Motorg ry järjestää ajoharjoittelutapahtuman Ahvenistolla tiistaina 15.6.2021 klo 10 - 18. Katso sijainti kartalla.
Hinnat: Motorg ry:n jäsenet 60 €, muut 75 € ja paikan päällä ostettuna kaikille 90 €. Liput kannattaa ostaa etukäteen kaupasta. Ajoharjoittelutapahtumien toimitusehtoihin voi tutustua täällä
Päivän aikataulu:
08:45-09:29
09:00-09:29Ilmoittautuminen, järkkäri boxilla (kauinpana kahvilalta, lähinpänä radalle menoa oleva box)
Melumittaus, järkkäri boxilla09:30 Kuljettajakokous (pakollinen kaikille), järkkäri boxilla 10:00 Ajot alkaa 11:30 Toinen kuljettajakokous ensimmäisen kuljettajakokouksen jälkeen tai sen aikana saapuneille 18:00 Ajot päättyy
Ahvenistolla on tällä ajoharjoittelupäivällä 110dB meluraja, joka moottoripyörän tulee läpäistä päästäkseen radalla.
Mittaustapa moottoripyörillä: 1-3 sylinteriset 4500 rpm, 4 syl. alle 750 cc 5500 rpm ja yli 750 cc 5000 rpm m/ 45º, 0,5 m pakoputken suuaukolta.
MotOrg ry:n ajoharjoittelutapahtumien säännöt löydät täältä.
Ensikertalaisille ja vähän tapahtumissa ajaneille on tarjolla kokopäiväinen kurssi Ajotaito II.
Lisätietoa ajoharjoittelusta ja ajokoulutuksista löydät Motorg ry:n ajoharjoittelu infosta.
Liputtajat portti lippu1 torni 10-12 Joni Jami Ville 12-14 Arto Tomi Antti 14-16 Annika Veiko Ilmari 16-18 Olli Jurkka Lars
Tervetuloa MotOrg ry:n ajoharjoittelupäiville!
Motorg ry:n crew
![]()
Viimeksi muokannut: tommie; 13.06.2021 klo 19:56. Syy: infoa lisätty
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Onko tälle ajopäivälle tullut mitään vastaanasettumista? Kuulin H-linnalaiselta kaverilta että siel on avi tiukkana taas kerran. Tietäisi vain että tarviiko pyydellä pekkasia yms. vai tuleeko normi työpäivä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Myydään jäsenhintainen keskinopean lippu. nol4nol 56nol6987
Edit: Myyty!
1835
onko mahdollista tai tyypillistä että paikan päällä on peruutuspaikkoja?
nähtti siltä että hidas- aloittelija ryhmä on loppuunmyyty; eikä ensimmäistä kertaa ilkeäisi uhota nopea olevansa...
Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, ni noin 13-14 aikoihin alkaa ekat valumaan jo pois radalta, joten jos haluaa pienellä riskillä mennä jos ei muuten lippua saa, ni tuu paikan päälle tyrkylle, ni heti ku radalla on tilaa ni voit ostaa lipun. En muistais ikinä että ryhmät ois ollu täynnä aamusta iltaan asti.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
kiitos!! eli ei kantsi ostella mitään tikettiä -edes nopsempiin, otaksun. hiippailen mestoille kun kerkeen- ellei joku halua hidasta pilettiä myyrä
Miten tuolla nuo ajovuorot menee? Kesto 20 min ja nopea starttaa tasalta mutta onko kolme vai neljä ryhmää?
Jos ehtii vasta jälkimmäiseen kuljettajakokoukseen niin mites tuo melumittaus onnistuu?
Eka stintti foorumilla 2004-2016. Nyt part 2: 2020 -> ?
Ja jatkokysymys tähän, miten homma toimii, jos tulee paikalle vielä myöhemmin (esim. puolilta päivin), eli järjestetäänkö silloin vielä kuljettajakokouksia? Aikaisemmassa viestissä mainittiin, että paikalle voi tulla iltapäivälläkin kärkkymään ajovuoroa.
Itselläni on jo lippu, mutta olen kermaperse enkä halua ajaa sateella, jota sääennuste nyt näyttää aamupäivälle.
Suzuki B-King 2016-
Kawasaki Z750 2004-2016
Ahvenistolla ajetaan kolmessa ryhmässä. Ahveniston ajoharjoitteluissa on kaksi hidasta ryhmää joista toinen ns. koulutusryhmä sekä yksi keskinopea ryhmä. Ajovuorot ovat 20 minuutin pituisia ja ajetaan kierrolla hidas 1, keskinopea, hidas 2 (koulutusryhmä). (http://www.moottoripyora.org/keskust...nn%C3%B6t-2012)
Melumittaus onnistuu kyllä, jos ehtii toiseen ajajakokoukseen. Ilmoittautuminen ja mölymittaus myös päivän aikana radan porttia lähimmässä pilttuussa, jossa Org:in crew-paitaiset pitävät majaansa.
Tervetuloa!
-Mikko / Ratavastaava
GAAAAAZ!!!!
Eiköhän me sun melut ja ilmo oteta vaikka et ihan toiseen ajajakokoukseen ehtisi. Ja sitten priva ajajakokous perään. Tämä ei välttämättä aina ole mahdollista, mutta huomenna voidaan näin menetellä. Mielummin toki tule siihen toiseen kokoukseen 11:30 niin on vähemmän ylimääräistä säätöä.
- Mikko / Ratavastaava
GAAAAAZ!!!!
Linkin otsikossa kaikki oleellinen, Turun suunnasta ahvenistolle saapuvat voi olla liukasta. Itse juttu maksumuurin takana.
https://www.hameensanomat.fi/kanta-h...ippua-2040374/
Ei taidolla vaan tuurilla.
Täysin älytöntä taas jollai varoituskylteillä pelleily. Sama ku reilu 10 vuotta sitte ku kuoli hämeenlinnanväylällä Vantaan paikkeilla se yks motoristi joka veti liukkaasta tiepinnoitteesta nurin ja kaapelirumpuun. Siihen asti oli toistuvista tiehallinnon pommituksista huolimatta ollu että "juu laitetaan varoituskyltit sinne" ... vartti sen jälkeen kun se motoristi kuoli ja uutinen tuli ni tiehallinnon sivuille ilmestyi "huomenna karhennustyö".
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Loput liputtajat lisätty aloitusviestiin.
ISO KIITOS vapaaehtoisiksi ilmoittautuneille jo etukäteen!
Ahveniston järkkärit
RC390,RC125,R6R
Olipas mukavaa kurvailla kun sääkin suosiKiitoksia järjestäjille ja lisäkiitos, että sain vaihtaa banaani-ryhmään
Mini-Soikkelilla? oli kyllä ajolinjat hienosti hallussa
![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Hieno päivä, hyvä porukka.
Kiitos kaikille, eikä vähiten järkkäreille ja kouluttajille!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Olipas kivaa taas ajella, kiitokset AT2 kouluttajille meni hyvinkin ruosteen poistoon ja vanhan kertauksen tästä on hyvä jatkaa kautta eteenpäin
Ei taidolla vaan tuurilla.
Hyvä päivä oli itellä, joskin kasvoi kotimatkalle vitutus ku sai testata kaverin tonnaria joka oikeasti tekee sitä mitä tonnarin kuuluisi tehdä, helvettiläinen sitä oli helppo viedä.
Mutta päivän anti oli
- 80 kierrosta vanhoilla nakeilla 1:29.4 kilpurilla
- busalla katunakeilla 1:36.0 <-- parani enkka sekunnilla eikä tossa ollut läheskään sama hööki ku 3 vuotta sitte
- busalla 2-päällä 1:41.5 <-- lähti enkasta 5 sekuntia
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Hyvä päivä oli ja järjestelyt toimivat taas kerran, selkeätä on. Kiitos ratavastaaville ja lippumiehille.
Omassa "suorituksessa" parasta oli, että malttoi ottaa rauhallisesti tälleen muutaman vuoden tauon jälkeen. Helpotti, että jätin RaceChronon virittelemättä, mutta silti välillä piti läpsiä hanskalla kypärään, että muistaa malttaa.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kiitokset ajotaito 2 järjestäjille.
Hyvä kurssi. Mietin miten jatkaisin harjoittelua. Samalle kurssille tuskin kannattaa toiste mennä ainakaan tänä kesänä. Mitä moottorirataa suosittelisitte jos menis treenaamaan joku kerta hitaalle puolelle vaikka samoihin aikoihin kun on kurssi menossa.
Onko muita treenaamaan lähtijöitä. Noita samoja vois vielä hetken treenaa ennen kurssi kolmosta.
Terveisin.
Viragokuski![]()
Huomenna tulee loppukesän päivät myyntiin jäsenille. Hitaan lippua vaan ostos koriin ja reenaamaan ei kurssille välttämättä tarvitse toista kertaa tulla. Ei siitä tietty haittaakaan ole. Jotkut on tullut vaan ensimmäiselle setille ajolinjat vakoilemaan ja loppupäivän on reenannut itsekseen.
Ja kiitos kurssilaisille. Hyvä ja antoisa päivä näin kouluttajankin näkö vinkkelistä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Tästä tuli mieleeni sellainen epäkohta joka on pakko ottaa esille jos tällainen tapahtuu uudestaan:
Yksi AT2 kouluttaja tulee portille hitaan ryhmän jälkeen ja ulosanti on tämä: "Ei tainnu mennä taas iha niinku Strömsössä, kyllä yksi kierros olisi vielä pitäny saada vetää."
Ja mitä siis tapahtui:
11:52:30 (7,5 min settiä jäljellä) nostin ruutulipun
11:57:00 (3 min jäljellä) rata oli tyhjä ja liputtajanvaihtoauto lähti radalle
12:00:00 nopea ryhmä meni radalle
Ja ku ihan järkkäri tuli sanomaan mulle heti perään että "teit aivan oikein" ni voisko nää jotku AT2 kouluttajat ymmärtää sen että jos väkisin haluutte 4 min omaa settiänne pitemmäksi ni se tarkoittaa sitä että se AINOA ryhmä päivästä joka saattaa kärsiä portilla seisomisesta, ni seisoo renkaita viilentämässä sen extra 4 min setin alussa sen takia.
Ja oon sitä itseasiassa juuri tästä syystä ihmetellytkin että miksi ajojärjestys on nopea-keski-hidas eikä hidas-keski-nopea ku se hidas joudutaan vaihtojen aikaan ottamaan monta minuuttia aiemmin pois radalta, jotta aikataulu pysyy.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tänkjuuta taas järjestäneelle seuralle. Kliffaa oli. Ja huomenna kärppänä F5 napilla uusia haasteita ostamaan.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Tosi kiva päivä oli teidän kaikkien kanssa.
Junnut saa pikkuhiljaa palautettua sitä kaikkea apua mitä vuosien mittaan ollaan saatu muilta jäseniltä. Aina autetaan jos vaan suinkin osataan.
Kaikki kolme
Soikkelia kiittää muita mukana olleita.
Jopo
Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.
Soininen racing