Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Tällainen tuli eteen eka kertaa rengasasioissa. Fjr suosituksen (käyttöohjekirjan) rengastyypi on Mezler 180/55-17 Roadtec Z 6 C. Tällä renkaalla ajelin myös edellisellä mopolla (bandiitti 1200). Nyt kun, rengaskaupalla kävin, niin ensimmäistä kertaa kysyttiin kumpi malli. Toinen oli myös muuten samoin merkinnöin,mutta lisäksi Intract C 6. Mitähän muuta eroa renkaissa kuin hinta? Muuten olen ollut kyseiseen merkkiin ihan tyytyväinen ainoa miinus on kuluvuuden kesto max. 7000km/taka rengas. Ajotyyli mielestäni rauhallinen,tietysti aika paljon kaks päällä ajoa. Mikä toisaaltaan selittää kulumisenkin.Tietysti voisi välillä vaihtaa merkkiäkin, mutta kun varastossa vielä yksi Mezlerin etunen. Kai ne hyvä olis olla samaa merkkiä?
    rengas
  2. #2
    ehdottomasti reunavahvistettu malli FJR:ään. Lisää paitsi kestävyyttä, myös ajovakautta mutkissa oleellisesti.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Interact on käisttääkseni tuosta renkaasta uudempi kehitysversio. Katu- ja touring-ajelussa ei ole niin suurta merkitystä sillä ovatko renkaat saman valmistajan tai samaa mallia keskenään. Pääsääntönä tässä kannattaa pitää kuitenkin se, että eturengas olisi ominaisuuksiltaan vähintään yhtä pitävä kuin takanen, mieluummin vähän parempi. Eli jos takana on puhdas touring-rengas niin eteen sitten touring tai sport-touring -luokan kumi. Asiansa osaava rengaskauppias kyllä osaa kertoa miten eri valmistajien kumit vertaantuvat toisiinsa. Jos ei osaa, vaihda liikettä. Kulutuskestoa matka-ajoon saa käyttämällä hieman valmistajan suositusta korkempia rengaspaineita. Käytännössä hyväksi havaitut paineet kylmana ovat edessä 2,7-2,9bar ja takana 2,9-3,2bar hieman renkaasta riippuen.
    Superbike #7
  4. #4
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kulutuskestoa matka-ajoon saa käyttämällä hieman valmistajan suositusta korkempia rengaspaineita. Käytännössä hyväksi havaitut paineet kylmana ovat edessä 2,7-2,9bar ja takana 2,9-3,2bar hieman renkaasta riippuen.
    Nostaisin vielä noistakin hiukan. FJR kun vaatii ohjemirjan mukaan eteen 2.7 ja taakse 2.9.
    itse olen käyttänyt edessä 3.0 ja takana 3.2
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  5. #5
    MICHELIN pilot road 2 eteen vahvistettu ja MICHELIN pilot road 3 taakse vahvistettu.
    Alla ollut metzeler z6 ja 8 misukka on kestävämpi.
    Viimeksi muokannut: mattianki; 13.03.2012 klo 16:58.
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    MICHELIN pilot road 2 eteen vahvistettu ja MICHELIN pilot road 3 taakse vahvistettu.
    Miksei kolmosia molempiin päihin?
    Superbike #7
  7. #7
    Ei taida olla vahvistettua.
  8. #8
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla vahvistettua.

    Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi pitäisi olla vahvistettu? 58W painoindeksin mukaisia kuitenkin löytyy, ja sellainen on omassakin pyörässä alla.

    Tuo näyttää pitävän paikkansa omienkin vertailujen perusteella että Michelin kestää enemmän kilometrejä kuin Z8
    Viimeksi muokannut: qazwsx; 13.03.2012 klo 20:51.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  9. #9
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi pitäisi olla vahvistettu? 58W painoindeksin mukaisia kuitenkin löytyy, ja sellainen on omassakin pyörässä alla.
    Painava matkaleh.. ja monesti varmaan kaksi päällä. niin ajovakaus on parempi kun renkaat ovat tukevampia.
    nim 550kg ajokunnossa
  10. #10
    Saamani opin mukaan painoindeksi ei ole se juttu, vaan renkaarungon jäykkyys. Raskas mopo lujassa mutkassa aiheuttaa renkaan reuna- alueen taittumista. Itse ajoin ekan sarjan fjr:llä vahvistamattomilla ja seuraavan vahvistetuilla pilot road kakkosilla. Ero oli selvä heti kun mutkassa vauhti kasvoi. Samalla kulutuskestävyys kasvoi liki 1500 kilometriä vaikka vauhdit nousivat selvästi kun mopo tuli samalla tutummaksi ja sen rajat alkoivat löytyä.

    Korjatkaa vapaasti jos väittämä on väärä.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 13.03.2012 klo 21:43.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    MICHELIN pilot road 2 eteen vahvistettu ja MICHELIN pilot road 3 taakse vahvistettu.
    Alla ollut metzeler z6 ja 8 misukka on kestävämpi.
    Komppaan tätä, PR3 kuluu edessä aalloille, vastaavaa en huomannut PR2:ssa. Märkäpidossa varmaan tosin menettää vähän.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  12. #12
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Interact on käisttääkseni tuosta renkaasta uudempi kehitysversio.
    Ainakin se tuli myöhemmin markkinoille joten näin asia täytynee olla. Z6 ja Z6 Interactin ero on renkaan rungon ominaisuuksissa, Z6:ssa ei ole "viritetty" teräsvöitä kuten alla on kuvattu. Kummassakin on renkaan reunoilla ja keskellä sama kumiseos, saman aikakauden PR2:ssa on kaksi eri kumiseosta.

    Maahantuojan sivuilta:
    Interact-tekniikka
    Ns. kynnysefektistä* päästään Interact-tekniikan avulla eroon, kun renkaan jäykkyyden ja pehmeyden vaihtelut toteutetaan renkaan rungon ominaisuuksia muuttamalla eri kumiseosten yhdistelemisen sijaan. Renkaan rungon teräsvyö voidaan virittää eri kireyksille täysin portaattomasti - näin sama kumiseos antaa joko enemmän kulutuskestävyyttä tai pitoa kuljettajan ajoasennosta ja renkaan kallistuskulmasta riippuen. Optimaalinen ajo-tuntuma saavutetaan täysin ilman portaita, tai saumoja eri materiaalien välillä - turvallisesti.

    * Kynnysefekti syntyy, kun moottoripyörä kallistuu mutkassa ja tien kontaktipinnassa oleva kumiseos vaihtuu esim. kovemmasta pehmeämpään.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  13. #13
    Renkaiden suurkuluttaja
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Tällainen tuli eteen eka kertaa rengasasioissa. Fjr suosituksen (käyttöohjekirjan) rengastyypi on Mezler 180/55-17 Roadtec Z 6 C. Tällä renkaalla ajelin myös edellisellä mopolla (bandiitti 1200). Nyt kun, rengaskaupalla kävin, niin ensimmäistä kertaa kysyttiin kumpi malli. Toinen oli myös muuten samoin merkinnöin,mutta lisäksi Intract C 6. Mitähän muuta eroa renkaissa kuin hinta? Muuten olen ollut kyseiseen merkkiin ihan tyytyväinen ainoa miinus on kuluvuuden kesto max. 7000km/taka rengas. Ajotyyli mielestäni rauhallinen,tietysti aika paljon kaks päällä ajoa. Mikä toisaaltaan selittää kulumisenkin.Tietysti voisi välillä vaihtaa merkkiäkin, mutta kun varastossa vielä yksi Mezlerin etunen. Kai ne hyvä olis olla samaa merkkiä?
    Mulle riitti kanssa nyt nuo Mezlerit Z6:t. Takanakki suli sivuista tasan 7 000km:ssä aivan silestoneiksi. Myös kaksi paallä tuli ajettua jonkin verran. Mulla on vielä yx Mezlerin rengaskerta tallissa ja kun sen olen ajanut loppuun, siirryn takaisin Misukan Pr2:n, joita käytin Fzr 1000:ssa vain ja ainoastaan.

    Misukat kestivät samanlaisessa ajossa paremmin, eikä sulaneet sivuista ns. "hetkessä" kun nää Z6:t. Ne meni kömöksi yhdessä viikonlopun reissussa, jossa ajettiin kaksi päällä 1 500km lähinnä mutkaa. Okei, onhan toi Fjr painavampi kuin Fzr, mut silti, mulle riitti.
    Ei kun rengaskauppoja hieromaan
    HAYABUSA -12/ko -14
    ex:BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
  14. #14
    Menee hiukan OT, kun pyörän merkki on eri mutta... Kevään aikana olen ajanut n. 200 km rata-ajoa Alastarolla ja Apparalla, ja keski-nopeitten kanssa, ei orggilaisten joiden keski-nopeatkin on melkein kisahemmoja, mutta kuitenkin, kunnolla kantaten.
    En tiedä, että onko minun PR3:set vahvistettu vai ei, mutta älyttömän hyvin ne toimii. Jopa hiukan kostealla Apparan radalla pystyi kanttaamaan melko rohkeasti - mitä se sitten onkaan siviilimutkapätkillä.

    Kyllä VFR:ssä nämä PR3:set toimii loistavasti ja ajelua myös kaksi päällä, joka on tiennyt n. 430 kg:n painoa renkaille.
    Paineet: edessä 2,8 bar ja takana 3,3 bar, kun Mich suosittaa normaalia korkeampia, ja mieluummin vähän yli, kuin vähän ali. Nyt n. 3000 km takana, josta tuo n. 200 km radalla. Mitään merkkiä kulumisesta ei vielä ole, ei keskikohdan tasaisuutta, eikä reunoja.
    Ja terve menoa sinne radoille kokeilemaan ja opettelemaan. 10 kilsaa radalla vastaa ainakin sataa maantiellä. Kokemusta on.
    Ja radallakaan en laske paineita. Eri juttu on pehmeät ratarenkaat, niissähän pitääkin paineita laskea.
    <p>.</p>
  15. #15
    Monta eri rinkulaa on tullut kulutettua alla jo. Kilometrejä tulee aikamoinen määrä ajokaudelle vuosittain.
    Michelin Pilot Road 4 GT on tähän mennessä ehdottomasti paras rengas ollut FJR:ssä. Niitäkin on jo kulutettu aika monta. Eturengas kuluu samaa tahtia kuin aiemmatkin versiosukupolvet, mutta pito on parempi.
    Takarengas se vaan kestää ja kestää ja kestää ja kestää. Uskomatonta mikä kesto renkaalla on.
    Pahimpaan karkean asfaltin aikaan ja huonon kelin aikaan kannattaa nostaa paineita molempiin renkaisiin suosituksiin nähden +0,3 baria. Toimii paremmin ajossa ja kulutuskestävyydessä.
    Minun suositukseni on siis toistaiseksi ainakin FJR:n renkaiksi Michelin Pilot Road 4 GT.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16.  
  17. #16
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Monta eri rinkulaa on tullut kulutettua alla jo. Kilometrejä tulee aikamoinen määrä ajokaudelle vuosittain.
    Michelin Pilot Road 4 GT on tähän mennessä ehdottomasti paras rengas ollut FJR:ssä. Niitäkin on jo kulutettu aika monta. Eturengas kuluu samaa tahtia kuin aiemmatkin versiosukupolvet, mutta pito on parempi.
    Takarengas se vaan kestää ja kestää ja kestää ja kestää. Uskomatonta mikä kesto renkaalla on.
    Pahimpaan karkean asfaltin aikaan ja huonon kelin aikaan kannattaa nostaa paineita molempiin renkaisiin suosituksiin nähden +0,3 baria. Toimii paremmin ajossa ja kulutuskestävyydessä.
    Minun suositukseni on siis toistaiseksi ainakin FJR:n renkaiksi Michelin Pilot Road 4 GT.
    Samoilla mennään nyt. Suosittelen ja juuri myös noilla paineasetuksilla. Itellä edessä 2.7 takana 3.1 toimii
    myös jos ajelee esim. kaks päällä tai paljon muuten kuormattuna.
    rengas