Hyvät kommentit, kiitos.
Just tossa arvon Rosso II ja tän IV välillä, kulutuskestävyys & tuntuma -kombo optimoiden.
Ja Hookakkosen alle näitä hahmottelen. Ensiasennusrengas Bridge RS11 kesti n. 2500 km, Rosso II n. 5000 km ja nyt venyttämällä oon ajanut Misukan Power5:lla 8000 km. Etusta vielä hyvin jäljellä, takanen keskeltä loppu. Mutta P5:n tuntuma ei miellytä, radalla liukas kuin mikä, onko sit mopo liian painava tuolle (231 kg märkäpaino)? Ajettava rain-modella?
Tiiä sit pitäiskö kokeilla ihan jotain touring-kumia?
Mikä se vois olla?
Noi SuperSport renkaat on hyviä, mutta ei kestä kuin <3000km. Jos keväällä/alkukesästä pääsis viimein Mörköllä reissuun niin ei viitsisi matkan aikana rengastöihin ryhtyä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Road5:n nopeusluokka on vaan 270 km/h - vitonen ja kutonen jätettävä käyttämättä?
Tossa nykyisessä setupissa pitäsi mennä +350 ilman välityksiin kajoamista.
Aattelin, että kevään reissun tekis yksillä kumeilla ja sit kattoo jotkut toiset alle. 5tkm nyt ainakin vois käydä veteleen. "Mailin veto" siinä yhteydessä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kestää se...
Jos noi renkaat yleensäkin kestää pulttirenkaiksi väsättyinäkin muutaman vedon jäällä kolmen markan tuntumassa.
Käytä vain vitosta ja kutosta. Kauaa et kolmessa ja puolessa markassa ehdi olla kuitenkaan... bensa loppuu.
Mut joo... voihan se vähän pitkässä vedossa kuumeta. Toisaalta parempi siinä muussa ajossa passoilla ja solissa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitenkä kestää nykypäiväna pirellin slick sc3 alastarolla. Ohjearvot on samat, kun dunlop ms4, mikä tuntuu kestävän, vaikka 1.20 kyytiä.
Hei olisko ammattiukkoja kuulolla näin juhannuksena!? Hommasin kilvellisen k7 1000 ratapeliks. Ajot on pääosin radalla mutta osaksi myös kadulla.
Köröttelyvauhdit on keskihitaan ja keskinopeen välimaastossa
Mitkä olis sellaset järkevät ja mielellään yllätyksettömät Renkaat alle?
Kokemusta on positiivisesti Diablo Rosso Corsa 2 mut mietin Supercorsa SP?? Ja jos niin millä seoksella? Ja vielä että mitä kokoa taakse ku niitäkin on vaikka mitä? 190/55?🤔
En ole ammattiukko mutta minulla on sama pyörä samankaltaisessa käytössä. Kokolailla samoja aikojakin ajelen. Mielenkiinnolla seuraan rengassuosituksia.
Omassa pyörässä on nyt Misukan Power 5. Tuo on ollut hyvin yllätyksetön rengas. Mutta aika härskin näköiseksi se rata-ajelussa menee, erityisesti eturengas. Siksi mielessä seuraavaksi renkaaksi on paremmin rata-ajoon sopiva katulaillinen rengas. Misukan repertuaarista se kait olisi Power GP tai Power Cup2 joka onkin jo kuvioitu katulaillinen slicksi.
Itse ottaisin 190/55 renkaan, kun sen pitäisi kääntyä mutkaan paremmin mitä vakio 190/50.
Viimeksi muokannut: itl; 24.06.2023 klo 19:32.
-- Brake later and open the gas earlier --
Pirellin Diablo Rosso III, IV ja esim. Misukan Power5 toimii katu/rata-ajossa hienosti. Niinkuin kaikkien merkkien ns. superbike-renkaat. Paineet vain oikeiksi vrt. lämpötila yms. olosuhteet. Supercorsa on hieno rengas ja pitää kuin tauti, toimii myös radalla 100%, mutta aika kalliiksi tulee katuajossa, mulla kesti alle 3000km. Jos haluat hyppäyksen ajokokemukseesi, kierrosaikoihin ja kaarrevauhteihin niin kokeile slicksejä. (Ja lämppäreitä)
Esim. Metzeler TD Slick Medium on hyvä aloitusrengas, kestää vähän kierroksiakin eikä ole niin nöpönuuka lämmön suhteen. Made by Pirelli.
TeRRveisin Amatimies![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
--
1200RS
Mä ajoin Pirellin Corsa Nelosia yhden setin viime kesänä. Takanen meni vaihtoon 9 863 km:n kohdalla. Etunen pari tuhatta aiemmin koska kului Eurotourneella vähän niinkuin kulmikkaaksi, ei ollut enään ympyrä vaan murtoviiva. Oli varmaan väärät paineet kun hulluna helteessä työnnettiin.
Takanen kesti hämmästyttävän hyvin erittäin tehokkaan pyörän alla ja välillä melko ronskiakin ajoa. Mutkateitä, autobaanaa, vähän rataakin koska joskus mukava silläkin vehkeellä radalla vetää. Voisin ostaa samat kumit uudelleen, ei mitään ongelmaa ja pitoa riittämiin. Ostin kuitenkin Corsa III koska oli joku tarjous...
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Minulla on ollut Power GP:t RSV4:ssa ja tuollaisiksi enempi radalle tarkoitetuiksi renkaiksi kestävät yllättävän hyvin ajoa.
Toimivat myös hyvin jopa sadekelillä mikä sekin on yllättävää noin harvalla kuviolla.
Omissa on nyt noin 11-12.000km ja ovat menossa huomenna vaihtoon, ei vielä sakkorajalla mutta on käyty sen verran usein radalla (hidasta ajoa) että alkaa olla jo pito vähän huono.
Tuo lienee suurimmassa osassa tonnisia sporttipyöriä ns vakiokoko eli se ei mene vikaan. 190/50 on ihan väärä profiili rata-ajoon. Kääntyy mutkaan kuin silitysrauta.
200/55 käy myös. Itse en ole juuri eroa huomannut 190/200 välillä. Toki jos heti peräkkäin ajaisi, niin voisi huomata.
Itsellä nyt 200/55, koska tarjous...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Mitkä seokset kannattaisi ottaa (etu/taka) Pirelli Diablo Superbike Slickseistä. Pääosa ajeluista tapahtuu Alastarolla. Pyörä -20 Rykkönen ja vauhdit alta 1:30 Alastarolla.
Nyt on kyyti kohillaan![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
SC1 eteen ja taakse sitten kakkonen tai jopa kolmonen.
Kakkosella alottaa vaikka, ja jos alkaa kulua silmissä, niin kovempaa vain taakse.
Kyyti jos/ kun kasvaa niin sitten alkaa se kakkonen olla ajankohtainen edessä.
Mun arvaus.
Edit: siis reenailuun
Uus rata syö takasen oikeata kylkeä aika makiasti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
SC2 (ja K2) on kyllä pirun hyviä eturenkaita. Se eturenkaan valinta nyt on vähän kuskikohtaista. Alastarolle taakse SC2 humppaan ja SC1 kun ajetaan enemmän tosissaan ja puristamalla.
Tiettyä itsesuojeluvaistoa
Epäilen, että nuo kryptiset sanat viittaa fillarihommiin. Jos näin niin pelasta mun ratarengasbudjetti ja osta toi 450SMR pois.
Ja ettei menis ihan offtopiciksi niin noista etusista: SC2 kuumalla ja/tai jos kuski prässää sitä sen verran, että SC1 alkaa sulamaan alle. SC2 siis vähän jäykemmällä rungolla. Pehmeempi runkonen SC1 pysyy lämmössä pienemmällä kuormituksella.
Superbike #7
Katsoin lompakkoon, talliin ja sohvan toiseen päähän. En osta
Ostin juuri yhden ison mukin toissakesänä halkeaman kehittäneen tilalle, että eikö toi jo lasketa? Viissataakolkyt. Taitaa olla tilavuus ja hinta aika samoissa tullien ja alvien jälkeen.
Ja tuota kakkosta kanssa meinasin, että jos aletaan prässätä mutkiin isona poikana, voi SC1 alkaa sulaa alle.
Mulla ei tuota ongelmaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Näkee sitten ens kesänä miten ne SC2:set kestää kylmää/kuumaa/omaa vauhtia ja siitä sitten viisastun (ehkä).
Takasen hyvinvointi riippuu joissakin tapauksissa myös hyvin pitkälle siitä, millanen takavaimennin on, missä kunnossa ja säädöissä.
Ts paskalla vaimentimella/ säädöillä tappaa optiminkin renkaan yhessä setissä, vs hyvällä vaimentimella/ säädöillä pystyy venyttämään epäoptimin takarenkaan toimintaikkunaa huomattavastikkin, varsinkin harrastelijavauhdeissa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Alusta on juuri huollettavana TTM Factorylla. Bituboa edessä, takana ja ohjausiskarissa. En usko, että pystyn moneen aikaan tekniikkaa syyttämään, jos homma ei kehity tai kumit irvistää. Heikoin kohta tekemisessä löytyy satulan päältä.