Tallin tyhjennystä kun XJR 1300 -03 lähti seuraavalle:
- kokoputkisto 4-2 originaali
- kaasarit
- imukurkut
- puolikate
- öljysuodatinmuunnos
- venttiilijousten puristuspala
Nettivaraosassa kaikki
G
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
Kysymys: '99 kaasari -xjr:n kaasareiden väleistä 1-2 ja 3-4 lähtee valkoiset letkunipat alaspäin. Mihin näiden nippojen kuuluisi yhdistyä? Toisessa on letku joka ei ollut missään kiinni, toisessa ei ollut mitään.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Vahva epäilys että ovat ylivuotoletkuille, ilmeisesti osa 38 on kyseessä?
https://www.cmsnl.com/yamaha-xjr1300...l#.YE4zxWgzaUk
Olisko tuollaisista kyse, meikän mopon kaasareista kuva.
kaasarit.jpg
Viimeksi muokannut: tate66; 14.03.2021 klo 19:10. Syy: Kuvan lisäys
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Niin hiukka eppäilinkin. Pitäskö noi kaasarit ottaa tuolta irti saappaat jalassa?! Ihan hemmetin ahdas paikka ja useampi kiristysrenkula tuhannen solmussa kun viimein sain kaasarit ulos. Vieläkään ei tyhjäkäynnin "kellumiselle" löytyny oikeen mitään syytä, kurkuissa on repeämiä mutta ne ovat ihan pinnallisia eikä vaikuta. Kaasarit sisältä muuten ok, kalvot ihan kuin uudet etc mutta tankissa on ilmeisesti ruostetta koska kulhoissa oli jonkin verran ruostejauhoa joten letkun väliin lienee syytä laittaa suodatin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Joo taidat olla oikeassa, selvästi liian hätäiseen kurkattu kaaviokuvaa.
Tosin noissa bst 38 kaasareissa näkyy kyllä tuuletusletkut ja ylivuotoletkut, tuuletusletkuissahan on suodattimetkin mukana.
Kaasarit taas.jpg
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kunhan ei oo alipaineletku kun tässä yritetään selvittää sitä tyhjäkäynnin leijuntaa...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Minulla lähtee alipaineletku kumikurkkujen kannen puolelta ykköskaasarista, luulis xjr:ssä olevan liki sama järjestelmä.
Näistä pitäis alipaineletkun lähteä.Motorcycle-Rubber-Carburetor-Adapter-Inlet-Intake-Pipe-fit-For-Yamaha-4KG1358600-4KG-13586-00-4K.jpg
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Tuollaisessa yksittäisessä bst-40 ainakin kohokammioon yksi vapaa huohotuslinja, toinen filtterillä varustettu mene kalvon alle.
Ylivuotoahan ei ole mitään hyötyä laittaa kurkun pohjaa ylemmäksi...
Ykkösestä lähtee letku hanaan joo. Edelleen jos jollakulla on ideoita seuraavaan skenaarioon:
-Jos kaasua on avattu tyhjäkäyntikierrokset jää leijumaan tuonne parin tonnin päälle
-Jos kytkimen kanssa luistattaa kierrokset alas ne myös jää alas
-kaasua avatessa "hörähtää/miettii" hieman
-miehekäs kulutus (8l/100)
Itselle tuo vihjailisi että esim. Imukurkkussa on repeämä jota alipaine levittää, paineen helpottaessa rako menee kiinni. En vaan keksi mistä vuotaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos kulutus on normaalia suurempi, niin olisiko eri vika kuin mahdollinen imuvuoto, eikai se kulutusta kasvata?
Joistain alipainekaasareista kuluu neulaputket ja neulat pitemmän päälle soikeiksi. Vetää keskialueelta paksulle ja alkaa soppa maistua.
Herttileeri, enpä tuollaista ole nähnyt. Toivottavasti lähin neulanvaihtopiste ei ole kaukana.
Tuli tossa ykskaks semmonen hajatelma et voisko se aiheuttaa tommosta kierrosten leijuntaa ja että pyörä jää jopa hieman vetämään jos kaasareitten synkro ois tarpeeks päin persettä? Sitä ei tullu syssyllä siitä koskaan tarkistettua. Missähän se mun mittari on...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Osaako joku tietävämpi sanoa että mikä homma, pyörä pihassa lähti ihan hyvin käyntiin, ja kävi hyvin, kunnes tankilla käynnistäessä ei yhen yrittämisen jälkeen sanonu mitään, sitten tovin ihmettelyn ( tuplat kuivat jne) jälkeen kokeiltiin (kiitos tueksi jääneelle) täydellä kaasulla käynnistää ja sitten vasta hörähti käyntiin, kotipihassa kokeilin pariin otteeseen käynnistellä, niin sitten ei taas mitään ongelmaa. Mikähän ihmeen homma?
Tattista
Rupes motonetin öljyllä kytkin luistaa. Mitä öljyä käytätte?
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Kyllä jotkut pyöräyksilöt ovat kovin herkkiä öljylaadun suhteen. Sitä voi toki kinata, että onko kytkimessä joka tapauksessa vikaa, jos se millään öljyllä luistaa. Varsinkin iäkkäämpi pyörä ja täyssynteettinen öljy on joskus osoittautunut huonoksi yhdistelmäksi. UMAS olisi tosin voinut helpottaa spekulointia kertomalla tarkemmin mitä Motonetin myymistä kymmenistä öljylaaduista sattui koneeseen kaatamaan.![]()
En ala kinaamaan minäkään (koska turha kinata selvästä asiasta) mutta tuskin kytkin öljynvaihdossa hajoaa... Kaduttaa jo nyt että en vain kysynyt että millä öljyillä porukka ajelee![]()
Motonetin ”omia” öljyjä ei taida olla kun paria eri, mutta se ei ole oleellista vaan se mitä sinne seuraavaksi laitan. Hmmm.. delvak? ;D
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Kysytääs täsmennyksiä:
Siis aikaisemmin toisilla öljyillä ei luistanut, vaiko oliko niin ettei ennen öljynvaihtoa kyseisellä pyöräyksilöllä tullut juuri kilometrejä alle (uusi tuttavuus)
Onko tiedossa mikä oli aikasempi öljymerkki, jos kokeilis suosiolla sitä.
Seisoiko kone ennen öljynvaihtoa pitkäänkin? Oliks tää se projekti yksilö?
Onko kytkin ollu auki lähiaikoina?
Kytkimen oot säätäny nii ettei varmasti kanna? Olikos tässä vaijeri vai hydr. kytkin
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Joo ei luistanut ennen öljynv. Edellinen merkki ei tiedossa. Ei ole ollut auki ja nestekytkin. Luistaa siis vähän kovassa rasituksessa eli ongelma ei ole suuri mutta miksi kukaan ei nyt vaan kerro millä öljyllä ajaa niin kokeilen sitä ja ihmettelen sitten lisää jos ei auta. Yleensä remontin jälkeen ilmestynyt vika johtuu remontista..
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
En ole itse xjr:ssä ajanut, kun en sellaista omista.
Mutta useampaan 1200 ja 1300 xjr olen myynyt Iponen R4000 rs öljyt ja en ainakaan valitusta niistä ole kuullut.
On osa synteettinen ja esteripohjainen öljy, tuntunut toimivan.
Sori jos menee mainostamiseksi, mutta iitistä Kausalasta tuota löytyy suoraan varastosta, ainakin muistaakseni![]()
Mulla toimi ihan perus Motul 5100, toki synteettinen mutta myös esteripohjainen.
FJR -17
Sitten kun se luistaa edelleen niin vaihdat lautasjousen kuten joku jo mainitsikin. Nimim. samat oireet aikanaan Rosvossa.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5