ite pyöräytin peilit kahvoja kohti, ja näkee paremmin ku orkkis peileillä...
![]()
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
800 autotunen kanssa asennettuna ja perus säädöt laitettuna. Siihen kuului vielä penkitys ennen. Soundaa varmaan kalliilta mut mulle se oli ainaki sen arvoista, nyt ei tarvi enää olla huolissaan siitä että saako mopo liian vähä löpöä kun tekee jtn muutoksia. Jos itteeni tunnen niin tuskin nää muutokset jää tähän. Enemmän ajamista ja vähemmän säätämistä.Nyt jos tekee mieli lähtee radalle tai mihin vaan mitä poikkeaa normi ajosta niin antaa sille vähän näyttöä vaan tulevasta, läppäri kiinni ja hyväksy autotunen tekemä kartta.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mitenköhän nuo sc-project:in pöntöt, onkohan ne E-hyväksyttyjä? Kun olisihan se kuitenkin hyvä olla hyväksytty pönttö. Vai liekköhän muilla sinivuokoilla kiinnostaa näillä korkeuksilla![]()
Tulipa mittailtua mölyt tuosta omasta SMC:stä, Akran slipari killerillä, joku ~90 dB näytti dB-mittari (https://www.elfaelektroniikka.fi/elf...6-595-01&toc=0) mittauskierroksilla, melko hyvällä toistettavuudella kun vaan kierrokset sai sopivaksi. Joten "kuivilla" ollaan sen perusteella kun tyyppikilvissä on lukema 88 dB @ 3750 RPM. On vähän marginaaliakin, kun mittarille sanotaan mittausepätarkkuudeksi ±2 dB. Tuo usein unohtuu itse mittaillessa.
Mittaria ei kyllä ole mitenkään kalibroitu kuin ainoastaan valmistuksen yhteydessä (toivottavasti) joten älkää pitäkö tätä lukuarvoa mitenkään jumalan sanana tai ainakaan laskeko mitään sen varaan
t. Janne
KTM 1190 Adventure ABS -16
mullakin tuli acran putken kanssa 88 dB, killeri kiinni. lumian noise meterillä mitattuna. kierrokset oli tasan 4000rpm.
että tämän perusteella pitäis kelvata kans, mutta taas toisaalta siellä putkesa lukee " FOR RACE USE ONLY"....![]()
Itse mittailin myös akran pöntöllä about 90dB lukemia, killeri kiinni 3500 rpm:llä.
'12 vm:ssä on tosiaan tyyppikilvessä 3500rpm 87dB
Eikö kellään olisi niitä matkustajan jalkatappeja hyllyllä pölyttymässä? Maksan vaikka satasen!
Minkä mallin Akrapovicilla olette mitanneet ´?
Peilit on Biltemasta, tangonpää peilit josta vaa ottaa sen tapin pois
Musta porkkana on oikeestaan hyvän näköne
![]()
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Hei,
Postaan nyt tänne kun 690 Endurolle ei ole omaa ketjua. Eli ostin tänään SuperDukelle talliin kaverin (2009 690 Enduro smoto ja enska vanteilla) ja haluaisin tietää mitä modeja tuohon kannattaa tehdä, että pyörästä saa kaiken ilon irti.
Nykyinen SD on todella paljon rakennettu ja pyörä on muuttunut vähintään 2 x niin kivaksi kuin alunperin oli ajaa
-Matti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Jos meinaat mennä kurapooriin niin välitykset ja kunnon renkaat, jos ajat mettässä/pelloilla yms. menee ihan semmoisenaan.
Moni on vienyt keulaputket herkistettäväksi jollekkin ammatti simmaajalle, muuttuu kuulemma paljon paremmaksi, itse en käyttänyt kun en osaa muutenkaan ajaa kunnolla
Ja jos meinaat kaatuilla mettässä niin syylärin kiinikkeet nippusiteillä löysästi kiinni ettei hajoo, parhaimmat vinkit täältä:http://www.matkaendurot.net/forum/vi...php?f=5&t=6940 modattu: ai sä olitkin jo siellä![]()
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Onks Akran pönttö e-hyväksytty? En ainakaan löytäny päältäpäin katottuna mitään sellasta tekstiä, mp-poliisit ei myöskään löytäny mitään kun äsken pysäyttivät. Onneks tuli laitettuu db killeri kiinni ku herätin sitä talviunilta. Näillä herroilla ei ollu syytä lähtee mittailemaan ääniä tai valittamaan puuttuvasta e-hyväksynnästä. Totes vaan että hyvä ja hieno putkihan toi on mutta kannattais ottaa selvää siitä e-hyväksynnästä ja että joku toinen poliisi saattais hyvinki olla toista mieltä.
Ei ole Akra E-hyväksytty...
Tuli tilailtua omaan tattisetti rapakon tolta puolen:
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...m=330711509487
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...m=330711508596
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...m=330711508564
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...m=230770739932
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Mitä välityksiä ootte pitäny omissa laitteissanne, ko nuo vakiovälitykset tuntuu melko pitkiltä?
itellä muistaakseni 15/45 ja huiput ~160. iha ok välit.
16/42 taitaa olla vakio.
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
jees voihan se kelatakkin mittarin mukaan rapiat 170, gearcommander lupaa noilla välityksillä rapiat 150
http://www.gearingcommander.com/
Mutta tosiaan noilla väleillä vielä pystyy kohtuu kierroksilla ajaa muuallaki ku pelkkää kyläpyörittelyä. kannattaa katella tuolta linkin takaa miten eri välitykset vaikuttaa.
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Jos laittaa 15/45 välityksen niin tarviiko ketjuille vielä alkaa tekeen mitään? Ettei ainakaan uutta ketjua tarvis ostaa...
Tuli tossa perjantaina SMC-R:ään EVO1 paketti ykkös huollon yhteydessä: http://www.ktmtwins.com/ktm-690-endu...tuning-package
Viritys on siis onnistunut:
-Äänet koveni
-Rahaa meni
-Teho tuntuu laskeneen alle 10%
-Pyörä pysyy hädintuskin käynnissä (joka 500m välein uudelleenkäynnistys)
Ja ei kun maanantaina ihmettelemään mikä kartta sinne boksiin on oikein ladattu![]()
Viimeksi muokannut: Nesmit; 26.05.2012 klo 21:09.
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ja sitten kannattaa varmistaa että FI- ja EPT- kartat on molemmat päivittetty. Noissahan on 2 karttaa, lainaus monomaniacs.nl-sivulta:
t. JanneBecause of the setup with two ECUs the 'mapping' or 'fuel map' for a 690 also consists of two parts/files. A map (file) for the fueling: ....FI.BLZ and a file for the throttle: ....EP.BLZ. This has led to problems and confusion with both dealers and owners. The two parts of a fuel map belong together and are NOT interchangeable with other fuel maps. When updating or changing the fuel map it is critical that both files are downloaded to the bikes' ECUs.
KTM 1190 Adventure ABS -16