No perkele, menen Bike Worldiin heti tänään kyselemään. Kiitos.(greatLeo @ Tammi. 17 2011,23:26) kirjoitti
No nii nyt on haettu itselle oma smc kotia. Vm -09 aj 6480 km, valkoiset muovit akran pönttö yms. 1000 km ja 5000tkm huollot tehty. Odotukset on suuret. Peilit pitää vaihtaa ja vakio kilpiteline ottaa pois. Ehkä valkoiset vanne teipit tuikata kiekkoihin. viime kesä ajettiin hussen 610 ie:llä. Hyvä sekin oli mutta hieman mopo.
Heti ensimmäinen kysymys. Pitäskö ilmansuodatin vaihtaa öljyttävään vaahtomuovi versioon Vakio on ilmeisesti paperi. Ajan nääs aika paljo hiekkateitä.`Mikäs noissa enduroissa on?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Loistava valinta! Uskon että suuret odotukset täyttyvät, siksi hauska peli on kyseessä. Itsellä ehti hetken olla uusi Husse, mutta SMC on kyllä sitäkin parempi.(mikok @ Tammi. 20 2011,22:08) kirjoitti
Tuosta mun pärrän kuvasta näkyy yhenlaiset valkoiset vanneteipit, mielestäni passaavat hyvin. Kilpitelineeksi monet laittavat Tail tidyn, omassakin on se edellisen omistajan jäljiltä. Ihan siisti verrattuna vakiohäkkyrään. Mutta mikä niissä peileissä tökkii? Mun silmään nuo vakiopeilit on ihan siistit.
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
E:ssä on paperifilsu ja se kyllä suodattaa hvyin, mutta joissakin yksilöissä tahtoo vetää kotelon ja filsun välisaumasta pölyä sisään. Sipaisu paksua vaseliinia saumaan hoitaa tiivistyksen.
Ei niissä nyt sinänsä mitää vikaa ole. Teki mieli laittaa vaa pelkästää vasemmalle sirompi peili.
Lisää kysymyksiä tuli heti mieleen ku pyörin tänää mopon ympärillä.
Onko näissä ollu niitä vuotavia bensa korkkeja/säiliöitä? Mukavasti on nuo valkoiset muovit jo pikkase ruskettuneet korkin ympäriltä.
Revin kilpitelineen irti. Tuli mielee että, mahtuuko vakiovilkut tuohon perään ton akran pöntön kanssa, vai pitääkö suosiolla mennä ostaa jotku minivilkut? Ei kehtais turhaa ruveta reikiä porailee... Onko kellään kuvia perästä näillä eväillä?
Kaatumatapit kävi mielessä kans sorvata tuohon mutta ihmetyttää että miten niitä akselinpäihin laittaa ku toinen pää on ummessa?
Onko näihin olemassa suomenkielistä manuaalia?
Millä öljynvaihto välillä porukka on ajanu? Vai pitäiskö noudattaa vaa ohjeita. Hullulle kyllä tuntuu.
Mitenkäs tuon ilmansuodattimen vaihdossa kannattaa menetellä jos paljon laskee hiekka teillä?
Ja venttiileistä ei vissii tarvi huolehtia ku siina 10 000 tkm kohdilla?
Onse vaa jumalaisen komia peli
![]()
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Saattaa se falskata. Omassani on myös valkoiset muovit, ja takakate kellertää hieman sieltä täältä. Aiemmin epäilin että sitä ei ole vaan pesty, mutta tuollaiset jäljet näyttävät enemmän bensan tekosilta. Onneksi tuli hommattua mustat muovit, niiden kanssa ei pitäisi olla samaa ongelmaa. Ei tuo valkoinen oikein ole smotoon sopiva väri.(mikok @ Tammi. 21 2011,23:20) kirjoitti
Itselläni on tosiaan tämä Tail tidy. Siinä tulee vilkutkin mukana. Pientä johtoaskaretta taitaa kuulua asennukseen. Vakioista en osaa sanoa.(mikok @ Tammi. 21 2011,23:20) kirjoitti
Ostin PowerParts-kaatumatapit, 40e per pääty. Niiden mukana tuli tarvittavat osat.(mikok @ Tammi. 21 2011,23:20) kirjoitti
Mulla ainakin tuli tuon Kotarin salkun mukana suomeksi ja englanniksi manuaali.(mikok @ Tammi. 21 2011,23:20) kirjoitti
Itse olen ajatellut mennä 2500km vaihtovälillä, ja lisäksi perinteiset talviöljyt. Manuaalissa sanottiin muistaakseni "5000km välein tai jokaisen kilpailun jälkeen". Eli jos (=kun) tulee annettua enemmän runtua niin lienee hyvä vaihdella hieman tiheämmin mölöjä koneeseen.(mikok @ Tammi. 21 2011,23:20) kirjoitti
Ainakin mun SMC muuten syö hieman öljyä, joten kannattaa tarkkailla öljyn pintaa jos vaihdosta on kulunut jo yli tonni.
True dat, ja hauska kuin mikä: tuubi *(mikok @ Tammi. 21 2011,23:20) kirjoitti
edit:
Nyt pitäisi toimia... kotikoneen näppiksessä on ongelmia v-kirjainten kanssa *(ESKIL @ Tammi. 25 2011,23:50) kirjoitti
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
... Noi sun linkit ei natsaa...
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
eihän netissä missää vaa olis ladattavissa suomenkielistä manuaalia?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Pakko seon taakse laittaa jotkut pienemmät vilkut. Ei nuo smc:een mollikat istu tuon akran kanssa mitenkään. Oisko kellään tietoa mikä olis hyvä ja halpa vikku tuohon tarkoitukseen? Malleja on niin pirusti. Turhaa ei jaksais monia tilata. Vissii jotain joustoa siinä pitäis olla ja valo sais olla kirkas turvallisuuden vuoksi. ledi sen tuskin tarvii olla...
hitto ku tuli jo toiselle puolelle porattua reikä. Nuo vakiot vaatii 10mm reiän ja monessa muussa on se 8mm...
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Itellä olis tälläset vilkut akran kans,pienimmät mitä kaupasta löyty..(mikok @ Helmi. 03 2011,18:58) kirjoitti
![]()
Ja tässä yks vaihtoehto lisää:
(mielestäni siisti, vaatii tosin tuon tail tidyn kaverikseen)
Vilkut Stormilta, oisko ollut 25,- ekee? Vastukset päälle kympin Yleiselektroniikasta
![]()
FXSB & ZX10R
aattelin kysellä kun rupes kiinnostamaan tommonen kottarainen,että! onko millanen jos pitää vetää pitempää siivua esim.200-300km, paljon tommonen kuluttaa? kuitenkin pääasiallinen käyttö ois kylällä kurvailua ja työmatka ajelua ja minne sitä ikinä eksyykäänoli tommonen 990smr ensin mielessä mut ei taida perse kestää 15k laittaa,tai saattaa tulla kotona olosta tukalaa.. tietysti sitten aina pystyy *
![]()
Oikea vastaus olis tuohon lähinnä "who cares"(mikkis83 @ Helmi. 09 2011,21:39) kirjoitti
![]()
Mutta siis 4-5 litraahan tuo kai vienee satkulla
FXSB & ZX10R
selevempi homma!elikkä sen parisatkua pääsee ja sit on hätä asemalle *ei sillä että oltas mitään euroopan turneeta vetämässä,kuhan nyt pystys ees jossain käymään ettei hihat pala ennen kun on päässy taajamasta.
No juu,sekalaisessa ajossa on itellä menny niin että noin 200km tai vähän alle niin valo syttyy. On tosin lyhkäsemmät välitykset joten meinaa olla matka-ajossa vähän turhankin korkeat kierrokset.(mikkis83 @ Helmi. 09 2011,22:43) kirjoitti
Onko täällä kukaan laittanu näihin power commanderia?Kiinnostais kokemukset.!
Entä QuickShifteriä? Olis vakavasti harkinnassa.
Power Commanderia ei saatu ikinä toimimaan. Tuneboy on minulla ja hyvin toimii. Oma pyörä olisi myös myynnissä 690 SMC
Mikäs siinä power commanderissa tökki?(Otto-79 @ Helmi. 10 2011,09:05) kirjoitti
Joo huonosti kirjoitin tuohon edelliseen. Elikkä Power Commanderia ei ole ollenkaan SMC:hen.
Hmm,kyllä Duell:in luettelossa näky olevan 690:n kohdalla saatavissa Power Commander V,tosin vm.-09 alkaen,itellä -08 ja luulisi että sama peli on? No,yhtäkaikki taidan jättää koko kommanderin väliin,tänään lähti quickshifteri tilaukseen(Otto-79 @ Helmi. 10 2011,09:58) kirjoitti
![]()
Voi lukea mutta ei siihen sitä saa. Vuodesta 2008 on lukennut Power Commanderin sivuilla että tulossa mutta ei sitä kyllä ikinä tule.
Muutama kysymys on tullu mielee tuosta mopottimesta. En omista suomenkielistä ohjekirjaa. Kuuluisko mukana tulla semmunen? Joskus oli juttua että niitä toimitettiin jälkikätteen?
Voisko joku kertoa selkokielellä sen ruisku potikan numeroiden merkityksen. Niitä on kuitenki aika paljon siinä
Yks päivä pyörä oli suorassa telineelle pöngättynä ja tankkasin tankin ehkä pikkase liian täytee. No Laskin mopon seisontajalalle ja kappas jo loris bensa pitkin katteita. Miten onko tämä normaalia? Onks siinä joku ylivuoto juttu. Pitää vissii ottaa yhteyttä jonnekkin huoltoo ja yrittää naukua uus korkki. Kerran jo motopalvelussa näytin pyörää ku olin kaupoilta tulossa. Mutta ei nuo sillon vielä mitänn luvanneeet...
Pääsis vaa ajelee
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Eiköhän se ohjekirja mukana kuuluisi olla.Itellä ainakin oli ja ihan suomenkielinen.(mikok @ Maalis. 01 2011,22:27) kirjoitti
Manuaali kertoo map-select asennoista seuraavaa (mikäli näitä tarkoitit),eli
Asento 1. Soft - vähentää huipputehoa paremman ajettavuuden saavuttamiseksi
Asento 2. Advanced - perusteho ja erittäin välitön kaasuun reagointi
Asento 3,4,5,6,7,8,9 Standart - perusteho ja tasapainoinen kaasuun reagointi.
Asento 0. Huono polttoaine.
Muistaakseni itellä kävi tuon tankin kans joskus vähän samalla lailla,ei tosin ollu pukilla vaan ihan aseman pihassa,en nyt muista oliko pyörä liian suorassa vai kallellaan tankatessa mutta korkin välistä se yli loppujenlopuksi kuitenkin tuli.
kantsii tarkistaa tiiviste siitä tankin ja korkin_vastin_kappaleen välistä.(Ei korkin ja tankin.) Ainakin SMT:ssä siinä on sellainen o-rengas joka oli mun pyörässä huonosti paikallaan. Tankin täynnä ollessa, siitä vuoti bensaa ulos varsinkin jarrutuksessa.
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Onkos tässä vehkeessä tuo ketjun "tyhjäliike" tosiaan vaan 5mm, ku kuulostaa omaan korvaan jotenki nii vähäseltä.
690 SMC
Jos tarkoitat että ketju liikkuu vain 5mm lepotilassa niin sitten on kyllä aika kireällä(Kusti1 @ Maalis. 19 2011,16:52) kirjoitti
![]()
Kotarin säätö ilmoitetaan yleensä että kuinka monta milliä jää takahaarukan ja ketjun väliin kun ketjun nostaa alapuolelta tietystä kohtaa niin ylös kuin nousee.
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Jotenkin sekavasti on tuo manuaalissa selitetty.(kooma @ Maalis. 21 2011,21:40) kirjoitti
Mutta kun oikein tarkkaan kuvia katsoo ja yhdistelee kirjaimia numeroihin niin kyllä tuo 5mm on ketjun etäisyys swingistä, 30mm ketjulaahaimen päästä mitattuna.
Eikä suinkaan ketjun vapaaliike ylös alas suunnassa, kuten kai monessa pyörässä ilmoitetaan.
Suurkiitokset, noinha se tosiaan onkin kun kuvaa tarkemmin kattoo.(Seikkailu_R @ Maalis. 21 2011,21:55) kirjoitti
![]()
690 SMC
Kiitokset myös täältä, nyt tuli tähänkin selvyys. Hieman erikoisella logiikallahan tuo mittaustapa on esitetty... siksi kai työkalupaketin mukana tulee se kaljapullon avaaja(Kusti1 @ Maalis. 21 2011,23:24) kirjoitti
![]()
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Wanhassa LC4:ssa on helppoa kun A=0mm.(greatLeo @ Maalis. 22 2011,22:54) kirjoitti
Selkeää, ei paljoa jää varaa soveltamisella tai arvailulle, vaikka olisikin tuota avaajaa jo käytellyt.
Avaajaan sopii muuten räikän/momenttiavaimen pää.
Noissa koneissa taitaa olla ainakin muutama kohta johon tuota avaajaa voi (väärin)käyttää.
Vannelukoissakin kai aika yleisesti 13mm mutteri, tai ainakin kaikissa mitä itsellä on ollut.
Eli ei lainkaan turha värkki...