Ostakaa multa viripalikkaa kyseiseen nopottimeen.....
Oma on -04 mut käy uudempiinkin!!!
Nää on uusia ja ylimääräisiä minulle.
linkki TÄSSÄ
Linkki ei pelitä.(ReBa @ Helmi. 10 2009,15:15) kirjoitti
No nyt on ketjut vaihdettu bleidiin. -1 eteen ja +2 taakse. 120 kilsaa takana näillä liukkailla teillä. Ei oikein ole päässy kiihdyttämään kunnolla, mut kyl sitä potkua vain riittää. Joko se keulii tai lähtee sutimaan =) Osat makso: ketjut n.180e (norm. pituiset), rattaat n. 60e ja speedohealer 95e. Asennukset oli ihan ok laittaa pienten vastustusten ja muuten vain kantapään kautta opitun jälkeen. Mittarivirhettä tuli lisää noin 10km/h, mut tolla speedohealerilla mittarivirhe on korjattu nyt kokonaan.
R6R räärääpyörä
Justjoo. Ihan vertailun vuoksi vaikkei tonnikyykky olekaan, TM:n testissä 1 tkm ajettuna ja 40 tkm ajettuna FJR1300 antoi dynossa enemmän vääntöä ja tehoa + aika 1/4-maililla oli parempi 40 tkm ajetussa kuin uudessa. Ettei ne koneet kyllä miksikään mene ennen 100 tkm jollei pelkkää rataa aja ja huollot tehty.(Poko @ Touko. 01 2008,12:57) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Niin ja minkä kokoinen tiiviste?(Juhana N @ Joulu. 02 2008,17:15) kirjoitti
Kronoby Racing Team
mulla näytti kupariselta mutta en mitannut viime öljynvaihdossa.
Kiitos, tää auttoi jo paljon, luultavasti joku 14 mm. Ei muuta ku penkomaan varastoa.
Kronoby Racing Team
Olikin 12 mm.(Juhana N @ Huhti. 19 2009,20:52) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Mitäs renkaita olette käyttäneet näissä pyörissä? Itellä on ollut alla Pirellin Corsat, Corsa 3 ja nyt Rossot. Rossot on ollu pito/kestävyydeltään parhaat ja mieluisammat. Niin kysymys on tässä, eli oletteko käyttäneet touring renkaita. Meneekö se perä turhan liukkaaksi? Itsellä seuraava sarja tulee olemaan taas rossot, kun enimmäkseen mutkapätkillä ja radalla tulee pörrättyä. Ihan vain mielenkiinnosta kyselin.
Niin tosta välitysten vaihdosta sen verran, että 1 vaihteen nopeus tippu tonne 121 (tarkka lukema). 130km/h 6 vaihteella kierrokset n. 6 tonnia. Kulutuksessa en ole huomannut mitään huomattavaa eroa. Mutta paljon on hauskuutta tullut ajamiseen, ehkä liiankin. =)
R6R räärääpyörä
Joo sori. En tiedä oikei mitä oon joskus puhunu!(Juhana N @ Huhti. 19 2009,20:25) kirjoitti
Hiton himmeetä tekstiä, pyydän anteeksi. Itelläki oli reilusti enemmän rullattu peli ja eiköhän syksyllä oo taas lähellä. Käytöstä ja huollostahan tuo riippuu täysin.
![]()
![]()
--GsxR:iä--
Mulla on uusi Z6 190/50 takana. Piirtää vaan viivaa vähänkään kylmänä vahingossa ja muutaman kerran lämpimänäkin lähtenyt vaeltamaan. Ei näitä oikein suositella voi. Toimisko vähän paremmin lämpimämmällä kelillä sitten, otin kuitenkin pilot sportit seuraavaksi sarjaksi kun halvalla sai. Eikös nekin tourinkeja oo.(dreamer @ Huhti. 20 2009,23:30) kirjoitti
onpa hondalla laatu tippunu mitä tuorempaan peliin mennä, jos ei kestä kuin 30tkm(Poko @ Touko. 01 2008,12:57) kirjoitti
.. Kyllä nyt joka vehe pitäs kestää sen 100tkm.. tietysti riippyy varmasti ajotavasta. Ja onhan blade sellanen pyörä, että yritäppä sillä nyt sitte lain puitteissa ajaa
.. Kaverilla -03 jonkun verran olen ajanu niin *pakkohan sillä on ollu kokkeilla
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Et viittiny lukee sit kahta kommentia ylempää tota mun viimesintä kommenttia....(DanLaid @ Huhti. 21 2009,09:53) kirjoitti
--GsxR:iä--
Minulla on tuossa -08 mallissa kerennyt olemaan ne vakio-Dunlop Qualifierit, Diablo Rossot ja nyt on jotkut Michelin Pilot Powerit.(dreamer @ Huhti. 20 2009,23:30) kirjoitti
Ehdottomasti parhaat noista kolmesta ovat olleet Rossot; hyvä pito kuivalla ja märällä sekä mielestäni ehdottomasti paras tuntuma tiehen. Kun Michelinit loppuu, palaan Pirelleihin.
Honda CBR 1000 RR -08
näissä 08 bladeissa on tosi pehmeä maalipinta et naarmuuntuu jo pelkästä katsomisesta. Niin onko kukaan kokeillut jotakin värivahaa tms. että sais pintanaarmut veks? autoglymiä kokeilin ja tuli entistä naarmusemmaks.
Hain juuri '08 bladen takuuhuollosta ja siellä kerrottiin, että olivat samalla vaihtaneet siihen uuden kytkimen. En tiedä mitä pyöriä tuo koskee, mutta jonkinlainen recall on kuitenkin ilmeisesti kyseessä. Vaihtoivat kuulema 6-jousisesta 4-jousiseen. En tiedä mitä tarkoittaa, mutta en valita, jos saan uuden kytkimen![]()
premier
emeritus
Nyt on blade penkitetty. Vm-07 pyörään laitettu Laserin X-treme sliparit, PCIII, lambda ohitettu ja flapper-modi. Vakiokartalla 150,74hp ja 104,75Nm. Säädön jälkeen 160,16hp ja 110,46Nm. Paikkana Dyno-might. Kyllä muuttu ajettavuus huomattavasti paremmaksi, nyt vetää ihan eri tavalla läpi koko kierrosalueen!
Sen verran täytyy vielä mainostaa, et tuolla Dyno-mightilla oli kyllä todella asiallinen palvelu ja osaava kaveri. Suosittelen!![]()
Kysymys kytkimen säätämisestä.
Kyseessä on 04 Blade ja kytkinkahva painuu liian syvälle, ennen kuin ottaa kiinni. Kahvan etäisyyden säätöä pitää pitää 1:ssä, muissa kytkin ottaa kiinni pohjassakin. Vaihdettaessa pitää käyttää kaikilla sormilla kytkintä, jotta se irrottaa.
Ohjekirjasessa sanotaan että mitään säädettävää ei ole, paitsi tuo etäisyydensäätö. Ja että nesteen pinta pitää tarkistaa tai ilmata kytkin huollossa jos ei auta mikään.
Kytkin nestettä on kyllä ylitse sen Max rajan, mutta epäilen voiko se vaikuttaa näin. Onko kellään mitään vinkkiä?
Liian syvälle??? Eikös sielä tanko tule vastaan?(Maikko @ Huhti. 24 2009,17:56) kirjoitti
Irrottaako kytkin kumminkin? Etäisyyden säätö tuo kahvaa lähemmäksi jolloin työmatka muuttuu samalla.Paljon ajettu? Kytkin myös kuluu...
![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Sielä kytkimen nestelinjassa on ilmakupla. Se aiheuttaa tuommoisen kytkinkahvan pohjaanmenon ilman että kytkin irroittaisi kunnolla.(Maikko @ Huhti. 24 2009,17:56) kirjoitti
Ilmaa se kytkimen järjestelmä, tai vie huoltoon ilmattavaksi. Sen tekeminen kestää noin 15min max.
Pika-apuna seuraava:
1) paina kytkin pohjaan
2) avaa varovasti kytkimen työsylkyn päässä (alhaalla eturattaan vieressä) olevaa ilmausruuvia ihan vähän. Kupla saattaa "napsahtaa" ulos heti. Ole nopea, ettei kytkinnestettä tule ulos liikaa.
3) väännä ilmausnippa kiinni hetipian
4) voit päästää kytkimestä irti
Nippaa pitää siis raottaa kytkimen ollessa pohjassa, ja kytkimestä tulee päästää irti vasta sen jälkeen, kun nippa on takaisin kiinni. Ellei nippa ole kiinni, ja päästät kytkimen irti, kytkimen nestesysteemi imee ilmaan sisäänsä.
Putsaa neste heti pois, mikäli sitä roiskuu jonnekin. Se vie maalit mennessään.
Ellei tuo auta, vie pyörä huoltoon ilmattavaksi. Sielä ne saa ihan kaikki ilmat varmasti pois.
.
Tai purista kuminauhalla kytkinkahva pohjaan yön ajaksi. Ja kas kummaa; aamulla kytkin on ilmannut itse itsensä.(vma @ Touko. 13 2009,08:03) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Mulla on ollut renkaina tuossa -08 mallissa tässä järjestyksessä Qualifier, Metukan M3, Diablo Strada ja nyt taas M3. Etukumeina samat paitsi Strada.
Qualifier kului silmissä. Se kesti juuri ja juuri 6tkm huoltoon. M3 oli hyvä ajaa. Pitoa kivasti ja kesti n. 7tkm. Strada oli aivan hanurista. Kallistusvarat ei riitä sporttiin eikä pyörä kääntynyt mihinkään. Virheostos. Nyt palasin takaisin M3:een. Stradan ajan edessä pyöri M3 jolla loppujenlopuksi ajoin noin 13tkm.
Seuraavaksi varmaankin kokeilen josko M1 kestäisi takana vähän pitempään.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Millaset ketjut tähän kannattaa vaihtaa? Alkaa nykyiset olla ehtoopuolellla. Mikä tää 520-konversio on mitä jenkkifoorumilla suositellaan?
Mulla tällä hetkellä alla Metzeler Sportec M3:t. Jotenkin tuntuisi lipsuvan tuo rengas...varsinkin takapää. En tiedä sitten, onko kyse ajotavasta vai mistä. Mielestäni kuitenkin saisi olla pitoa hieman enemmän. Katotaan nyt kauanko noilla vielä pääsee. Sitten voi tehdä päätelmiä.(Juutana @ Touko. 13 2009,09:48) kirjoitti
Ei kokemusta vielä muista renkaista Bladen alla, mutta täytyypä kokeilla. Minkälaisia kokemuksia muilla M3:sta?
Viisas pääsee vähemmällä!
Itse ajelin Pirellin Diabloilla 8tonnia ja rapiat.
Ja pitoa löyty kohtuudella..
Pyöränä oli 954 RR.
Ei kestä M1 pitempään, päinvastoin. On kuitenkin yksi parhaista renkaista muuten katuajoon. Toimii aina ja heti. Enpä oikein muilla ajaisikaan, mutta turhan nopeaa kuluu. Noin 3tkm on yleensä kestänyt takana, paineet 2.8-3 barin hujakoilla.(Juutana @ Touko. 13 2009,09:48) kirjoitti
Supermoto
Löytyykö noita Taylormade pönttöjä Suomesta?(peltzi82 @ Syys. 28 2008,14:30) kirjoitti
Ovat helvetin tyylikkäitä eivätkä varmaan edes pistä virkavallan silmään, kun repii tarran irti. Ainakin valmistajan mukaan myös toimisivat:
Taylormade
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Onko joku puntaroinut tai bongannut netistä bladen vakiovanteiden painoa (08-09) ?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.