Ei siitä synkkaamisesta ole hyötyä tuohon vaivaan, läpät selällään on vaikutus synkalla ihan häviävän pieni. Mä melkein lähtisin lottoamaan seisontatuen anturia joka sopivasti pätkäisee menon. Toimiiko mopo tuon nykimisen lisäksi muuten normaalisti, nykiikö ylemmillä kierroksilla, tai onko mopon asennolla vaikutusta?
1835
Seisontajalan anturi rikki, itsellä tuli puolet mopoa purettua ennenkuin tajusi mistä kyse. Pätkäsi joka vaihteella samoilla kierrosluvuilla niin että kuulat liiskaantu tankkia vasten ja otsa kolisi milloin mihinkin.
Ja on helppo testata, liittimestä pinnit yhteen johdolla ja liitin takas kiinni ja kerrasta lähti taas vetämään ilman pätkimistä, liitin löytyy vasemman alakatteen takaa. Kannattaa tietty testin jälkeen uusia koko anturi jossain vaiheessa, kun tuo ei sitten enää sammuta mopoa seisontajalka alhaalla vaikka vaihteen nakkasee silmään.
Viimeksi muokannut: mr.TK; 12.09.2016 klo 00:11.
MT-09
No jopas, olisin voinut ite tarkentaa, että oma teki tätä kaikilla kaasun asennoilla, eikä pelkästään täyskaasulla, mutta aina samoilla kierrosluvuilla.
Oiskohan tankin sisällä oleva bensapumpun sihti/suodatin tukossa sitten sinulla, ikävää tuommonen linssiin viilaaminen, kun voisin olettaa että myyjä on tiennyt että vehkeessä on jotain vikaa.
MT-09
Myydään elokuussa 2014 rekisteröity 2014 mallin 10R. 17tkm. 13500e eli n. puoleen hintaan vrt. uusi. Pientä palikkaa laitettu mutta voidaan palautta alkuperäiseksi.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/2066545
juha: nollaneljästaa 688 viisviisyks, yv tai s-posti juha.lauri.leppanen at nettipistefi
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
2017 uusi winter test edition:
http://www.worldsbk.com/en/news/2016...i+Ninja+ZX10RR
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Terve!
Koettanut etsiä netistä tietoa minkä kokoiset männät on 2008 vuoden 10R satuloissa (Tokico) onko ne 30/32? Jos jollain olis tietoa?
Olen miettinyt päivitystä brembon 32/32 (gp4-rx) satuloihin jo pitemmän aikaa ja nyt tuo olis ajankohtainen kun tuli hiukan jälkeä satulaan kun lähti ajossa irti paikoiltaan. Tuolla uskalla enää ajella kun ei tiedä missä kohtaa kanavat menee sisällä ja hankausjälki on aika syvä kun oli ottanut kovassa vauhdissa vanteeseen kiinni uloslähtiessään.
Unohtui varmaan kiristää satula kunnolla kiinni, eihän tuo muuten olis irronnut ekalla setillä renkaanvaihdon jälkeen.
ZX10R -08
S1000RR -11
Sama vika iski itsellekin männä kesänä kesken reissun. Kerkesin jo sadatella että mitähän arvokasta nyt hajosi kun pyöri nyki aina kun koitti antaa runtua. Hetken pähkäilyn jälkeen huoltoasemalta sopivat tarvikkeet hyppylankaan ja sillähän tuo asettui.
Pitäisi muistaa jossain vaiheessa varmaan uusia se anturi vaikka vielä ei ole vahinkoja sattunut seisontatuen kanssa tauolta lähtiessä :-P
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Terve!
Pitäisi tarkastaa omasta 2004vm Ninjasta venttiilin välykset.
En vaan ole löytänyt raja-arvoja, missä niiden pitäisi olla. (tai osannut etsiä)
Tietääkö, joku foorumilta nuo arvot?
Kiitos jo etukäteen.
Mikä on tämä pultin kanta jolla ohjausiskunvaimennin on kiinni ja mistä saa työkalun jolla avata kyseinen pultti?
2009 CBR1000RR
Ex 2006 ZX10R
Ex 2006 CBR600F
Reikätorx
bits-hylsyt-kiskossa-12-reikatorx-bgs-8885.jpg
Löytyy vaikkapa IKH tai Puuilosta
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Ja se ruuvi on lukitteen kanssa kiinni, eli pieni lämmitys helpottaa irrottamista kummasti
1835
Kuka suostuu luopumaan omasta 04-05 ZX10R:stä, mustasta mielellään?Eihän sitä näköjään ilman pyörää osaa olla ja vanhaa kymppiä tullut ikävöityä näin pyörien pärähtäessä katukuvaan...
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Uusi ZX10-R kuski ilmoittautuu!
Ketju on tullut haravoitua jo 1,5 kertaa läpi ajokauden alkua kuumeisesti odotellessa. Pyöränvaihto kun sujui rospuuttokelillä ns. sika säkissä-periaatteella molempiin suuntiin.
Tuli vaihdettua Kotarin 990SM-T 06-mallin 10R:ään. Ja onhan noissa hieman eroa. Tuntuu että hauskuus alkaa Kawan kanssa siitä mihin se loppui kotarilla... Ainakin kevään ensi lenkillä voimaa tuntuu olevan vähintään riittävästi!
Mistäs muut ovat hommanneet lankarullia pyöriinsä? Tarkan markan miehenä tuli haettua Biltemasta takapukki ja lankarullat. Kierre oli pultissa oikea M10x1.25 mutta lankarullat jäävät liian lähelle takaswingiä. Eli nostettaessa takapukin korvakkeet puree swingin pullistukseen kiinni. Vinkkejä paremmin sopivista otetaan vastaan...
Ai niin, jäi ylimääräiseksi vuosimalleihin 04-05 sopiva tail tidy jos jollain on tarvetta. Kympillä vaihtaa omistajaa. Nouto Hyvinkää-pääkaupunkiseutu alueelta. Postittaakin voin, toki postikulut ei tuohon hintaan sisälly. Oli kiinanpoika merkannut vuosimalliin 04-06 ja kun moista härpäkettä olin vailla tuli langettua vääränmalliseen kun ei oikein ollut hajua miltä oikeanmallinen näyttää. Kyseessä siis käyttämätön kapistus.
Muistaakseni itse ostin Z1000SX:ään leveät lankarullat Stormilta samaisen ongelman takia. Jostain syystä en nyt heti löytänyt tuota M10-pultilla olevaa versiota, mutta tuon näköiset ne oli...
http://www.storm-motor.fi/tyokalut/v...m12x125-hopea/
EDIT: Katso kuitenkin että eivät sitten ole liian leveät ottaakseen äänenvaimentajaan kiinni joustossa, jos tuo on geometrian puolesta kympissä edes mahdollista. SX:ssä jouduin toista vähän smirglaamaan lyhemmäksi.
No mutta minähän voisin sinulta tuon tail tidyn lunastaa. Pistän yksityisviestin vielä.
Ja nyt kun pitkästä aikaa tänne kirjoittelee, niin olisiko suosituksia tuon Gen1 etupumppujen öljystä? Pitäisi tässä ennen ajokautta huoltaa keulaputket ja ohjekirjan mukaisen viskositeetin omaavaa Motulin perusöljyä (semisynteettinen) ajattelin Motonetistä hakea. Onko syytä laittaa jotain hifistelyöljyä tai eri viskositeetilla olevaa?![]()
Kawasaki ZX-10R -05
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
Huutelenpa tänne jos sattuu joku tietävä lukemaan.
Ostin syksyllä sian säkissä, eli varastosta 10r 2008. Sen verta kokeilin, että ajoin kotiin talvisäilytykseen (hyvin pelasi). Nyt kuitenkin kun otin talviteloilta niin akku kuollut vaikka oli ylläpitolaturissa talven. Hain uuden akun ja pyörä starttas pari kertaa kivasti ja kotikulmilla heitin pikkulenkkiä verkkareissa. Seuraavana päivänä koitin käyntiin ja taas naksuttaa vaan startatessa. Ilmeisestti siis joku varastaa sähköä..
Googlailin sen verran ja sormi osottelee jännitteensäätimeen tai laturiin. Laitoin netistä uuden säätimen tulemaan (pari viikkoa kestää). Mitäs toimenpiteitä kannattaisi tehdä syyllisen löytämiseksi/varmistamiseksi?? Multimittari löytyy kyllä.
Kiitos ja anteeksi epäselvästä selostuksesta.
ZX-10R 2004
^ oliko uusi akku hapottamaton? Eli sait varmasti tuoreen akun?
Kokeilitko pitääkö se virtansa jos irroitat akkukaapelit siitä?
Palkonko on täyteen ladatun akun napajännite vaikkapa vrk:n kuluttua?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Mulla iski viime kesänä juuri nämä ongelmat 2009 malliseen. Lataus loppu kokonaan myös. Vaihdoin staattorin ja jännitteensäätimen niin rupesi latamaan kyllä. Pyörä seisoi yön yli ja taas oli akun jännite 10,88... vaivoin lähti käyntiin ja ei ladannut heti, mutta rupesi kuitenkin lataamaan myöhemmin. Pyörä oli myynnissä ja meni kaupaksi, joten asia siirtyi seuraavalle omistajalle. Jotenki jäi tunne, että joku vetää pyörässä maihin satunnaisesti ja imee akun sekä rikkoi jännitteensäätimen.
ZX-10R '08
Kiitos vastauksista. Täytyy mittailla kaikki mahollinen kun kerkeän, onneksi ei ole mahdoton kiire saada pyörää alle. Staattorista varmaan pitäisi nähdä jos se on kärähtänyt? Jännitteen säädin kun saapuu niin yritän toisen akun kanssa jos sillä ratkeaisi. Just tällä hetkellä omat ongelmat vie liikaa aikaa ettei kerkee pyörän ongelmia ratkoa![]()
ZX-10R 2004