XJR1300 vm. 2010 - startti alkanut oikutella siten että kun starttaa, niin startti aina välillä pysähtyy kokonaan, mutta jatkaa sitten starttaamista. Tämä saattaa tapahtua yhden startin aikana muutamankin kerran, mutta kyllä kuitenkin aina lopulta lähtee käyntiin. Alkaako starttimoottori olla loppu vai mistä johtunee?
Kyselee jo 7:ttä kautta XJR:llä ajellut, tänään tuli 70.000 km mittariin.
XJR 1300 - vm 2010
Espoo, Pyhtää
Onko akku milloin vaihdettu? Akun lepojännitteen mittaus kun seissu 24 tuntia. Latausjännitteen mittaus pyörä käynnissä että siltä osin kunnossa.
Starttirele tai starttinappi voi oikutella. Heikko kontakti napissa tai releen sisällä kärjissä. Starttirele saattaa lakata toimimasta pätkittäin just heikon akun takia, että se kannattaa ekana tarkistaa.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Kiitos neuvoista. Kyllä se sittenkin oli akku. Akku on vuodelta 2016, mutta napajännite oli edelleen täydet 12.7 V
Ongelma näyttää olevan, että vaikka akku on "umpimallia" Yuasa, niin jostain syystä akun napojen tiimoilta
on selvästi vuotanut nestettä ja tästä syystä akusta ei enää irtoa virtaa riittävästi.
Ostin Motonetistä Motobatt akun ja hyvin tuntuu nyt pelittävän.
XJR 1300 - vm 2010
Espoo, Pyhtää
Akun napajännite antaa vain suuntaa antavan kuvan akun kunnosta. Akun kuormitustesti on puolestaan aika luotettava mittari. On meinaan tullut vastaan akkuja, jotka napajännitteen perusteella ovat ok, mutta kun akkua kuormittaa niin napajännite romahtaa ja akku on hetkessä tyhjä.
-- Brake later and open the gas earlier --
Tikissään olevassa AGM Yuasassa jännite on 12,9-13V. 12,7V akku on jo suunnilleen hiiohoi.
En sanoisi noin, katsoppas:
http://www.autowiki.fi/index.php/Aku..._tarkistaminen
XJR 1300 - vm 2010
Espoo, Pyhtää
Tuo autowikin artikkeli ei puhu agm-geeliakusta vaan perinteisestä nesteakusta.
https://workshoppist.com/agm-battery-state-of-charge/
Mulla vähän samaa vikaa, akku on ihan uus, Power commander poistettiin ja laitettiin stockki putki takas, epäilys oli että liian iso putki vaikeutti käynnistystä, nyt asiaa on tutkinut kaks eri liikettä ja silti oire jatkuu, viime syksynä ei lähenyt enää koti pihasta, muuten on aina lopulta lähtenyt joskus joutuu toki yrittämään useamman kerran ja tosi harvoin lähtee ekalla. Startti pyörii normisti mut välillä pätkäsee ja välillä suoraa pätkäsyn jälkeen lähtee heti käyntiin. Lataus yms on testattu jo moneen kertaan ja toimii. En enää tiedä mitä tolle keksii vai onko vika joku tosi helppo mut en vaa tajua?
Tattista
Purkaa/vaihtaa sen startin?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Eli starttimoottori pyörii kyllä mutta välilla "veto" katkeaa?
Sanoisin että ns starttikytkin, osa 5 + kaverit ao linkin kuvasta:
https://www.npm.fi/fi/varaosa-luette.../15-kaynnistys
Ei oo noissa(kaan) ihan harvinaisin vika...
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Hei onko kellään kokemusta tai tietoa ku on niin sekavan paskasti selostettu noi tiedot nousta telineistä ja laukuista että kun on tuo Specific rear rack for MONOKEY® or MONOLOCK® top-case
To be combined with the plate MONOKEY® M3, or with the plate MONOLOCK® MM
Malli 361F että saako siihen kiinni sivulaukut vai mites vitussa ne saa sit kiinni, givin omilla sivuillakin niin sekavaa tietoa et... Perkele
Tattista
Tuo sun malli 361F on pelkkä tarakka(top)boxi + teline, sivulaukuille pitää olla erikseen omat telineet joita valitettavasti givi ei ole enää vuosiin (?) valmistanu (xjr 1300:lle).
Guukkeli tietää ja tuo jäpä kanssa ja oli keksinyt asiaan ratkaisun, toimivuudesta en tiedä.
https://www.youtube.com/watch?v=wjPq9i87YxM
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Eilen tuli tupaan 2001 XJR, ajettu 62tkm ja mielestäni todella fiinissä kunnossa. Änkkä on joku devilin, jossa ei ollut db killeriä. Ei toiminut mielestäni hyvin, backfireä ja ääntä joka ei ole minun mieleen. Pistettiin db killeri paikalleen ja toimi. Sopivat äänet ja mielestäni tuli alavääntöä takaisin (vastapaine?).
Stonga on joku LSL, ei liene alkuperäinen? Ajoasento on todella hyvä.
Muuten käsittääkseni aikalailla vakio. Öljyt vaihdettu juuri ja kone käy kiltisti. Uudet renkaat (Pirelli) ja rumat peilit. Takaiskarit huollettu liikkeessä.
Kytkin ottaa "heti" mutta toimii pehmeästi. Kahvan asetus on asennossa 4, en tiedä onko se "kirrattu", mutta haluaisin hieman siihen slackia että se ei ota heti kiinni. Ehdotuksia?
Katselen jotain pientä ilmanohjainta eteen, tästäkin voi antaa ehdotuksia.
Bensamittari on rikki, tuon haluaisin korjata. Sen mitä luin, niin taitaa olla aika yleinen ongelma..
https://imgur.com/a/xRHjgFo.jpg
![]()
Viimeksi muokannut: Kähis; 07.07.2023 klo 13:15. Syy: En saa kuvaa liitettyä muuten kuin linkillä
2001 Yamaha XJR 1300
Olen tilaamassa Puigin Windy-lasin tuohon eteen.
Onko kukaan päivittänyt XJR:ään ledietuvaloa malliin tai johonkin muuhun vastaavaan:
https://www.xlmoto.fi/product/ajoval...and-cross-sale
2001 Yamaha XJR 1300
Tattista
Terve!
Onko muilla mailimittaria xjr:ssä? Pari vuotta olen nyt pyörän omistanut ja kuvista hoksannut että muissahan näkyy olevan kilsamittareita. Minullakin siis kilsat siinä näkyy mutta ulkokehällä on mph ja pienemmällä kmh, trippimittari myös höpisee maileissa.
Reilu 20tkm pyörällä vasta ajettu, ihan Suomipyörä kyseessä. Miten ihmeessä siihen on mailimittari päätynyt? Liikkeestä ostin pyörän.
2007 XJR 1300
Kyllähän tuo kovasti kuulostaa siltä että joko
-Kyseessä on kuitenkin tuontipyörä
-Mittaristo on joskus vaihdettu purkuosaan joka onkin ollut mailiversio
Empä osaa sanoa mistä uutena ostettu, mutta Hyvinkäältä minulle tuli liikkeestä ja yhdeltä omistajalta. Kävihän nuo metkuilutkin mielessä että on vaihdettu vähemmän ajetusta mittari mutta toisaalta pyörän kunto sopii kilometreihin. Unohtui myös mainita, että mielestäni valokuviokin on väärän puolen liikenteeseen mikä puoltaisi tuota tuontimalliteoriaa. Selviääkö vin-numerosta mille markkinalle pyörä on valmistettu?
Edit. Niin ja ensirekisteröity Suomeen
Viimeksi muokannut: äMTee; 28.02.2025 klo 12:34.
2007 XJR 1300
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kilometreiksi on muutettu lukema. Ja valokin on säädetty siten että ei pitäisi häikäistä
Aloin tuota harmaatuontiasiaa tutkimaan, sillon ostaessa tilasin trafin tiedot ja siellähän näemmä olikin ensimmäinen omistaja/”maahantuoja” sellainen kuin ee-speed. Tälläkin foorumilla ollut näemmä keskustelu k.o. paikasta, ilmeisesti juurikin tuontihommia harrastettu siellä. En toki varmaksi tiedä, mutta uskon että minulle on päätynyt brittimarkkinoille tarkoitettu vehje. Kiitos pohdinnoista.
2007 XJR 1300
Rupesin eilen lukemaan XJR-osioita kun ajoin X:n kotiin lämpimästä tallisäilytyksestä. Jostain syystä oli valuttanut kytkimennesteet tyhjäksi ja piti suorittaa parkkipaikalla pieni operaatio. Ajelin kotiin 10km ja koko ajan käynti huononee, ei meinaa pysyä päällä kun kaasuttamalla. Melkoisella korinalla pääsen kotiin, johon kone sammuu. Ei suostu käynnistymään, ei edes pyöritä. Noh varmaan akku, kun on sillä jo ikää. Vaihdan uuden ja kokeilen, naksuu joten latausta. Ei vielä 6h latauksen jälkeen tee muuta ja huomaan että on valuttanut ja valuttaa löpöä alleen (ollut sivutuella päivän). Siirrän keskituelle, koska helpompi alkaa rassaamaan. Pistän laturin kiinni ja saan sen käyntiin, mutta raskaasti käy ja pakokaasun hajusta arvaan että rikkaalla käy.
Nettiin ja luen overflow-probleemasta ja päätän tutkin ilmanputsarin. Voisi vääntää bensaa siitä ja koko kotelo ui bensassa. Meinaan alkaa purkamaan tankkia kunnen huomaan hanan. PRI-asennossa prkl ("pakkosyöttö"?)!!jotekin luulin että se keskimmäinen on OFF kun ylös on perus-RES ja alas perus-ON !!
Otan ilmansuodattimen irti ja kuivaan kotelon. Kone lähtee ekalla helpon oloisesti ja kehrää kuin kissa. Voi elämä että se kuulostaa kauniilta sen kuolonkorinan jälkeen. Tyhjäkäynti on tasaista eikä pakokaasu haise bensalta.
Olipa opetus.
2001 Yamaha XJR 1300
Miten pri-asento putsarin kasteli ? Kaasareihin se bensa neulaventtiilin kautta menee oli pri tai ei.
============
PRI
This indicates prime. With the fuel cock
lever in this position, the engine can be
“primed”. Turn the fuel cock lever to
this position when the engine has been
allowed to run out of fuel. This sends
fuel directly to the carburetors, which
will make starting easier. After the engine has started, be sure to turn the lever to “ON” (or “RES” if you have not
refueled yet).
=============
Olisko ollut se että se oli sivutuella yhistettynä PRI:hin? Tarkistin juuri putsarin eikä ollut vuotanut yhtään. On keskituella ja ON-asennossa.
Viimeksi muokannut: Kähis; 26.04.2025 klo 13:09.
2001 Yamaha XJR 1300