Sivu: 60 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10505859606162 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1771:stä 1800:een 1932:sta
  1. #1771
    Toi kuvan osa on 07 eli öljy termostaatti.
    Toki mitä lueskelin niin myös 01, eli toi regulaattori saattaa jumia myös. BMW
    Uskoisin (toivoisin) että jos öljynpaine häviää niin syttyis joku valo edes tms. mutta toi sammui ihan täydestä laukasta suurimmalla vaihteella..lentokenttävedon jälkeen sen mitä 1/2 maililla kulki...

    Ihan ilman mitään oireita aiemmin tahi sen jälkeenkään mitä nyt kone ei enää pyörinyt.

    Luistoneston valo vilahti tasan kerran ennen kuin sammui ja kampiakselin+nokka-akselin vikakoodit oli heti vedon jälkeen ecussa.
    Liekö siis juuri sillä hetkellä laakeri pyörähtänyt ja...
  2. #1772
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Toi kuvan osa on 07 eli öljy termostaatti.
    Toki mitä lueskelin niin myös 01, eli toi regulaattori saattaa jumia myös. BMW
    Uskoisin (toivoisin) että jos öljynpaine häviää niin syttyis joku valo edes tms. mutta toi sammui ihan täydestä laukasta suurimmalla vaihteella..lentokenttävedon jälkeen sen mitä 1/2 maililla kulki...
    Öljynpainevalo on valitettavasti lähes koriste useimmissa laitteissa, koska valo syttyy tyypillisesti vasta kun paine on alle 0,3bar. Harva kone kestää täyttä kuormaa tuollaisilla paineilla. Jos öljy on käynyt niin kuumana, että kone sen takia leipoi, niin luulisi sen huomaavan öljyjä poislaskiessa?

    Audi / vw toteutti 80-luvun lopulla kahden anturin + lisäelektroniikan avulla mekanismin, jossa 2000 kierroksesta ylöspäin piti olla painetta vähintään 1,8bar tai muuten summeri soi ja valo paloi. Harmillisesti moinen ratkaisu jäi yleistymättä, olisi meinaan pelastanut tuttavankin juuri tänä keväänä täystuholta.
  3. #1773
    Motorg ry, Hallituksen jäsen. Kauppavastaava, Toinen tapahtumavastaava, Toinen Kilpailuvastaava tilastotappio:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2018
    Kobe-härkä
    MotOrg ry jäsen
    Olisikohan näihin joku fiksumpi tehnyt billetti osat että voisi estää tämän vielä tulevaisuudessa

    Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla
    In my defense i was left unsupervised.
    Ich möchte einfach ein kleiner Kobe sein
    I have become diarrhea, destroyer of toilets.
    Kisakireä kakkonen jo vuodesta 2024.
    Suosikki-riistäjä
  4. #1774
    Jos joukosta löytyy koneistajaa niin mulla ois mallipala jonka mukaan tehdä
    Mihtähän hallaa tekee moottorille ajaa tykkönään ilman termostaattia niin, että kaikki öljy kiertää lauhduttimella koko ajan? Varmaan tienpäällä turha operaatio poistaa öljytemostaatti, mutta radalla / kentällä voisi olla ihan perusteltu toimenpide? Jos sitten seuraavaan moottoriin...
  5. #1775
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Jos joukosta löytyy koneistajaa niin mulla ois mallipala jonka mukaan tehdä
    Mihtähän hallaa tekee moottorille ajaa tykkönään ilman termostaattia niin, että kaikki öljy kiertää lauhduttimella koko ajan? Varmaan tienpäällä turha operaatio poistaa öljytemostaatti, mutta radalla / kentällä voisi olla ihan perusteltu toimenpide? Jos sitten seuraavaan moottoriin...
    Tämä kommenttini menee osastolle yleistä spekulaatiota, eli en pysty sanomaan, kuinka herkkä tuo bemarin kone mahtaa olla. Mutta termostaatin puuttumisen seurauksena öljyn lämpötila jäänee joissain oloissa huomattavan alhaiseksi, jolloin öljy on jäykempää, kuin mitä moottorin lämpötila muuten antaisi olettaa. Teoriassa se voi aiheuttaa voiteluhäiriöitä, epänormaalia kulumista tai kiinnileikkautumisen. Onko tuo riski todellinen vai ei, sitä en osaa sanoa.

    Ainoa tosielämän jonkinlainen peilaus asiaan voisi olla se, että 90-luvun lopulla Fordin moottoreissa alettiin pienten koneistustoleranssien vuoksi käyttää 5w-30-viskositeetin öljyä, ja tiettävästi ”vanhasta muistista” 5w-50:tä käyttäneille tapahtui nokka-akselin kiinnileikkautumisia. Kyse ei tuossa toki ole suoraan öljyn lämpötilaan liittyvästä muutoksesta, mutta ”suunniteltua jäykemmästä” öljystä kuitenkin, eli periaatteessa sama vaikutus kuin liian kylmällä öljyllä. Toisaalta on kuitenkin hyvin vaikea sanoa, että paljonko se termostaatin poistaminen öljynlämpöä lopulta kuitenkaan laskee.

    Itse saattaisin ensisijaisesti pyrkiä ”ratkaisemaan ongelman” öljynlämpömittarilla / varoitusvalolla, jolloin mahdollinen jumitilanne tulee huomattua ennen kuin öljy käy vaarallisen ohueksi.
  6. #1776
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Jos joukosta löytyy koneistajaa niin mulla ois mallipala jonka mukaan tehdä
    Mihtähän hallaa tekee moottorille ajaa tykkönään ilman termostaattia niin, että kaikki öljy kiertää lauhduttimella koko ajan? Varmaan tienpäällä turha operaatio poistaa öljytemostaatti, mutta radalla / kentällä voisi olla ihan perusteltu toimenpide? Jos sitten seuraavaan moottoriin...
    Epäilys miksi termari on että kone lämpenee nopeammin/tasaisemmin,
    bemarin viileän öljyn tarpeesta kentällä tms pitkässä vedossa täydellä kuormalla ei tietoa,
    olisikohan tuo termari jämähtänyt asentoon missä öljy ei pääse kiertämään olenkaan ja sen seurauksena
    sitten karanut suoraan takisin säätimestä öljy pohjaan

    mutta paljon ajanut turbo busalla ilman lauhdutinta täyttä mailia toisinaan lähes nostopina
    samoin yhtenä päivän 1/4 matkaa, lisäsksi samalla laitella ympäsri baanoja välillä ruuhakassa jonottaen
    sitten taas vauhtialisää, samaa menikiä myös italian helteissä,
    tämöistä sekalista käyttöä konetta availematta useampi kymppi tonni,
    koneen avauksessa ei merkejä voitelu ongelmista,

    jos on ajatus että öljyn paine valosta olisi jotain hyötyä niin vaihtaa sen anturin isoman paineen
    tarvitsevaan anturiin tosin se usein monessa konessa vilkutellee valoa tyhjä käynillä,
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  7. #1777
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Jos joukosta löytyy koneistajaa niin mulla ois mallipala jonka mukaan tehdä
    Mihtähän hallaa tekee moottorille ajaa tykkönään ilman termostaattia niin, että kaikki öljy kiertää lauhduttimella koko ajan? Varmaan tienpäällä turha operaatio poistaa öljytemostaatti, mutta radalla / kentällä voisi olla ihan perusteltu toimenpide? Jos sitten seuraavaan moottoriin...
    Jos paikallaan käyttää koneen lämpimäksi, ja sen jälkeen vetää ihan eniten kentällä tai radalla, niin luulisi että öljy pysyy lämpöisenä.
    Tosin jos on ihan kylmä (kevät/syksy) keli, niin radalla ajaessa voinee öljy vähäcen jäähtyä?
    Mutuilisin että toi öljyjäähykenno on lisätty esim eteläeuroopan kuumuudessa tapahtuvan liikenteessä-seisoskelun varalle.

    Wanhassa pikkuninjassa on ihan kätsy vesi-öljy-lämmönvaihdin. Ts öljy on aina vähintään samanlämpöistä kuin vesi.

    Noin äkkiseltään ajatellen sama vois olla oikein kätevä bimmerissäkin/ sais öljyn lämmön tietylle alueelle (noin 70-100C) ilman turhia liikkuvia osia.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #1778
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Miettinyt omaan vessaan digitaalista paineanturia, jossa hälytysraja. Näkis koko ajan, missä mennään.

    Tuntuu oudolta, että vedoissa öljy kuumenis niin pirusti. +40 astetta ja kaupunkiruuhka?

    Tiedä bemarista, mutta Suomen kesässä ajellessa koko jäähdytin on vähän kyseenalainen tarpeellisuuden suhteen?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #1779
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tiedä bemarista, mutta Suomen kesässä ajellessa koko jäähdytin on vähän kyseenalainen tarpeellisuuden suhteen?
    Sen takii siinä ollee se termari. Ja vain köyhät h***t ajaa suomessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #1780
    Motorg ry, Hallituksen jäsen. Kauppavastaava, Toinen tapahtumavastaava, Toinen Kilpailuvastaava tilastotappio:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2018
    Kobe-härkä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sen takii siinä ollee se termari. Ja vain köyhät h***t ajaa suomessa.
    Aasia kunnossa

    Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla
    In my defense i was left unsupervised.
    Ich möchte einfach ein kleiner Kobe sein
    I have become diarrhea, destroyer of toilets.
    Kisakireä kakkonen jo vuodesta 2024.
    Suosikki-riistäjä
  11. #1781
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sen takii siinä ollee se termari. Ja vain köyhät h***t ajaa suomessa.
    Pitipä palata viesteissä vähän taaksepäin.

    Tuntuu joo järkevämmältä, että öljynpaineen säätimeen ois tullut vikaa, eli juminut auki ja paine minimi. Jos ei nyt ihan suoraan kylmän yön jälkeen vedä seisovaa mailia suorilta startista, niin väliäkös sillä kiertääkö öljy jäähdyttimen läpi vai ei.

    Luulis....

    Edit. Ei edes silloinkaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #1782
    Jah, bimmerin ihan ensimmäisissä koneissa oli voitelun kanssa ongelmia, mutta silloin yleensä kärvähti nokat.
    Mutta eipä olisi mitenkään kumma, jos (alkupään tuotannon) voiteluongelma poikisi ongelmia muuallekkin.
    Kyseinen ongelmatapaus on vissiin -10?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #1783
    Juu, 2010 mallin pyörä on.
    Tähän joskus vuosia sitten jo nokat vaihdettu.. Nythän sekin olisi helppo tarkistaa jos tietäisi "parempien" nokkien osanumeron.
    Vein romut koneistamolle eikä ainakaan heti tullut täys tyrmäystä.
    Mersun alumiinilohkoihin kuulemma saa ainakin jotain ylikoko runkolaakereita, joilla saa vielä pelastettua lohkon jossa laakerit pyörähtäneet. Nyt pitäisi löytää samanlaiset bemariin.
    Kaikenlaisia laakereita netistä löytyisi, mitä vähän tuossa jo katselin, mutta löytyykö keneltäkään tietoa mitä tuonne uskaltaisi painaa tilaansa?
  14. #1784
    Lainaa JuizeR kirjoitti Katso viesti
    Juu, 2010 mallin pyörä on.
    Tähän joskus vuosia sitten jo nokat vaihdettu.. Nythän sekin olisi helppo tarkistaa jos tietäisi "parempien" nokkien osanumeron.
    Vein romut koneistamolle eikä ainakaan heti tullut täys tyrmäystä.
    Mersun alumiinilohkoihin kuulemma saa ainakin jotain ylikoko runkolaakereita, joilla saa vielä pelastettua lohkon jossa laakerit pyörähtäneet. Nyt pitäisi löytää samanlaiset bemariin.
    Kaikenlaisia laakereita netistä löytyisi, mitä vähän tuossa jo katselin, mutta löytyykö keneltäkään tietoa mitä tuonne uskaltaisi painaa tilaansa?
    Sillehän ei oikeesta muuta väliä kunhan sillä ritää koneistus vara

    tuolla hiukan samaa http://www.moottoripyora.org/keskust...58#post6679658 mutta eri kohdassa
    sama ajatusta soveltamalla luulisi löytyvän
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  15. #1785
    Motorg ry, Hallituksen jäsen. Kauppavastaava, Toinen tapahtumavastaava, Toinen Kilpailuvastaava tilastotappio:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2018
    Kobe-härkä
    MotOrg ry jäsen
    Onko kukaan vaihtanut bemarin jarrupääsylinteriä tuohon Brembon 19RCS CORSA CORTAAN? oliko paljon eroa ja jos oli niin miten?
    https://www.carpimoto.it/en-FI/50721...-Kit-Black.htm
  16. #1786
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tilastotappio kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan vaihtanut bemarin jarrupääsylinteriä tuohon Brembon 19RCS CORSA CORTAAN? oliko paljon eroa ja jos oli niin miten?
    https://www.carpimoto.it/en-FI/50721...-Kit-Black.htm
    Tossa corsa cortassa on ollu huhujen mukaan ongelmia. En tiedä sen tarkemmin, että mitä, mutta kuulema vanhan mallin RCS toimii paremmin.
    Superbike #7
  17. #1787
    Tervhdys arvon foorumilaiset.

    Kokemuksia S 1000 RR mallista kaivattaisiin.

    Laite olisi ensimmäinen "ketjuveto"..

    Onko harmaita hiuksia tulossa lisää kun keppivetoinen viimeksi alla?

    Miten laite soveltuu arkiseen "touring" ajeluun, vakkari hieman pelastaa kaasukäden puutumiset..

    Kaikenlaiset kommentit tervetulleita, suunnitelmissa hankkia +2019 laite.
  18. #1788
    Lainaa Marko42 kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksia S 1000 RR mallista kaivattaisiin.

    Laite olisi ensimmäinen "ketjuveto"..

    Onko harmaita hiuksia tulossa lisää kun keppivetoinen viimeksi alla?
    Eha perus kyykkä se o.
    Jos ultratounrinkia vetää, niin sit Pro-Oiler.
    Jos nakkikiska pousailua, nii riittää ku ajon jälkee vähä suihkasee sinneppäin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #1789
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marko42 kirjoitti Katso viesti

    Onko harmaita hiuksia tulossa lisää kun keppivetoinen viimeksi alla?

    Miten laite soveltuu arkiseen "touring" ajeluun, vakkari hieman pelastaa kaasukäden puutumiset..
    Normaalia ketjujen huoltoa, niin ei tule harmaita hiuksia. Ja mitä tulee tuohon tourinkiin, niin sehän on täysin riippuvainen kuljettajan mittasuhteista. Itsellä pituutta 170cm ja ainakaan mulla ei ole ollut mitenkään tuskaista vetäistä esim Kirkkonummi-Imatra väliä ajamalla. Tankkaamassa piti käydä välillä. Mutta jos pituutta on paljon reippaammin, niin varmasti voi käydä pitkällä matkalla ahdistamaan.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  20. #1790
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eha perus kyykkä se o.
    Jos ultratounrinkia vetää, niin sit Pro-Oiler.
    Jos nakkikiska pousailua, nii riittää ku ajon jälkee vähä suihkasee sinneppäin.
    Ihan arki pyöräksi, lähiseutua, eurooppaan jne, eli sekalaista kurvailua. Laite olisi ainoa laite, ei autoa omistuksessa kun keskustassa asuu.

    Vakavasti suunnittelin R 1250 RS mallia, muuta mietein että miksi edes kerran elämässä muoviluoti alle, varsinkin kun bimmerissä vakkari, lämpökahvat.

    Edellinen härveli oli K 1200 RS, mutta siitä jo aikaa kun sen ostin uutena. Sillä kurvailin 40tkm ja kaukaisin paikka Kreikka.
  21. #1791
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Normaalia ketjujen huoltoa, niin ei tule harmaita hiuksia. Ja mitä tulee tuohon tourinkiin, niin sehän on täysin riippuvainen kuljettajan mittasuhteista. Itsellä pituutta 170cm ja ainakaan mulla ei ole ollut mitenkään tuskaista vetäistä esim Kirkkonummi-Imatra väliä ajamalla. Tankkaamassa piti käydä välillä. Mutta jos pituutta on paljon reippaammin, niin varmasti voi käydä pitkällä matkalla ahdistamaan.
    Itse 175 kokoinen kaveri, joten uskoisin että siihen "mahtuu".. Ducati on sitten eri laite..

    Onko S:n ajoasento paljonkin käsien päällä?
  22. #1792
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marko42 kirjoitti Katso viesti

    Onko S:n ajoasento paljonkin käsien päällä?
    Ei. Eikä pidä olla. Pyörästä saa hyvän tuen, ja ajoasennon pystyy pitämään melko pystyssä eikä suinkaan minään mäkihyppytornin laskuasentona jossa vielä paino kaikki käsillä. Itse yllätyin miten miellyttävä asento oli verrattuna Gixxeriin.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  23. #1793
    Alkuperäisenälisävarusteena on saanut korkeamman pleksin, jos tuntee tarpeelliseksi. Itse tykkäsin.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  24. #1794
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos ultratounrinkia vetää, niin sit Pro-Oiler.
    Jos nakkikiska pousailua, nii riittää ku ajon jälkee vähä suihkasee sinneppäin.
    Tai jos päätyy tilaamaan uuden, niin voi myös raksia M Endurance ketjun lisävarusteena, jolloin ei teoriassa tarvitse voitelua ollenkaan.

    https://www.press.bmwgroup.com/globa...in?language=en
    https://www.biketeam.fi/moottoripyor.../bmw_s1000_rr/
  25. #1795
    Lainaa ermu kirjoitti Katso viesti
    Tai jos päätyy tilaamaan uuden, niin voi myös raksia M Endurance ketjun lisävarusteena, jolloin ei teoriassa tarvitse voitelua ollenkaan.

    https://www.press.bmwgroup.com/globa...in?language=en
    https://www.biketeam.fi/moottoripyor.../bmw_s1000_rr/


    Hei.

    Mikäs tälläinen erikoisketju voimansiirtoon on..? Siis eliikäinen huoltamattomuus.. Mikä se sitten on 100km vai 20tkm..?


    Kustannuksista.

    Vakuutus ryöstöhintainen? If vakuutusyhtiöstä tiedustelin siihen R1250RS malliin vakuutusta ja se ei olisi pahan hintainen kk kohden.

    Huoltojen hinnat, saako tai kannattaako ottaa S malliin sitä 5v huoltopakettia ja takuuta, jos ruksin uutta laitetta?

    Nettimotossa mielenkiintoinen laite myynnissä, onko täällä entinen omistaja?

    http://https://www.nettimoto.com/bmw/s/2586830

    https://www.nettimoto.com/bmw/s/2586830
  26. #1796
    Ketjun rullat on ilmeisesti timanttipinnoitettu. Äkikseltään luulis että rattaatkin tarttis jotain huomiota. Varmaan tuosta tulee keväällä testituloksia kentältä. Mielenkiinnolla odottelen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #1797
    Kysymystä tietäjille! Eli pyörä s1000rr vm. 2010 ajettu 34 tkm. Pyörä kävi 30 tkm venttiilinsäädössä ja säätöä oli.Huollon suoritti ei virallinen BMW huolto, kuitenkin "oikea" moottoripyörä huolto. Joka tapauksessa, selvisi että kun pyörän laittoi virtoihin, niin mittariin ilmestyi lukema 48tkm, ja ecun lukemaksi antaa 31 tkm, ja mittari siis alunperin 34 tkm. Mikään ei siis täsmää, ja pyörässähän ei ollut huoltohistoriaa mukana! Ilmeisesti ecu vaihdettu? Toinen ongelma, kun käynnistää, lähtee käyntiin vajaalla, kuin olisi 1-2 pyttyä pois pelistä, paukuttaa putkessa. Hetken päästä normalisoituu, ja käy hyvin. Kysymys, saako virallinen bemari huolto synkattua mittarilukeman, ja ecun lukeman, mittarissa siis limputtaa tuota mittarilukemaa? Voiko käynnistys ongelma viitata tuohon ecuun, vai johonkin muuhun. Lähti siis ennen huoltoa normisti käyntiin! Kiitos jos sais tähän tietoa!
  28. #1798
    Onko jokin kisa- tai ratapeli, joka ehostettu myyntikuntoon?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #1799
    Lainaa kovakawa kirjoitti Katso viesti
    Kysymystä tietäjille! Eli pyörä s1000rr vm. 2010 ajettu 34 tkm. Pyörä kävi 30 tkm venttiilinsäädössä ja säätöä oli.Huollon suoritti ei virallinen BMW huolto, kuitenkin "oikea" moottoripyörä huolto. Joka tapauksessa, selvisi että kun pyörän laittoi virtoihin, niin mittariin ilmestyi lukema 48tkm, ja ecun lukemaksi antaa 31 tkm, ja mittari siis alunperin 34 tkm. Mikään ei siis täsmää, ja pyörässähän ei ollut huoltohistoriaa mukana! Ilmeisesti ecu vaihdettu? Toinen ongelma, kun käynnistää, lähtee käyntiin vajaalla, kuin olisi 1-2 pyttyä pois pelistä, paukuttaa putkessa. Hetken päästä normalisoituu, ja käy hyvin. Kysymys, saako virallinen bemari huolto synkattua mittarilukeman, ja ecun lukeman, mittarissa siis limputtaa tuota mittarilukemaa? Voiko käynnistys ongelma viitata tuohon ecuun, vai johonkin muuhun. Lähti siis ennen huoltoa normisti käyntiin! Kiitos jos sais tähän tietoa!
    Muistaakseni saa synkattua testerillä.
    Pätkiminen vois johtua siitä että kaasukapulaa ei ole adaptoitu tuon ecun kanssa. Tahi muuten vaan kapula ei oo synkassa. Sen nollaus onnistuu kans testerillä.
    Paska akku/ huonosti kiinni olevat navat aiheuttaa kans helposti pätkimistä tossa vehkeessä.
    Lisäksi jos kyseessä on joku kokoelmavehje, niin tietyt johtosarjat, ecut ja anturit ei pelaa keskenään oikein, jos on sekoitettu eri mallivuosista.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #1800
    Lainaa kovakawa kirjoitti Katso viesti
    Toinen ongelma, kun käynnistää, lähtee käyntiin vajaalla, kuin olisi 1-2 pyttyä pois pelistä, paukuttaa putkessa. Hetken päästä normalisoituu, ja käy hyvin. Kysymys, saako virallinen bemari huolto synkattua mittarilukeman, ja ecun lukeman, mittarissa siis limputtaa tuota mittarilukemaa? Voiko käynnistys ongelma viitata tuohon ecuun, vai johonkin muuhun. Lähti siis ennen huoltoa normisti käyntiin! Kiitos jos sais tähän tietoa!
    Onko tuo siis omakohtaisesti havaittu, että ennen huoltoa toimi normaalisti mutta sen jälkeen ei? Vai perustuuko se vain väitettyyn kuulopuheeseen? Jos käynti todistettavasti heikkeni huollossa käymällä, niin on melko todennäköistä, että siellä on nyt töpeksitty jotain. Onko ongelma sitten irti jäänyt alipaineletku, anturin johto, vai jopa vääränkokoinen säätöpala ja kantamaan jäänyt venttiili, niin huonopa sitä on arvailla. Mutta jos pyörä huollosta tullessa toimii huonommin kuin sinne mennessä, niin ei tuo ihan asialliselta kuulosta, ja itse ainakin sieltä aloittaisin kyselyn.
Sivu: 60 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10505859606162 ... ViimeinenViimeinen