Sivu: 8 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 2145:sta
  1. #211
    Ilmeisesti (pikaisen googletuksen perusteella) 2008-malleissa on ollut pientä häikkää mm. öljyn kulutus, pari recallia (kytkin ja vesiletkun klemmari tjsp.), ruostuvia/haalistuvia/väriä muuttavia änkkäreitä jne. Onko tietoa 2009 malleista, onko vikoja korjattu? Ainakin nuo recall-jutut on varmaankin kunnossa uusissa.
  2. #212
    Lainaa (Turder @ Kesä. 16 2009,14:53) kirjoitti
    Ilmeisesti (pikaisen googletuksen perusteella) 2008-malleissa on ollut pientä häikkää mm. öljyn kulutus, pari recallia (kytkin ja vesiletkun klemmari tjsp.), ruostuvia/haalistuvia/väriä muuttavia änkkäreitä jne. Onko tietoa 2009 malleista, onko vikoja korjattu? Ainakin nuo recall-jutut on varmaankin kunnossa uusissa.
    Siitä, miten vikoja on saatu korjattua ei ole mitään faktaa mutta kyllähän noita päivityksiä saattaa tulla myös samaan vuosimalliin sarjapäivitysten mukana.

    Omassa pyörässä ei vielä 1500 radalla runnotun kilometrin jälkeen ole mitään merkittävää öljynsyöntiä ollut havaittavissa. Olen myös kuullut kommentteja, että öljyä kuluu mittatikun minimimerkkiin nopeasti mutta kulutus loppuu siihen ja öljytaso vakiintuu. Kyllähän tuollainen kone huohottelee herkästi liiat öljyt pois. Tuo mittatikkusysteemi vaikuttaa muutenkin hieman epätarkalta. Jotkut ovat tainneet tosin tälläkin foorumilla kirjoitella, että öjlyä on kulunut todellakin reippaasti, eli kyllä niitä oikeastikin huonoja yksilöitä on tainnut markkinoille livahtaa mutta tieliikennepyörissähän nuo menevät takuun piiriin.



  3. #213
    lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla. Joko läppä pakoputkessa sulkeutuu ja lisää moottorijarrua, tai ruisku on tehty siten, että se katkaisee koko polttoaineen syötön tuossa moottorijarrutustilanteessa.

    Onko kellään muuta tietoa asiasta; multa puuttuu osa sieltä
    väliputkesta, läpän ympäriltä. Jotkut poistavat tämän ominaisuuden takia sen osan. Läppä kilisee tietty tyhjäkäynnillä!! Sen takia huomasinkin sen puuttuvan..
    "Mustanaamio on paha pahoille!"
    1000RR
    http://www.youtube.com/watch?v....ndex=21
  4. #214
    Lainaa (mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
    lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla.
    Juu, tuon ikävän vian ja ominaisuuden nimi on moottorijarrutus.



    .
  5. #215
    Lainaa (vma @ Kesä. 18 2009,09:10) kirjoitti
    Lainaa (mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
    lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla.
    Juu, tuon ikävän vian ja ominaisuuden nimi on moottorijarrutus.
    Hohoo. Olipa hauskaa.

    Olihan tuo huonohkosti selitetty, mutta kyseessä on tietty epäloogisuus ruiskun toiminnassa. Kaasun pieni hiljentäminen ei ole mahdollista vaan pyörä katkaisee hieman epäloogisesti polttoaineen syötön kokonaan -> moottorijarru. Erityisen ongelmallista tuntuu olevan pääseminen tasakaasulle pienen himmaamisen jälkeen. Pahimmillaan se jää nykimään hetkeksi edestakas, kun ruisku arpoo että syöttääkö bensaa vai ei.

    Todella ikävä ja kulmikas siis ajaa välillä. Erityisen mukavaa toi on keskellä mutkaa!

    Arvelivat huollossa että voisi johtua nokka-akselien asentosensorista. Vaihdetaan jussin jälkeen ni sit nähdään.
    premier

    emeritus
  6. #216
    Lainaa (premier @ Kesä. 18 2009,11:27) kirjoitti
    Lainaa (vma @ Kesä. 18 2009,09:10) kirjoitti
    Lainaa (mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
    lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla.
    Juu, tuon ikävän vian ja ominaisuuden nimi on moottorijarrutus.
    Hohoo. Olipa hauskaa.

    Olihan tuo huonohkosti selitetty, mutta kyseessä on tietty epäloogisuus ruiskun toiminnassa. Kaasun pieni hiljentäminen ei ole mahdollista vaan pyörä katkaisee hieman epäloogisesti polttoaineen syötön kokonaan -> moottorijarru. Erityisen ongelmallista tuntuu olevan pääseminen tasakaasulle pienen himmaamisen jälkeen. Pahimmillaan se jää nykimään hetkeksi edestakas, kun ruisku arpoo että syöttääkö bensaa vai ei.

    Todella ikävä ja kulmikas siis ajaa välillä. Erityisen mukavaa toi on keskellä mutkaa!

    Arvelivat huollossa että voisi johtua nokka-akselien asentosensorista. Vaihdetaan jussin jälkeen ni sit nähdään.
    Itse en ole huomannut vastaavaa ilmiötä. Mielestäni kaasun toiminta on aika miellyttävä. Eli olisko vika kyseessä?
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  7. #217
    Mulla tota pätkimistä tapahtuu ainoastaan pienillä kierroksilla. Sitä ei tarvi kärsiä kuin ykkösellä, muuten voi aina laittaa pienempää silmään. 40 km/h tai vähemmän taulussa vähän pätkii tai jopa nylpyttää. Helpottaa jos viitsii kohdella kaasukahvaa kuin kipiää pinppiä. Auttaisko commanderi? Luulin että se johtuu siitä, että kone käy vakiosäädöillä niin laihalla?
  8. #218
    Lainaa (Pectusfortuna @ Kesä. 18 2009,13:44) kirjoitti
    Mulla tota pätkimistä tapahtuu ainoastaan pienillä kierroksilla. Sitä ei tarvi kärsiä kuin ykkösellä, muuten voi aina laittaa pienempää silmään. 40 km/h tai vähemmän taulussa vähän pätkii tai jopa nylpyttää. Helpottaa jos viitsii kohdella kaasukahvaa kuin kipiää pinppiä. Auttaisko commanderi? Luulin että se johtuu siitä, että kone käy vakiosäädöillä niin laihalla?
    No on se aika älytöntä, että pitää hankkia PC, että saa pyörän toimimaan vakiona ees kunnolla
    premier

    emeritus
  9. #219
    Lainaa (premier @ Kesä. 18 2009,14:27) kirjoitti
    Lainaa (Pectusfortuna @ Kesä. 18 2009,13:44) kirjoitti
    Mulla tota pätkimistä tapahtuu ainoastaan pienillä kierroksilla. Sitä ei tarvi kärsiä kuin ykkösellä, muuten voi aina laittaa pienempää silmään. 40 km/h tai vähemmän taulussa vähän pätkii tai jopa nylpyttää. Helpottaa jos viitsii kohdella kaasukahvaa kuin kipiää pinppiä. Auttaisko commanderi? Luulin että se johtuu siitä, että kone käy vakiosäädöillä niin laihalla?
    No on se aika älytöntä, että pitää hankkia PC, että saa pyörän toimimaan vakiona ees kunnolla
    Eiköhän tästä kuulu kiitos EU:lle ja päästönormeille...
  10. #220
    Lainaa (premier @ Kesä. 18 2009,11:27) kirjoitti
    Lainaa (vma @ Kesä. 18 2009,09:10) kirjoitti
    Lainaa (mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
    lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla.
    Juu, tuon ikävän vian ja ominaisuuden nimi on moottorijarrutus.
    Hohoo. Olipa hauskaa.
    Hauskuus tietty riippuu huumorintajusta.

    Jos kaasua kiertää kiinni, ja veto loppuu, kyseessä on moottorijarrutus.

    Eri juttu tietty on, jos lintta ei toimi kuten pitää (rikki).
    Niin taitaa tässä kohdin olla.
    .
  11. #221
    Onko abs-jarrullista versiota näkynyt jossain koeajettavana? Itseasiassa jarrujen kokeiluun kelpaisi vallan yhtä hyvin pienempikoneinenkin.
  12. #222
    Lainaa (tsj @ Kesä. 26 2009,23:53) kirjoitti
    Onko abs-jarrullista versiota näkynyt jossain koeajettavana? Itseasiassa jarrujen kokeiluun kelpaisi vallan yhtä hyvin pienempikoneinenkin.
    Ainakin Hondan koe- ajo kiertueella oli 1000RR noilla uusilla eABSeilla varustettuna. Lienee pyörä siis nytkin ajettavana Vantaan BW:ssä, luultavasti.
    .
  13. #223
    Lainaa (mixu71 @ Kesä. 18 2009,01:02) kirjoitti
    lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reagoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla. Joko läppä pakoputkessa sulkeutuu ja lisää moottorijarrua, tai ruisku on tehty siten, että se katkaisee koko polttoaineen syötön tuossa moottorijarrutustilanteessa.

    Onko kellään muuta tietoa asiasta; multa puuttuu osa sieltä
    väliputkesta, läpän ympäriltä. Jotkut poistavat tämän ominaisuuden takia sen osan. Läppä kilisee tietty tyhjäkäynnillä!! Sen takia huomasinkin sen puuttuvan..
    Ootko saanu asiaa selvitettyä huollon kanssa?

    Mulla vaihdettiin nokka-akselin asentotunnistin, mutta ei vaikuttanu asiaan.

    1000rr.netissä arveltiin, että tuo vois johtua viallisesta IACV-venttiilistä (Idle Air Control Valve), joka ilmeisesti kontrolloi moottorin ilman ottoa matalilla kierroksilla ajatuksena nimenomaan pehmentää sitä moottorijarrua. Tää vika viittaa vähän siihen, että se ei toimi ihan niinku pitäis?
    premier

    emeritus
  14. #224
    Lainaa (vma @ Kesä. 27 2009,08:55) kirjoitti
    Ainakin Hondan koe- ajo kiertueella oli 1000RR noilla uusilla eABSeilla varustettuna. Lienee pyörä siis nytkin ajettavana Vantaan BW:ssä, luultavasti.
    Vantaan BW:stä kävin ennen täältä kyselemistä kattomassa. Myyja sanoi, ettei hänen tietääkseen olisi missään koetettavissa. Mutta luulisi olevan. Hondan tämän vuoden huomattavin muutos ja isoa hypeä kerännyt tekniikka. Ja sanoipahan joku täällä kokeilleensa. Noh pitänee ettiä sellanen käsiin joskus jostain.
  15. #225
    Lainaa (tsj @ Kesä. 29 2009,11:57) kirjoitti
    Lainaa (vma @ Kesä. 27 2009,08:55) kirjoitti
    Ainakin Hondan koe- ajo kiertueella oli 1000RR noilla uusilla eABSeilla varustettuna. Lienee pyörä siis nytkin ajettavana Vantaan BW:ssä, luultavasti.
    Vantaan BW:stä kävin ennen täältä kyselemistä kattomassa. Myyja sanoi, ettei hänen tietääkseen olisi missään koetettavissa. Mutta luulisi olevan. Hondan tämän vuoden huomattavin muutos ja isoa hypeä kerännyt tekniikka. Ja sanoipahan joku täällä kokeilleensa. Noh pitänee ettiä sellanen käsiin joskus jostain.
    Moto-Seinäjoki...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  16. #226
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tsj @ Kesä. 29 2009,11:57) kirjoitti
    Lainaa (vma @ Kesä. 27 2009,08:55) kirjoitti
    Ainakin Hondan koe- ajo kiertueella oli 1000RR noilla uusilla eABSeilla varustettuna. Lienee pyörä siis nytkin ajettavana Vantaan BW:ssä, luultavasti.
    Vantaan BW:stä kävin ennen täältä kyselemistä kattomassa. Myyja sanoi, ettei hänen tietääkseen olisi missään koetettavissa. Mutta luulisi olevan. Hondan tämän vuoden huomattavin muutos ja isoa hypeä kerännyt tekniikka. Ja sanoipahan joku täällä kokeilleensa. Noh pitänee ettiä sellanen käsiin joskus jostain.
    Muistelisin nähneeni Raision BW:n pihassa HRC-värityksessä olleen bleidin. Mielikuva jäi että ko. pelissä olisi ollut myös eabs...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  17. #227
    Repsol-värinen apsi-blade on koeajokiertueessa, mikäli ei sitten ole poistunut keskuudestamme ennenaikaisesti.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #228
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 29 2009,20:31) kirjoitti
    Repsol-värinen apsi-blade on koeajokiertueessa, mikäli ei sitten ole poistunut keskuudestamme ennenaikaisesti.
    Eikös tuota (CBR1000RR eABS Fireblade) ole saatavissa vain Repsol värityksellä?
    Korjatkaa jos olen väärässä.

    Helkkarin komea peli kuitenkin tuolla maalauksella! *



  19. #229
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Laitetaanpas tänne nyt vähän kokemuksia kun tolla omalla alkaa olla 30tkm täynnä.

    Ongelmia:
    -ekan 10tkm aikana joi öljyä. Välillä meni enemmän ja välillä meni vähemmän. Vähentynyt huomattavasti. Nyt kulutus ajettaessa reippaalla kädellä on vakiintunut siihen n. mittatikun väliin/4tkm.
    -Pari kertaa on ollut häiriöitä käynnistymisessä. Tämän veikkaisin johtuvan akun heikosta varaustilanteesta. Ensimmäinen akku antautui talven aikana ja nykyinen akku hyytyi Livignossa. Sitä ennen oli aamustartissa kolmella käyntiä ja vaati aikamoista sahaamista. Nykyinen kuitenkin heräsi parin tunnin lataussessiolla paikallisessa korjaamossa.
    -Kesäkuun alussa (ajettu n. 20tkm) pakoputken pakokaasun ohjausventtiiili piti kylmänä pientä räminää. Loppui koneen lämmettyä eikä ole esiintynyt enää. Huolto oli välissä. Toisaalta saattoi olla myös käytön puutetta...
    -Saksassa motarilla teki muutaman tunnin sisään viisi sekunnin pätkäisyä. Virrat pois, konehäiriön ja HISS:n valot välähti ja sitten taas lähti käymään ja toimi normaalisti. Vika korjaantui kun otin avaimesta avaimenperän pois. Vika avaimessa, HISS:n antennissa tai henkimaailman hommia. Saavat tutkia huollossa.
    -Keski-Euroopasta ei löytynyt Hondan öljyjä, joten öljynvaihto piti tehdä Genevessä. Ihanan kallista.

    Positiivisia yllätyksiä:
    -Pari euroopan turneeta ilman suurempia ongelmia kuskin fysiikan kanssa.
    -Koneen alavääntö alppipassoilla. Ei tullut Ducaa ikävä serpenttiineissä.
    -HESD:n toiminta on ollut todella hyvää. Muutaman kerran pienet tankslapperit koettu ja pyörä rauhoittunut nopeasti.
    -Jarrujen mitoitus. Pientä pehmenemistä oli havaittavissa joidenkin passojen kohdalla kun kaikkiin mutkiin jarrutettiin (sekä ylös että alaspäin mentäessä), mutta missään vaiheessa ei pehmennyt liikaa. Vähän kisaisemmat palat olisivat varmaan olleet poikaa.
    -Kaikenkaikkiaan pyörä käy ja kukkuu edelleenkin kuin sveitsiläinen käkikello. Pikkuvikoja on matkanvarrella ollut, mutta katsellaan nyt että miten niihin BW suhtautuu.

    Eniten tällä hetkellä keljuttaa tuo pätkiminen vauhdissa. Jos pyörä olisi tehnyt vastaavan tempun Ringillä sopivassa mutkassa, niin ei tarttisi enää tänne kirjoitella. Olis voinut laittaa jauhelihat muovipussissa kotiin. Ei kyllä riemunkiljahduksia tullut siinäkään vaiheessa kun motarilla vääntää tupin nurin ohitukseen ja virrat häviää kahdeksi sekunniksi.

    Tällä hetkellä ratareissu saa odottaa kunnes tuo vika on korjattu. Voi olla vaikea saada BW:tä maksamaan katteita ja muita tuhoja jos radalla sen takia vetää banderollit.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  20. #230
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 02 2009,21:09) kirjoitti
    -Saksassa motarilla teki muutaman tunnin sisään viisi sekunnin pätkäisyä. Virrat pois, konehäiriön ja HISS:n valot välähti ja sitten taas lähti käymään ja toimi normaalisti. Vika korjaantui kun otin avaimesta avaimenperän pois. Vika avaimessa, HISS:n antennissa tai henkimaailman hommia. Saavat tutkia huollossa.
    Omituista. Hissin pitäisi tyytyä siihen, että kone on saatu tulille, eikä enää puuttua sen jälkeen asiaan, vaikka tapahtuisi mitä. Jos on koko pyörän virrat käyneet poissa esim akunkengän kiinnityksen, maadoituksen tai pääsulakkeen kosketushäiriöistä?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #231
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 02 2009,22:40) kirjoitti
    Omituista. Hissin pitäisi tyytyä siihen, että kone on saatu tulille, eikä enää puuttua sen jälkeen asiaan, vaikka tapahtuisi mitä. Jos on koko pyörän virrat käyneet poissa esim akunkengän kiinnityksen, maadoituksen tai pääsulakkeen kosketushäiriöistä?
    Akku tuli tarkistettua, pääsulaketta en ole ropannut. Voihan se olla, että johtosarjassa on jossain hapettuma tai jotain. Katkaisee sitten koneen virrat jostain montusta tai tärähdyksestä. Paha mennä sanomaan purkamatta katteita.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  22. #232
    Iski tohon 05 bladeen tyyppivika, ei lataa staattori paskana. Bikeworld korjasi takuutyönä vaikka takuu loppui jo huhtikuussa.
    siunaa varjele
  23. #233
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 02 2009,21:09) kirjoitti
    ...................................
    -HESD:n toiminta on ollut todella hyvää. Muutaman kerran pienet tankslapperit koettu ja pyörä rauhoittunut nopeasti.
    ...................................
    Itsekin olen tuosta pitänyt kovasti. Muutamat pikku slapperit pirullisen revittelyn aikana. Eikä tarvi ihmeemmin säädellä ja huoltaa. Tuostahan on muuten olemassa säädettävä versiokin, mutta hinta taitaa olla suolainen.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  24. #234
    Niin olikos tohon 06-07:kaan MITÄÄN takalaukku telinettä
    tarjolla/olemassakaan...!?
    "Mustanaamio on paha pahoille!"
    1000RR
    http://www.youtube.com/watch?v....ndex=21
  25. #235
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Missä sijaitsee 06-07 mallin pakosäätöservo? Entäs imupaineentunnistin, vai mikä se on?
  26. #236
    Lainaa (wbaum @ Heinä. 09 2009,18:26) kirjoitti
    Entäs imupaineentunnistin, vai mikä se on?
    02

    sori.. väsyttää.
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
  27. #237

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (mixu71 @ Heinä. 09 2009,17:05) kirjoitti
    Niin olikos tohon 06-07:kaan MITÄÄN takalaukku telinettä
    tarjolla/olemassakaan...!?
    Tuskinpa. Ja se on toisaalta hyvä. Tuollaisessä pyörässä laukkuhärdelli pilaa ajo-ominaisuudet kokonaan. Guukleta jotain jotain pehmeitä takalaukkuja kuten rearpack
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  28. #238

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (wbaum @ Heinä. 09 2009,18:26) kirjoitti
    Missä sijaitsee 06-07 mallin pakosäätöservo? Entäs imupaineentunnistin, vai mikä se on?
    siinähän se jököttää putken pystyosassa jalkatappien kohdalla. Helpompi olisi ensin itse kurkistaa kuin netissä kysellä.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  29. #239
    Yhdessä -06-07 minkä näin saksaan menossa oli kova takalaukku pultattu takapenkin tilalle, eli teline tuli kaiketi penkin reiästä takarunkoon kiinni.
    Siinä sen ei pitäisi vielä ihmeemmin vaikuttaa painopisteeseen eikä juuri aerodynamiikkaankaan.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  30.  
  31. #240
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (TeroT @ Heinä. 10 2009,09:00) kirjoitti
    Lainaa (wbaum @ Heinä. 09 2009,18:26) kirjoitti
    Missä sijaitsee 06-07 mallin pakosäätöservo? Entäs imupaineentunnistin, vai mikä se on?
    siinähän se jököttää putken pystyosassa jalkatappien kohdalla. Helpompi olisi ensin itse kurkistaa kuin netissä kysellä.
    No ei siinä oo ku se läppä. Mihin ne vaijerit menee, se on kysymysmerkki. Ja ei viittis pitää osina pyörää turhanpäiten keskellä kesää kun pitäis ajaa ja vapaa-aika muutenkin vähän kortilla...
Sivu: 8 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen