Huomasin just et Bläkkärin flekti ei lähde päälle. Lämmöt nousee melki 120 ja mitään ei tapahdu. Satulan alla oleva sulake näytti olevan ehjä.
Löytyykö neuvoja?![]()
'06 1100xx
'02 cbr954 Fireblade
Anna suora virta akulta ja jos lähtee pyöriin nii vika on flektin anturissa tai silti sulakkeilla huono kosketus. Katso kaikki sulakkeet eikä pelkästään pääsulaketta.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Omassa XX:ssä aikanaan flektiltä lähtevä sähköjohto oli yltänyt/osunut (ja johdon kuori sulanut) kuumaan syyläriin, ja flekti ei pyörinyt.
Ratkaisu: johdon ja kuuman syylärin väliin lisää tilaa muistaakseni flektin kiinnityksen alle lisäämillä prikoilla, ja sulaneen sähköjohdon kuoren fiksaus kutistesukalla. Job jobbed, ja flekti toimi taas.
.
Moro.
Täytyy nyt liittyä joukkoon iloiseen kun menin hetken huumassa ostamaan rastaan.
Hieman vinkkiä toki kaipaisin kun ostos tapahtui AVK:lta...
Eli kun kyljellään laitos on tietenkin ollut niin mitä kannattaisi tarkistella erityisesti ennenkuin ajoa suuremmasti suunnittelee?
Öljynvaihto, jarrujen tarkistus nesteineen, jäähdytysnesteen tarkistus ja akkua jos vähän tutkailis nyt ainakin ennenkuin koittaakaan käyntiin... Ja tottakai konetta pyöritellä takarattaasta ennenkuin startilla...
Mutta muuta?
Ja sitten jos jollain sattuu löytymään joutilasta pleksiä (halvalla tieteskii)Tampereen tienoilla kun se pahalainen on kahessa kappaleessa?
Kiitos ja anteeks.
-aoronkainen
meinaatko että avk:lla ovat noi toimen piteet ennen koe käyttöä suorittaneet
No eipä ne AVK:lla mitään tommosia tee. Kokeilevat vaan käyntiin ja jos lähtee ni sit lähti...
Siksihän tässä kyselinkin jotta uskaltaako noilla jo antaa soittaa vai oisko jotain enemmän?
niin jos mp:llä tehty 100 metrin koe ajo niin mitä sitten sen jälkeen on enää tehtävissä- kyllähän sieltä koneesta kaadon jälkeen kaikki paska on jo lähtenyt liikkeelle
No on on joo paskat liikkeellä...
Sitähän minä tässä koitin kysyäkki, että mitä kaikkea kannattas tehdä ennenkö kruisailemaan lähtee isommasti?
Ongelma valojen kanssa:
Virrat päälle->vain parkkivalo palaa,
Pitkät päälle ->vain parkkivalo palaa,
Normi valot ja ohitusvalonappi pohjaan -> pitkät palaa
Pitkät valot ja ohitusvalonappi pohjaan -> lyhyet ja pitkät palaa
Varmaa jokin sähköhommeli, mutta itellä ei oo sen enempää hajua.
Kiitos paljon jo etukäteen![]()
Starttinapissa oleva valojen katkaisin rikki. Voit huoleti tehdä ohituksen sille kaapelisarjassa. Toiminta käytännössä turha.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Bläkkäri sylkäs pikkasen öljyä pihalle jostain oikealta puolelta konetta. Otin katteen pois mutta en löytäny vuotoja eikä enää lisääkään tullut. Mahtoko ampua jostain ylimääräsiä pois vai leipooko tuo pian?? Päivän ajo oli 33 asteisessa Kroatian moottoritiellä. Koneen lämmöt oli kanssa riittävät..
'06 1100xx
'02 cbr954 Fireblade
Öljyvuodot jatkuu.. Näyttäis tulevan oikealta kyljeltä jostain kytkinkopan tienoilta. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Ps. Tien päällä Unkarissa.![]()
'06 1100xx
'02 cbr954 Fireblade
'06 1100xx
'02 cbr954 Fireblade
Ossaako joku vinkata onko xx:ään ympätty Yoshimuran kokoputkisto ilman killeriä liian äänekäs Ahvenistolle? Siellä kun on se 95dB:n meluraja..
Muuten kaikin puolin minulle sopiva bläkkäri on osoittautunut melko huonosti märälle soratielle sopivaksi. Muutenhan ei mitään ongelmaa, mutta kun syyläri on keskeltä melko lailla tukossa.No, askartelemani roiskeläppä etulokasuojan jatkeena suojaa tulevilta roiskeilta, eikä edes näytä kamalan pahalta. Mutta saakohan sitä syyläriä mitenkään putsattua rikkomatta sitä? Uudet ei taida olla ihan ilmaisia..
![]()
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Omaan tarpeeseen olen harkinnut kokokatteiden tilaamista (Kiinasta), mutta rahtien kanssa hinta nousee aika kovaksi.
Saataisiinkohan täältä porukka, jo lähtis(in) selvittämään rahdin osuutta esimerkiksi 10kpl laatikoita. Siellä on muutama toimittaja, joilla on eri värisiä katteita ja jopa tarroitettunakin. Ne ruuvisarjat ei maksa paljon mitään, jotka saa myös katteen väreihin, jos haluaa.
Itselleni ei ole tärkeä pitää pyörän väriä vanhana, joten minulle on ihan sama minkä väriset katteet tulee. Mutta lähinnä siksi, että jos katteet maksaa 300€ ja rahti toisen mokoman, niin voisin kuvitella rahdin putoavan 90%/tilaus, jos niitä kappaleita vaan olisi edes muutama...
Onkohan tällaiseen kiinnostusta?
Tervehdys!
Täällä pari vuotta birdin omistanut ja nyt vasta mukaan uskaltautunut.Heti olis kyssäri jarruista. Kun tuo vasen etujarrua laahaa että levy lämpenee aika kovasti.. Männät mun mielestä liikkuu ihan OK,koska saa sormin painettua takas ja ne palaa hieman takaisin kun kahvan nostaa ylös. Toki oon puhdistellut satulat ja männät ja liuku tapit,sekä rasvannu oikealla rasvalla. Sekä ilmattu koko järjestelmä oppaan kertomalla tavalla (Kahteen kertaan) . Jarrupaloissa pintaa vielä arviolta puolet jäljellä. En jaksaisi alkaa muokkaa tuota dual järjestelmää pois kun on mun makuun mieluisesti pysäyttänyt. Muut satulat eivät laahaa. Onkos hyviä neuvoja mitä seuraavaksi? Kiitos jos jollain ideaa ongelmaan!
![]()
Paikallaan ollessa kannattaa yrittää liotella sitä jollain "liuotinpesuaineella" kuten pineline tai vastaavat huomioiden maalipinta mihin pesuaine voi valua. Varmaan tehokkainta, kun suihkepullolla pitää sitä jonkin aikaa märkänä, ja sitten huuhtelee vesisuihkulla, mutta ei kuitenkaan niin voimakkaalla (ainakaan painepesurilla) että lamellit painuisivat kasaan. Sitten vaan sopiva määrä toistoja, niin eiköhän se siitä aukene... noin ainakin joskus 90-luvulla auton syyläri tuli saatua taas käyttökuntoon.
Sitten jos into riittää purkaa syyläri kokonaan irti pyörästä, niin kenno sopivaan pesuainepaljuun upoksiin sen verran että tiekura liukenee. Syylärin nestetilaan ei kannattane pesuaineita päästää, tai sitten ainakin huuhdella huolellisesti.
Bläkkärissä on flekti tyhmästi keskellä jäähdytintä kun se tuppaa olemaan kurasta tukossa. Jäähdytin irrallaan ollessa liuotusta astiassa tai sumupullolla ja VAROVAISTA pesua painepesurilla takaa eteenpäin. Hiekka kiilautuu hyvin lamellien väliin eikä tahdo tuolla tavallakaan tulla pois, jäähtyy kuitenkin paremmin tämän jälkeen.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Kuva04.jpg
Mitä noihin jarruihin tulee, niin omassa bläkkärissä purin ne ihan palasiksi. Oli melkoista liejua sylintereissä. Putsasin kaiken ja vaihdoin kaikki tiivisteet.
Siinä vasemmassa jarrussa on jokin ominaisuus, että tykkää kuluttaa palan kiilamaiseksi. Mahtaako sitten johtua erikokoisista työsylintereistä, että puristusvoima jakaantuu hieman epätasaisesti koko jarrupalan alueella. Omista jarruista olin huolestunut ko. rempan jälkeen, kun tuntuivat alussa laahaavan, mutta se poistui muutaman jarrutuksen jälkeen.
WP_20170219_15_42_26_Pro.jpg
Tämä kuva ei näköjään halunnut latautua edelliseen vistiin, edes muokkaamalla.
Tuossa kunnossa jarruni olivat avattaessa.
Itse jarrupalat tuntuvat hieman jakavan käsityksiä kahteen leiriin. Jotkut ovat saaneet toimimaan vain Hondan alkuperäisillä ja joissain toimii kaikki. Käytännön erona tuntuu olevan, että Hondan jarrupala on jaettu neljään segmenttiin, kun tarvikepalat usein miten kahteen segmenttiin. Useampi segmentti saattaa ehkä nopeuttaa palojen asettumista mene ja tiedä. Itsellä tuo EBC sintteri on kyllä toiminut, joskin pitää jarruttaessa semmoista vaimeaa siritystä, jonka just ja just kuulee.