Päätin muuttaa sitä räikän kiertosuuntaa ja tilasin tuommosen, se saikin ansaita paikkansa heti ensimmäisenä päivänä...
Tuosta oli edellinen mometti-Mähönen sorvannu kierteet, lisähaasteena että juuri tuo on yksi kahdesta kohdistinpultin reiästä eli kierre alkaa vasta syvemmältä.
Homma onnistuikin odotettua helpommin. Laadukkaat työkalut kompensoi paljon pajottajan puutteitaloctitellä paikalleen joten ei pitäis liikkua.
Tämän kanssa meinaskin sitten iskeä pikkupikku paniikki. Käytän tiivisteliimana Permatexin Aviation Cement 3:a sen punaisen silikonisonnan sijasta ja se on sellasta tättänää se että kun se kuivuu se on melkeen kun hitsattu kiinni. Sain ensimmäiset kahdeksan pulttia paikalleen ja esikiristyskierroksen tehtyä jonka jälkeen tämä erikoispultti, joka toimii maadoituspisteenä useammalle maakaapelille, laitetaan paikalleen. Kiristäessä huomasin kauhukseni sen pyörivän tyhjää, mitä hittoa miten en purkaessa huomannut että sieltä on kierre sileänä!!! No ei paniikkia mullahan on toi sarja, vilkaisu reikään, eisaatana se on takaa auki vaihdelaatikkoon, MIKSI?!?!?!?! Vaihdekasetti äkkiä irti koska ei mitään hajua kuinka pitkä märkä aika tolla liimalla on, poraus kierteistys ja holkitus sellasta vauhtia että lopuksi puhalsin poran kärkeen tokaisten "pit stoop" ja naapurin autosta putos puskuriUus kerros liimaa ja paketti kasaan, katastrofi vältetty...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pari kierrettä lisää korjattu, mittariston johtosarjasta karsittu nyrkillinen rosvoliittimiä vaihdenäytön johdoista, liitokset tinattu ja johtosarja teipattu.
Kytkimen työntövipstaakin stefat on kanssa nähneet parhaat päivänsä. Tuo koko kotelo oli melkolailla täynnä tuota mustaa möhnää ja laakerit melkoisen rouheita. Tuon työntötangon juuresta näyttäis jopa puuttuvan yks holkki pommikuvien perusteella, lisätty ostoslistaan, tilataan kunhan olen melko varma että tulee kaikki yhteen pakettiin. Pistin koko hässäkän eilen lillumaan diiseliin kun oli aikas tiukassa tuo töhnä, lillukoot nyt jonkin aikaa sielä ensin sit pähkitään millä ne laakerit saa helpoiten sieltä pois.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Aika monestakin paikasta aika selvää että edellisellä masentajalla ei ole kyllä ollu tuon taivaallista hajuakaan siitä mitä tekee, kaikki patentit on ihan samanlaisia kun korjais jotain mopoa teinipojan jäljiltä. Onpahan sit ainakin kaikesta mielenrauha et tehty kunnolla mut palaahan tähän aikaa hermoja ja rahaa... Jonkun verran joutuu kyllä priorisoimaan kun esim kytkinkopan paperitiiviste joka ei ainakaan käsittääkseni ole mitenkään kriittinen koska ei toimi minään välyksenä millekään jätetään kyllä pois ja liimataan kiinni kun se yks hiton tiiviste maksaa viiskymppiäIlmankin sitä on city moton kauppalista tällä hetkellä jo melkein satasessa vaikkei sielä ole kun muutama erikoisruuvi, pari oorengasta, kaks neulalaakeria ja sen sellasta hilpettä, siihen vielä 30e postikulut päälle... Pitäs varmaan pidättäytyä jossain seebeeärrässä mutku ne on niiiiin kamalan tavallisen tylsiä
![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
huhhuh.. en oo mitenkään uskovainen kaveri ,mutta pari kertaa oon kiittäny luojaani että SINÄ ostit sen..![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Pitää mielen virkeänä ja kielen kirpeänä![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Nokun mun pieneen päähäni ei mahdu miten se EI saisi voitelua kun alalenkki on täysin vapaasti kytkinkorin tulilinjalla...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei ainakaan tarkotuksellamut joo siinä ei oo mitään välissä, ainoostaan joku pulssisensorin ratas ulkopuolella, kytkinkorin nostattamat roiskeet lentää suoraan ketjulle.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuossa sama vielä kuvin kerrottuna, rautatanko bauttiarallaa suunnilleen öljyntaso täynnä
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Piti kytkintä alkaa kasaamaan mutta eipä ollukkaan korin paikallaanpitotyökalu sielä mihin sen luulin jättäneeni joten jäi toiseen kertaan. Päätin sitten tutustua tarkemmin tuohon aktuaattorimekanismiin.
Melkoisen siivoamisoperaation jälkeen alkoi tuonne pohjallekin jo näkyä. Tuo yläpään laakeri on vielä itseasiassa ihan kunnossa mutta uus maksaa vitosen niin eiköhän tuokin kannata vaihtaa kerta paketti on auki. Ongelma tällä hetkellä on tuo pohjalla oleva laakeri. Tai no, ollut lienee tässä kohtaa korrektimpi termi, kuvasta sitä on tosi hankala nähdä mutta alalaakerista on jäljellä tasan rupinen häkki, jok ikinen neularulla on joko ottanu hatkat taikka liuennut/kulunut olemattomiin. Jänskä kohta tuleekin siinä millä helevetillä tuon vanhan laakerinjämän tuolta poistaa! Eka ajatus itsellä joko kuumentaa taikka nakkaa hela kikkare pakastimeen kumpi supistuu/laajenee enemmän alumiitti vai teräs ja sen jälkeen mätkiä jotain kovaa vasten josko se isku löisi tuon kehän tuolta irti. Jos mielessä parempi ehdotus nyt on aika se tuoda julki.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Vaseliinia sinne reiän pohjalle ja sopivan kokoinen (mahd. Tiivis) tanko perään. Sitten naputtelua vasaralla tangon päähän ja laakerin pitäisi ulostautua hydraulisesti.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Katos hitto kun ei tullu mieleenkään, tuohan saattas jopa toimia![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Öhm...mitäs mä noilla? En ainakaan itte ole koskaan nähny venttiilityökalua jonka halkaisija olis kuutisen milliä. Mulla pitäs olla ihan sopivaa akselia jossain, nyt ei vaan pääse taas säätämään pariin päivään...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Poralla ja dremelillä akselinpätkään muutama rasvaura toiseen päähän tiivistykseksi niin eiköhän sillä lähde. Yks mikä tuli mieleen on metallinen paisunta-ankkuri ja ruuvista kampeaa ylös vaikka vasaralla.
Mietin vaan et miten tollanen poistetaan ihan jossain merkkihuollossa vai vaihdettaisko sielä surutta koko runko-osa. Noita laakereita kuitenkin myydään erillään...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Laita se runko osa uuniin ja kunnolla lämpimäksi, sen jälkeen noi laakerit tod näk tulee ulos kevyesti naputtelemalla. Alumiinin lämpölaajenemiskerroin on 2x teräksen...
Ainakin kurapyörän uunitetusta koneen lohkosta putoaa monesti laakerit pois ihan omalla painollaan.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Mnjaa keittiön uuunissa ei taida uskaltaa, tarvinnee kaivaa kaljankeittopoltin ja savustinboksi naftaliinista. Onneks tuli ostettua ihan hiljan infrapunapyssymittari.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
"Hei kulta, mä aloin viimein sen uuninputsausprojektin josta olet jo pari vuotta sanonut että pitäis tehdä! Älä ihmettele sitä outoa käryä alkuun, se kuuluu asiaan".
Tietenkin auttaa, jos on käytössä pyrolyysiuuni, joka puhdistuukin lähes itsestään... En suosittele tuon ylläolevan sanomista ja sitten siivoamisen unohtamista.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Keittiöhommista tuli mieleen leipä. On muuten helkkarin hyvää hydraulista välittäjä-ainetta tuollaisiin hommiin. Viskositeetti selvästi vassua isompi niin ei karkaa painintapin välistä
Enkä oikeasti vitsaile. En tiedä onko ruisleipä parempaa kuin vehnä, ruispalalla tuli kytkimen silmälaakeri kampuran päästä hyvin.
eikö kuvanmukainen ulosvetäjä pysty ?
siis päätykappale lakrun läpi, sitten kiristetään joka kiilaa ulosvetäjän kynsiä ulospäin ja lopuksi liukuvasaralla naputetaan kohde irti
![]()
Viimeksi muokannut: TIJ; 20.03.2019 klo 20:28.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Paljolti mahdollista mut kun ei tuu tehtyä tommosia hommia niin paljon että viittis ostaa joka vilavitkuttimen palautinjousen esikiristäjää hyllyyn makaamaaneiköhän tuo lähde kuumentamalla ja/tai jollain messinkiankkurilla tms.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mukava ketju. On niin perusteellinen remontti että pitää oikein kysyä tuleeko siitä lopulta V-kone ja muuttuuko pyttyjen määrä? Entä tuleeko siitä toisen merkkinen?
SF 1098S
MTS V4S Sport