Loistava läppä toi oli, sai ainakin mut nauramaan!(raikkonen @ Helmi. 10 2009,13:15) kirjoitti
Itselläni nyt ollut tuo -04 malli pari kesää ja en ole syytä keksinyt miksi pitäisi päivittää tuoreempaan.
Tosin kuten jo monesti olen aiemmin sanonut, niin kaikki mikä on kymppiärrällä kivaa, on laitonta! Eli ratapäivät kutsuu aina kuin mahdollista.
On siinä yks tyyppivika (ominaisuus), renkaat ei kestä kovin pitkään...
Mc Kulkumulkut
Kyllä toi 10R:n vanhempikin malli on mielenkiintoinen. Raaempi ja raaserimpi vielä kuin tää uus. Mukavuutta ei ole, mutta luonnetta on sitäkin enemmän.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Olen nyt päätynyt melko varmasti tälläseen slipariin. Tarvii viel "nukkua yön yli", mutta huomenna saattaapi tilaus lähtee(raikkonen @ Helmi. 09 2009,17:55) kirjoitti
![]()
Hyvä pyörä se on, eiku osta pois jos hyvä yksilö on katottuna! Itelläni on 10R vm. '05 (joka siis käytännössä sama laite kuin vm. '04) ollu nyt pari kesää, enkä ole kyseistä hankintaa vielä sekuntiakaan katunut!(Jalase @ Helmi. 10 2009,19:31) kirjoitti
Ninja forever, man!
No, millä sitä mukavuutta sit kukakin mittaa. Eihän kyykyt mitään mukavuuslaitteita olekaan jos esim. nakuihin vertaa. Mut minun mielestä ainakin '04/'05-10R:ssä on kyykyksi hyvä ajoasento. Itelläni siis on Kymppi vm. '05.(Athene @ Helmi. 15 2009,19:48) kirjoitti
Pari Kawaa puoltavaa esimerkkiä:
- Yleisesti ottaen kutakuinkin kaikissa 600cc-kyykyissä ajoasento on ihan perseestä, näin kertoo omien kokemuksien lisäksi melkeinpä jokainen muukin kellä erikokoisista kyykyistä mitään kokemuksia on.
- Viime kesänä koeistuin vm. '08 - Kympin, ja ihan hyvälle tuntui. Miten sit mahtaa ajossa olla "mukavuuden" laita, sitä en osaa sanoa koska en ole koeajanut ko. värkkiä.
- Koeistumiskokemukset löytyy myös esim. vm. '04 ja '08 - GSX-R1000:sta, ja molemmat tuntui jotenkin niin oudoilta jo paikallaan, etten kumpaakaan edes haluais koeajaa.
No, nämähän nyt lähinnä oli vaan meikäläisen mielipiteitä, jokainen saa tykätä mistä tykkää.![]()
Ninja forever, man!
Minusta 04/05 ja 06/07 ovat ajoasennoltaan melkoisen identtisiä.
Siis Kawan kympit.
Molemmilla olen ajanut paljon enkä ole ajoasennoissa huomannut oikeastaan mitään eroa.
Ainoa ero ajossa on 06/07:n hieman herkempi ohjaus.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ehdottomasti kannattaa tutustua myös tuohon C-mallin kymppiin 04/05. Se on kyllä törkeen raaka peli luonteeltaan. Meikäläisellä se osu ja uppos juuri ei melkein: psyko peli(Athene @ Helmi. 15 2009,19:48) kirjoitti
Esim. tohon uuteen kun verta niin uusi oli todella mukavan tuntuinen ajaa, tilava ja kelasihan se ihan hyvin, mutta kyllä oli taas kiva palata vanhan kympin sarvii. Sairas se on, kun sillei oikein voi laillisesti ajaa, kun on mukavuus tulee kehiin vasta, kun vauhtia on enemmän kuin tarpeeksi
Hitaassa vauhdissa se on vähän levoton ja epämukava ajaa eli kokoajan kerjää vauhtia lisää
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Kannattaa!! Ehdottomasti. Itse olen tykännyt kovasti.(Jalase @ Helmi. 09 2009,22:49) kirjoitti
Se on raju peli, mutta hyvällä tavalla. Toimii (ainakin itsellä) myös matka-ajossa. Radallehan se on tehty, ja siellä mennään niin paljon ku kuskin pää kestää.
GAAAAAZ!!!!
Heitetään löylyä:(raikkonen @ Syys. 20 2008,10:27) kirjoitti
PB on käynnistänyt vuoden alussa "Project Midrange"-operaation, jossa 08 kymppikawaan pyritään saamaan tehoja keskialueelle ilman, että huipputeho laskee. Kaikki tammi- ja helmikuun kikkailut on tehty orkkisputkella (kuin myös Kawan lahjoittamalla Akran sliparilla). Tällä hetkellä ovat saaneet 12 hp lisäpotkua keskialueelle lähinnä lääkkeillä PC, nokan viilaus, butterflyvalven poisto. Tämä siis ilman, että putkistoa on vaihdettu. Maaliskuussa taisi mennä putki vaihtoon; pitää seurata..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Selitä nokan viilaus,ehkä oon tyhmä,mutta meinaatko nokka-akselien ajoituksen muutosta vai mitä(vetomies @ Helmi. 19 2009,07:51) kirjoitti
???
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Muistikuvaa, lehti ei ole käsillä:(solifer @ Helmi. 19 2009,16:12) kirjoitti
Nokka-akseli koneistettiin uudestaan Kent Cams tms firmassa. Pelkän PCIII:n ja secondary butterfly valven poiston vaikutus oli muistaakseni 8 hp. Tulivat siihen johtopäätökseen, että tuo venttiili on pelkkä möly/saastekikka ja on tehty vain mittausalueen rauhoittamiseksi. En noista Kawoista tiedä, mutta ehkä joku täällä osaa valaista tarkemmin.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
^ Mökä ainakin lisääntyy, mikä lienee turhaa...
Kaverilla oli täysputkistolla ja commanderilla varustettu 10R. Siinä huomasi jo paljonkin eroa orkkikseen. Potkua oli kaikilla kierrosalueilla enemmän ja painoa huomattavasti vähemmän. Jos olis rahaa laittaa, niin hommaisin tuollaiset viritykset. Mökää en tarvisi yhtään lisää (= slipari), mutta reilu painonpudotus ja koko kierroalueelle tulevan tehonlisä kyllä houkuttelisivat. Nykypyörissä kun pelkällä sliparin vaihdolla ei paljoakaan saavuteta muutakuin ääntä (ja ehkä ulkonäköä, makuasia), kun jäävät ne kaikki katalysaattorit yms. hässäkät silti vielä jäljelle tukkimaan.
Lady, Sexy Lady.
Niin no..., mä taas olen niin lapsellinen, että halusin sliparin (koko putkikin tietty ois käyny) nimenomaan äänien takia.
Ja uskoisin, että tuolla tehokin hitusen lisääntyy. Mut pääasia että ääntä lähtee![]()
Niin tai niin kauan kuin laturi kestää, viime kesän kokemuksen perusteella alun toista settiä, n. 30min *(micky1000 @ Helmi. 18 2009,23:50) kirjoitti
siis -04 10r
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Viime kesän kokemuksen perusteella kestää hyvin niin paljon kun kerkee ajamaan..(J.V. @ Helmi. 21 2009,18:05) kirjoitti
GAAAAAZ!!!!
Veikkaisin että 9/10 sliparinvaihtajista heivaa sen alkuperäsen juurikin sen takia että haluaa vain lisää sitä ääntä. Vakioputkella oleva pyörä on melkoisen plassu eikä herätä juurikaan ihastuksen tunteita(Athene @ Helmi. 20 2009,21:34) kirjoitti
![]()
636 -06
Nyt kun on maaliskuu, niin lopputuloskin on jo selvillä: Aratan koko putkistolla tuohon vielä 6 hp lisää. Yhteensä tuli siis 18 hp jonnekin 7000-7500 rpm alueelle lisäpotkua. Luulisi jo Kawankin vääntävän.(vetomies @ Helmi. 19 2009,07:51) kirjoitti
Lisääntykö siinä huipputeho paljonkin?(vetomies @ Helmi. 23 2009,08:03) kirjoitti
Ois kiva lukea juttu läpi, mutta eihän täältä pikkukylistä tollasia lehtiä saa, perkele.
Heillä oli nimenomaan tarkoituksena tuoda tehoa keskialueelle ilman, että huipputeho laskee; nokkakin muotoiltiin sen mukaan. Taisi sinne jokunen polle ylöskin tulla, voin tarkistaa jos muistan.(raikkonen @ Helmi. 24 2009,15:23) kirjoitti
[edit: ja muistin. Ylös tuli kuvasta arvioituna noin 6-7 heppaa. Lisäksi tehokäyrä nousi vielä selkeästi sen jälkeen kun vakion käyrään oli tullut selkeä lasku.]
Tuokin on aikalailla makuasia. Kun näet itsekin ajelen 99% korvatulpat päässä äänten takia, niin ei sitä tosiaan kaipaa yhtään lisää(Zip @ Helmi. 22 2009,13:16) kirjoitti
...
Lady, Sexy Lady.
Kyllä ääntä pitää vähän olla,eihän se ole mistään kotosin,jos pyörän äänet on kun sähköauton!![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Jos haluaa sähkömoottoria kuunnella niin voi ostaa hondan(solifer @ Helmi. 26 2009,10:35) kirjoitti
*anteeksi*
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Nyt on oma Zx-10R hankittu.
Uusi monsteri lisäsi juuri päivien pituutta.
Sulais jo lumet.... no sitä odotellessa![]()
" I like my sugar with coffee and cream"
Onnea hyvästä valinnasta(Zanti @ Maalis. 05 2009,10:55) kirjoitti
Eiköhän me eteläisen rannikon miehet päästä baanalle jo 3-4 viikon päästä. 2 viikkoa sitten posteljooni toi didin 525 zvm2 ketjut+rattaat. Pitäisi jaksaa pyöräyttää alle tässä jonakin viikonloppuna. Orkkiksilla ajettu 35tkm ja joka ajon jälkeen sai kiristellä viime kesänä.
Honda CBR 954RR -03
Juu onnea vaan.Musta vai vihreä.Kumpikin hyvä!!!(Zanti @ Maalis. 05 2009,10:55) kirjoitti
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
mul ois slipari viel asentamatta omaan mopoon. Taidan huomenna nyhrätä sen paikoilleen. Nyt![]()
Mä kävin kanssa oman Monsterini hakemassa Tampereen Heinolta viikko sitten ja vein samalla Busan sinne mennessäni. Muhun vihreä Monsteri niillä tuunaushilppeillä iski kuin tuhat volttia. Yllättävän paljon ulkonäköön vaikuttaa esimerkiksi vihreä huggeri, Acran putki ja minivilkut. Killerin räpläsin Acrasta irti saman tien.(Zanti @ Maalis. 05 2009,10:55) kirjoitti
Keli on jo lupaavasti plussalla ainakin Keski-Suomessa...![]()