alkaa olla tourinkimeininkiä..vavise wingi! kulutuksessa ainakin hakkaa mennen tullen.
![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Vielä jos nuo saisi tuolta penkin alta vedettyä kiinni. Toki sitten laukkujen sijainti laskee kyllä. Pitäis soveltaa.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Pakoputki rajaa laukkujen asemointia.
Mutta koputelkaas pakoputken päätä niin hämmästytte. Ainaki minä olin ihmeessä ku hokasin.
Näköjään suomessa kelpaa Divaani tai sitten Monkey, mutta esim. 500 kuutioisten luokkaa ei arvosteta, saati sitten 250/300...![]()
Huoh... Tekisipä Suzuki vastaiskun ja rakentaisi PV125:n. PV50 oli Mankiin verrattuna globaalisti aika marginaalinen. Valmistusmäärät jäi johonkin 65 tuhanteen joista yli puolet myytiin Suomeen. Suomessa legendaarinen mutta globaalisti tuntematon verrattuna Mankiin.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Takaiskareiden vaihtoa suunnitteleville; vakioiskarit noin 322 mm pitkät paikallaan ilman kuormaa eli oisko 330-milliset sitten lähinnä vakiokorkeutta. 10 mm pinnapulteilla kiinni molemmat päät.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mankin "tallipaikka" oli aiemmin -17 mallisen 398cc pärrän hallussa, eli tykkään että kaiken kokoset on kivoja. Mutta tää on ny kurkoa.
Verraten UL-kalastus ja lohirysä..?välillä tekee hyvää nähdä toinenkin pää. Eipä silti, kaveri osti jonkun 700 kawan. Kyllä sekin tuntui notkealta xx ja gessun jälkeen. Tosi helppo ajaa. Mut hauskuuskerrointa siinä ei niinkään ollut kuten tuossa. Eikä kyllä ole siinä wingissäkään, mitä olen kerran kokeillut. Toki siinä käytössä mihin ne on suunniteltu, toimivat hyvin.
Xx tuntuu kivalta kun sillä vetää pari viikkoa kesässä ja tottunut gessulla pitemmät matkat ajamaan, mut ei sekään noin hauska ole. Nopea matkasportti. Ja paljon kankeampi. Siihen verrattuna manki melkein pyörii paikoillaan.
Eli on hyvä kun on erilaisia millä pystyy ajamaan. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen omaan tilanteeseen, kun tuo on mahdollista. Ainakin toistaiseksi. Täytynee sanoa kuten kaveri, et mitä noista myymään kun ne on maksettu.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tänään tuli 250 kilsaa. Hauskaa oli 60-80 pätkillä, kunnes 100 alueella piikkipojat ajo ohi että pärähti. Ite jatkoin tasasta 80 kehruuta. Siinä junnatessa ku aikaa oli, niin alkoi mietityttää...
Kampe olis tdn iha jees 100 saakka, mutta välityksiä ei auta jatkaa. Nytkin pää sarvien väliin lisää 5-7kmh nopeutta. Tehoa siis hieman lisää ja yksi piikki eturattaaseen. Vaikuttas että jotaki tapahtuu 1000km huollon jälkeen.
Joo vauhdinnälkä se kasvaa täälläkin, tarvis vaan malttaa sen verran funtsia että osat passaa sitten loppuun asti kun on se 180 kitti paikalla.Välitykset on kyllä tolkuttoman pitkät, 113 km/h ei vielä rajoitin tainnut olla lähelläkään. Taidan kokeilla alkuun laittaa piikin pienemmän eturattaan, jos tuossa 15-piikkinen vakiona on. Ei tekis mitenkään huonoa ykkösen lyhentyä ja tuskin lähtee normaaliasennon huippunopeudesta mitään pois.
Nyt oli hyvä idis! Jos ei jaksa kelata yläpäässä niin sama se on sillon pikkasen lyhentää.
Oli siellä 15-piikkinen, 14-piikkinen maksaa Motonetissa 3,90 niin voin kokeilla ihan talkoohengessä mitä tapahtuu.
(edit; näyttää olevan tilaustavaraa, mutta kanta-asiakkaat saa tilattua ilman kuluja lähimpään putiikkiin)
Muillekin henkisille moponvirittäjille; tein samalla joutessani Gromista/MSX:stä tutun airbox modin, ei maailma räjähtänyt mutta oli kyllä hintansa arvoinen?Istuen tuli vaan 2 km/h lisää huippuja ainakin näin ecua liiemmin opettamatta, mutta tuntui kyllä ettei kuole ylämäkeen niin tyystin mitä ennen. Vaikutus imuääniin hyvinkin mieto.
Tuskin tarvii kuvia, eli;
- aseina oli hyvä 2 ristipää tumppimeisseli ja suoralaitaiset pienet sivuleikkurit
- ilmaboksin sivukoristeet, molemmissa yksi ruuvi pohjassa ja irtoaa suoraan eteenpäin vetkuttamalla. Kolme "koukkua" kummassakin eli takaisin laittaessa joutuu vähän tähtäämään.
- ilmaboksin etukansi pois, 8(?) ruuvilla
- itse suodatinasetelma vaan sillä 1 ruuvilla
- suodatinlevyn takana on metalliritilä-reikälevyhässäkkä, saattaa olla aika merkityksetön kuristuksena mutta tuntui aika tukevalta ilmankin, niin otin senkin pois
- koneeseen menevästä putkesta se ahtain alkutorvi pois, sivuleikkureilla sen metalliklipsun muovikiinnikkeet pois niin irtoaa
- irronneet roskat pois boksin sisältä ja kokoon
Osat saa pienellä värkkäämisellä takaisinkin jos siltä tuntuu. Ei kylläkään ilman ruuveja = jos takuuasiat pelottaa niin kannattaa jättää tekemättä.
Viimeksi muokannut: -dq-; 09.09.2018 klo 15:05.
Oma kombo alkas olla mietittynä.
- Iso sylinteri sarja (sen kokonen mikä vakio kanteen menee)
- Viri nokka, venat, säätöruuvit ja tuplajouset
- Läppärunko ja suutin sylinterin mukaan
- Ehkä vielä ECU päälle jos vakio ei osaa hanskata muuttunutta tilannetta
Putkea en vaihda. Sillä tulis helpoiten virtausta, mutta kamppeen pitää säilyä sivistyneenä. Pahaäänisiä öykkäreitä on ollu jo tarpeeksi. Tehot jää vajaiksi, mutta tulee sen verran mitä tulee.
No. Ei tässä oikeasti kiire ruuvaamaan ole. Ajellaan vakiona, nautiskellaan ja katellaan miten viripalikka markkinat kehittyy.
Punainen mopotin laitettu tilaukseen.Joskus keväällä/kesällä sitten tulee. Muutamaan vuoteen ei mulla pyörää ollutkaan ja tää on nyt niin söpö, että pakko hankkia.
Honda Hornet 600, Honda CB600F
Laki sen rajan kertoo.
Jos muutos vaatii muutoskastastuksen, niin se muutoskatsastus tehdään, ei siinä sen kummoisempaa.
Kyllä rehellinen ja suoraselkäinen suomalainen motoristi tietää, että lakia noudatetaan.
Kun näin tekee, saa oikeuden sormella osoitella niitä alhaisia venkoilijoita, jotka kiertävät lakia mielin määrin ja sillä vielä kehuskelevat.
Muistetaan vielä, että suurin osa onnettomuuksista sattuu nimenomaan katsastamattomille moottoripyörille. Itse käyn muutoskatsastamassa moottoripyöräni myös jokaisen huollon jälkeen, jotta alkuperäisten osien muutosprosentit saadaan pysymään ajan tasalla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ilman muuta muuutoskatsastukseen, jos vaikka käyttää muuta kuin orkkis öljynsuodinta![]()
ZH2 2020
Tottakai ja aina vain e-osia kiinni pulttaillen.
Tallissa on tällähetkellä muutosprosentteja kahdessa pärrässä. Toisen kans käyty 3 kertaa konttorilla ja toisen kanssa olen 2 kertaa vieraillu. Loput pärristäni on sitte vakioita.
Eli saan nyt viisailla muita nokka pystyssä?
Jos katsoisi ensin miten muilla viritykset toimii, katsoo sitten viisaampana mitä kannattaa tai miten olisi kannattanut tehdä.
Martta oli käynyt taas 50km ajelemassa kuulemma.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
aperack.PNG
08L70-K0F-D10 ja 193 €
Ihanan kallista.
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Taas on perjantaiehtoota vietetty Monkeyn ääressä. Ensin vaihdoin sen eturattaan 14-piikkiseen. Huippunopeus tasaisella selkä pystyssä pysyi samana, mutta siitä ei enää paljonkaan nopeampaa päässyt vaikka kuinka veti itsensä muna-asentoon. Mutta, kiihtyvyys tuntui paranevan aika roimasti, ei tarvita enää kummoistakaan suoraa sinne pääsemiseen ja ylämäkeen hyytyminen tietysti myös väheni siedettäväksi. Samoin se ykkösen pituus muuttui huomattavasti mukavammaksi. Kokeillaan vanhaa siinä kohtaa kun alkaa jotain virityspalikkaa tulemaan, mutta siihen asti pysyy visusti kiinni.
Sitten vaihtui kilventeline Kitacon tuotokseen, ihan jepa asentaa kunhan ottaa ensin pois sen lokarin alla olevan ylimmän muovilärpäkkeen, että saa kilvenvalon pistokkeen ilman kirurgin sormia irti. Kilven kulma täysin mielen mukaan säädettävissä, hiukan tein koloa kilven yläreunaan ettei hinkkaudu johto ajan mittaan rikki.
Lopuksi se thaimaalainen tarakka (h2c?) heittämällä kiinni ja sen päälle se kaikkein tärkein, Shadin 29 l kaljankuskauslaatikko.Hiukan se on koomisen näköinen noin pienessä pyörässä, vaan käyttömopoksihan tämä ostettiin.
Aika tuttu tilanne 11kw 4T kevareiden kanssa, huipputeho loppuu jossain kohtaa ja mittari pysähtyy samaan lukemaan välityksistä riippumatta. 180cc pytyllä tuli roimasti vääntöä lisää mutta huiput ei juurikaan noussut koska huipputehoa ei saatu kun noin 4hp lisää, huippujen nosto vaatii roimasti enemmän heposia. Ei monkey vaan nykyaikaisemmalla vesikoneella oleva 125 4T.
Kylätason kurapyöräilijä.
Monkeyhan on nykyaikainen. Tämän vuoden malli!
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.