Moi,
Onko kukaa joutunu vaihtamaa -06 mallii jäähynesteen paisaria? Äkkiseltää näyttää vittumaisen ahtaalta paikalta, että joutuuko paljonki purkamaa ympäriltä? Meni perkele halkeemaa ku kiristin jarrunestesäiliön pidikkeen takasin kiinni siihen..![]()
Yamaha R1 -06
Vastaampas, itse itselleni. Ihan sillä, että jos joku ongelmaansa googlailee, niin sais mun kokemuksista apua. Viime heinäkuussa siis aprikoin siis tälläistä:
Viime kesänä loppui moti tutkia enempää, mutta talven mittaan aprikoin että ongelma mahtais olla puolassa. Koska 1 & 4. pytty saa kipinänsä samalta puolalta. Muutama viikko sitten tilailin uuden puolan, joka saapui tänään. (btw, säästi 70e, kun tilasi ebaysta briteistä) Uudet tulpat ehdin jo kevään mittaan vaihdella kun olivat sopivasti esillä. Tänään aloitin kruuvaamisen jättämällä uudet tulpat paikoilleen, mutta johto kerrallaan tarkistin vanhoilla tulpilla kipinät. Kaikissa kipinä (tosin vaikutti aika heikolta, mutta ei ole vertailukohtaa). Mittailin vanhan puolan vastukset läpi haynesin ohjeiden mukaan. Kaikki oli raja-arvojen sisässä. Vaikkei mitään vikaa mittailujen perusteella ollutkaan, niin päätin ruuvata uuden puolan kiinni. Ja kas, niin vaan hörähti kaikki 4 pyttyä käymään ja jammu kehräämään.
Hienoo, että tuli kuntoon, mutta mietityttää että miten muka olisin voinut saada tuolla termarin mittarin kytkemättä jättämättä saanut puolan käräytettyä. Vai onko kyseessä vain huonoa säkää?
Nyt tarvis kiireellist apuu R1 -08 alustan säätöihin! Oli iskarit huollos ja nyt säädöt on mitä on. Jos joku tietäis tehas säädöt taikka n.75kg painoselle sopivat säädöt.
Yamaha XT1200ZE -17 2024->
Yamaha YZF-R1 (1050cc) -08 2013->
Honda VFR1200F -10 ex
Yamaha FZ-8S -10 ex
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuolla on ohjekirjoja.
https://www.google.com/amp/s/www.r1-...e.html%3famp=1
---
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuli käytyä Vantaan motonetistä lunastamassa suhteellisen edulliset TRW:n säädettävät vivut (48e)
Vielä saattaisi jollekkin nopealle olla hopeiset hyllyssä.
Näyttäisi myös olevan muillekkin merkeille sopuhintaan.
<p>Yamaha R1 -07</p><p>Kawasaki Z750 -07</p><p> </p>
N. Kuukaus sitten ilmattu etujarrut ja nyt taas kahva löysänä ja mistään ei nestettä vuoda.. Ideoita, että mistä kannattais lähteä vikaa etsimään? Ei ole ennen ollut ongelmia jarrujen kanssa joten ei paljoakaan kokemusta
Yamaha R1 -06
Onko kuvassa näkyvä koneenposken pultinkanta jokin yleinen vai Yamahan oma juttu? R1 tuollaiset. Tarvetta olisi avaimelle lähiaikoina.
K8-1000
Hei 07 rytköttimessä ilmeni valojen kanssa ongelmia. Ohitusvalot, vilkut, ja takavalo toimivat, mutta ajovalot eivät syty kuin ainoastaan ohitusnamiskaa painaessa.
Sulakkeet tsekattu
Liittimet putsattu
Ei toimi.
Tietäiskö joku missä pyörän valojen rele mahtaa sijaita? Niin pääsis ihmettelemään, netistä löytyy kovin vähän tietoa ja service manuska ei auta myöskään.
Etuhäkissä, muistaakseni oikealla puolen, taisi vaatia yläkatteen irroituksen. Samanlaisia releitä on siellä kaksi oikean saa selville kykentakaaviosta johtojen värin perusteella.
Moi,
Nyt olisi ongelman poikanen, 2004 vuoden R1 pätkii välillä todella pahasti eikä käy tyhjäkäyntiä juurikaan. Välillä taas toimii kuin pitääkin. Tuntuu että ongelma riippuu kuun asennosta virta-avainta käännettäessä..
Putsailtu melkein kaikki sähköjen liitokset ja tarkistettu TPS-sensorin toimintaa yms.. Ajatuksia otetaan vastaan.
-Niko
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
BMW R1200GS -14
Sea-Doo GTX 230
ex.
Yamaha R1 -04
Suzuki SV650 -06
Purin -04 Ryxini pakoputkistoa sen verran että poistan katalysaattorin siitä, mutta eihän siellä mitään ollut.. Onko näissä Suomi-Ryxeissä sitä alunperin ollutkaan? Onko suositusta Power Commander III:n kartaxi mitä ladata Dynojetin sivuilta? Yoshimuran pöntöt tässä vaan on, ei muuta erikoista luulisin. Ei aavistustakaan mikä kartta/mitkä säädöt siellä nyt sisällä on.
Yamaha #1 we_R1'04
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Kiitos massajaska hyvästä ideasta ja juu pupu mulle riittää maailman pelastuxeen että noissa autoissa on ne katalysaattorit![]()
Viimeksi muokannut: JukkaX; 22.07.2019 klo 13:50.
Yamaha #1 we_R1'04
Eli 05 r1 kyseessä. Siitä meni vilkut ja takavalo pimeäksi. Molemmat on saman sulakkeen alla. Sulake ei ollut palanut, mutta kokeilin kuitenkin uutta sulaketta tuloksetta. Vilkun releen myös vaihdoin aikaisemmin, kun aattelin että vika voisi olla siinä, koska eteen on ledi vilkut vaihdettu. Ei myöskään vikuta koetaulussa, kun vilkun laittaa päälle. Onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa?
No niinhän siellä PC III on "2004 R1 Stock exhaust ja Stock airfilter" sisällä. Lataanpa jonkun kartan stock exhaust w/o cat ja joillain ei alkup. pöntöillä.. Onko nuo ladattavat kartat Dynojetin sivuilla Dynojetin vai käyttäjien viritelmiä..? ..ja pitääkö olla "European model" sen kartan vai onko sillä mitään väliä.. ..dB killereit ei noissa Yoshimurissa oo.. ..ja ilmansuodatin näyttää olevan mallia Aliexpress.
Edit: nooh laitoin "Laser Hotcam open slip ons, cat removed, stock or aftermarket air filter" kartan sisään. Osaa vielä muuta sanoo kuin että paljon pienemmällä kaasukahvan kääännöllä kulkee eteenpäin verrattuna entiseen.
Viimeksi muokannut: JukkaX; 22.07.2019 klo 19:19.
Yamaha #1 we_R1'04
Tuli outo vika 07 mallin rykköseen. Kylmänä startti jaksaa hyvin pyörittää moottoria, mutta lämpimänä ei. Kylmänä käynnistyy reippaasti, mutta lämpimänä startti yrittää pyörähtää mutta ei ihan jaksa. Kertaalleen luulin että akku oli sökö ja sen ehdin jo uusia. Samoin latausjännite on ok eli 14.4 V. Huomenna ajattelin startin irroittaa, mutta kannattaisiko jotain vielä testata ennen sitä?
Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94