Avaanpa minäkin sanaisen arkkuni tässä keskustelussa, halusitte tahi ette..
Ostin männä lauantaina tuommoisen 2004 mattamustan kultaisilla vanteilla olevan bläkkärin.
Joka suunnalla tohkataan että tuo on one-year-only-erikoismalli, mutta mistä syystä?
Tuliko tehtaalla täyteen jotain pyöreitä vuosia tuolloin, vai mitä tuolla juhlitaan...?
Laite on muuten tälläiselle noviisille ihan tolkuton tykki verrattuna tuohon toiseen tallista löytyvään f4i -cebariin, mutta siinä ei liene kenellekään mitään uutta.
Yksilö on maustettu valmiiksi jo pcllä ja yoshin 4-2-1 putkella ja trs -pöntöllä ilman killeriä, niin ääntäkin piisaa yhtä paljon kuin voimaakin.![]()
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
Nyt muutaman sadan kilometrin jälkeen on fiilikset vaan parantunut tuota laitetta kohtaan. On se vaan niin hyvä käteen ja voimaa riittää joka tilanteeseen ilman turhaa alaspäinvaihtelua, ai että.![]()
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
Mitenkäs muuten, onko kenelläkään madallettua tällaista? Mulla nimittäin vissiin on, istuinkorkeus on maasta mitattuna ~75 cm ja google ilmoittaa 81 cm ohjearvoksi. Lähinnä mietin, vaikuttaako tuo ajettavuuteen kuinka paljon? Toki aika iso parannus saisi olla, että tuota alkaisin nostamaan, on nimittäin melkoisen mukava käsitellä parkkipaikoilla jne kun on vähän matalampi, vaikka oma korkeus kyllä teoriassa riittäisi korkeampaankin pyörään.
Moi,
omaa madalsin edestä tolppia kolmioitten läpi 18mm. Tosin nostin kahvoja ylöspäin n 28mm nuilla vermeillä:
http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#risers
jossa myös jousen esijännityksen säätö. Siis tuo oikean puoleinen setti.
Takaa iskarin/linkun kolmiota käänsin eri asentoon ja sieltä tuli laskua n 20mm. Ei keuli enää kakkosella, kunhan nojaa reilusti eteenpäin ja tie on tasaista.
Tosin sitten radalla nuo jalkatappien anturit ottaa herkemmin maahan. Mutta matkalehmähän tämä on...![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Terve.
Mahtaisiko ketään kiinnostaa vaihtaa korotettuja clipareita normi tankoon?
Mulla löytyisi omasta pyörästä sellainen joka on ihan mallikohtainen. Mieli tekisi silti clipareita mielummin.
Tuolla tangolla on kyllä miellyttävä ajaa, ei siinä mitään. kädet ei juurikaan väsy, mutta clip-onit hommaan luultavasti. Otahan yhteyttä jos kiinnostaa vaihto.
Hakusessa..
Onko kukaan tehny tätä modia original putkiin?
https://m.youtube.com/watch?v=dkC12ExZop8
Hakusessa..
En ole tehnyt, enkä myöskään youtuben ääninäyteclipin perusteella tekisikään. Kuulostaa just pakoputkivikaiselta escortilta.
Ok. Minun ei ole edes tarkoitus porata reikiä niihin pieniin koristereikiin, niinkuin tämä kaveri oli tehnyt.
Se ei ollut kovin hyvän kuuloista. Tuon isomman 32mm reiän poraaminen taas mielestäni "mörensi" ääntä kivasti.
Jätän suosiolla huomioimatta nuo asiattomat kommentit ja pilkkaukset. En aio ostaa ainakaan vielä slipareita. Vain vähän mukavammat äänet kiinnostaisi.
Hakusessa..
Vaikka en bläkkäriä omistakaan mutta pakoputkimodiin kommentoisin sen verran että kannattaa ottaa huomioon sekin seikka että tuollainen putken poraus räpellys helposti alentaa pyörän arvoa sen sliparin verran (~300€ saa varmasti jo ok sliparin). Pyörä on helpompi myydä alkuperäiskunnossa ja "räpeltämättömänä". Kaikki ei tietysti näin ajattele mutta tuo oli yksi syy miksi omaan pyörään mielummin ostan putkistot kuin muokkailen alkuperäisiä osia.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
No, tarkoitus ei ollut pilkata, pahoittelut jos mun kommentti sellaiseksi tulkittiin. Seison kuitenkin mielipiteeni takana, mun mielestä se youtubeclippi nyt vaan kuulosti putkivaivaiselta escortilta :P
Täälläkin foorumilla on myyntiosiossa myynnissä Rastaaseen sopivaa putkisettiä, jolla sitä ääntä varmasti saa muutettua. Hinta oli muistaakseni 350e, ei siis paha, ilmoitus löytyy myyntiosiosta ainakin vielä äsken.. http://www.moottoripyora.org/keskust...-2-1-Cbr1100xx
Orkkisputket jos menee aidosti pilaamaan, niin ne on kalliit. Yllättävän moni ajaa näitä mieluiten orkkiksena, kuten allekirjoittanutkin. Ei kovin usein huvita pysähtyä tienvarteen sinitakkiselle selittämään että miksi pikkulinnut voi pahoin lähistöllä. Jos pyörä sattuu olemaan kattimalli, niin saattanee jotain vaikuttaa niidenkin toimintaan ja sitä kautta myös lambdaan ja koko pyörään.
Yhdyn vahvasti edellä esitettyyn kommenttiin. Itsellä on yoshin putkisto kiinni, ja toisinaan sitä miettii että josko vaikka tulee se paljonpuhuttu katsastuspakko jossain vaiheessa, niin on hyvä olla täysin modaamaton orkkisputkistokin tallella.
Huh, tulipa pitkä lause...
Mutta sanoma oli että mielestäni ei kannata orkkiksia mennä porailemaan.
Escortista en tiedä...
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
Eroan edellä mainituista kommenteista, liukuhihnalta tulleeseen pyörään pitää tehdä muutoksia, jotta se vastaa omia mieltymyksiä...Niin äänien kun muutenkin..
Itsellä Yoshin koko putkisto, pc yms. mutta koska tuo RS3 vaimennin on liian meluinen ja killerillä ahistaa enempi ku vakio niin vaihdoin MIVVin vaimentimen ja siihen kun itse askarteli killerin pääsin jonkin sortin kompromissiin.
Eli normi ajossa suht hiljainen (ei kiinnitä huomiota) kun vähän antaa happea niin ääni muuttuu ja eikä ahdista liikaa. Katsastus yms. jutuista en jaksa olla huolissaan, voipi sen palauttaa alkuperäiseksi.
Haaveissa olisi rakentaa joku läppä systeemi, hiljainen kun singeri norm. ajossa ja sitten läppä auki kaikki voima kehiin... hankalaa tuo vaan on.
ps. En minäkään siis kannata alkuperäisten putkien "silpomista" vaan hyllyttämistä![]()
Harmaa pappaskooxxeri...
Jep. Ymmärrän pointtinne. 3-2-1 on viimeinen mitä pyörääni laitan. Pidän tuplaputkien ulkonäöstä.
Alkuperäisiä putkia saa ebaysta todella halvalla, jos modaus menee pieleen omasta mielestä.
Epäilen, että kokeilen porata 32mm reiät putkiin. Jonkunhan on oltava ensimmäinen joka kokeilee. Pyörän jälleenmyyntiarvo ei kiinnosta paljoakaan. Oli niin edullinen jo ostaessa.
Alkuperäisten putkien ääni on lähes täydellinen mulle, vain pieni möreys olisi mieleen.
Hakusessa..
Saa myös valmiina
https://www.youtube.com/watch?v=cUQIrp-fmuU
Älä korjaa ehjää....
Joo, tuota en ollut nähnyt mutta vastaavia kyllä. Pitäisi saada automaattinen, paikalla/pienessä vedossa läppä kiinni ja kun antaa hanaa se lävähtää auki. Tuossa MIVVissä on "tyhjä" tila lopussa, eli sisäputki ja villat loppuu n 10 cm ennen ulkokuorta joten sinne joku viritelmähieman jousta ja geometriaa niin tuo kyllä onnistuu... kunhan vaan jaksaisi näperrellä ja testata. Vaikka en sinivuokkoja pelkää niin tuokin pitäisi olla poissa silmistä, toki onhan tuo vaijeri sydeemikin aika huomaamaton.
Harmaa pappaskooxxeri...
[QUOTE=Hookoo;6516404]VFR:n tangot passaa myös ja nostaa muistaakseni n. 3cm. verrattuna XX:ään..
Onko joku kokeillut et mahtuuko xx 190/55 takanen ja muuttuuko ajetavuus paljonkin kankeamaksi
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Terve!
minulla on -00vm:n bläkkäri ja nyt ongelmana on vilkkujen toimimattomuus. Johdot ja liitokset sekä rele on tsekattu, niissä ei ongelmia. Ongelma alkoi siten että aluksi vilkku oikealle ei toiminut ja vähän myöhemmin myös vasen lopetti toimintansa. Koskee siis kaikkia vilkkuja. Vilkkukytkin on jotenkin jäykän oloinen, avasin sen ja putsailin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Saako sen fiksattua vai pitääkö vaihtaa uuteen kytkimeen?
omaan jäykkyyteen auttoi aikanaan crc.. toki vilkut toivat tuolloinkin, mutta tosi jäykät käyttää..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ongelma, jäähdytinneste säiliö alkaa olla kuivana. Kone ei vielä kuumene normaalia enempää joten varmaan siellä jotain on jäljellä. Mulla ei ole kuitenkaan aavistustakaan onko sinne pantu vihreää vai punaista nestettä. Miten tuon saisi selville. Yksi keino vois olla kaataa akkuvettä säiliö täyteen jolloin varmaan väri selviäisi, toki sitten pitää syksyllä huolehtia pakkasenkesto kuntoon, säilytys on kylmässä tallissa. Onko tuossa jotain keinoa päästää nestettä vähän pihalle jotta näkee värin!
Sent from my iPad using Tapatalk
XX
Eikös tuossa ole jäähdyttäjälle itselleen aivan korkkikin vielä.. vai muistanko väärin? Jos on ihan korkki, niin pitäisi löytyä kaasukahvan puolelta katteen reunaa raottamalla ja sieltä pitäisi nähdä, minkälaista on neste. Toinen vaihtoehto on vaihtaa kaikki nesteet, toki suuritöisempää, mutta nekin kuuluu vaihdettavien litkujen joukkoon.
tehokkaalla lampulla valaisee paisuntasäiliötä ja katsoo sen läpi onko punaista?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Korkki on ja paisunta säilio on tyhjä
Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla
XX
Eikös vesipumpulla ole tyhjennysruuvi jota löysäämällä saa litkun esille?
Mihin sulla on muuten neste kadonnut?
Suzuki Hayabusa