Kiva.
Piti lähteä päivälenkille, niin huomasin rekkarikilven lähteneen pitkäkyntisen mukaan.
No ilmoitus tehty, ja viikolla hakemaan uutta kilpeä.
Vanhaa tunnusta ei kannata ottaa takas, kun rikosilmoitus jää järjestelmään kummittelemaan, niin uusi tunnus järkevämpi ja ties mitä kivaa sillä vanhalla saadaan aikaiseksi.
Eipä juuri merkitystä, mutta jos tulee vastaan 88-ZAX, niin sen pitäisi edelleen olla kiinni mustassa Kawan GTR:ssäni, eikä jossain muussa käytössä.
Näköhavainnot saa tietty halutessaan ilmoittaa poliisille.
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Mielekkäämpi tapa olisi ehken ollut vain ottaa uusi kilpi ilman rikosilmoa. Vanha lienee pöllitty johonkin rekkaamattomaan crossiin?
Uutta muutettua rekisteritunnusta ei taida saada ilman rikosilmoituskopioita.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Rikosilmoitus johtaa poliisin toimsesta ko. kilven kyttäämiseen. Ilman ilmoa voi lampsia konttorille ja väittää kilven vain kadonneen. Sitten jos varas joutuu poliisin mielenkiinnon kohteeksi, niin häneltä kilpi otetaan pois ja alkup. omistajan elämä jatkuu ennallaan ja ilman kaksikilpisen pyörän hinnanalennusta.
Sitä varastettua kilpeä pitääkin kytätä. Rikosilmoituksella voi myös todistaa kaupan yhteydessä miksi pyörä on kaksikilpinen. Eikä tarvitse selitellä kilpivarkaan mahdollisia perseilyjä.
^Konenäkö skannaa kilpiä koko ajan niissä autoissa, joissa sellainen on.
Mulle eivät pari vuotta takaperin ainakaam antaneet mahollisuutta et vois uuden kilven vanhalla tunnuksella tilata(kilpiteline ratkes eikä kilpeä enää löytyny). Eli ihan sama hävitätkö sen kilven autotalliis remppaa tehdessä vai käykö rosmo sen keikkaamassa,niin kumminki tunnus muuttuu.
R1 07
Melko erikoinen perustelu rikosilmoituksen tekemättä jättämiseksi. Miksi sitä kilpeä ei saisi poliisi kytätä? Kun on tehnyt rikosilmoituksen pöllitystä kilvestä, pääsee vähän helpommin välttämään syytetyn penkille joutumisen, jos ko. kilvellä varustetulla pyörällä tehdään jotain sellaista, joka virkavallan huomion herättää. Eli käytetään jossain keikkahommissa, tai ajetaan piripäissään jonkun päälle tms. Kun poliisi kyttää kilpeä, saadaan tuo rosvo mahdollisesti ohimennen tehtävän kilpien skannauksen avulla kiinni ennen kuin edes ehtii pahoja tekemään. Tietysti jos FTP ja kyttä on natsisika, niin silloin toki kannattaa kamarilla asioiminen jättää sikseen.
Uuden kilven tosiaan saa tilattua vanhalla tunnuksella, ei merkitystä onko vanha kilpi kadonnut tai varastettu tai huonokuntoinen, uuden saa samalla tunnuksella tilattua. Huonokuntoisen kilven tapauksessa pitää vanha antaa vaihdossa, mutta pöllityn tai kadonneen tilalle saa uuden kilven. Kadonneen tapauksessa pitää kirjata jokin meriselitys katoamisesta, varastetun osalta riittää rikosilmoitus. Kilven valmistaminen ottaa parisen viikkoa, eli jos heti pitää uusi kilpi ehdottomasti saada, niin silloin joutuu tunnuksen vaihtamaan. Konttoreiden osaamisessa näemmä on eroja, mutta osaavat konttorit pystyvät uuden kilven vanhalla tunnuksella tilaamaan. Samoin jos on kaksikilpinen, niin sen vanhan tunnuksen saa vaihdettua takaisin, jos se on vapaana. Se toinen rekisteritunnus jää toki otteelle näkymään, eli kaksikilpisyyttä ei saa häivytettyä, mutta jos on joku tosi naseva tunnus ollut se aiempi, niin sen saa takaisin.
edit: Minulta joskus nuorna poikana Golfista pöllittiin kilvet, tein rikosilmoituksen ja kävin tilaamassa uudet kilvet samoilla tunnuksilla. Ennen uusien kilpien saapumista olikin poliisi jo löytänyt rosvot pahanteosta, soittelivat minulle ja pyysivät hakemaan kilvet takaisin laitokselta. Hain ne Itiksen poliisiasemalta, konttorille ilmoitin että voivat ne tilatut kilvet sulattaa kaljatölkeiksi, kun vanhat kilvet ovat taas paikallaan.
1835
Ennen sai myös esim. fillaritelinettä tai mp peräkärryä varten kaksoiskappaleen jos/kun tuo koukkuun kiinnitetty värkki peittää ajoneuvon alkup. kilven. Ovat vaan ilm. ruvenneet tuosakin rahastamaan kun puhuvatten nyt lisäkilvestä, joka merkitään ajoneuvon lisätietoihin ja sitä saisi käyttää max. 1kk ajan
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kan...uvon-lisakilpi
Ei sitten mitenkään ruoki ajatusta nysvätä itse moinen kilpi siihen alkup. kilven peittävään värkkiin. Prätkäänkin on saatavissa niitä epävirallisia ns. pikkukilpiä, joita jotkut ovat asentaneet jopa ihan sen alkup. tilallekin.
https://kilpistore.fi/tuote/rekister...ottoripyoraan/
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
mun mielestä mp kilvestä on pakko tehdä rikosilmoitus. koska se on sen ainoa. itse jouduin joskus tekemään vaikka tiesin että se vain putos, mutta ei se vaikuta.
autosta toisen kilven katoamisesta ei kai niin väliä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jos kiinnitän kilven "kunnolla", niin kilpi väsyy poikki kahdessa viikossa.
Noniin, nyt on uusi kilpi. Eikä edes ollut kallis, vain 5,50€.
Mutta, koska kyseessä varastettu (tai siis näpistys, kuten rikosilmossa lukee) tapaus,
niin vanha kilpi piti lakkauttaa ja arvatkaas kuka sen maksaa...
Aivan oikein, artisti maksaa, eli lisähintaa tuli 8,50€. Yhteensä siis 14,00€.
Ihanan kallista sitten kuitenkin.
Mutta, pysyn päätökseni takana rikosilmoituksesta, koska en voi tietää, mihin käyttöön
vanha kilpi on päätynyt.
Esimerkkinä, jos sen kanssa ajetaan vaikka maksulliseen parkkiin, niin mullehan se lasku olis tullut.
Lopultahan sen väännön olisin voittanut, mutta kuten varmaan olette lehdistä lukeneet,
miten haastavaa on vääntää, vaikka jonkin Parkkipaten kanssa.
Hirvee vaiva, vaikket ole edes syyllinen. Ei kiitos.
Nyt pitää rakennella uusi kilpiteline, kun vanha lähti myös pitkäkyntisen matkaan.
Saishan noita kaupastakin, mutta kivempi rakennella itse jotain.
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty