Sivu: 6 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 301:sta
  1. #151
    Mutku ongelma on siinä ettei noita löydy mistään kuvasta joten vaikka avaisin en olis sen viisaampi. Ainoa paikka missä tuollasia koko koneessa edes on, on vaihderattaiden väleissä ja sinne noi on liian pieniä! Eniten ihmetystä herättää se että yhden keskireikä on muita pienempi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #152
    Vahvasti noi kuvassa vaihteiston simmeiltä näyttää, yksi poistaa akselin päittäisvälystä ja isompireikäiset rattaiden.
    vuoristoatleetti
  3. #153
    Voijjumalautasaatanahevonvitunperkeleenhelvetinper se... En ole purkanu vaiheistoa missään vaiheessa mut oisko edellinen turvelo vaan niputtanu ne kaikki sinne päähän ja ne ois sit kilahtanu siihen pöydälle... Tää saattaa tarvita nyt pari päivää sulattelua... Ja lukkorengaspihdit...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #154
    En kyllä Benelleistä tiedä mitään. Mutta kun noita vaihteistoja on joskus uudelleensimmauteltu, ni nimenomaan prikkaa lisää tai pois simmauksella laitetaan. Mulloli hiljan kundin crossi aika päreinä ja vasta kolmannella alapahvikombolla sain squishin kohdalleen. Kirja sanoo vaan että tiiviste kuuluu väliin, ei minkä paksunen kun kaikkihan riippuu kaikesta.
    vuoristoatleetti
  5. #155
    Pirustako mä tiedän onko tuo sitten simmattu jossain pajalla vai onko edellinen turakki töhöilly tuolakin... Kaipa ton vois avata uudelleen ja lyödä koko pinkan sinne päähän sieltä noi varmaan onkin mut mitään varmuutta tohon on hankala saada...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  6. #156
    Ok nyt mä olen aidosti ymmälläni... Kone palasina 40 minuuttiin, aski pöydälle ja ihmettelemään... Voin aika kiistattomasti sanoa että prikat EIVÄT ole vaihdelaatikosta ihan siitä äärimmäisen yksinkertaisesta syystä että ne ovat aivan liian pieniä sopiakseen vaihdeakseleille! Suuremmat prikat menisi vaihderummun päätyakselille nättinä sovitteena mut pienireikäisempi on liian pieni jopa siihen! Plus miks vitussa rumpua pitäis simmata eihän se pääse liikkumaan sivuttain muutenkaan?!
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #157
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pääseekö sun talliin vihamiehiä?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  8. #158
    Mun tallin pöydällä ei ole palasina ollut kuin Tunturi Supersportin vaihdepakka vuonna kivi ja kirves, mutta kyllä mulle senkin rakenteen pohjalta tulisi mieleen, että rumpu pitää sivusuunnassa tilkitä lohkoon melko tarkasti, jotta vaihteet toimivat just eikä melkein...
  9. #159
    Rumpu on simmattu laakerin päästä eli juuren puolelta. Tuli nyt testattua ne prikat sielä kärjen päässä. Aski ei mene pohjaan. Näillä todisteilla voin aika kiistatta sanoa että edm prikat EIVÄT ole laatikosta.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  10. #160
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Pääseekö sun talliin vihamiehiä?
    Eikös sitä sanota että on itsensä pahin vihollinen... Jos tästä nyt jotain hyvää pitää hakea niin ainakin löyty yks vaihteiston öljykanava jonka edellinen turamuna oli onnistunu tiivisteliimaamaan tukkoon ja minkä itekkin missasin ekalla kierroksella joten vaihteiston eliniänennuste nousi juuri olettaen ettei noi prikat nyt ole tuolta mut mä en kyllä enää keksi mistä helvetistä noi voi olla...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  11. #161
    Kytkinkorin laakerin kummallakin puolen on yleensä pesuprikat. Kytkinkeskiössäkin on myös pesuprikat.
    Varmaan kyseiset osat löytyi paikalleen kasattaessa.
    Vaihdeakselissa on myös kyseisen näköisiä osia.

    Garagesalen kanssa olen samaa mielipuolta, vaihdelaatikon/ kytkimeen kuuluvilta näyttää.
    Ducati Diavel
  12. #162
    Kytkimessä on kaikki hilut ja kilut mitä manuskakin sinne käski laittaa ja nyt vieläpä oikein päin toisin kuin edellisen sankarin jäljiltä. Itsekin noita olisin vaihdelaatikkoon tarjonnut ja asian tarkistamiseksi maksoin itteni myttyyn kaksista erikokoisista knipexin lukkorengaspihdeistä joita en edes koskaan tarvinnut koska kuten sanottua prikat on ihan liian pieniä mahtumaan mihinkään askissa. Vaihderummun kärkipään laakeripesä on osittain auki kytkimen puolelle ja sieltäkin ilmiselvää nyt kun aski on takaisin paikallaan että rummun kärki istuu hyvinkin naftisti sielä silmälaakerissaan, kuten sanottua jos laitan simmit siihen akseliin ei vaihteiston "kilpilaattaa" saa naputeltua pohjaan asti koska tila ei vaan riitä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  13. #163
    Jos kytkimessä oli vähän mitä sattuu, niin voisiko nämä olla jotain edellisen sepän sinne ujuttamia ylimääräisiä "korjausprikkoja"?
  14. #164
    Kun nää on ihan liian pieniä mihinkään! Kytkintä käytetään vasemmalta onton primääriakselin läpi kulkevalla työntötangolla joten se akseli on sellanen grillimakkaran paksuinen, nää prikat menee hädin tuskin mun pikkurilliin! Oon miettiny pääni puhki katki ja poikki mut mä en tajua missä ne on voinu olla. Sen verran nyt noita pommikuvia katellu et melkolailla varma etteivät ole alkuperäisiä. Sittenhän tuo selvinnee kun iskee kamiinan tulille ja vaihteen sisään jos jostain kuuluu rämist kolis kalist poks...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  15. #165
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Sittenhän tuo selvinnee kun iskee kamiinan tulille ja vaihteen sisään jos jostain kuuluu rämist kolis kalist poks...
    Oikea asenne

    Tässä on kaksi vaihtoehtoa.
    Etsiä niille prikoille paikka, vaikka purkamalla kone atomeiksi.
    Tai sitten jättää ne prikat pakin jalalle ja käynnistää moottori.
  16. #166
    Kone on viimeks eilen purettu niin atomeiks kun se on mulla ollut, kaikki räjäytyskuvat on käyty täikammalla läpi kuten myös manuska. Eivät kuulu vesipumppuun, ei vaihteensiirtomekanismiin eikä itse vaihteistoon, saati liioin kytkimeen. Muuta ei ole auki ollut. Voin kertoa että on muuten aika äärimmäisen turhauttavaa... Tarvinnee vielä laittaa tonne benellifoorumille kyselyä jos joku keksis, multa on ideat loppu...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #167
    mikäs akseli siin on mistä sä kaivoit sen laakerin ulos sillä härpäkkeellä?
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  18. #168
    Kun ei kuulu sinnekään...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  19. #169
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Kone on viimeks eilen purettu niin atomeiks kun se on mulla ollut, kaikki räjäytyskuvat on käyty täikammalla läpi kuten myös manuska. Eivät kuulu vesipumppuun, ei vaihteensiirtomekanismiin eikä itse vaihteistoon, saati liioin kytkimeen. Muuta ei ole auki ollut. Voin kertoa että on muuten aika äärimmäisen turhauttavaa... Tarvinnee vielä laittaa tonne benellifoorumille kyselyä jos joku keksis, multa on ideat loppu...
    Ettei olis joku kaveri käyny kurillaan jättämässä pöydälle...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #170
    Ku ei tuol tallissa käy kukaan muu ei edes muut perheenjäsenet. Laitoin kyselyä benellifoorumille, jos ei suuri ja mahtava "engenia":kaan osaa vastata (tietää näistä varmaan saman kun suunnittelijat plus käytännön kokemus) niin ne ei sillon kuulu tonne...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #171
    Matskupupu? Samalla miettisin missä muissa huoneissa on käyny...
    vuoristoatleetti
  22. #172
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    nää prikat menee hädin tuskin mun pikkurilliin!
    Tuli nuo tulpat mieleen, olisko ylimääräiset olleet tiivisteinä, mutta miksi? Oliko paikallaan olleet tulpat varmasti tuohon koneeseen oikeat?
  23. #173
    Sytytystulpat? Ne on jo vaihdettukin ja oli ne oikeat. Benellifoorumilla epäilivät että olisivat ulkoisten öljyputkien tiivisteitä, kysymys vaan jää roikkumaan miten helvetissä ne on päätyny nipussa tuohon nosturille kun en ole letkuja irrottanut! Herää epäilys että onko edellinen kasaaja onnistunu jotenkin tiputtamaan ne moottoriin esim huomaamattaan tai jotain. Sanoisinko että ollaan jännän äärellä... Tänään ei ehdi asiaan perehtymään mutta täytyy selvitellä jahka taas tallille joutaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #174
    Sen verran tarkkaan on nyt opiskeltu koko huoltomanuska kuvineen läpi että alan olla melko vakuuttunut siitä että jos nämä prikat/spacerit tähän pyörään yleensä kuuluvat niin moottorista ne eivät puutu.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #175

    Uuden mutta väärän laakerin poistaminen vaatikin hieman enemmän ajatustyötä koska uudessa laakerissa paisuntaholkki luonnollisesti pyörii joten hain rautakaupasta muutaman lyöntiankkurin, laitoin pultin kiinni porakoneeseen, viilan ruuvipenkkiin ja "sorvasin" holkista tuollaisen työkalun. Hyvin tuntui toimivan kun tuosta pääsi lyömään "helmen" sisään ennen vetimen kiinni kiertämistä.



    Tämän verran oli uusi laakeri liian korkea. Pienimpiä laakereita mitä olen käsitellyt.



    ...jaaa tottakai pahin pelko sitten piti toteutua kun yksi kiinnityskorvake antautui lämpötilanvaihteluille ja paukuttamiselle. Onnistuin jonkin verran korjaamaan tilannetta technoweldillä joskin samalla paistaen uusia laakereita, onneksi niissä ei ole muovi/kumiosia eivätkä ne joudu koville kierroksille koska liikerata on alle puoli akselin kierrosta ees taas... Rasvasin koko kotelon reilusti vaseliinilla mutta silti kytkin tuntuu ihan hiton jäykältä, tämä tosin johtunee siitä että työntötanko takkuaa kuiluunsa kunnes öljypumppu työntää sinne liukastetta (rasvasin kangen kyllä ennen paikalleen työntämistä) Tämä on kyllä muutenkin näissä pyörissä tunnettu ongelma ja siihen on olemassa parannus: hydraulinen muunnoskitti, sille vaan tulee postejen ja verojen jälkeen hintaa likemmäs tuhat eurooppalaista joten tällä menään...



    Jonkin verran lisää osia saatu asennettua, illalla nesteiden täyttö kun kävin erikseen motonetistä hakemassa öljyt tänään, suodatinta en nyt vaihda koska en onnistunut saamaan tähän hätään uutta eikä tuolla nykyisellä ole ajettu kuin jokunen satanen muutenkaan. Periaatteessa enää puuttuu pakarin tiivisteet jotka ovat jo matkalla, toivottavasti ehtivät pääsiäiseksi tänne.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26. #176


    Pitkä liuta tuhmia sanoja... Ja tämähän oli siis ei paitsi huollettu mutta vielä parannettu paksummilla tiivisteillä ennaltaehkäistäkseni tunnettua vuotokohtaa... Muuten hyvä mutkun öljyt on jo koneessa, jos vedän pumpun ulos osa tulee mukana. Laskeako liemet ulos vai kallistaako pyörää oikealle jotenkin uudelleentiivistämisen ajan ja jos niin miten... Tyyny oven pokan ja tankin väliin?

    Ainakaan ei harmita ettei pakarin tiivisteet ehtiny tänne pääsiäiseksi. Tarvii kuivata toi ja kattoa vuotaako pelkkä proppu vai tuleeko toi myös lohkojen välistä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  27. #177
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Laskeako liemet ulos vai kallistaako pyörää oikealle jotenkin uudelleentiivistämisen ajan ja jos niin miten... Tyyny oven pokan ja tankin väliin?
    Sulla kun toi on pukilla, ni öljyt vaan puhtaaseen purkkiin, fiksaus ja sitten takas.
    Jos jostain syystä et sitä halua tehdä, niin kyllä sitä pyörää voi hyvin kallistaa. On tullut tehtyä kaikenmoisia remppoja varikolla tai joskus kiireessä, siten että pyörä on kyljellään.

    Naarmujen välttämiseksi peitot on näppäriä. Muistaa vaan kattoo sellaisen kallistuspakan, että sen saa sieltä helposti nostettua takas pystyyn.

    Jos tiivisteiden pyörittely ei auta, niin itse laittaisin tiivistesilikonia, jos sellaista voi toleranssien puitteissa laittaa. Ja voi tota laittaa tiivisteen kanssakin. Ompa super-suojaus sitten.
    esim: https://m.motonet.fi/fi/tuote/602347...silikoni-80-ml
    Braaaaap
  28. #178
    Tuosta löytyy se musta versio, oikeen sanotaan että sopii termarikoteloihin joten eiköhän sillä tuokin mene, oorenkaalla on lohkot tiivistetty joten tilaa on kyllä panna vähän tättänää väliin, puoliskot on vaan pultattu toisiinsa takakautta joten täytyy tehdä "pöydällä". Varmaan lasken liemet ulos kun toi on niin paskamainen saada takas tohon eturenkaan telakkaan ilman moottorin työntöapua etten halua sitä ottaa siitä alas ennen kun on kokonaan läjässä. Turhauttaa vaan eestaas puljaus kun just tuota yritin erikseen välttää käymästä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  29. #179
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tuosta löytyy se musta versio, oikeen sanotaan että sopii termarikoteloihin joten eiköhän sillä tuokin mene, oorenkaalla on lohkot tiivistetty joten tilaa on kyllä panna vähän tättänää väliin, puoliskot on vaan pultattu toisiinsa takakautta joten täytyy tehdä "pöydällä". Varmaan lasken liemet ulos kun toi on niin paskamainen saada takas tohon eturenkaan telakkaan ilman moottorin työntöapua etten halua sitä ottaa siitä alas ennen kun on kokonaan läjässä. Turhauttaa vaan eestaas puljaus kun just tuota yritin erikseen välttää käymästä...
    Heikompiluonteinen olis kyllä luovuttanut, täytyy nostaa hattua että jaksat pajottaa
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  30.  
  31. #180
    täytyy sanoa että ilman tota nostopöytää ois kyllä saattanu jäädä kesken.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 6 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen