Sivu: 6 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 2145:sta
  1. #151
    Lainaa (QuiQQa @ Elo. 19 2008,03:05) kirjoitti
    Lainaa (Aapo @ Elo. 16 2008,01:23) kirjoitti
    Lainaa (QuiQQa @ Elo. 16 2008,01:12) kirjoitti
    Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
    Ainakin manuaalissa lukee, että jos on kipannut, niin pitäs käyttää virtalukko Off asennossa, jotta kallistuskulman tunnistin resetoituu. Mut sitä oot varmaan jo kokeillut..
    On käynyt OFF asennossa ja muutenkin oon yrittäny räplätä virtalukkoa. Pyörä siis oli käynnissä kun kaatui ja sammu sitten kyljellään ja nyt ei enään käynnisty. Ehrotuksia???
    Tappokatkasija pohjassa? .
  2. #152
    Lainaa (Mosse @ Elo. 19 2008,09:26) kirjoitti
    Jollain oli sellainen mielipide, että -08 Bladen moottori täristää 6000 - 12000 kierroksilla huomattavasti. Onko porukalla moisesta kokemuksia?
    En ole huomannut mainittavaa tärinää millään kierroksilla.
  3. #153
    Lainaa (Pectusfortuna @ Elo. 21 2008,07:07) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Elo. 19 2008,09:26) kirjoitti
    Jollain oli sellainen mielipide, että -08 Bladen moottori täristää 6000 - 12000 kierroksilla huomattavasti. Onko porukalla moisesta kokemuksia?
    En ole huomannut mainittavaa tärinää millään kierroksilla.
    Niinpä vähän ajattelinkin.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  4. #154
    Lainaa (Turder @ Heinä. 23 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
    Aika mielenkiintoista kun moni on juuri hehkuttanut keskialueen tehoa ja vääntöä, sekä testeissä on pärjännyt mm. roll-oneissa ja dynokäppyröissäkin Bleidin teho- ja vääntökäyrät näyttää olevan todella vahvoilla muihin tonnisiin.

    Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.

    Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.

    Kyllä Busakin sitten näytti voimansa 6000 jälkeen ja niin takuulla tekee uusi Bladekin. Ulkomaan lehdissä se on ollut pelkkää ylistyslaulua kaikin puolin. Sairaan nopea ja helppo ajettava. Pitänee mennä kokeilemaan. Uudessa Bladessa pitäis jossakin 4000 kohdalla olla aika tavalla voimaa käyrien mukaan.

    Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
  5. #155
    Lainaa (matula @ Syys. 02 2008,18:46) kirjoitti
    Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska *tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
    Jenkeissä Honda on joitakin muutaman tuhat mailia ajettuja pyöriä vaihtanut täysiin uusiin, tuon öljynkulutuksen takia. Ei ne ehkä ihan vain mittausvirheiden takia noin tee...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  6. #156
    [quote=matula,Syys. 02 2008,18:46]Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.

    Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.


    Uusi busa tuntuu alle 4000rpm:n nihkeälle, se on totta. Veto kyllä paranee siinä 4000rpm:n kohdalla niin rajusti että se varmasti osaltaan korostaa sitä.

    Mun vanhassa busassa oli 2700rpm:lla 100nm vääntöä renkaalla, joten kyllä siellä alarekisterissäkin voimaa on vaikka se ei ehkä niin tunnu.



    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  7. #157
    [QUOTE= (Pahkasika @ Syys. 02 2008,19:33)]
    Lainaa matula,Syys. 02 2008,18:46 kirjoitti
    Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.

    Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.


    Uusi busa tuntuu alle 4000rpm:n nihkeälle, se on totta. Veto kyllä paranee siinä 4000rpm:n kohdalla niin rajusti että se varmasti osaltaan korostaa sitä.

    Mun vanhassa busassa oli 2700rpm:lla 100nm vääntöä renkaalla, joten kyllä siellä alarekisterissäkin voimaa on vaikka se ei ehkä niin tunnu.
    Juu, kuten huomasitkin en arvostellut Busaa muuten kuin sen tuntuman osalta. Pitää kyllä ihmetellä minne se kymmenen kilon vääntö niillä main saadaan feidattua?

    No tosiaan kuten sanoit se kontrasti on melkoinen kun samassa hetkessä laite liitää niin, että paras olisi olla silloin lentokentän kiitoradalla...

    Varsinkin K1-7 busan profiili tuo täällä mieleen vanhan Katanan profiilin 80-luvun alusta ja siksi pidänkin myös Busan muodosta. Vanhempi Busa on jopa tyylipuhtaampi kaunotar.
  8. #158
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (matula @ Syys. 02 2008,18:46) kirjoitti
    Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska *tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
    Joo, no voin kertoa että mun "mittavirhe" on pahentunut 1/2L per 5000km -> 1/2L per 2000km. näillä näkymin seuraavassa huollossa tulen avautumaan aika runsaasti. Niin ja tolla on nyt ajettu n. 15tkm.

    Minkä kannan Brandt on ottanut tuohon pakoputken pinnoitusvikaan? Ainakin briteissä on maahantuoja vaihtanut kannuja takuuseen kun maalipinta haalistuu. Tämä siis fireblades.orgin mukaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  9. #159
    Hei Repsol -omistajat.
    Voisiko joku teistä mitata noiden tankin sivussa olevien mustien "sulkien" pituudet yläreunoista nurkasta nurkkaan (eli max. pituus).
    Oma pyörä (929RR) meni sattuneista syistä julkisivuremonttiin, ja nyt on tilattuna Repsol -värityksellä tehdyt "aftermarket" -katteet. Tuon pituuden tarvitsen siksi, että tilaan 1000RR:n tarrat tankkiin jos pituus riittää.
    Kiitos jo etukäteen!
  10. #160
    Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

    Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  11. #161
    Lainaa (peltzi82 @ Syys. 09 2008,15:17) kirjoitti
    Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

    Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
    Sama lappu tuli tosiaan mullekin. Lienee aika pieni ongelma, kun täällä ei kukaan ole avautunut kärähtäneistä kintuista...
  12. #162
    Mitäs "tökötintä" olette laittaneet virtalukkoon, kun meinaa vähän jumittaa?
    R6R räärääpyörä
  13. #163
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 10 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (peltzi82 @ Syys. 09 2008,15:17) kirjoitti
    Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

    Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
    Sama lappu tuli tosiaan mullekin. Lienee aika pieni ongelma, kun täällä ei kukaan ole avautunut kärähtäneistä kintuista... *
    Tuonnekohan ne mun jäähdytysnesteet on hävinnyt? Ihmettelivät viime huollossa, kun jäähynesteet kadonneet ja saivat laittaa litrakaupalla lisää.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #164
    Lainaa (dreamer @ Syys. 11 2008,11:58) kirjoitti
    Mitäs "tökötintä" olette laittaneet virtalukkoon, kun meinaa vähän jumittaa?
    CRC:tä
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  15. #165
  16. #166
    Lainaa (Juutana @ Syys. 11 2008,13:01) kirjoitti
    Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 10 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (peltzi82 @ Syys. 09 2008,15:17) kirjoitti
    Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

    Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
    Sama lappu tuli tosiaan mullekin. Lienee aika pieni ongelma, kun täällä ei kukaan ole avautunut kärähtäneistä kintuista... *
    Tuonnekohan ne mun jäähdytysnesteet on hävinnyt? Ihmettelivät viime huollossa, kun jäähynesteet kadonneet ja saivat laittaa litrakaupalla lisää.
    Voisko joku tarkentaa mikä letkuliitos on kyseessä. Vois omasta tarkastaa ton liitoksen. Mulle ei ole tullut kutsua.

    Mä ainakin tarkastan jäähdytinnesteet ennen joka ajoa ja kokeilen, että öljytulpat on kiinni. Öljyt tulee tarkastettua n. 1000km:n välein.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  17. #167
    Pistetäänpä koko preivi tänne kaikkien ihailtavaksi:

    Lainaa kirjoitti
    TURVALLISUUSASIAA - KORJAUSKUTSU



    Hyvä Hondan omistaja, kiitos luottamuksesta Honda-tuotteita kohtaan.

    Honda Motor Co. Ltd. on havainnut, että tietyissä vuosimallin 2008 CBR1000RR moottoripyörissä on turvallisuuteen liittyvä virhe. Tietojemme mukaan omistatte moottoripyörän jota asia koskee.

    Vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys värähtelee moottorin värinän vaikutuksesta. Tämä letkunkiristin joutuu muita letkunkiristimiä kovemmalle rasitukselle suurilla moottorin käyntinopeuksilla. Metallin väsyessä kiristin voi katketa, jolloin jäähdytysneste valuu ulos. Vuotava jäähdytysneste voi roiskua ajajan vasemman jalan päälle ja siten aiheuttaa palovamman. Jotta tältä vältyttäisiin, korjaa Honda tämän ongelman vaihtamalla kaikkien vuosimallin 2008 CBR1000RR moottoripyörien vesipumpun letkuliitoksen kiristimet uusiin.

    Olkaa hyvä ja ottakaa yhteys lähimpään Honda huoltoon ja varatkaa aika korjausta varten. Toimenpide on Teille maksuton. Korjaus kestää alle tunnin (noin 40 minuuttia), mutta varautukaa jättämään pyöränne huoltoon yhden päivän ajaksi aikatauluseikkojen vuoksi.

    Jos tarvitsette apua huoltoliikkeen löytämiseksi, tai jos Teillä on kysyttävää kampanjasta, tai jos ette enää omista kyseistä moottoripyörää, olkaa ystävällinen ja ottakaa yhteys Oy Brandt Ab:n jälkimarkkinointiin:
    Seppo Laakso tai Otto Lindgren p. 0207757200.

    Pahoittelemme tapahtunutta ja toivomme, ettei tästä koidu Teille liikaa vaivaa.


    Ystävällisin terveisin

    Oy Brandt Ab - Honda-jälkimarkkinointi
    Että silleen...
  18. #168
    Mitenkäs tuolla uudella bladella mahtuu ajamaan hieman isompi henkilö, esim. 184 cm ja 110 kg? Aika lyhythän tuo mopotin on joten joutuuko nojaamaan todella paljon käsiin tms?
  19. #169
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (O.L.M.I @ Syys. 12 2008,19:55) kirjoitti
    Mitenkäs tuolla uudella bladella mahtuu ajamaan hieman isompi henkilö, esim. 184 cm ja 110 kg? Aika lyhythän tuo mopotin on joten joutuuko nojaamaan todella paljon käsiin tms?
    Noo, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon hanurissa...

    Ei vaineskaan. Mulle toi osu käteen parhaiten noista sporttikyykyistä ja kilsoja on nyt tullut kesäkuusta lähtien n. 16tkm. Kokoa on noin kymppi lisää sun mittoihin, eli 193/120+. Hyvin on matka taittunut, mutta noin 1½-tuntia on max ajomatka ilman kahvitaukoa.

    Ensimmäisenä hajoaa mulla polvet, mutta sama ongelma mulla oli Ducatissa, autoa ajaessa ja lentokoneessa, joten ei liittyne pyörämalliin... *Koeajolle mars, niin ihastut itsekin.

    Edit: se jäi sanomatta, että käsiä on ainakin mun helppo lepuuttaa, kun yltän selkä suorassa ajamaan yhdellä kädellä. Ei rasita käsiä eikä selkää, mutta kulutus pompsahtaa ½l/100km



    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  20. #170
    Noo, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon jne..

    He, ihan hauska kuulla että mahtuu. Mulla on niin vähän kokemusta eri pyöristä, siis noista 80 - luvun jälkeisistä malleista , eikä viisaus aina lisäänny vaikka mopokaupassa kylmiä tyyppejä oottaakin.. Varsnkin kun vieressä kaveri höpöttää: pieni pieni ihan kuin kevari.. CBR 1000 f:kin tuntui kevyeltä käsitelllä kun sitä vertasi vanhaan kunnon gsx 1100 tai möhkökawaan..
  21. #171
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (O.L.M.I @ Syys. 13 2008,08:32) kirjoitti
    He, ihan hauska kuulla että mahtuu. Mulla on niin vähän kokemusta eri pyöristä, siis noista 80 - luvun jälkeisistä malleista , eikä viisaus aina lisäänny vaikka mopokaupassa kylmiä tyyppejä oottaakin.. Varsnkin kun vieressä kaveri höpöttää: pieni pieni ihan kuin kevari.. CBR 1000 f:kin tuntui kevyeltä käsitelllä kun sitä vertasi vanhaan kunnon gsx 1100 tai möhkökawaan..
    Kylmätyyppejä otin lähinnä MP08-messuilla, jolloin en edes ollut etsimässä itselleni pyörää. Huomasin vaan ettei Kawaa tarvinnut edes ulkoiluttaa että tiesi ettei se ole minua varten. Kesällä kävin sitten koeajamassa eri pyöriä.

    Mun mielestä pyörä on turha ottaa vartin koeajolle, sillä saman kokemuksen saa jos istuu sen päällä mopokaupassa. Ainakin mulle annettiin todella helposti esim. 1098, ZZR, Bleidi ja kiksutin koeajolle noin tunnin, puolentoista ajaksi. Siinä ajassa ehtii jo tutustumaan vähän pyöräänkin ja saa tietää mitkä paikat puutuu ensimmäisenä.

    Eli kuten sanoin, kauppaan ja koeajolle mars mars.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  22. #172
    Tuolta löytyy paljon hyvälaatuisia kuvia -09 RR:stä.
    Omaan silmään tuo HRC- väritteinen näyttää hienolta.

    http://www.hondaitalia.com/Moto/uff_...to_strada.html
    .
  23. #173
    Sen verran vielä meikäläisen firebladen öljyn syönnistä että huollossa mopo kävi ja oli ainakin kanavassa joka työntää kannen kautta puhdasta ilmaa pakoputkeen öljyä. Vaihtoivat sitten tiivisteet kannesta ja toivoivat parasta.

    Pari päivää tämän jälkeen prätkä pöllittiin eikä tuota nyt ole kolmeen viikkoon kuulunut takaisin joten eiköhän se ollut siinä sitten. Ensi vuonna sitten jotain muuta.

    -Ville
  24. #174
    Puol tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin. Eli asensin Taylormade-vaimentimen -08 bladeen, ja jäi tuo lambda-anturi nyt ylimääräiseksi kun ei ollut uudessa putkistossa sille paikkaa. Pitäiskö mun nyt irroittaa se johto toisestakin päästä vai mitä sille tekis? Aiheuttaako muita jatkotoimenpiteitä?
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  25. #175
    Lainaa (peltzi82 @ Syys. 28 2008,14:30) kirjoitti
    Puol tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin. Eli asensin Taylormade-vaimentimen -08 bladeen, ja jäi tuo lambda-anturi nyt ylimääräiseksi kun ei ollut uudessa putkistossa sille paikkaa. Pitäiskö mun nyt irroittaa se johto toisestakin päästä vai mitä sille tekis? Aiheuttaako muita jatkotoimenpiteitä?
    Ootko nyt ihan varma, että se ei mee sinne minnekään ja ohjekirjassa ei mainita sanallakaan o2-sensoria?

    Laita muuten pyörästä pari kuvaa tänne, kun homma on valmis. Kiinnostaisi myös melumittaukset kyseisellä putkella. Jos tuolla pääsee ahveniston ja motoparkin melumittauksesta läpi, voisin olla kiinnostunut itsekin. Olikos se nyt 7000rpm:ssä?



    premier

    emeritus
  26. #176
    Lainaa (premier @ Syys. 28 2008,16:15) kirjoitti
    Lainaa (peltzi82 @ Syys. 28 2008,14:30) kirjoitti
    Puol tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin. Eli asensin Taylormade-vaimentimen -08 bladeen, ja jäi tuo lambda-anturi nyt ylimääräiseksi kun ei ollut uudessa putkistossa sille paikkaa. Pitäiskö mun nyt irroittaa se johto toisestakin päästä vai mitä sille tekis? Aiheuttaako muita jatkotoimenpiteitä?
    Ootko nyt ihan varma, että se ei mee sinne minnekään ja ohjekirjassa ei mainita sanallakaan o2-sensoria?

    Laita muuten pyörästä pari kuvaa tänne, kun homma on valmis. Kiinnostaisi myös melumittaukset kyseisellä putkella. Jos tuolla pääsee ahveniston ja motoparkin melumittauksesta läpi, voisin olla kiinnostunut itsekin. Olikos se nyt 7000rpm:ssä?
    Asennus ohjeissa ei mainita sanallakaan anturia. Eikä sille kyllä oo paikkaa...
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  27. #177
    jos se johto ei sua haittaa niin anna olla vaan.
    onpahan helpompi laittaa vakio takaisn seuraavaan vaihtaessa.
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  28. #178
    mistä päin olet? tein itse telineen ja erilliset telineet omille vilkuille ja tuli tosi hyvät... eli ne telinee ei näy ollenkaan vilkku telineet on just sen vilkun rungon kokoiset jos oot läheltä niin tuu kattoon...
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
  29. #179
    Kyselen tässä kaverin puolesta: Pyörä ´07 Blade 1000RR. Minkälainen tiiviste on öljypropussa. Onko erikoinen vai ihan normi kupari/vast.
    Kronoby Racing Team
  30.  
  31. #180
    Tarviiko eturattaan irroittamiseen erikoishylsyn vai aukeaako normi hylsyllä? Tarkotus olis vaihtaa ketjut ja rattaat kevään aikana. Välityksiä muuttaa -1 eteen ja taakse +2. Saa nähdä kui pirtsakka peli tosta tulee sit.
    R6R räärääpyörä
Sivu: 6 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656 ... ViimeinenViimeinen