Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Alastaro tarjosi loistavan viikonlopun näin ensikertalaiselle radalla. Lauantai meni melkosessa tohinassa kaiken uuden opetellessa ja ajamisesta ei meinannu tulla oikeen mitään. Sunnuntai lähti heti jo paljon paremmin liikkeellee ja rupesi pikkuhiljaa pääsemään jutun juonesta kiinni. Loppu päivästä rupesikin sujumaan jo ihan kohtuudella kun pääsi pyörän kanssa sinuiksi ja rupesi luottamaan renkaisiin. Vikoilla seteillä pysty joka kerta muuttamaan pikkusen jarrumerkkejä lähemmäksi mutkaa parempien kierrosaikojen toivossa. Ajat jäi kuitenki vähän mysteeriksi ku mokkula ei suostunu ottaa virtaa vastaan, mutta vikalle setille pääsi jo keskinopeseen räppäilee.
Viikonlopusta jäi kaikin puolin hyvä fiilis ja tästä onkin hyvä jatkaa uuden harrastuksen parissa. Iso kiitos vielä Harsusen Mikolle ja Marlboron sponsoroimalla pyörällä ajavalle jantterille (nimi ei jäänyt muistiin). Pienistä vinkeistä oli suuri apu.
^
Mie se olin. Mikko hoiti vinkkipuolen ja minä small talkin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suuret kiitokset järjestävälle taholle, sekä uusille ja vanhoille tutuille! Jos Kemoran reissun jälkeen olikin mieli melko maassa, niin tämän viikonlopun jäljiltä on taas täysin eri ääni kellossa. Ei siis laiteta ihan vielä vermeitä myyntiin.![]()
Kohtuullisen hidasta ja kankeaa tahtoi homma olla, kunnes eilisen vikalla setillä alkoi palaset loksahdella kohdilleen; polvipala alkoi raapia taas radan pintaa ja viime kesän enkat saatiin kiinni. Ehkä se siis tästä vielä.
Harmillisesti vain kalenterissa on loppukuuksi merkattuna kaikkea muuta, kuin ratailua.Täytyy sanoa, että juuri tässä kohtaa kaverittoman erakon elämä ei tahdo kuulostaa yhtään hullummalta vaihtoehdolta...
Juhannuksenakin olisi kelvannut lähteä kallistelemaan mopoa tuopin sijaan.
Ahvenistolla ja Kemoralla repinyt Supercorsa SP(takanen) kului vastoin odotuksia uudella Alastarolla ihan nätihkösti, vaikken ole Kemoran jälkeen koskenutkaan takapampun säätöihin. Ja mitä silloin tuli ruuvattua, niin ongelma ei täysin poistunut, mutta parani hiukan comppia löysäämällä. Lienee lopultakin hypättävä tuohon loputtomalta vaikuttavaan suohon, ja alettava ajatuksen kanssa opiskelemaan säätöruuvien vaikutuksia sekä merkityksiä.
Lauantaina oli upeaa huomata, että paikalle oli saapunut varsin runsaasti kauniimmankin sukupuolen edustajia ajamaan.![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Takanakin repimisen suhteen hyvin pitkälle pääsee jo sillä, että ensin katsoo renkaan pinnan perusteella painetta 0.1 bar suuntaan tai toiseen. Ja sit katsoo setin jälkeen paheniko vai paraniko jälki.
Jos paheni, niin takaisinpäin ja toiseen suuntaan.
Jos parani, niin ehkä vielä samaan suuntaan.
Jos "koko" paineskaala on testattu, niin sitten rebound säätöä kaks naksua suuntaan tai toiseen, ja samalla metodilla tarkastelu/ lisäsäädön suunnat.
Comppia kannattaa vähentää vain jos on pakko/ haluaa vähentää renkaan rasitusta/ normaalia kulumista (ei repimistä). ja jos perän comppia säätää, niin keulan comppia pitäisi säätää myös jotta perä ja keula pysyy parina. Muutoin moposta tulee helposti keinuhevonen, jos keula ja perä on eripari comppi-vaimennuksilla.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Kiitokset täältäkin hienosta sunnuntaista! Toinen kerta tänä vuonna radalla ja ekalla kertaa ei oikein touhu tuntunut omalla kohdalla hyvältä... nyt sunnuntaina alko taas meno yhtäkkiä maistua sille, mille sen kuuluukin, eli pahuksen hauskalta. Ensi kertaa odotellessa!
"Never ride faster than your guardian angel can fly"
Minulla oli Garmin Glon kanssa ongelmaa. Pätki yhteyttä poikki. Epäilin akkuvikaa eikä välillä ladannutkaan. Ongelma ratkesi laittamalla akun kanteen 2 kerrosta jesaria. Kun akku pysyi paikallaan, homma sujui paremmin.
Sunnuntaiksi laitoin jesaria myös puhelimen takakannen ja akun väliin. Sitten sain kaikki kierrokset talteen hyvälaatuisella datalla.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Jouh, kiitos järkkäreille ja kanssakurvaajille ja kuvaajille!! Onnistunut viikonloppu kaikenkaikkiaan. Ja teemu.k.anttilalle kiitoksia kamerakiinnikkeestä ja avusta! Oli tosi mielenkiintoista kattoo vihdoinkin omaa ajoa omasta videosta. Unohtui näköjään ajaessa että varikonkauttakin voi ohittaa jos ei muuten pääsetuloksena hyvää lähi kamerakuvaa kierrostolkulla jostain tummasävyisestä pystynakusta jossa tais äänen perusteella olla normaalia vähemmän sylintereitä. Ajoasennossa saattais olla kattomista
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Paineskaala tuli Kemoralla käytyä läpi ja vasta sitten aloitettua compin ruuvaaminen. Alastarossa käytin 1.7 painetta ja vaikutti toimivan.
Kemorallahan kävi myös niin, että unohdin koko rebound-ruuvin olemassaolon, kun se on "piilossa" swingin alla pampun toisessa päässä. Nyt tekisikin mieli koittaa, mitä tapahtuu kun ruuvaan compit takaisin aiemmille paikoilleen ja säädän pelkkää reboundia.
Oli tarkoitus tulla käymään alustan säätö-konsultaatiossa, mutta aina kun sun teltan ohi käveli, siellä näytti olevan sen verran härdelliä meneillään, että ajattelin palata asiaan toisella kertaa.![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Osallistuin lauantaina ensikertalaisena ratapäiville ja samalla AT2:lle. Kurssi oli hyvä, kiitos Juhalle ja Jaakolle mukavasta ja opettavaisesta päivästä! (Muistinkohan nimet oikein?). Tulen suositteleman kurssia kyllä kaikille motoristeille tuttavapiirissä.
Oli myös huippujuttu kun Araitar otti muhun etukäteen yhteyttä ja antoi vinkkejä ja yritin myös kysellä mitä mieleen tuli. Samalla tuli etukäteen tutuksi edes yksi ihminen ratapäivillä, ketään kun en tuntenut entuudestaan.
Ratapäivistä mulla ei ollut mitään käsitystä ennakkoon, niin hieman järkytyin trailereista, varikkoteltoista ja renkaanlämmittimistä.Olisi ehkä pitänyt vaan blondina kurvata johonkin telttaan ja pyytää omalle mopolle huolto kans!
Mahtavia nuo S^Hansun kuvat, kiitos niistä! Mielelläni tiputtaisin muutaman roposen sähköiseen keräyslippaaseen, jos yhteispotilla saisi kuvaajille jotain kivaa palkkioksi.![]()
Jostain se ratahommeli aina on aloitettava. Eka sinne paikanpäälle ajetaan mopolla, sit lopuksi on jo pakua, telttaa, lämppäriä...![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sunnuntain kuvia tulossa? Ainakin joku räpsytteli kun ohi ajoin![]()
Gsx-r 1000 k8
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX