Ilmeisesti (pikaisen googletuksen perusteella) 2008-malleissa on ollut pientä häikkää mm. öljyn kulutus, pari recallia (kytkin ja vesiletkun klemmari tjsp.), ruostuvia/haalistuvia/väriä muuttavia änkkäreitä jne. Onko tietoa 2009 malleista, onko vikoja korjattu? Ainakin nuo recall-jutut on varmaankin kunnossa uusissa.
Siitä, miten vikoja on saatu korjattua ei ole mitään faktaa mutta kyllähän noita päivityksiä saattaa tulla myös samaan vuosimalliin sarjapäivitysten mukana.(Turder @ Kesä. 16 2009,14:53) kirjoitti
Omassa pyörässä ei vielä 1500 radalla runnotun kilometrin jälkeen ole mitään merkittävää öljynsyöntiä ollut havaittavissa. Olen myös kuullut kommentteja, että öljyä kuluu mittatikun minimimerkkiin nopeasti mutta kulutus loppuu siihen ja öljytaso vakiintuu. Kyllähän tuollainen kone huohottelee herkästi liiat öljyt pois. Tuo mittatikkusysteemi vaikuttaa muutenkin hieman epätarkalta. Jotkut ovat tainneet tosin tälläkin foorumilla kirjoitella, että öjlyä on kulunut todellakin reippaasti, eli kyllä niitä oikeastikin huonoja yksilöitä on tainnut markkinoille livahtaa mutta tieliikennepyörissähän nuo menevät takuun piiriin.
lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla. Joko läppä pakoputkessa sulkeutuu ja lisää moottorijarrua, tai ruisku on tehty siten, että se katkaisee koko polttoaineen syötön tuossa moottorijarrutustilanteessa.
Onko kellään muuta tietoa asiasta; multa puuttuu osa sieltä
väliputkesta, läpän ympäriltä. Jotkut poistavat tämän ominaisuuden takia sen osan. Läppä kilisee tietty tyhjäkäynnillä!! Sen takia huomasinkin sen puuttuvan..
Juu, tuon ikävän vian ja ominaisuuden nimi on moottorijarrutus.(mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
.
Hohoo. Olipa hauskaa.(vma @ Kesä. 18 2009,09:10) kirjoitti
Olihan tuo huonohkosti selitetty, mutta kyseessä on tietty epäloogisuus ruiskun toiminnassa. Kaasun pieni hiljentäminen ei ole mahdollista vaan pyörä katkaisee hieman epäloogisesti polttoaineen syötön kokonaan -> moottorijarru. Erityisen ongelmallista tuntuu olevan pääseminen tasakaasulle pienen himmaamisen jälkeen. Pahimmillaan se jää nykimään hetkeksi edestakas, kun ruisku arpoo että syöttääkö bensaa vai ei.
Todella ikävä ja kulmikas siis ajaa välillä. Erityisen mukavaa toi on keskellä mutkaa!
Arvelivat huollossa että voisi johtua nokka-akselien asentosensorista. Vaihdetaan jussin jälkeen ni sit nähdään.
premier
emeritus
Itse en ole huomannut vastaavaa ilmiötä. Mielestäni kaasun toiminta on aika miellyttävä. Eli olisko vika kyseessä?(premier @ Kesä. 18 2009,11:27) kirjoitti
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Mulla tota pätkimistä tapahtuu ainoastaan pienillä kierroksilla. Sitä ei tarvi kärsiä kuin ykkösellä, muuten voi aina laittaa pienempää silmään. 40 km/h tai vähemmän taulussa vähän pätkii tai jopa nylpyttää. Helpottaa jos viitsii kohdella kaasukahvaa kuin kipiää pinppiä. Auttaisko commanderi? Luulin että se johtuu siitä, että kone käy vakiosäädöillä niin laihalla?
No on se aika älytöntä, että pitää hankkia PC, että saa pyörän toimimaan vakiona ees kunnolla(Pectusfortuna @ Kesä. 18 2009,13:44) kirjoitti
![]()
premier
emeritus
Eiköhän tästä kuulu kiitos EU:lle ja päästönormeille...(premier @ Kesä. 18 2009,14:27) kirjoitti
![]()
Hauskuus tietty riippuu huumorintajusta.(premier @ Kesä. 18 2009,11:27) kirjoitti
Jos kaasua kiertää kiinni, ja veto loppuu, kyseessä on moottorijarrutus.
Eri juttu tietty on, jos lintta ei toimi kuten pitää (rikki).
Niin taitaa tässä kohdin olla.
.
Onko abs-jarrullista versiota näkynyt jossain koeajettavana? Itseasiassa jarrujen kokeiluun kelpaisi vallan yhtä hyvin pienempikoneinenkin.
Ainakin Hondan koe- ajo kiertueella oli 1000RR noilla uusilla eABSeilla varustettuna. Lienee pyörä siis nytkin ajettavana Vantaan BW:ssä, luultavasti.(tsj @ Kesä. 26 2009,23:53) kirjoitti
.
Ootko saanu asiaa selvitettyä huollon kanssa?(mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
Mulla vaihdettiin nokka-akselin asentotunnistin, mutta ei vaikuttanu asiaan.
1000rr.netissä arveltiin, että tuo vois johtua viallisesta IACV-venttiilistä (Idle Air Control Valve), joka ilmeisesti kontrolloi moottorin ilman ottoa matalilla kierroksilla ajatuksena nimenomaan pehmentää sitä moottorijarrua. Tää vika viittaa vähän siihen, että se ei toimi ihan niinku pitäis?
premier
emeritus
Vantaan BW:stä kävin ennen täältä kyselemistä kattomassa. Myyja sanoi, ettei hänen tietääkseen olisi missään koetettavissa. Mutta luulisi olevan. Hondan tämän vuoden huomattavin muutos ja isoa hypeä kerännyt tekniikka. Ja sanoipahan joku täällä kokeilleensa. Noh pitänee ettiä sellanen käsiin joskus jostain.(vma @ Kesä. 27 2009,08:55) kirjoitti
Moto-Seinäjoki...(tsj @ Kesä. 29 2009,11:57) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
Muistelisin nähneeni Raision BW:n pihassa HRC-värityksessä olleen bleidin. Mielikuva jäi että ko. pelissä olisi ollut myös eabs...(tsj @ Kesä. 29 2009,11:57) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Repsol-värinen apsi-blade on koeajokiertueessa, mikäli ei sitten ole poistunut keskuudestamme ennenaikaisesti.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eikös tuota (CBR1000RR eABS Fireblade) ole saatavissa vain Repsol värityksellä?(vetomies @ Kesä. 29 2009,20:31) kirjoitti
Korjatkaa jos olen väärässä.
Helkkarin komea peli kuitenkin tuolla maalauksella! *
Laitetaanpas tänne nyt vähän kokemuksia kun tolla omalla alkaa olla 30tkm täynnä.
Ongelmia:
-ekan 10tkm aikana joi öljyä. Välillä meni enemmän ja välillä meni vähemmän. Vähentynyt huomattavasti. Nyt kulutus ajettaessa reippaalla kädellä on vakiintunut siihen n. mittatikun väliin/4tkm.
-Pari kertaa on ollut häiriöitä käynnistymisessä. Tämän veikkaisin johtuvan akun heikosta varaustilanteesta. Ensimmäinen akku antautui talven aikana ja nykyinen akku hyytyi Livignossa. Sitä ennen oli aamustartissa kolmella käyntiä ja vaati aikamoista sahaamista. Nykyinen kuitenkin heräsi parin tunnin lataussessiolla paikallisessa korjaamossa.
-Kesäkuun alussa (ajettu n. 20tkm) pakoputken pakokaasun ohjausventtiiili piti kylmänä pientä räminää. Loppui koneen lämmettyä eikä ole esiintynyt enää. Huolto oli välissä. Toisaalta saattoi olla myös käytön puutetta...
-Saksassa motarilla teki muutaman tunnin sisään viisi sekunnin pätkäisyä. Virrat pois, konehäiriön ja HISS:n valot välähti ja sitten taas lähti käymään ja toimi normaalisti. Vika korjaantui kun otin avaimesta avaimenperän pois. Vika avaimessa, HISS:n antennissa tai henkimaailman hommia. Saavat tutkia huollossa.
-Keski-Euroopasta ei löytynyt Hondan öljyjä, joten öljynvaihto piti tehdä Genevessä. Ihanan kallista.
Positiivisia yllätyksiä:
-Pari euroopan turneeta ilman suurempia ongelmia kuskin fysiikan kanssa.
-Koneen alavääntö alppipassoilla. Ei tullut Ducaa ikävä serpenttiineissä.
-HESD:n toiminta on ollut todella hyvää. Muutaman kerran pienet tankslapperit koettu ja pyörä rauhoittunut nopeasti.
-Jarrujen mitoitus. Pientä pehmenemistä oli havaittavissa joidenkin passojen kohdalla kun kaikkiin mutkiin jarrutettiin (sekä ylös että alaspäin mentäessä), mutta missään vaiheessa ei pehmennyt liikaa. Vähän kisaisemmat palat olisivat varmaan olleet poikaa.
-Kaikenkaikkiaan pyörä käy ja kukkuu edelleenkin kuin sveitsiläinen käkikello. Pikkuvikoja on matkanvarrella ollut, mutta katsellaan nyt että miten niihin BW suhtautuu.
Eniten tällä hetkellä keljuttaa tuo pätkiminen vauhdissa. Jos pyörä olisi tehnyt vastaavan tempun Ringillä sopivassa mutkassa, niin ei tarttisi enää tänne kirjoitella. Olis voinut laittaa jauhelihat muovipussissa kotiin. Ei kyllä riemunkiljahduksia tullut siinäkään vaiheessa kun motarilla vääntää tupin nurin ohitukseen ja virrat häviää kahdeksi sekunniksi.
Tällä hetkellä ratareissu saa odottaa kunnes tuo vika on korjattu. Voi olla vaikea saada BW:tä maksamaan katteita ja muita tuhoja jos radalla sen takia vetää banderollit.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Omituista. Hissin pitäisi tyytyä siihen, että kone on saatu tulille, eikä enää puuttua sen jälkeen asiaan, vaikka tapahtuisi mitä. Jos on koko pyörän virrat käyneet poissa esim akunkengän kiinnityksen, maadoituksen tai pääsulakkeen kosketushäiriöistä?(Juutana @ Heinä. 02 2009,21:09) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Akku tuli tarkistettua, pääsulaketta en ole ropannut. Voihan se olla, että johtosarjassa on jossain hapettuma tai jotain. Katkaisee sitten koneen virrat jostain montusta tai tärähdyksestä. Paha mennä sanomaan purkamatta katteita.(vetomies @ Heinä. 02 2009,22:40) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Iski tohon 05 bladeen tyyppivika, ei lataa staattori paskana. Bikeworld korjasi takuutyönä vaikka takuu loppui jo huhtikuussa.![]()
siunaa varjele
Itsekin olen tuosta pitänyt kovasti. Muutamat pikku slapperit pirullisen revittelyn aikana. Eikä tarvi ihmeemmin säädellä ja huoltaa. Tuostahan on muuten olemassa säädettävä versiokin, mutta hinta taitaa olla suolainen.(Juutana @ Heinä. 02 2009,21:09) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
Niin olikos tohon 06-07:kaan MITÄÄN takalaukku telinettä
tarjolla/olemassakaan...!?
Missä sijaitsee 06-07 mallin pakosäätöservo? Entäs imupaineentunnistin, vai mikä se on?
02(wbaum @ Heinä. 09 2009,18:26) kirjoitti
sori.. väsyttää.
It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
Tuskinpa. Ja se on toisaalta hyvä. Tuollaisessä pyörässä laukkuhärdelli pilaa ajo-ominaisuudet kokonaan. Guukleta jotain jotain pehmeitä takalaukkuja kuten rearpack(mixu71 @ Heinä. 09 2009,17:05) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
siinähän se jököttää putken pystyosassa jalkatappien kohdalla. Helpompi olisi ensin itse kurkistaa kuin netissä kysellä.(wbaum @ Heinä. 09 2009,18:26) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Yhdessä -06-07 minkä näin saksaan menossa oli kova takalaukku pultattu takapenkin tilalle, eli teline tuli kaiketi penkin reiästä takarunkoon kiinni.
Siinä sen ei pitäisi vielä ihmeemmin vaikuttaa painopisteeseen eikä juuri aerodynamiikkaankaan.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
No ei siinä oo ku se läppä. Mihin ne vaijerit menee, se on kysymysmerkki. Ja ei viittis pitää osina pyörää turhanpäiten keskellä kesää kun pitäis ajaa ja vapaa-aika muutenkin vähän kortilla...(TeroT @ Heinä. 10 2009,09:00) kirjoitti