Sivu: 86 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3676848586878896136 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2551:stä 2580:een 4629:sta
  1. #2551
    Oisko Kellää tietoo missä ois vika kun virrat kun laittaa päälle nii mittari kyl tekee rullaus kieroksen mutta bensapumpulta ei kuulu mitään hurinaa ja vaijerit ei liiku mihinkää? Viikko sitte ajoin pyörän talliin ja toimi hienosti ja nyt kun koittaa nii ei mitään.

    Voiskohan olla piuhat nii hapettunu ym kun sateella ajoin ennenkö talliin vein? Pitää mennä yrittää tutkia...

    Pyöränä 04 10r
    --GsxR:iä--
  2. #2552
    ^ Hapettuneet liittimet olis munkin veikkaus. Oireet viittais siihen ja 04-05 kympissä aika yleinen ongelma.



    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  3. #2553
    Mitenkäs ne piuhat sielt bensapumpun pohjasta irtoo? ne 2 piuhaa mitkä menee semmosii pyöreisii liittimii? Vetämällä ne ei ainakaa lähteny tai sit mulla ei oo voimaa. Eli onko niihi joku jippo?

    Ja missähä noissa yleensä sulakkeet sijaitsee? Kun ei ollu penkin alla eikä perässä??



    --GsxR:iä--
  4. #2554
    Joo sulakkeita ei taida hirveen montaa olla? no ne oli ainaki kaikki ok. Ja bensapumppua ennen olevalle liittimelle tuli ainakin virtaa... Taitaa sit bensapumppu olla sökönä, outoa että ois itestää vaa menny hajalle...
    --GsxR:iä--
  5. #2555
    Lainaa (Poko @ Heinä. 01 2011,18:25) kirjoitti
    Joo sulakkeita ei taida hirveen montaa olla? no ne oli ainaki kaikki ok. Ja bensapumppua ennen olevalle liittimelle tuli ainakin virtaa... Taitaa sit bensapumppu olla sökönä, outoa että ois itestää vaa menny hajalle...
    Lainaa kirjoitti
    Tuossa C-mallissa on ollut ongelmaa johtosarjan hapettumisen kanssa, ainakin joissain yksilöissä.
    Itse joskus otin (asiantuntijoiden vinkistä) auki 2 liitintä akun vierestä vasemmalla.
    Vasemman sivuposken takaa (muoviläpyskä satulan ja tankin kohdalta) löytyy rungon vierestä umpeen teipattu johtosarja jossa 2 litteää "riviliitintä". Avaa veitsellä varovasti auki ja putsaa mahdolliset "homeet" liittimistä.
    Suuri osa sähköistä kulkee noiden liittimien kautta ja siellä on usein hapettumaa.
    Kato noi vielä ennen kun alat uutta bensapumppua tilailemaan. Vaikka bensapumpulle tuliskin virtaa niin joku hapettunut liitin voi aiheuttaa sen, että ajonesto alkaa vittuilemaan ja aiheuttaa samat oireet.



    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  6. #2556
    Joo suoraan akulta kun anto pumpulle virtaa nii alko surraa kyllä, eli nyt sit metästetää sitä kuka varastaa mun virrat...
    --GsxR:iä--
  7. #2557
    Kannattaa samalla, kun kerta remppaa tekee käyttää pumppu pois ja puhdistaa sen sisältä sihti. Muuta suodatintahan tuossa ei ole.
    https://www.mprengas.fi
  8. #2558
    Lainaa (Poko @ Heinä. 01 2011,16:21) kirjoitti
    Oisko Kellää tietoo missä ois vika kun virrat kun laittaa päälle nii mittari kyl tekee rullaus kieroksen mutta bensapumpulta ei kuulu mitään hurinaa ja vaijerit ei liiku mihinkää? Viikko sitte ajoin pyörän talliin ja toimi hienosti ja nyt kun koittaa nii ei mitään.

    Voiskohan olla piuhat nii hapettunu ym kun sateella ajoin ennenkö talliin vein? Pitää mennä yrittää tutkia...

    Pyöränä 04 10r
    Mulla teki tuon saman homman kerran
    kun ajoin sateella.teki sen kun sammutin pyörän avaimesta.pari kertaa täytyi laittaa virrat päälle ja pois.
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  9. #2559
    Lainaa (Medi @ Heinä. 01 2011,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Heinä. 01 2011,18:25) kirjoitti
    Joo sulakkeita ei taida hirveen montaa olla? no ne oli ainaki kaikki ok. Ja bensapumppua ennen olevalle liittimelle tuli ainakin virtaa... Taitaa sit bensapumppu olla sökönä, outoa että ois itestää vaa menny hajalle...
    Lainaa kirjoitti
    Tuossa C-mallissa on ollut ongelmaa johtosarjan hapettumisen kanssa, ainakin joissain yksilöissä.
    Itse joskus otin (asiantuntijoiden vinkistä) auki 2 liitintä akun vierestä vasemmalla.
    Vasemman sivuposken takaa (muoviläpyskä satulan ja tankin kohdalta) löytyy rungon vierestä umpeen teipattu johtosarja jossa 2 litteää "riviliitintä". Avaa veitsellä varovasti auki ja putsaa mahdolliset "homeet" liittimistä.
    Suuri osa sähköistä kulkee noiden liittimien kautta ja siellä on usein hapettumaa.
    Kato noi vielä ennen kun alat uutta bensapumppua tilailemaan. Vaikka bensapumpulle tuliskin virtaa niin joku hapettunut liitin voi aiheuttaa sen, että ajonesto alkaa vittuilemaan ja aiheuttaa samat oireet.
    Joo kiitoksia neuvoista! Medi osu oikeeseen eli oli toinen noista liittimistä vissii ottanu hieman lämpöä kun oli ihan sulanu ja vielä hapettunu nii ei ihmekkää vaikkei toiminu. Nyt pelaa
    --GsxR:iä--
  10. #2560
    Hyvä että sait Kymppisi taas toimimaan.

    En oo kiitoksen kipee mutta mihinkähän nuo lainausten "omistuskirjoitukset" häviää...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  11. #2561
    Jaa-a en tiedä sitä. Mutta hyvä että joku tietää näistä jotai, mä osaan vaa ajaa ja sitäkin välttävästi... Ja kun osais hakua käyttää nii apua ois voinu löytyä mutta noh, toimiipaha nyt toi mopo...
    --GsxR:iä--
  12. #2562
    Lainaa (Goofy S @ Heinä. 02 2011,00:06) kirjoitti
    En oo kiitoksen kipee mutta mihinkähän nuo lainausten "omistuskirjoitukset" häviää...
    Sun viestistähän se lainaus oli, mutta en osannu lainata kahta viestiä samalla kertaa niin, että molemmissa olis nimet säilyny, sorry *

    E: Hyvä, että löyty vika. Muita yleisiä murheen aiheita näissä ei oikein taida ollakaan, eli nyt vaan huoletta ajoa!



    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  13. #2563
    Joo. Ja toi toinen noista oli kun uus mutta se toinen.. Se oli ihan musta eli vissii ottanu lämpöä. Liitin oli sulanu ihan muodottomaks joten se piti halkasta kokonaa että sen sai auki. Sisältä sit löyty muovia joka välistä kun oli sulanu+ joka paikka hapettunu ja semmosessa mössössä...
    --GsxR:iä--
  14. #2564
    Oliskohan kenelläkään tietoa,sopiiko C mallin Öhlinssi D malliin,ja mikähän mahtaa olla ero?
    Siis kyseessähän on 10r.

    Olis vaan etusasti saatavilla,jos ei oo hirveesti pituuseroo.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  15. #2565
    Lainaa (Medi @ Heinä. 02 2011,01:49) kirjoitti
    Lainaa (Goofy S @ Heinä. 02 2011,00:06) kirjoitti
    En oo kiitoksen kipee mutta mihinkähän nuo lainausten "omistuskirjoitukset" häviää...
    Sun viestistähän se lainaus oli, mutta en osannu lainata kahta viestiä samalla kertaa niin, että molemmissa olis nimet säilyny, sorry *

    E: Hyvä, että löyty vika. Muita yleisiä murheen aiheita näissä ei oikein taida ollakaan, eli nyt vaan huoletta ajoa! *
    Sun pitää manuaalisesti lisätä ensimmäiseen "quote" takiin nickki ja päiväys. Esim "quote=Goofy S,Heinä. 02 2011,00:06" (lainausmerkkien tilalla tietysti hakasulut)

    Lainaus näyttää tältä


    Lainaa (Goofy S @ Heinä. 02 2011,00:06) kirjoitti
    blaa blaa....


    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #2566
    oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  17. #2567
    Lainaa (sky @ Heinä. 02 2011,17:40) kirjoitti
    oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi *
    Ovat sen verran kovia aikoja, että Rykkösellä ei ole samoihin karkeloihin asiaa
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  18. #2568
    Lainaa (-kepa- @ Heinä. 02 2011,20:07) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 02 2011,17:40) kirjoitti
    oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi *
    Ovat sen verran kovia aikoja, että Rykkösellä ei ole samoihin karkeloihin asiaa *
    Mä oon todennutkin että tuolla välillä mun zx9r ois vienyt rykköstä, kun siinä oli pari palikkaa paikoillaan. Valitettavasti ei ikinä tullut kellotettua ko väliä kun palikat oli kiinni.

    Kaveri mittas 4.2 s c-kybällä, mutta mä oon kuitenkin hieman skeptinen siihen aikaan Ja todettakoon että olosuhteet oli silloin kaikin puolin erittäin suotuisat



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  19. #2569
    Nyt on kiinni Zetorin Nissinit,punosletkut ja Brembon palat.Tulihan jarruista kerrastaan loistavat . Vakio jarruilla oli kahvan säätö 4/5 ja tarvi kolmee sormea,jotta perä nousu maasta,Nyt kahva 1/5 ja takapyörän irrottamiseen riittää etusormen voima
    Alle 200€,ja 2006 10r:ssä on jarrut
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  20. #2570
    Lainaa (grandi67 @ Heinä. 03 2011,13:26) kirjoitti
    Nyt on kiinni Zetorin Nissinit,punosletkut ja Brembon palat.Tulihan jarruista kerrastaan loistavat . Vakio jarruilla oli kahvan säätö 4/5 ja tarvi kolmee sormea,jotta perä nousu maasta,Nyt kahva 1/5 ja takapyörän irrottamiseen riittää etusormen voima
    Alle 200€,ja 2006 10r:ssä on jarrut
    Kuulostaa kyllä hyvältä. Itsekkin tekisi mieli päivitellä jarruja, vaikka nykyisilläkin kyllä pärjää vallan mainiosti.

    Mistä hommasit Nissinit? Menee ilmeisesti suoraan paikalleen ilman modauksia?
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  21. #2571
    Lainaa (sky @ Heinä. 02 2011,20:25) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Heinä. 02 2011,20:07) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 02 2011,17:40) kirjoitti
    oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi *
    Ovat sen verran kovia aikoja, että Rykkösellä ei ole samoihin karkeloihin asiaa *
    Mä oon todennutkin että tuolla välillä mun zx9r ois vienyt rykköstä, kun siinä oli pari palikkaa paikoillaan. Valitettavasti ei ikinä tullut kellotettua ko väliä kun palikat oli kiinni.

    Kaveri mittas 4.2 s c-kybällä, mutta mä oon kuitenkin hieman skeptinen siihen aikaan Ja todettakoon että olosuhteet oli silloin kaikin puolin erittäin suotuisat
    4-5s väliin pitäs mennä. 0-100km/h noin 3s ja 0-200km/h n.7,5s huippukuskilla vakioalustalla.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  22. #2572
    eikait tuossa 0-200km/h pitäs kovinkaan kauaa mennä Mulla ainakin vakio välit ja näyttää kulkevan 170km/h ykkösellä joten ainoastaan vaihteen vaihto ilman sifteriä hidastaa jonkin verran.

    Tosin eipä tarvitse käydä myöskään aikaa kokeilemassa vielä 3 viikkoon kun kortti jo juhannuksesta ollu huilaamassa poliisin hallussa
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  23. #2573
    Lainaa (-kepa- @ Heinä. 03 2011,14:33) kirjoitti
    Lainaa (grandi67 @ Heinä. 03 2011,13:26) kirjoitti
    Nyt on kiinni Zetorin Nissinit,punosletkut ja Brembon palat.Tulihan jarruista kerrastaan loistavat . Vakio jarruilla oli kahvan säätö 4/5 ja tarvi kolmee sormea,jotta perä nousu maasta,Nyt kahva 1/5 ja takapyörän irrottamiseen riittää etusormen voima
    Alle 200€,ja 2006 10r:ssä on jarrut
    Kuulostaa kyllä hyvältä. Itsekkin tekisi mieli päivitellä jarruja, vaikka nykyisilläkin kyllä pärjää vallan mainiosti.

    Mistä hommasit Nissinit? Menee ilmeisesti suoraan paikalleen ilman modauksia?
    Saksan ebaystä löyty kuukauden bongaamisen jälkeen. Ovat aika suosittuja. Paikalleen menee heittämällä ja jo pelkät satulat muutti jarrut aivan toisiksi,punosletkut ja palat päälle....helevetin hyvät
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  24. #2574
    Lainaa (soherrys @ Heinä. 03 2011,15:58) kirjoitti
    eikait tuossa 0-200km/h pitäs kovinkaan kauaa mennä * Mulla ainakin vakio välit ja näyttää kulkevan 170km/h ykkösellä joten ainoastaan vaihteen vaihto ilman sifteriä hidastaa jonkin verran.

    Tosin eipä tarvitse käydä myöskään aikaa kokeilemassa vielä 3 viikkoon * kun kortti jo juhannuksesta ollu huilaamassa poliisin hallussa *
    Niin 170km/h mittariin, totuus on aina karumpi. Saa ainakin 220km/h mittarissa olla että on tuo 200km/h rikki.

    156,5km/h ykkösellä todellista rajottimella, kakkosella 193,5km/h. Eli 2 vaihtoa joutuu tuossa 0-200km/h tekemään.



    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  25. #2575
    Lainaa (SMRacing @ Heinä. 03 2011,23:46) kirjoitti
    Lainaa (soherrys @ Heinä. 03 2011,15:58) kirjoitti
    eikait tuossa 0-200km/h pitäs kovinkaan kauaa mennä * Mulla ainakin vakio välit ja näyttää kulkevan 170km/h ykkösellä joten ainoastaan vaihteen vaihto ilman sifteriä hidastaa jonkin verran.

    Tosin eipä tarvitse käydä myöskään aikaa kokeilemassa vielä 3 viikkoon * kun kortti jo juhannuksesta ollu huilaamassa poliisin hallussa *
    Niin 170km/h mittariin, totuus on aina karumpi. Saa ainakin 220km/h mittarissa olla että on tuo 200km/h rikki. *

    156,5km/h ykkösellä todellista rajottimella, kakkosella 193,5km/h. Eli 2 vaihtoa joutuu tuossa 0-200km/h tekemään.
    Eipäs yleistetä. Oma mittari vakioväleillä ja rengastuksella ei näyttänyt noin paljoan väärin ja nyt kun on kalibroitu vielä speedohealerilla, niin tilanne on vielä eri eli näyttää hyvin 1:1 GPS:n kanssa.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  26. #2576
    Tarkoitin vakiomittaria ja vakiovälityksillä. Em. nopeudet on siis rajoittimen kierrosluvulla laskettuja vakiovälityksellä ja renkaalla.

    Eli jos c-malli ottaa 170km/h ykkösellä on joko a) välitystä pidennetty , b) rajoittimen kierroslukua nostettu ylöspäin. Mikäli näin ei ole tehty, on mittarinopeuden ja todellisen nopeuden erotus n.15km/h kyseisessä nopeudessa.

    Kannattaa ottaa huomioon että mikäli mittari heittää esim. 5% eli vaikkapa 5kmh/100kmh vauhdissa, heittää se jo 10kmh/200kmh vauhdissa ja siitä ylöspäin heitto prosentuaalisesti kasvaa entisestään, kun renkaaseen tulee luistoa. Japsipyörissä mittarin heitto vakiokunnossa on normaalisti 5-10% välimaastossa.

    Eli se on tosi että tarvitsee 2kertaa vaihtaa 0-200km/h kiihdytyksessä, mikäli ei ole välityksiin koskettu tai rajoitinta nostettu(jossa ei kyllä ole järkeä, mikäli kyseessä ei ole vähintään SBK-kilpuri)...



    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  27. #2577
    Menee pikkasen ohi aiheen mutta pyörien mittarivirheistä kun on kyse niin kerron että 2000-mallisen 12R:n joskus omistaneena ja motarilla poliisien vanhalla pistoolitutkalla huippuja mittailleena niin kun tutkaan sai nopeuden 304km/h niin Kawan mittarissa viisari värisi 340-lukeman ja sen viimeisen viivan(350) välissä. Mittarivirhe on noissa nopeuksissa jo kiusallisen suuri. Siksi joskus kun kuule jonkun vaikka huoltoaseman baarissa kehuskelevan että vedettiin äsken motarilla 250km/h niin on aivan selvää että todellinen nopeus on ollut jotain aivan muuta! Useimmathan kun sitä omaa mittaria vain tuijottelee*
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  28. #2578
    Lainaa (cool´eri @ Heinä. 04 2011,11:59) kirjoitti
    Menee pikkasen ohi aiheen mutta pyörien mittarivirheistä kun on kyse niin kerron että 2000-mallisen 12R:n joskus omistaneena ja motarilla poliisien vanhalla pistoolitutkalla huippuja mittailleena niin kun tutkaan sai nopeuden 304km/h niin Kawan mittarissa viisari värisi 340-lukeman ja sen viimeisen viivan(350) välissä. Mittarivirhe on noissa nopeuksissa jo kiusallisen suuri. Siksi joskus kun kuule jonkun vaikka huoltoaseman baarissa kehuskelevan että vedettiin äsken motarilla 250km/h niin on aivan selvää että todellinen nopeus on ollut jotain aivan muuta! Useimmathan kun sitä omaa mittaria vain tuijottelee*
    Oliko poliisi mittaamassa huippuja

    Tuossa 300 km/h vauhdissa on renkaassakin luistoa jo sen verran, että helposti heittää mittari vähän enemmän jo.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  29. #2579
    Lainaa (-kepa- @ Heinä. 04 2011,14:47) kirjoitti
    Oliko poliisi mittaamassa huippuja
    Tuossa 300 km/h vauhdissa on renkaassakin luistoa jo sen verran, että helposti heittää mittari vähän enemmän jo.

    Ei onneksi ollut poliisin kädessä tuo tutka! * *Autoliiton toimistosta sai lainaksi poliisien sinne lahjoittaman tutkan jolla pariinkin kertaan nopeuksia mittailtiin. Joo rengas sutii noissa nopeuksissa jo jonkin verran. Kulunut takanen häviää ihan silmissä kun motarilla ajelee kovimpia vauhteja. Loppuunkulunut rengashan on pidoltaan selvästi hyväkuntoista huonompi. *
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  30.  
  31. #2580
    Tuli vähän lyhennettyä pönttöä.20cm katkasin pois *





    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
Sivu: 86 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3676848586878896136 ... ViimeinenViimeinen