Oisko Kellää tietoo missä ois vika kun virrat kun laittaa päälle nii mittari kyl tekee rullaus kieroksen mutta bensapumpulta ei kuulu mitään hurinaa ja vaijerit ei liiku mihinkää? Viikko sitte ajoin pyörän talliin ja toimi hienosti ja nyt kun koittaa nii ei mitään.
Voiskohan olla piuhat nii hapettunu ym kun sateella ajoin ennenkö talliin vein? Pitää mennä yrittää tutkia...
Pyöränä 04 10r
--GsxR:iä--
^ Hapettuneet liittimet olis munkin veikkaus. Oireet viittais siihen ja 04-05 kympissä aika yleinen ongelma.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Mitenkäs ne piuhat sielt bensapumpun pohjasta irtoo? ne 2 piuhaa mitkä menee semmosii pyöreisii liittimii? Vetämällä ne ei ainakaa lähteny tai sit mulla ei oo voimaa. Eli onko niihi joku jippo?
Ja missähä noissa yleensä sulakkeet sijaitsee? Kun ei ollu penkin alla eikä perässä??
--GsxR:iä--
Joo sulakkeita ei taida hirveen montaa olla? no ne oli ainaki kaikki ok. Ja bensapumppua ennen olevalle liittimelle tuli ainakin virtaa... Taitaa sit bensapumppu olla sökönä, outoa että ois itestää vaa menny hajalle...
--GsxR:iä--
(Poko @ Heinä. 01 2011,18:25) kirjoitti
Kato noi vielä ennen kun alat uutta bensapumppua tilailemaan. Vaikka bensapumpulle tuliskin virtaa niin joku hapettunut liitin voi aiheuttaa sen, että ajonesto alkaa vittuilemaan ja aiheuttaa samat oireet.kirjoitti
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Joo suoraan akulta kun anto pumpulle virtaa nii alko surraa kyllä, eli nyt sit metästetää sitä kuka varastaa mun virrat...
--GsxR:iä--
Kannattaa samalla, kun kerta remppaa tekee käyttää pumppu pois ja puhdistaa sen sisältä sihti. Muuta suodatintahan tuossa ei ole.
https://www.mprengas.fi
Mulla teki tuon saman homman kerran(Poko @ Heinä. 01 2011,16:21) kirjoitti
kun ajoin sateella.teki sen kun sammutin pyörän avaimesta.pari kertaa täytyi laittaa virrat päälle ja pois.
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Joo kiitoksia neuvoista! Medi osu oikeeseen eli oli toinen noista liittimistä vissii ottanu hieman lämpöä kun oli ihan sulanu ja vielä hapettunu nii ei ihmekkää vaikkei toiminu. Nyt pelaa(Medi @ Heinä. 01 2011,19:24) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Hyvä että sait Kymppisi taas toimimaan.
En oo kiitoksen kipee mutta mihinkähän nuo lainausten "omistuskirjoitukset" häviää...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Jaa-a en tiedä sitä. Mutta hyvä että joku tietää näistä jotai, mä osaan vaa ajaa ja sitäkin välttävästi... Ja kun osais hakua käyttää nii apua ois voinu löytyä mutta noh, toimiipaha nyt toi mopo...![]()
--GsxR:iä--
Sun viestistähän se lainaus oli, mutta en osannu lainata kahta viestiä samalla kertaa niin, että molemmissa olis nimet säilyny, sorry *(Goofy S @ Heinä. 02 2011,00:06) kirjoitti
E: Hyvä, että löyty vika. Muita yleisiä murheen aiheita näissä ei oikein taida ollakaan, eli nyt vaan huoletta ajoa!
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Joo. Ja toi toinen noista oli kun uus mutta se toinen.. Se oli ihan musta eli vissii ottanu lämpöä. Liitin oli sulanu ihan muodottomaks joten se piti halkasta kokonaa että sen sai auki. Sisältä sit löyty muovia joka välistä kun oli sulanu+ joka paikka hapettunu ja semmosessa mössössä...
--GsxR:iä--
Oliskohan kenelläkään tietoa,sopiiko C mallin Öhlinssi D malliin,ja mikähän mahtaa olla ero?
Siis kyseessähän on 10r.
Olis vaan etusasti saatavilla,jos ei oo hirveesti pituuseroo.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Sun pitää manuaalisesti lisätä ensimmäiseen "quote" takiin nickki ja päiväys. Esim "quote=Goofy S,Heinä. 02 2011,00:06" (lainausmerkkien tilalla tietysti hakasulut)(Medi @ Heinä. 02 2011,01:49) kirjoitti
Lainaus näyttää tältä
(Goofy S @ Heinä. 02 2011,00:06) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
oottekos muuten kellottaneet esim. racechronolla miten kybät kiihtyy 100 --> 200 km/h ? Suljetulla alueella tietysi![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ovat sen verran kovia aikoja, että Rykkösellä ei ole samoihin karkeloihin asiaa(sky @ Heinä. 02 2011,17:40) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mä oon todennutkin että tuolla välillä mun zx9r ois vienyt rykköstä, kun siinä oli pari palikkaa paikoillaan. Valitettavasti ei ikinä tullut kellotettua ko väliä kun palikat oli kiinni.(-kepa- @ Heinä. 02 2011,20:07) kirjoitti
Kaveri mittas 4.2 s c-kybällä, mutta mä oon kuitenkin hieman skeptinen siihen aikaanJa todettakoon että olosuhteet oli silloin kaikin puolin erittäin suotuisat
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nyt on kiinni Zetorin Nissinit,punosletkut ja Brembon palat.Tulihan jarruista kerrastaan loistavat. Vakio jarruilla oli kahvan säätö 4/5 ja tarvi kolmee sormea,jotta perä nousu maasta,Nyt kahva 1/5 ja takapyörän irrottamiseen riittää etusormen voima
Alle 200€,ja 2006 10r:ssä on jarrut![]()
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Kuulostaa kyllä hyvältä. Itsekkin tekisi mieli päivitellä jarruja, vaikka nykyisilläkin kyllä pärjää vallan mainiosti.(grandi67 @ Heinä. 03 2011,13:26) kirjoitti
Mistä hommasit Nissinit? Menee ilmeisesti suoraan paikalleen ilman modauksia?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
4-5s väliin pitäs mennä. 0-100km/h noin 3s ja 0-200km/h n.7,5s huippukuskilla vakioalustalla.(sky @ Heinä. 02 2011,20:25) kirjoitti
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
eikait tuossa 0-200km/h pitäs kovinkaan kauaa mennäMulla ainakin vakio välit ja näyttää kulkevan 170km/h ykkösellä joten ainoastaan vaihteen vaihto ilman sifteriä hidastaa jonkin verran.
Tosin eipä tarvitse käydä myöskään aikaa kokeilemassa vielä 3 viikkoonkun kortti jo juhannuksesta ollu huilaamassa poliisin hallussa
![]()
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Saksan ebaystä löyty kuukauden bongaamisen jälkeen. Ovat aika suosittuja. Paikalleen menee heittämällä ja jo pelkät satulat muutti jarrut aivan toisiksi,punosletkut ja palat päälle....helevetin hyvät(-kepa- @ Heinä. 03 2011,14:33) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Niin 170km/h mittariin, totuus on aina karumpi. Saa ainakin 220km/h mittarissa olla että on tuo 200km/h rikki.(soherrys @ Heinä. 03 2011,15:58) kirjoitti
156,5km/h ykkösellä todellista rajottimella, kakkosella 193,5km/h. Eli 2 vaihtoa joutuu tuossa 0-200km/h tekemään.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Eipäs yleistetä. Oma mittari vakioväleillä ja rengastuksella ei näyttänyt noin paljoan väärin ja nyt kun on kalibroitu vielä speedohealerilla, niin tilanne on vielä eri eli näyttää hyvin 1:1 GPS:n kanssa.(SMRacing @ Heinä. 03 2011,23:46) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tarkoitin vakiomittaria ja vakiovälityksillä. Em. nopeudet on siis rajoittimen kierrosluvulla laskettuja vakiovälityksellä ja renkaalla.
Eli jos c-malli ottaa 170km/h ykkösellä on joko a) välitystä pidennetty , b) rajoittimen kierroslukua nostettu ylöspäin. Mikäli näin ei ole tehty, on mittarinopeuden ja todellisen nopeuden erotus n.15km/h kyseisessä nopeudessa.
Kannattaa ottaa huomioon että mikäli mittari heittää esim. 5% eli vaikkapa 5kmh/100kmh vauhdissa, heittää se jo 10kmh/200kmh vauhdissa ja siitä ylöspäin heitto prosentuaalisesti kasvaa entisestään, kun renkaaseen tulee luistoa. Japsipyörissä mittarin heitto vakiokunnossa on normaalisti 5-10% välimaastossa.
Eli se on tosi että tarvitsee 2kertaa vaihtaa 0-200km/h kiihdytyksessä, mikäli ei ole välityksiin koskettu tai rajoitinta nostettu(jossa ei kyllä ole järkeä, mikäli kyseessä ei ole vähintään SBK-kilpuri)...
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Menee pikkasen ohi aiheen mutta pyörien mittarivirheistä kun on kyse niin kerron että 2000-mallisen 12R:n joskus omistaneena ja motarilla poliisien vanhalla pistoolitutkalla huippuja mittailleena niin kun tutkaan sai nopeuden 304km/h niin Kawan mittarissa viisari värisi 340-lukeman ja sen viimeisen viivan(350) välissä. Mittarivirhe on noissa nopeuksissa jo kiusallisen suuri. Siksi joskus kun kuule jonkun vaikka huoltoaseman baarissa kehuskelevan että vedettiin äsken motarilla 250km/h niin on aivan selvää että todellinen nopeus on ollut jotain aivan muuta! Useimmathan kun sitä omaa mittaria vain tuijottelee*![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Oliko poliisi mittaamassa huippuja(cool´eri @ Heinä. 04 2011,11:59) kirjoitti
Tuossa 300 km/h vauhdissa on renkaassakin luistoa jo sen verran, että helposti heittää mittari vähän enemmän jo.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
(-kepa- @ Heinä. 04 2011,14:47) kirjoitti
Ei onneksi ollut poliisin kädessä tuo tutka! **Autoliiton toimistosta sai lainaksi poliisien sinne lahjoittaman tutkan jolla pariinkin kertaan nopeuksia mittailtiin. Joo rengas sutii noissa nopeuksissa jo jonkin verran. Kulunut takanen häviää ihan silmissä kun motarilla ajelee kovimpia vauhteja. Loppuunkulunut rengashan on pidoltaan selvästi hyväkuntoista huonompi. *
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!