttää siltä että pieni röpöttäminen olisi johtunut viallisesta anturista.![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!