Kyllä akraltakin löytyy 4-2-1 putksito. Näyttäis olevan niin että sportline putket on noitaa 4-1-1 putkia, mutta kyllä esim. evolution putket on 4-2-1 putkia. Ja tuossa 04-05 kybässä on alkuperäinen putki tyypiltään 4-2-1. Tosin tuossa ei taida olla 1 ja 4 sekä 2-3 yhdistetty väliputkella, niinkuin tuossa mun ysin yoshissa.(Perkele @ Syys. 18 2009,22:22) kirjoitti
Mites Arata? Millanen etukäyrästö siinä on?
Entäs kybän alkuperäisen putken kuristuskohta (ainakin 04-05) Onks kukaan testannut poistaa sitä rälläkällä ja hitsaamalla tilalle isompi putkenpätkä?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tjuu, tiedän mimmonen putkisto pyörässäni on(sky @ Syys. 19 2009,23:33) kirjoitti
Nuo eiliset juttuni ovat pelkästään ysiin liittyvää, tietääkseni Akralla ei ollut ysiin 4-2-1 tyyppistä, eli puhutko tuossa lainaamassani viestissä ysistä vai kympistä, tai molemmista?
Joskus muinoin annoin itseni ymmärtää, ettei tosiaan ollut Akralla kuin 4-1-1 yseihin?
Arata on tyypiltään 4-2-1 myös.
- P
Entä kaasusetti?en itse mut kamu hommas talven iloiksi omaan mopoonsa.(Athene @ Syys. 18 2009,23:44) kirjoitti
Elämäntapatyhmä
5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan. Noilla vaihteilla ja kierroksilla jo nopeus on yleensä aika kova,jollonka se patopaine jota kovasti mainostettu tehoa lisäävänä,pitäs vaikuttaa eniten... => tarvitaan reilusti bensaa..(Miq @ Syys. 17 2009,09:03) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Sillä tulee vaan hetken huba. Turbo on parempi(kawa636b @ Syys. 20 2009,09:39) kirjoitti
... Imo. (en oo tosin ajanut kummallakaan virityksellä mopossa)
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Pistä ehdottomasti Dynokäppyrät jakoon, kun oot saanu säädätettyä(raikkonen @ Syys. 19 2009,13:45) kirjoitti
! Mielenkiintoista vertailla erääseen toiseen 10R:ään, jossa oli samat viritykset. Saa varmaan yksilöiden eroja selville hieman.
Missä meinasit muuten säädättää?
Omasta mielestäni kokoputkiston eduista huomasi oikeastaan kaikkein selvimmin painonpudotuksen. Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut. Olisi vakiokymppi vaihtunut kaikilla kilkkeillä varustettuun versioon 1500 eurolla, mutta lopulta sitten, öh, miksi vaihtaa samanlaista samanlaiseen, kun kerran vakiossakin ominaisuudet riitti itselle paremmin kuin hyvin
. Vaihtelu virkisti omalla kohdalla
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Halvin ja hyvinkin tehokas viritys on painon pudostus, nimittäin kuskin painon pudotus! *(Athene @ Syys. 20 2009,21:50) kirjoitti
Itsellänikin olis varaa tiputtaa painosta 15 kg. Ja ne ekat 10 kg pitäs lähteä itseltäni kohtuu helpolla *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Totta(sky @ Syys. 20 2009,22:33) kirjoitti
. Tehopainosuhde paranee kummasti jo 10 kg kevennyksellä
. Läskit antaa tasoitusta
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Pitikö se samalle puolelle lipsauttaa kuin allekirjoittanutkin! Olisin oikean puolen katteista voinut luopua edullisesti. Kuitukatteet ajattelin laittaa talven aikana. Vaihdepolin vääntyi itsellänikin, olisi siitä toimivan saanut oikomalla mutta tuli jo hommattua Lightechin siirrettävät tappisarjat, joten en vakioita enää tarvitse.(Medi @ Syys. 22 2009,13:45) kirjoitti
- N
zx-10r -04
Ne on nää uudet elektroniset polttoaineen suihkutusjärjestelmät hyviä. Toista se on mulla kun on toi vanha ysi, johon eilen heitin sitten se Yoshimuran kokorännin kiinni. No, äänet tosiaan koveni, mutta en mä kyllä *hyvällä mielikuvituksellakaan saanut mihinkään selkeetä lisäpotkua *(raikkonen @ Syys. 19 2009,13:45) kirjoitti
Ehkäpä 4000-5000 rpm:n tietämille heikomman väännön. No maanantaina pyörä pajalle ja lisäkilkettä kiinni, niin saas nähdä alkaako luonne muuttumaan.
No väheni ainakin se pyörän paino kohtuullisesti. Että kyllä siitä kannattikin maksaa
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(jaulis @ Syys. 22 2009,14:19) kirjoitti
Toisella nurin?kirjoitti
Perhana, olis tosiaan pitäny lipata toiselle puolelle. Noh, talvi aikaa keräillä uusia paloja. Vois melkein noita halpoja kiinakatteita ebaysta harkita radalle, vai menekööhän tollaset halpakatteet sitten kaatuessa ihan säpäleiks?
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Sama onko siellä kaasarit vaiko ruiskut, säätää ne pitää molemmat että sieltä mitään hyötyä irtoaa. Ilman säätöjä (kokoputki) tuppaa käymään juurikin päinvastoin eli negatiiviseen suuntaan. Eli eipä siitä hienosta elektroniikasta ole muuta hyötyä, kuin säädöt periaatteessa helpompi tehdä (ei tarvi purkaa kaasareita n-kpl kertaa ja kokeilla eri kombinaatioita), kylmäkäynnistys (ryyppyä, nada), hieman eroa suottaapi olla bensansyönnin suhteen (kaasarit pukkaa gasoa myös moottorijarruilla jne, toisin kuin ruisku) ja teho tietennii.(sky @ Syys. 23 2009,12:57) kirjoitti
Negatiivisena puolena kaasarit versus ruisku on ollut (kehittynyt toki vuosien saatossa tämäkin puoli) tuo kaasun on/off tyylinen toiminta ruiskussa ja esim. sukisukeissa luetun perusteella vaivannut kovastikin tuo puoli. Kaasarit toimii hieman pehmeemmin.
- P
Kitti-eculla saa tuon "fuel cut on decleration" pois päältäkin jos haluaa...
Kuutosessa en huomannut muuta eroa, kuin että bensavalo syttyi 20km aikasemmin.
Radalla kuulemma olis voinut huomatakin pehmeempänä käytöksenä korkeilla kierroksilla, mutta eipä tullu kokeiltua.
'03 ZX6R
Jep. Etunen alta oikella kantatessa... Pyörä onneksi muisti ottaa molemmille puolin osumaa.(Medi @ Syys. 23 2009,13:06) kirjoitti
No, hyvä syy laittaa 10R Kawa alle ensi kesäksi.
Supermoto
haha, tahallas kuitenkin pistit että sai järkiperäisen syyn vaihtaa pärrää(jaulis @ Syys. 23 2009,14:38) kirjoitti
- P
No en nyt sentään, pyörä vaan oli nopea ja kuski hidas... Huono yhtälö.(Perkele @ Syys. 23 2009,14:57) kirjoitti
Mikä vaan ratkaisu olisi ollut huomattavasti kannatavampaa taloudellisesti kuin radalla kaataminen. Tosin en minä pahoillani ole jos saan kympin ensi kesäksi alle, eiköhän se lievitä tuskaa.*![]()
Supermoto
Ei kait tätä kymppi kawassa oo(TommoKe @ Syys. 20 2009,10:26) kirjoitti
Suizan kikkoja käsittääkseni
eihän lisätehoilla tekis mitään sitten noilla isoilla vaihteilla & isoilla kierroksilla
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Keväällä pitää kyllä sitten jengin tuoda jo kalusto näytille(Athene @ Syys. 18 2009,23:44) kirjoitti
ja joku filmaamaan, kun kymmenen kymppi kawaa vetää power wheelieet tai piiitkät burnikset *
turbotan kyllä mopon jos sponssin saan *
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Kyllä sieltä yleensä sellanen löytyy,merkistä riippumatta. Huippunopeus on rajoitettu ja tekee rajottajan mukaan tulon ns.pehmeämmäksi ja turvallisemmaksi.(Miq @ Syys. 26 2009,01:15) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
öö-täh? siis meinaat että vitos ja kutos-vaihteella tarvitaan pehmeä tulo rajoittajalle?(TommoKe @ Syys. 26 2009,12:48) kirjoitti
![]()
Nyt en oikein ymmärrä, eikös semmonen pitäis olla pikemminkin ykkös ja kakkos vaihteella?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kun lasket isolla vaihteella kovaa,esim. saksan baanalla jossa vapaa rajoitus, niin sitä toivoo että kaikki tapahtumat olis vähän pehmeämpiä ja ei niin äkkinäisiä.Moottoria ei oikeen parane silloin sammuttaa äkkiä... Senkin takia on se soft limitteri. Nimim.128km reippaasti ja bensavalo syttyy...(sky @ Syys. 26 2009,17:01) kirjoitti
![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Nyt kyllä kusetat, nakit ei kestä kuin 15 min ja siinä ajassa et kerkeä kuin n. 75 km jos tosissas ajat reippaasti *(TommoKe @ Syys. 26 2009,18:55) kirjoitti
Minä en oo huomannut tapahtuvan mitään nopeaa kuin ykkös ja kakkos vaihteella. Vitosella ja kuutosella menee niin hitaasti että melkein kerkeis röökillä käydä... Mutta mullahan ei ookkaan kilosta supersporttia, vaan vajaakuutioinen ysi.... *
Autoissa olen huomannut kylläkin moisen ominaisuuden, tiedä häntä mistä johtuu
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jokohan kohta voidaan heitellä ilmaan arvauksia vuoden 2010 kymppikawasta? Veikkaisin jotain faceliftiä tulevan, mutta tuskin kokonaan uutta laitetta?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jostain muistelen lukeneeni, että 2010 tulee uusi malli, mutta vasta loppuvuodesta. Pitäs olla ns. "bigbang"- moottori yms.(Athene @ Syys. 27 2009,10:14) kirjoitti
Toivottavasti eivät hyvän moottorin sytytysjärjestystä turhaan kopeloi... Sen verran pettymys oli tuon uuden rytkösenkin pannu, vaikka kuinka sitä hypetettäisiin.(raikkonen @ Syys. 27 2009,10:30) kirjoitti
Supermoto
Onko toi "bigbang" enteellinen nimi?(raikkonen @ Syys. 27 2009,10:30) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Yamahan tyyliin, mutta hieman pidemmälle vietynä.
- P
Edit: ja tosiaan 2010 tarkoitus ilmestyä, mutta vasta loppuvuodesta. Kuten nimim. raikkonen mainitsikin.
Jumankaut, toi vehje on varmaan jo melko härski. Saa nähä pysyyko nipus.![]()
'03 ZX6R
Toivottavasti ei Yamahan tyyliin, vaan paljon parempana... Ei tuo Yammun uusi big bang moottori nimittäin aidosti oikeasti ole niin hyvä ollut kuin aluksi kovasti yritettiin mainostaa(Perkele @ Syys. 27 2009,15:40) kirjoitti
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Eihän se R1 ole big-bangia nähnytkään. Cross-plane kampurahan tuossa on..(Athene @ Syys. 27 2009,19:32) kirjoitti
"The radical 540° gap in the firing order is double the gap that the new R1 uses, and means that the ZX-10R motor turns a full one and a half revolutions without any cylinders firing. The gap in the R1 firing order is only 270° which in itself was considered rather long."
Joten Jammun konstruktioon verrattuna pyörähtää melko pitkästi ilman että yksikään tulppa kipunoi, tuon vuoksi sinne väitetään tulevan tuo elektroninen apumoottori joka työntää joka toisella kierroksella 1 & 4:n puristustahdilla mäntiä avustaen ylöspäin. Ja samalla kun ei tuota hommaa tee, niin avustaa akun lataamisessa eli hoitaa myös laturin hommia.
Mielenkiintoinen systeemi, mutta saa ny sitten nähdä mitä sieltä loppujen lopuksi ulos pukkaa ens vuoden loppupuolella.
- P