Eihän se oikein nyt onnistunut...
Tänään työntelin pyörän pihalle ja tarkoitus oli kuullostella onko vuotoja liitoksissa yms.. Putkisto istuu hienosti, eikä tuhise mistään välistä..
Siinä tyytyväisenä polttelin tupakkaa pyörän käydessä, välillä vähän kahvaa herkistellen... Sitten se tapahtui. Ecu alkoi pudotaa kierroksia lämmön noustessa ja pyörä stumppasi kuin seinään.. Ei millään käyntiin.. vähän hörähteli kun starttasi reilummalla avauksella.. Sitten sain käyntiin, mutta ei oikeastaan toimi mitenkään alle 3000 kierroksen.
Nyppäsin PC:n pois välistä ja alkoi toimia ihan ok.
Eli karkea diagnoosi on se, että mopo ei toimi huonostikaan ilman tuota "kylmärikastusta"
-Voisikkohan tuo käyttäytyä noin, jos sisässä olisi -08 -> malliin tehty kartta?
-Voisiko tuossa olla nyt väärä karttapaikka käytössä? Valintakytkintähän siinä ei nyt ole, joten sitä ei voi todeta. Läppärillä varmaan näkisi, mutta en viitsi tuota Bikefoxin sinettiä irroittaa, jos vaikka itse boxi olisi viallinen..
No, asia selviää kunhan mr.bikefox antaa näkemyksensä ongelman suhteen..
Nyt vain oli päästävä purkamaan pettymystä aiheeseen liittyvään keskusteluun..
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Niin siis onko tota nyt säädetty jotenkin tai ajettu jotain uusia karttoja sisään, vai onko tolla kartalla/kokoonpanolla toiminut aiemmin?
Hitaus on malttia!
ANY10.
Siinä pitäisi olla vastaavalle kokoonpanolle, joskus taannoin säätäjän itsensä tekemä kartta. Ei siis mikään epämääräinen tiedosto netistä..(Mika 14R @ Joulu. 03 2011,16:03) kirjoitti
Tarkoitus oli tuolta pohjalta sitten fiksata yksilöllinen kartta tuohon..
Mutta tuolla mallilla olevalla commanderilla tuosta tuskin saa mitään tolkkua.. Jotakin perustavaa laatua olevaa hämminkiä tuossa nyt on..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Eli siis vaihdoit putken ja ajoit jonkun uuden kartan commanderiin, ja heti kartanvaihdon jälkeen ei enää toiminut?
Hitaus on malttia!
ANY10.
Siis en itse ole kajonnut commanderiin milläänlailla, vaan bikefox toimitti mulle tuon PC:n ja laittoi ennen toimitusta siihen parhaaksi katsomansa kartan sisään.(Mika 14R @ Joulu. 03 2011,16:25) kirjoitti
Nyt ei toimi ei..
Jospa ongelma alkaa purkautua kunhan pääsen juttuihin..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
OK.
Pirusti helpottaisi kun olis kaikki taustatiedot selvillä
Bikefox siis toimitti commanderin jossa kartta on, asensitko sen itse?
Vai onko pyörässä ollut aiemmin commander ja vaihdoit vain yksikön bikefoxin kartalla, johtosarjojen pysyessä samoina?
Vai asensiko Bikefox commanderin tolla kartalla?
Sori oon hieman Karhuissa tällä hetkellä, mutta en oikein saa tarkkaa kuvaa mitä pyörälle on tehty.
Hitaus on malttia!
ANY10.
(Mika 14R @ Joulu. 03 2011,17:03) kirjoitti
Pyörä oli absoluuttisen vakiokuntoinen viimeisintäkin varoitustarraa yms. myöten, kun sen tuossa kaudenpäätteeksi kävin hakemassa..
Bikefox toimitti mulle yoshin kokoputkiston ja commanderin sellaisella kartalla, jolla sen pitäisi pelata ihan kohtalaisesti ja tältä pohjalta sitten oli tarkoitus keväällä penkitellä kartta valmiiksi..
Nyt pistin sitten palikat paikoilleen ja pettymykseksi sain todeta tuon commanderin sotkevan homman totaalisesti..
Tuo commander on nähdäkseni lähtöisin USA:sta, joten jos viittasit johtosarjaan sen vuoksi, että niissä voi olla esim. jotain pinnijärjestys juttuja, niin kyllä.. Tuo commander on mallia ZX-14, eikä ZZR 1400...?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
No nyt selkeni!
Jos sulla on tietokone jolla pääset commanderiin kiinni, niin kannattaa koittaa ajaa 0-kartta siihen ja katsoa mitä tapahtuu. Sillä saisi katsottua onko vika kartassa vai laitteessa.
Jos kartta on joku valmiiksi pureksittu, saattaa se olla heti semmoinen mikä ei toimi, mutta noissa commandereissakin on ollut valitettavan paljon vikoja.
Lisäksi kannattaa katsoa että kytkennät (vaikkei ne monimutkaisia olekaan) on varmasti oikein. Siellä tais olla muistaakseni virta- ja maajohdot moottorin johtosarjapökäleiden lisäksi, niiden kytkennät kannattaa tarkistaa huolellisesti, ja laittaa maasignaali vaikka suoraan akun napaan, eikä haittaa vaikka testivaiheessa sen virrankin ottaa akulta. Huonolla maadoituksella saa yllättävän paljon negatiivisia efektejä aikaan sähkölaitteissa *![]()
Hitaus on malttia!
ANY10.
ainakin us ja eu malleilla on sama osanumero joten tokko niissä on mitään eroa... ts. on vain yksi malli![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Niin se vain oli maadoitushäiriö... Pultissa oli reilusti lukitetta ja se eristi riittävästi häiriöiden aikaansaamiseksi..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
no ei ollut iso vika![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No ei ollut onneksi kummempi syy, säästyi postitusrumbalta...
Oletteko vaihdellut noita tulppia huolto-ohjelman mukaan? Tuntuu tuo 12tkm. iridiumtulpalle aika ylivarmistelulta.. Briteistähän tuota OEM-tulppaa saa kyllä alle 40€/srj. posteineen, että samapa tuo taitaa, ainakin näin säätöhomman alla olla vaihtaa nuokin uusiin?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
mitähän oli..24 tkm ku vaihdoin...ja sanotaan nyt et ainakin sen pitäis mennä...viheliäinen homma ja suht turha, mut kait varma on varmaa...(Elmeri H. @ Joulu. 10 2011,18:13) kirjoitti
pst..putsarin kyl kandeis vaihtaa ennen säätöä..joko Ns vapariin tai ainakin uuteen.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Joo, 24tkm kuullostaa järkevämmältä.. Tulee mieleen iridiumtulpan mainospuheet, joissa luvataan ne häiriöttömät 100 tkm... K&N laitoin jo tuossa paikoilleen ja sen muovikannenkin avuksi tein alumiinilevyn, jotta pysyy tiiviinä..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Sattui tuossa tallia siivotessa käteen tuo Yoshimuran asennusohje.
Nyt vasta useita viikkoja asennuksen jälkeen hyppäsi silmille, NOTE: "This Yoshimura full system is designed to be installed without exhaust port seals"
Minusta ne ne tiiviste pinnat vaikuttivat ihan perustavaralta, että mikä lienee ideana? Lieneekö ajateltu että kun käyrästö on irtonainen, eli kaikki putket ja kollektori, keskenään vapaasti liikkuvalla slip-on-periaatteella kasassa, niin pinnat sattuvat hyvin ilman tiivisteitäkin??
Kyllä siellä vaan on nyt suurella vaivalla metsästetyt tiivisteet välissä ja hyvin istuu, eikä tuhise..
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
-06: Alayläväliväännöt kohdillaan ja kaasun ja kaasuttajan reagointi kohdillaan.(airmax @ Huhti. 20 2011,23:44) kirjoitti
![]()
mistä edulliset ketjut rattaat??
pistäkää hintoja ja paikkoja.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
kettenmax.dekirjoitti
205 € setti
(1 x X-Ring-Motorradkette D.I.D 530ZVMX G&G mit 116 Gliedern (super verstärkt, goldfarbig) endlos ,1 x Kettenritzel 17Z ,1 x Kettenrad 41Z *)
07 ZZR 1400
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Kettensatz mit D.I.D G&G 530 ZVM-X, X-Ring Kette (offen)
Lieferumfang:
Kette: D.I.D G&G 530 ZVM-X, X-Ring, Super verstärkt (offen mit Nietschloß), 116 Glieder (Farbe: Gold)
Ritzel: 17 Zähne (wahlweise auch 16 oder 18 Zähne zum gleichen Preis !)
Kettenrad: 41 Zähne
Falls Sie ein anderes Ritzel anstatt dem originalen 17 Zähne Ritzel möchten, geben Sie das bitte unten im TEXT-Feld ein.
Ritzel und Kettenrad von JT-Sprockets ! Also absolute Spitzenqualität !
EUR 157.95
Versandkosten (Shipping to: Sverige,Finland,Danmark,Ireland,Great Britain,Nederland,Belgie,France,Luxemb.,Italia) EUR 12.90
Rechnungsbetrag (Zahlungsart: per Überweisung (pay by bank-transfer)) EUR 170.85
En ole itse tuolta tilannut, mutta äkkiseltään katsottuna yksi halvimpia just nyt. Louisilla alennusten sattuessa kohdalle vielä kympin halvemmalla.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Jep kiitoksia pitää pistää tilaukseen itse en näin halvalla löytänyt.
hmm....mutta mikä ero noissa ketjuissa on??
toisessa lukee että G&B ja toisessa G&G ja on yli kolmekymppiä kalliimpi.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
G&B 530 VM EUR 125.95(UMAS @ Joulu. 26 2011,22:28) kirjoitti
G&G 530 ZVM-X EUR 157.95
En tiedä, mikä tuo G&B lie (väri?), mutta kalliimpi on ainakin vahvempi ketju. Ja molemmat tosiaan itse niitattavia (offen mit Nietschloß), eli työkalu hyvä olla olemassa.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Tervehdys,,
Mitenkäs oli arvon Zetoristit noiden värityksien kanssa eli kyseessä 2008 niin olikos mustana vai se sinertävä ja hopea?
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zzr/1249468
Alkanu ihan pikkasen kiinnostaa Zetori ;)
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
2008 EU väri on Midnight sapphire blue, eli juuri tuo mustalta näyttävä.
Näyttää mustalta mutta seassa sinistä raetta, (metallihohtoväri) joka erottuu auringossa.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Toi nettimoton zzr on muuten sitten absiton malli kuvan perusteella, eli joko tuontipeli tai sitten se ei ole 2008 eu mallia.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kiitoksia vinkeistä...
Kävin tänää kurkkaa paikanpääl ja näytti kyl ihan musta mustalt eikä ollu nopeus triggereit havaittavis eli ei ABS:ia...
ABS saa kyl olla jotenka toi vaihtoehto saa jäädä jollekin toiselle..
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
No pentele...
Tänää tuli käytyy kaupoilla ja FJR:ä vaihtu sit 2010 Zetoriin...![]()
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *