Sivu: 39 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 293738394041 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1141:stä 1170:een 1231:sta
  1. #1141
    Jatkakaa juttuja. TRX on pyörä joka lämmittää sydäntä vieläkin vaikkei ole moneen vuoteen enää ollut. En tiedä taipuisko kroppa enää siihen, tarttis kokeilla joskus.
  2. #1142
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Ihmeen vähän näitä harrastetaan täällä meillä. Tuolla FB-maailmassa juttua rakentelusta tulee koko ajan uutta.
    Juuri toi FB on paras paikka oppia ja keskustella tästä pyörästä, siellä on niin monta tyyppejä jotka tietää älyttömän paljon ja ne myös jakaa sen tiedon muiden kanssa.
    Itse löysin osia Tommi_b:n kautta ja hänellä on vielä vaikka mitä myynnissä jos jollekin on tarvetta.
    Multa saattaa irtoa Delkevicin putket pian kun saan Tommilta ostettu Termignonit asennettu.
  3. #1143
    Tommin kanssa mekin tehtiin pientä kauppaa hetki sitten.

    Olikos sun Delkevic full system vai pelkät sliparit? Ja oliko ovaalit vai tri-oval? Joskus olen miettinyt noiden Overin käyrien jatkoksi joitain toisenlaisia vaimentimia, kun en ole löytänyt mistään sopivaa ovaalia hiilarikuorta vanhojen vaurioituneiden korvaajaksi.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  4. #1144
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Tommin kanssa mekin tehtiin pientä kauppaa hetki sitten.

    Olikos sun Delkevic full system vai pelkät sliparit? Ja oliko ovaalit vai tri-oval? Joskus olen miettinyt noiden Overin käyrien jatkoksi joitain toisenlaisia vaimentimia, kun en ole löytänyt mistään sopivaa ovaalia hiilarikuorta vanhojen vaurioituneiden korvaajaksi.
    Ne Delkevicit ovat ovaali sliparit josta lähtee todella muhkea ääni, ehkä pitäis laittaa db killerit paikalleen koska välillä tuntuu että ovat liian kovaääniset...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 03.04.2021 klo 10:56.
  5. #1145
    Joo se on kyllä jännä kuinka vähä näitä teerexiä on suames.
    En mäkää olisi omaa myyny, mutta ku piti saada tua kotari kuntohon niin oli vähä pakko luapua

    Onko Woti tuas sun omas nua kaasarin kummikurkut kuristamatonta mallia ku vähä näyttää kuvasta siltä, et siinä on keskellä korkia pykälä eli se olis halkaisijaltaan pienempi mitä imukanava tai kaasarin kurkku?

    Mulla oli ne kuristetut mallit ja eihän se mun oma kiertäny ku 7000 ja huiput oli sen 200 vakio pöntöillä.

    Sitte mä otin kaasarit irti ja poistin ne kaasarin lämmitykset ja sit tilasin kedolta ne uudet kuristamattomat kurkut ja laitoin pykälän suuremmat pääsuuttimet ja sit viälä beowulfin pöntöt niin näillä muutoksilla kone kiärsi 8000 ja huiput nousi 220.

    Tää mun oma oli vain alle 30000km ajettu ku sen ostin ja kaikki oli orkkista ja esim kaasareita ei oltu aukaistu ikinä ku kattoon niitä pulttia ja ruuveja niin ne oli aivan koskemattomia ja tehtaan tussin jäljet näkyi viälä
    Ja voin kertoa, etten oo ikinä nähäny niin puhtaita kaasareita mita täs oli siis ei mistään nähäny, et niitä olis edes käytetty.

    Saakeli ei olis pitäny myydä tätä helmeä
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  6. #1146
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  7. #1147
    Jos on vaan ajohaluja ja tilaa säilytellä, niin ei näistä minusta kannata hankkiutua eroon.

    Ohessa uusi lookki FZR umpiolla:

    http://www.motot.net/galleria/kuva225008/
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  8. #1148
    JHV 654cc: kyl ne on ihan alkuperäset kurkut ja kyl tuo
    niilläkin ihan ilosesti kulkee. Muuttuihan se luonne jonkun verran noilla mikuneilla. Ja kiihdytystapaa pitää näemmä suoravedoilla hiukan muuttaa
  9. #1149
    WoTi keventääkös TRX keulaa kaasusta noilla Mikuneilla?!

    Itse olen tykännyt tässä pyörässä juuri siitä, että esim. mutkan jälkeen hanat voi avata huoletta.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  10. #1150
    Lainaa WoTi kirjoitti Katso viesti
    JHV 654cc: kyl ne on ihan alkuperäset kurkut ja kyl tuo
    niilläkin ihan ilosesti kulkee. Muuttuihan se luonne jonkun verran noilla mikuneilla. Ja kiihdytystapaa pitää näemmä suoravedoilla hiukan muuttaa

    Jahas nimittäin mulla oli kans orkkis kurkut kiinni ja niis oli siitä keskeltä abaut 5mm pienempi halkaisija ku kaasarin kurkus tai imukanavas.
    Ja ne mitä mä ostin kedolta niin niis oli se halkaisija sama kurkun ja imukanavan kans eli tasainen ilman pykäliä.

    Mut voihan se olla, et mun prätkä oli "kuristettu" malli ja mähän hain sen jöötteborista


    Mitä sä muuten tarkoitat, et pitää kiihdytys tapaa muuttaa jotenki nualla flatslide kaasariilla???
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  11. #1151
    No eihän se nyt etupyörää ilman avittamista nostele. Ehkä jostain risteyksestä lähtiessä hieman jos risteävän tien keskikohta selkeästi ylhäällä. Riippuu varmaan kuskinkin painosta.

    Lähinnä sillä lailla pitää avata kaasua erilailla että jos avaa kerralla luukun täysin auki käy kuin vanhalla Tunturi super sportilla jossa säätösuutin oli liian laihalla eli booaaa.
    Alipainekaasutin kai "suodattaa" tollaset efektit pois.
    Sitä en tiiä paljonko vaikuttaa kun tossa noita kanavia hiukan siloteltu.
    Seos oli aika lailla kohdallaan kun sitä penkissä ajettiin
  12. #1152
    Tua booaus ei johdu mistää muusta ku huonosti säädetystä kiihdytyspumpusta jos muuten on seokset kohdallaan.

    Mulla oli kotaris sama ongelma vakiona tuan fcr kaasarin kans.
    Booas ku äkkiä avas kaasun.

    Vakiona oli liian heikko jousi pumpun vivustos niin se rikastus tuli myöhäs ku avas kaasun ja bensan/rikastuksen määrä oli väärä.

    Eli se pumpun ajoitus ja rikastuksen määrä pitää olla oikia muuten nämä kaasarit ei vastaa kaasuhun vaikka muuten olis seokset kohdallaan.
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  13. #1153
    Olin juuri samaa kirjoittamassa. Kiihdytyspumppu on siellä juuri sitä varten että saa vähän extrabensaa nopeassa avauksessa. CV-kaasarit ei sitä tarvitse kun luistit nousee koneen imulla niin alipaine ei putoa kurkussa nopeassa avauksessa.
  14. #1154
    Kaasarit on Tophamin säätämässä tilassa. Tuohon TRX: ään ne on tehty. Voi toki olla ettei ne ihan ole viimetteen päälle hiottu kohdalleen.
    Vaikuttaako K&N suodatin, hoonatut kanavat ja Akran täysputki kiihdytyspumpun säätöön? Seokseen tietty.
  15. #1155
    En usko että pelkkä kanavien siistiminen kaasarin toimintaa sotkee. Vapaammin virtaava putsari yleensä kaipaa lisää soppaa kyllä.
    Tarkastaisin ekana että ruikkaako ne pumput. En hirveästi ole Mikunien kanssa pelannut mutta siinä ainoassa TM-sarjalaisessa jota ihmettelin, oli pumpun mäntä hapettunut jumiin.
  16. #1156
    Imukanavien ei kai pitäis ihan kiiltävät ollakaan? Mut kiihdytyspumppua kans veikkaisin, silloin joskus kun mulla sellaisella varustettu laite oli, niin ruuttaus näkyi selvästi. Yllättävän reipas tuhaus.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #1157
    Muistan yhä sen tunteen kun ekan kerran joskus reilu kymmenvuotiaana auton kaasarin kiihdytyspumppua tutkin. Onneksi ei paljoa mennyt silmään.
  18. #1158
    Joo kuplan kiihdytyspumppu on tullut joskus avattua.
    No totuttelen nyt tolllasena ainakin alkuun. Ne isommat kumikurkut kyllä hiukan houkuttaisi oliko ihan TRX tarkoitetut?
    Keskustelun edellisellä sivulla on imuaukosta kuva. Kyl niissä aika karkeeta
    työstöjälkeä, jotain valupurseita on ehkä haluttu poistaa, mene ja tiedä edellisen omistajan tekemiä.
    Viimeksi muokannut: WoTi; 05.04.2021 klo 18:34.
  19. #1159
    Lainaa WoTi kirjoitti Katso viesti
    Joo kuplan kiihdytyspumppu on tullut joskus avattua.
    No totuttelen nyt tolllasena ainakin alkuun. Ne isommat kumikurkut kyllä hiukan houkuttaisi oliko ihan TRX tarkoitetut?
    Keskustelun edellisellä sivulla on imuaukosta kuva. Kyl niissä aika karkeeta
    työstöjälkeä, jotain valupurseita on ehkä haluttu poistaa, mene ja tiedä edellisen omistajan tekemiä.

    No ei ne siälä Tophamilla niitä varmaan laita ku yleis säätöön, että se hianosäätö jää kyllä asiakkaalle.
    Ja nää vehkeet on yksilöitä eli säätöä ne vaatii jos ne haluaa toimimaan omas pärräs täydellisesti.

    Eihän tua kotarikaan toiminu täydellisesti tehtaan tekemillä kaasarin säädöillä.

    Nua kummikurkut oli tarkoitettu teerexiin, mutta ne orkkikset kannattaa tarkistaa, että onko siälä keskellä sitä pykälää, joka piänentää sitä halkaisijaa.
    Jos sen pykälän halkaisija on sama ku kaasarin kurkku tai imukanava niin ei niitä sitte tartte vaihtaa.

    Ja se pykälä siältä löytyy joka tapaukses se ei vain saa olla liian korkia, et se haittaa virtauksia.


    Nämä oli ne mitkä mä ostin Kedolta: https://kedo.de/products/30918.html

    Item 30918: Intake Manifold Set, 1 Pair (Left & Right), unrestricted Version (Connector between Cylinder Head and Carburettor)
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  20. #1160
    Muistelen että mittailin kumikurkun pykälän olleen aikalailla alkuperäisen kaasarin kokoinen.

    Pistin kyselyn Marteliukselle josko ne korjais mun putkiston kollektorin jonka kasasin migille penkinalus putkistoa varten.
    Ei saanut tehtyä ihan tasalaatuisia puoliskoista. Olis mukava koittaa miten toimii noiden Mikunien kanssa. Nyt on ollut tuo Akrapovic ränni paikassa.
  21. #1161
    Kevättä rinnassa TeeReX kuskeillakin.
    Minulla kanssa tuo Tophamin Mikuni setti. Onhan se vähän raaka ajaa verrattuna alipainekaasareihin jotka toimivat letkeämmin. Ja minulla myös tuo booaus mutta vain kun ajaa kaupunkinopeuksia ja kääntää sitten tupin nurin eli tavallaan laitteen väärinkäyttöä. Ruotsalainen heppu jolla vehkeet hierottu penkissä sanoi että niin se on hänelläkin koska nämä kaasarit on tehty kierroksilla ajettavaksi. Parasta oli kun ostin tämän setin käytettynä niin siitä puuttui kokonaan kiihdytyspumpun käyttöpalikka eikä edellinen omistaja ollut huomannut sitä . Ruuttaa kyllä aika mällin mutta pikkuisen jäi vielä säätövaraa joten täytynee ruuvata vielä se viimeinenkin irti ja kokeilla se.
    Kuristetuista kurkuista en ole kuullutkaan mutta kai niitäkin on kun kerran olette sellaisia nähneet. Eurooppaan näitä tuskin on kuristettu, Saksassa ja Ranskassa on ollu 100 hp raja joho kovempia pelejä on kuristettu mutta me ollaan siitä vielä kaukana. Oisko siinä Japanin versiossa ollut jotain ahdistusta kun niillä on huippunopeuttakin rajoitettu. Toisaalta tuommoinen 5 mm kuri voi toimia vaikka venturina joka kiihdyttää ilmavirtausta, tiedäppä sitä.

    Ai niin, Overin hormit kun entisöin niin englannissa oli firma josta tilasin sopivalla halkaisijalla olevaa hiilikuituputkea, toimittivat määrämittaan sahattuna.
    Viimeksi muokannut: RHR; 22.04.2021 klo 11:36.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  22. #1162
    Vieläkös RHR:ltä löytyis sen hiilariputki-firman nimi jostain sähköpostin uumenista?! Vaikka en tiedä kannattaako enää sumujen saarilta tilailla?!

    Onko toi Mikunin setti sellainen, että vetää loppuun asti yli punarajan kiukkusesti?
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  23. #1163
    https://pjengineering.co.uk/
    taisi olla tuo kioski, tosin heidän sivuille on ilmestynyt aikapaljon lisää tavaraa.

    ja kyllä vetää punaselle vaikkakin mulla on alkuperäinen ilmaboxi.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  24. #1164
    Pari kesää on nyt mennyt ilman pyörää ja kolmas alkamassa. Nettimotoon laitoin varoiksi TRX hakuagentin (ei yhtään myynnissä), vaikka periaatteessa pyörään ei ole varaa vieläkään näin aikuisopiskelijana. TDM voisi myös olla mahdollinen budjettipyörä.

    Taitaa olla vaan aika vähän niitäkin enää markkinoilla.
    Retired
  25. #1165
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Pari kesää on nyt mennyt ilman pyörää ja kolmas alkamassa. Nettimotoon laitoin varoiksi TRX hakuagentin (ei yhtään myynnissä), vaikka periaatteessa pyörään ei ole varaa vieläkään näin aikuisopiskelijana. TDM voisi myös olla mahdollinen budjettipyörä.

    Taitaa olla vaan aika vähän niitäkin enää markkinoilla.
    XTZ750 on kolmas vaihtoehto mutta nekin on aika harvinaisia nykyään. TDM:it kyllä löytyy helpommin ja tällä hetkellä on kolme myynnissä nettimotossa.
  26. #1166
    Maailmalla on myynnissä TRX johon on vaihdettu TDM:n kone. Kylläpä meni kylmät väreet kropan läpi kun kaveri laittoi koneen käyntiin ja antoi sille rundia ! Onko TRX enää TRX jos sen sydän on revitty irti?
    https://www.facebook.com/544904922/v...59414806529923
    TRX850 -96
    XT500 -80
  27. #1167
  28. #1168
    Kovia kauppamiehiä kun ei oo hintaa laittaneet!!

    Outo väri, ei oikein sininen eikä vihreäkään?
    TRX850 -96
    XT500 -80
  29. #1169
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Outo väri, ei oikein sininen eikä vihreäkään?
    Jos muistan oikein, tässä oli hopea maali ton sinisen maalin alla ja sen takia se näyttää niin erilaiselta.

    Tarviiko joku äänenvaimentimet? Mulla on pari Delkevicit jotka lähtee halvalla.
  30.  
  31. #1170
    vosikohan tuo olla "vihreä" ? Kirjallisuudessa kun ei löydy kuin Purplish Blue metallic (minun pyörän väri) ja Very Dark Blue metallic, mutta ei mitään greeniin vihjaavaakaan??
    TRX850 -96
    XT500 -80
Sivu: 39 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 293738394041 ... ViimeinenViimeinen